Een man doet een poging tot een vette burnout in een Corvette Z06. De ingrediënten zijn aanwezig: rubber en veel vermogen. Het rookt stevig, dus dat gaat lekker, zou je denken. Eén klein probleempje: de rook komt niet van de banden.
Als je het niet kan, doe het dan gewoon niet, want het is anders zo ontzettend zonde van je auto. De lucht van verbrand rubber is heel herkenbaar. Wanneer je wel witte rook ziet, maar de rubber geur niet heel nadrukkelijk ruikt, moet er toch een lampje gaan branden. Maar nee hoor, deze bestuurder wacht gewoon totdat de witte rook verandert in zwarte rook.
Burnout is op zich wel geslaagd maar helaas niet met de bandensporen waarop gerekend was. Niet de banden mogen nu vervangen worden, maar de koppeling en/of versnellingsbak. Een net iets ander kostenplaatje. (via: jalopnik)
Een burnout in een Corvette waarbij de rook wel van de banden kwam, maar waarbij het toch ook niet helemaal goed afloopt, zie je hier.
skinnybmw zegt
Rook van de banden??? Waar? Koppeling aan gort!
skinnybmw zegt
Ho, andere filmpje bedoelde ik…gheghe
Rik3 zegt
Koppeling misschien?
Search zegt
Epic fail, vraag me toch af wat de uitkomst is van het sta er bij en keek ernaar onderzoek van de heren, lijkt wel erop dat er iets behoorlijk tikt onder de kap.
opelsintrafreak zegt
Whahahahahahaha die kerel met zijn camera houd zich ook mooi stil he :p dat was echt dom :D
RoT___ zegt
Burnout zonder ronddraaiende wielen is sowieso al erg handig. Lekker in de begrenzer hangen, ook lekker.
Goed bezig, not.
JanJansen zegt
Altijd leuk zo’n amerikaanse journalist die niet kan omgaan met een handbak.
Bramster zegt
Ik snap niet waarom niemand van de omstaanders hem waarschuwde, maar goed..
Hennep zegt
Zo, die is kapot.
Guan zegt
Wat een ***. Ook degene die de camera vast heeft. Beide wielen bekeken, “he er draait er geen een” en nog gaat er geen lampje branden dat er iets verkeerd gaat… tsss
Rob USA zegt
Amerikanen + handbakken = FAIL :)
Ramon zegt
Lekker bezig hoor. Whahaha.
GTRSPEED zegt
Hilarisch,, naja het was maar goed dat hij geen burn out maakte… want anders knalde hij met zekerheid tegen de geparkeerde auto’s aan.
Ook grappig die kerel die in het begin zei “Bye bye 600 dollars” de banden dus. Niet dus haha
MrZap76 zegt
ook nog eerst de achterklep openen ipv de motorkap. echte kenners dus :)
b0z4 zegt
Ik zie zo vaak dit soort filmpjes met bijv Mercedes AMG’s linker voet op de rem rechter volgas , het ziet er wel mooi uit maar je verkloot je bak. Ik vind het zonde.
Klassiekerrally zegt
De wraak van de Z06! Sweet!
ferrari599xx zegt
@ rob USA
hahaha ik lach me kapot
verder is de bestuurder en de cameraman vrij dom
Vincent van B zegt
Een setje Goodyears: 600 dollar
Een stel domme Yanks die niks kunnen en daar hard voor op de broek krijgen: priceless
MrZap76 zegt
volgens mij ruik je ook wel meteen of je banden oprookt of een koppeling
Bobby_Orlando zegt
Wat een sukkel, het zal 6000 USD worden i.p.v. 600.
Mercbenz zegt
Bye bye 600$….. On maintenance!!!! Hahahahaha
Birger zegt
@b0z4:
AMG’s zijn automaat dus koppeling kan je zo niet versleten draaien.
Grappig dat chauffeur dat gewoon niet merkt. Only in the US of A
Btw: die $600 is voor een set achterbanden (325/30ZR19 Goodyear F1 Supercar).
Bart_V zegt
haha bye bye koppeling
Ikke_ferrari zegt
Fakkin domme redneck’s :P
vla zegt
Ik geef openlijk toe dat ik de techniek helemaal niet ken!
