De hybride Honda CR-Z is helemaal af en moet volgende maand alleen nog even officieel onthuld worden. Ook de Japanse verkoopbrochures zijn al gedrukt, want de auto staat vanaf februari bij de Japanse dealers.
Honda had de brochure niet nu al willen publiceren, maar zoals zo vaak het geval is, is deze inmiddels uitgelekt. We hebben daarom dus ook meteen wat specs.
- Lengte: 4080 mm, breedte: 1740 mm, hoogte: 1395 mm, wielbasis: 2435 mm
- Aandrijving: 1.5L i-VTEC + elektromotor, transmissie: 6-speed handbak of CVT
- Vermogen brandstofmotor: 114 pk bij 6.000 toeren, koppel: 145 Nm bij 4.800 toeren
- Vermogen elektromotor: 14 pk bij 1.500 toeren, koppel: 78 Nm bij 1.000 toeren
- Acceleratie 0-100 km/u: 9.7 sec
Ondanks dat de CR-Z er veel beter uitziet, is de vergelijking met de Honda Insight natuurlijk snel gemaakt. Vergeleken met de specificaties van de Insight heeft de CR-Z veel betere papieren en een leukere smoel. Het blijft helaas alleen nog wel gissen naar de prijs en het verbruik, doorgaans de meest doorslaggevende zaken bij de aanschaf van een hybride auto. (via: vtec.net)
Floris zegt
Moet die achterkant werkelijk waar zo lelijk??
Desmosedici zegt
Ik vond de civic al erg genoeg. Dit is overdone.
Neluz zegt
Ik hoop dat dit een verkeerde brochure is want dit is echt lelijk (voorkant valt nog wel mee).
RazorHead zegt
hm, dus de oude CRX is krachtiger,sneller, lichter… en ook mooier!
goed geprobeerd, maar net niet goed genoeg om mij te overtuigen
AMG Powerrr zegt
Ik weet al een mooie! een CR-Z Mugen! Met een 2.0l met minimaal 240pk!
Carmaster zegt
En wat issie leluk!
Dat is tech wel een hele teleurstelling hoor.
Concept moest eigenlijk gewoon ongewijzigd de weg op.
Maar op de een of andere manier zien autofabrikanten nog altijd noog effe de mogelijkheid om op het laatste moment een model te verneuken.
Heeel jammer. *zucht*
w0o0dy zegt
leuk ding, en als het vermogen een beetje opgeteld kan worden ipv dat de 114pk het max.vermogen is (dus al electro+benzinemotor) dan kan dit nog aardig vlot vooruitgaan. 0-100 onder de 10 sec is niet echt snel, maar genoeg voor zoiets…
Carmaster zegt
O en btw de eerste foto?
Audi A6 facelift?
Lijkt er verdomd veel op.
Zal de verbuiging van het papier wel zijn.
V-tecc zegt
@ Razorhead
Inderdaad de oude crx is gewoon sneller ook teleurstellend!
maar kan niet wachten tot er een TYPE R van komt!
RazorHead zegt
@V-tecc
zo zie je maar hoe goed de toenmalige honda’s waren!
Chauffeur zegt
Het is wel de eerste hybride die past bij iemand onder de 40. Als hij nou niet al te veel gaat kosten kan dit nog best goed gaan verkopen, zeker aan de beginnende leaser.
Linkador zegt
Wat is dat toch met steeds het nuttig zicht te verkloten en een veranda in de blinde hoek te laten? Die Citroën DS3 is een veel lelijker hok, maar de structurele steun staat wel in een goed benut verloren gat.
Commentaar zegt
Wat mij betreft zou ik zeggen:
Tijd om aan stap twee te denken: geld bij mekaar sparen om er één te kopen…
pilot zegt
Zooo 10x nix zo’n honda.. net zoals de meeste honda rijders ;)
Ahura zegt
@pilot: je weet hopelijk dat een Pilot ook een Honda is? ;) Achterlijke reacties trouwens weer.. het lijkt totaal niet op de Scirocco maar op de CRX die er véél eerder was. Daarbij zijn de foto’s nogal vreemd door de hoek en de vouwen in het blad. Wacht het resultaat nou maar eens af
DonSei zegt
Volgens mij wordt dit de eerste hybride die ook te bestellen is met een handbak, kan ook een voordeel zijn ten opzichte van de concurrentie!
Matthijs0402 zegt
net een scirocco
dotternetta zegt
Geweldig! Ik zit al jaren tegen de CR-Z aan te kijken (wallpaper). Ben heel benieuwd hoe die er in het echt uit ziet!
Lan_Evo zegt
Lekker kansloos weer dus voor een CRX opvolger. Hadden ze Mugen niet even in kunnen schakelen net als bij die speciale versie van de Civic?
reaguurder zegt
Ik vind het een lelijk ding. Veel te druk qua ontwerp, net een gerimpelde civic.
Benjamin1 zegt
Prestaties zijn netjes.
Offtopic
Waarom heult Autoblog met de vijand? Haal die banner eens heel snel weg, belachelijk hier te adverteren voor de km heffing.
