Op zaterdagmiddag denk ik altijd even aan de Chevy Camaro. Hoe fijn het wel niet zou zijn als er eentje in mijn garage stond, een SS-versie in glimmend zwart met matte striping. En dan zo’n leuke Corsa-uitlaat erop. Maar dan bedenk ik me weer dat ik ondertussen aan het bloggen ben, dus sprokkel ik maar gewoon wat Camaro-nieuwtjes bij elkaar. Anticlimax.
Ik ben niet de enige die weg is van de Camaro, want hij is wederom gekozen als pace car voor de Indianapolis 500 die op 30 mei 2010 zal plaatsvinden. In 2009 voerde ook al een Camaro het veld aan, net als zijn voorgangers deden in 1967, 1969, 1982 en 1993.
Chevrolet heeft de nieuweling leuk aangekleed met Inferno Orange Metallic lak en White Diamond rallystrepen, een verwijzing naar de pace cars van vroeger. Verder zien we Indianapolis-logo’s op de deuren, voorspatborden en hoofdsteunen, amberkleurige achterlichten en een lichtbalk op de achterruit in plaats van op het dak. Ook is de Camaro Pace Car uitgerust met een nieuwe grille, die binnen afzienbare tijd ook als accessoire verkrijgbaar zal zijn. Uiteraard betreft het de SS-versie met een 405 pk sterke 6.2 V8 en een automaat.
De langverwachte Camaro Convertible verschijnt pas in het tweede kwartaal van 2011 op de (Amerikaanse) weg, maar toch staat de productieversie volgende maand al in Detroit. Het zal geen verrassing zijn dat dit simpelweg een mix zal worden tussen de coupé en de conceptversie van de cabrio die we drie jaar geleden (!) al op de NAIAS zagen. Maar ach, we mogen allang blij zijn dat ie er toch komt. En als je zo lang geen geduld kunt opbrengen, dan zijn er altijd andere oplossingen. (via kickingtires)
FeRaRi zegt
vet ding
Laurens zegt
Heb ik op zondagochtend…
alltimer zegt
*droomt ervan om pace-car bestuurder te worden*
Gamekiller zegt
Beter gaat AB zo’n ding verloten onder haar leden??
Autoweek verloot zowat elke week een vw met hun VAG campagne die ze daar voeren.. °P
Gamekiller zegt
Effe back to Earth
Mooie auto, het rare is dat je er zo weinig rond ziet rijden in NL =(
cardesigner@USA zegt
@Gamekiller, cultuurverschil…
Gamekiller zegt
@cardesigner
Waarom rijden er wel veel nederlanders in een SSangyong, hyundai etc?
cultuurverschil? dacht het niet…….=P
cardesigner@USA zegt
@Gamekiller, ok geld te weinig, ofwel teveel belasting.
Gamekiller zegt
=P kan zo zijn, dacht ik ook aan, maar tog rijden er best veel dure aziaten (met aziatisch uiterlijk)rond in europa waarmee je voor het zelfde geld een camaro of mustang kunt kopen =P
Zal wel aan het energielabel liggen =P
Wessee zegt
@Gamekiller: Hij heeft wel gelijk. Is gewoon een cultuurverschil. De gemiddelde Nederlander is niet klaar voor en snapt de gedachter achter zo’n pony car niet.
lincoln zegt
@Gamekiller:
lease-markt .. daarom ..
of dacht je dat het nederlandsche autopark op voorhand betaald was ??
Rob USA zegt
@Ruben Baeten: Dat heb ik nou elke dag. :)
Maar heb nog een excuus dat ik op de cabrio wil wachten.
Maar wil ook nog een manier vinden om niet de hoofdprijs (lees: de staatskas spekken) te betalen.
@Gamekiller: Kosten hier zo rond de 80.000 dus mensen staan niet in de rij. En dat allemaal via grijze import zonder al die veilige garantie/roadservice enz.
Men wacht ook ff op het uitsluitsel van de kilometerheffing. Hij zal nl. zo rond de 300gram uitstoten.
Jesper zegt
Toch lullig, hier rijd je voor 35k een behoorlijk aangeklede prius, en als je naar de jenaaitmesteeds vliegt en je euro’s inwisselt, koop je voor t zelfde geld een Camaro. Wat is het soms oneerlijk verdeelt in de wereld. En maar bitchen daar he, :(
RubenBaeten zegt
@Jesper: Aan de andere kant, hier rijden we allemaal in glimmende nieuwe/jonge auto’s met allerlei luxe opties op wegen zo glad als een biljartlaken. In Afrika niet. En maar bitchen hier…
Camaro zegt
@ iedereen: jaja, het leven is hard…
Als ik het voor het zeggen had, had ik ook een Camaro onder mijn kont!
Hennep zegt
@Rob USA
Zal de Camaro dan duurder of goedkoper worden met kilometerheffing?
Rob USA zegt
@ Jesper: Het is zelfs nog erger voor jouw 35k euro heb je daar een Camaro 6.2L V8 met alle opties die er zijn, dus ook de 21″ en dan heb je nog geld over voor een super charger met dan een totaal van 550pk.
Dit alles omdat je met 35k euro zo’n 50k dollar hebt! :)
@ Hennep:Volgens blijft hij ongeveer hetzelfde kosten door de CO2 heffing en dan nog zo rond de 30 cent p/km dus niet echt voordelig. :(
jesseduh zegt
Een ontzettend dikke auto!
Maar een cabrio hier van? Ik vraag me af hoe dat gaat rijden…
Benz.. zegt
@RubenBaeten: Afrika is niet hetzelfde als de USA.. Ik snap je vergelijk ook niet.
En de wegen zijn zo glad als een biljartbal? Ja en wees er blij om dat Nederland een relatief goede infrastructuur heeft en niet van dat ruwe betonasfalt als in Frankrijk of elders zuidelijker.
@Wessee: Of het design spreekt ze misschien niet aan? ;)
Begin de Camaro wel steeds meer en meer te waarderen.
De ultieme huidige musclecar blijft voor mij echter de Challenger!
Citrofiel zegt
@Benz..: Ruben relativeert even. Jesper zegt dat het oneerlijk is verdeeld in de wereld: De Amerikanen hebben het goed en wij hebben het slecht. Ruben wil alleen even laten blijken dat wij het natuurlijk helemaal niet slecht hebben vergeleken met de rest van de wereld!
Wessee zegt
Dat kan toch niet. :P
Als de Challenger een beter interieur had gehad en de keuze voor een handbak(!) dan was de Dodge veel serieuzer te nemen.
Jordi zegt
Coupé is zóveel mooier dan de cabrio Camaro.
Benz.. zegt
@Wessee: In mijn ogen wél.. ;)
phantom zegt
De concept blijf toch een fikse tand mooier
twanny zegt
iedereen heeft mijn verjaardag in z’n agenda staan??? :)