Gewoon beetje revven, voet van de koppeling en onmiddellijk op de rem en vol gas?
Pieter_H zegt
Dennis, versnellingsbakken roken niet, koppelingen wel,…
Een koppeling voor een ZO6 kost ongeveer 400USD en iemand die die autos kent en er dus goed aan kan sleutelen kan die koppeling vervangen in ongeveer 4 à 5 uur, aan 40 à 50 USD per uur maakt dat 600 dollar. Dit valt dus allemaal wel mee.
Pieter_H zegt
Wat niet maakt dat ik die bestuurder ook vrij achterlijk vindt!
Stephan zegt
Dit valt denk ik wel onder garantie? Alsof zo’n auto gemaakt is om ‘normaal’ mee te rijden. Koppeling en bak moeten wel wat meer aankunnen dan wat je net zag.
jzaero zegt
@Stephan: Pardon? Dit gebeurt met elke supercar/auto als je de koppeling verkeert behandelt.
OT: Tjah, als je het niet kan, er niet aan beginnen ;)
Ralph zegt
I was just driving along and…
Domme Yanks = F A I L ! ! !
Snickers zegt
Koppeling naar de vanen ,koppaking vsvs ,ik hoop dat de wagen nog garantie heeft.
floris zegt
@ Stephan
wel aankunnen wat je net zag?
heb jij je rijbewijs, ga is in je moeders auto zitten trek de handrem lekker stevig aan en laat je koppeling lekker slippen.. tot ie rookt. zelfde effect.
dat is niet normaal, dat is je auto slopen…
Wessee zegt
100 stokslagen voor het mishandelen van zo’n auto en dat dit filmpje hem zijn hele leven mag achtervolgen. :D
DIPSHIT zegt
hahahaha lompe amerikanes “those are not the tyres”
Bert zegt
Ach ja, niet alleen amerikanen hoor.
Helaas staat niet altijd alles op film, gister hier achter nog van die stumperds met een oude golf (+ XENON)
Die even dachten te driften…op ijs….tegen de boom aan….
Op ijs lijkt het natuurlijk zelfs in een Golf of je peekaa’s hebt.
Waren geen amerikanen, maar waren net zo dom.
Megakix zegt
Haha, wat een DORK ! Overigens had Dennis niet eens zoveel tekst hoeven schrijven; het was al méér dan duidelijk dat het NIET de banden waren die rookten…ghi
Bob zegt
Ach .. iedereen maar weer zeiken dat die amerikanen weer zo dom zijn .. vergeten wat die Sjonnie deed een paar dagen geleden met die 750iL ? Tja .. dat was ook weer zo’n domme Nederlander.
CSL zegt
De Handrem zat er zeker stevig op?
Je zou toch op gegeven moment moeten voelen dat de auto aan het burnen is en dat hoor je ook duidelijk!
Rob USA zegt
Ik vind deze nog veeel bizarder ,zo van de dealer met de windowsticker (=prijs) er nog op en dan : http://www.youtube.com/watch?v=8sTqXroyWIM
Timmie zegt
Dit brengt nare herinneringen aan cash for clunckers naar boven!
Didixtr zegt
2de filmpje Algoe dat het allemaal kartonne huisjes zijn in de vs. Anders wel andere koek gehad.
1ste filmpje, lompe kloot he, koppeling naar de …
Bob zegt
@Didixtr: in veel gebieden mag je in de VS niet bouwen met stenen omdat het levensgevaarlijk is tijdens aardbevinden. Hout is flexibel en heb je dus meer kans om het te overleven.
RubenBaeten zegt
Hij moet die koppeling al erg lang mishandeld hebben, anders gebeurt zoiets niet. En ja, dit helpt ook niet:
SimonMc zegt
@RubenBaeten: Maar op het einde trekt ie toch pas de handrem op?
saba zegt
is dat niet todd glass?…
Rob USA zegt
Dan deze maar om het goed te maken !: http://www.youtube.com/watch?v=UskMEV0Z4Ys&feature=related
VeniVidiVici zegt
Even een algemene vraag: Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten ook de blokken lekker weg.
bram zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
VeniVidiVici zegt
@ bram,
Zoek je aandacht?!! Ga dan lekker sneeuwballen tegen passanten aangooien dan krijg je daarna genoeg aandacht!
Tostitje zegt
heb medelijde met die corvette
Lodewijk zegt
Hoor die auto tikken van de warmte op het einde.
Als je onder de auto zou kunnen kijken zou die versnellingsbak gewoon roodgloeiend gezien hebben.
Hier moet niet enkel de koppeling vervangen worden, geloof mij…
@RubenBaeten
Only in America zeker??
Guan zegt
Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe het wel zou moeten. Net als twee eerdere mensen dus van mijn kant de vraag: wat is wel de juiste manier van handelen om een setje banden op te roken??
Herke zegt
Wat een stel losers zeg! heb hier geen woorden voor!!
Kevski-Style zegt
Toch wel grappig al deze mensen hier die reageren. Ik durf te wedden dat de helft van alle reageerders precies hetzelfde doet. Zo makkelijk als dat het eruit ziet is het namelijk nog niet, een stilstaande burnout….
Frankypanky zegt
@Kevski-Style:
Ik durft te wedden dat meer dan de helft van alle reageerders hier, die gozert gewaarschuwd hadden i.p.v. dom staan filmen…
(En mocht ik veel mensen overschatten, dan is het nog triester gesteld met de maatschappij dan dat ik al dacht… :roll: )
jdm zegt
Meer dan de helft van de gastjes hier hebben niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze weten hoe je een burnout moet maken.
Dat zijn van die supercar fappers die er nooit een kunnen betalen
M-lover zegt
Hahaha, zalig (en zielig voor de meneer in kwestie).
Nu effe serieus, je merkt toch wel het verschil tussen je koppeling oproken of dat je wielen staan te slippen??
Gewoon auto en rijbewijs afpakken…
Kevski-Style zegt
@M-lover:
Nee dat verschil merk je nagenoeg niet in de auto. Het vuilt en ruikt nagenoeg hetzelfde. Zeker ook als je een bak tussen de achterwielen hebt liggen zoals in de corvette….
VeniVidiVici zegt
Koppeling oproken… is dat iets nieuws? Naar mijn weten rook je alleen je koppelingsplaten op ;)
Maar dan nog mijn vraag:
Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.
Kevski-Style zegt
@VeniVidiVici:
Sauerpraum gaf idd al het juiste antwoord. Overigens is dit ook te realiseren met een rembalansregelaar. Daarvan kan je de remdruk zo regelen dat hij alleen op de voorwielen staat. Een ander alternatief als is de remblokken achter verwijderen. En in geval van trommelremmen achter: De remschoenen diep naar binnen verstellen….
M-lover zegt
@VeniVidiVici:
Daarom vind ik burnouts en driften eigenlijk ook sloperij :p
Tiger zegt
Die dwaas bakt er echt helemaal niks van, zijn banden draaien niet eens haha.
750i zegt
Holy smoke!!!! Meneer rijdt een dikke Corvette maar merkte niet eens dat z’n banden niet draaiden.
Benz.. zegt
:lol:
Burnen op z’n Amerikaans..
RenesisHP zegt
:lol: :lol: :lol:
Ik zit hier met de tranen in mijn ogen.
Dit is echt dom.
NovaStar zegt
-edit: nutteloze bijdrage en caps lock terror-
RenesisHP zegt
@NovaStar:
:|
Pilletje vergeten?
RubenBaeten zegt
@SimonMc: Zou kunnen. Zo ver durfde ik niet te kijken (plaatje stond ergens anders). ;-)
lincoln zegt
nou .. en dan ??
een paar nieuwe koppellingsplaten er in jassen .. klaar ..
Rob USA zegt
@Benz: Burnen kan alleen Amerikaans zijn anders had het wel bränden geheten ! :)
Rob USA zegt
@Lincoln: Heb je de muscle vid al gezien ?
Wat denk je ervan en wat is nu je favourite ?
lincoln zegt
@Rob USA: ?? help me effe ??
lincoln zegt
@Rob USA:
alle 3 even stoer ..
als FoMoCo knakker zou ik voor de Mustang gaan ..
maar als luie hond zijnde ga ik voor de challenger (automatic) ..
en die peekaa,s is voor mij niet echt belangerijk ..
alles boven de 300 is zat ..
een hoop slome koppel is voor mij genoeg ..
Mr. Dj M. zegt
“Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.”
Lijkt me helemaal te kloppen, maar dat kan volgens mij ook zonder rembalans. Vermogende wagens als deze moeten hoe dan ook toch wel door de remmen heen kunnen trekken lijkt me.
Rob USA zegt
@Lincoln:Idd, alles boven de 300 is zat… :)
Maar wel heerlijk zoveel ruwe power met deze looks.
lincoln zegt
@Rob USA:
tuurlijk ..
ongecompliceerde bruutheid ..
geen moeilijk gedoe met aerodynamica ..
minder computer gefriemel ..
bij 120 km/u onder 2000 toeren blijven ..
teringherrie on command ..
als ik iets snels zou willen .. zou ik niet verder kijken dan deze 3 ..
en waarschijnlijk zuiniger rijden dan de europeese tegenhang ..
maar dat houden we stil ..
xjs678qr zegt
Goed voor een volgend Autoblog Artikel: Burnouts voor Dummies!
Benz.. zegt
@Rob USA: Wat jij wilt.. ;)
Sauerpraum zegt
@VeniVidiVici: @Mr. Dj M.
“Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.”
Klopt inderdaad. Maar volgens mij slippen de wielen zo hard dat er vrij weinig wrijving over blijft om voor te moeten remmen. Dus dat je niet tot nauwelijks hoeft bij te remmen (als je maar genoeg gas geeft). klopt dit?
VeniVidiVici zegt
@ Sauerpraum:
Nou denk niet dat dat klopt volgens mij houden ze bij een stilstaande burnout de gehele tijd hun rem in omdat anders de auto naar voren vliegt zodra de rem losgelaten wordt.
zie: http://www.youtube.com/watch?v=-oon_2c4A7w
Sauerpraum zegt
Ja ziet er idd uit dat rem ingehouden wordt, omdat hij ook nog flink aan het burnen is op het moment dat hij wegschiet. Dan blijft de vraag: verneuk je remmen (hard) bij het trekken van een stilstaande burnout? omdat je ze misschien maar lichtjes hoeft te gebruiken…
jonahim zegt
hoe zielig kan je zijn
VeniVidiVici zegt
@ Sauerpraum:
Precies dat was dus mijn vraag haha alleen niemand heeft een goed antwoord :)
En door de rembalans knijpen alle remklauwen alleen achter minder hard dan voor, maar toch knijpen ze dusss… hoe hard krijgen die blokken/schijven tijdens zo’n stilstaande burnout nou op hun donder???
sauerpraum zegt
na even wat google werk: de experts(drag racers) gebruiken een line-lock tijdens hun burnout. De niet experts verneuken dus idd hun achterremblokken.
What you are doing during the burnout is very hard on the rear brakes and the transmission. Install a line lock.
Line lock is a solenoid that actually locks the front brakes, so that you can do a brake stand and warm up the rear tires. As long as you hold the little button, the front brakes will stay on.
You stage, lock the brakes with your pedal, press the button which activates a solenoid which prevents the hydraulic fluid from returning from your front brakes. Release the brake pedal and hold the button down.
VeniVidiVici zegt
@ sauerpraum:
Goed speurwerk, thanks!
Weten we in elk geval dat zo’n burnout er leuk en cool uitziet maar dat er ondertussen veel meer verneukt wordt dan alleen de banden (even vanuitgaande dat de burnout lukt en niet net als in het filmpje haha)
VeniVidiVici zegt
@ Kevski-Style:
Ehhh ja dat kan alleen aangezien alledaagse auto’s geen rembalansregelaar hebben en niemand zijn eigen remblokken achter gaat verwijderen (tenzij je een hobby/speel auto hebt) ga ik me echt niet wagen aan zo’n burnoutgeintje haha.
TheAwesomeBart zegt
Die durft nooit meer van zijn leven een burn-out te maken… Best wel zielig… voor de Corvette!