Chris zegt
Alsof een oude megane een gangbang heeft gehad met een prius, scirocco en een mazda…
Niet echt cr-x opvolger waardig
Jo-zef zegt
De voorkant valt idd nog mee, het lijkt wat op een Maserati Quattroporte in vooraanzicht! Maar wat een achterkant *burp, kots* :twisted:
Citrofiel zegt
Een sterkere variant met grotere elektromotor (nee, geen benzinemotor) zou hem niet misstaan. Met zo’n uiterlijk moet je nog wel wát presteren.
CSL zegt
DE Oude CRX Vtec(150pk 1000kg 7sec naar 100km/h) was een kartachtige prachtig snelle strijkijzer voor zijn tijd
Maar wat je nu meestal ziet is het volgende. Te veel geluid maar geen snelheid uit standaard 1.6jes:
)
Mr.V8 zegt
Nep Sirrocco
dotternetta zegt
Dat dak is wel heel speciaal, met al het glas (door de achterklep) Eindelijk weer eens wat nieuws op de markt!
Corolla G6 zegt
Beetje voorbarig reacties hier op de prestaties van de nieuwe CR-Z:
Misschien weleens bedacht dat er ook een echt snelle versie zal gaan komen?
En ook een beetje voorbarig al die reacties over het uiterlijk:
Heb jij de auto al in het echt gezien dan? Nee?,O,mond houden dan!
Trouwens ook een beetje voorbarig en gemakkelijk om altijd maar te roepen dat deze auto lijkt op een duitse auto: alsof japanners geen mooie auto´s kunnen ontwerpen
Beetje jammer, maar helaas vaak de teneur van de reacties hier op autoblog.
Echt beetje jammer…
Timmie zegt
Normaal gezien bereikt zo’n elektromotor zijn koppelpiek toch bij 0 rpm?
oniwo zegt
Ik had verwacht dat hij toch wat meer vermogen zou gehad hebben, in de trent van de 160 pk.
Vincenzo zegt
wordt weer als vanouds een lelijk hok natuurlijk. Go Honda!
XytraS zegt
Ik snap niet wat de meerderheid hier zit commentaar te geven op een auto die zeker in de 1ste plaats niet is bedoeld als pk-monster^^
Qua zicht heeft hij de genen van de CRX, om te zeggen hoe goed/slecht hij er nu eigenlijk uit ziet zou ik hem 1st eens live moeten zien of iig op beter foto’s dan deze.
Qua prestaties valt hij voor een hybride dus wel degelijk goed mee en wss komt er idd nog een snellere versie.
Iig een goede poging zeg ik.
Doewap zegt
Hee Dennis: ik gok even dat het verbruik tussen 22,5 en 25 km per liter uitkomt…
Zie de 1e foto!
Corolla G6 zegt
Tjonge jonge, wat een geblaat in PVV-stijl hier!
‘Lelijk!’ ‘Hok’, ‘Traag’,etc. etc.
Is dit gewoonte of gewoon het niveau hier?
Voor domme reacties en dergelijke verwijs ik jullie naar:
geen stijl punt nl
jdm zegt
Zijn de Jappen anders, klagen ze alsnog!
Wat moeten ze dan, de lelijke audi ontwerpen namaken? dan krijg je weer reacties van, lijkt net een audi
jtb zegt
wat een dom gelul hier allemaal, heir een voorbeeld van een fabrikant die tenminste durft met een eigen style, nieuw ontwerp ipv dat gefacelift gedoe.
Mr.V8 zegt
@ Corolla G6; wat doe je hier nog als je niet tegen reacties kan? Opa!
Xytras zegt
@ mr. V8: ik geef hem gelijk of is het soms verboden om onze mening te zeggen als het tegen 80% v/de heikneuters hier in gaat!? Doch dit terzijde^^…
Alwood zegt
uh, op de eerste foto staat toch een verbruik opgegeven? Weliswaar een Japans verbruik, maar het geeft een indicatie? 25km per liter tot 22,5km per liter. lijkt me dan hetzelfde verbruikt als een insight 4-5 liter op 100km.
Mr.V8 zegt
@ Xytras; nee, maar het is toch ook niet verboden om de heikneuters hun mening te laten geven.. ;)
Mootjuh03 zegt
Ik vind hem een beetje wannabe rx8 met een verneukte achterkant
Xytras zegt
@ Mr. V8: uiteraard niet, dat is net het geestige, maar een discussie moet kunnen worden gevoerd ;)
Relief zegt
De vouwlijn van de brochure geeft een vertekend beeld. Hij lijkt gwn heel erg op de concept.
Dont panic ;)
mrB zegt
ik vind hem wel mooi. Veel beter dan alle andere hybride rommel
dirk zegt
Vond die achterkant ook niets,maar het helpt als je regelmatiger er naar kijkt en meer foto’s ziet,dat het beter past bij dit ontwerp dan de conceptcarkontt op dit ontwerp.
Verder,echt spijtig van een ‘2 pk’je motortje’ bij dit uiterlijk want dat vind ik wel echt geslaagd.
Verdict:leuke auto voor sportieve ouderen zonder kinderen die groen denken.
Scorso zegt
Voor een hybride, valt het nog mee.
Voor een auto: AFSCHUWELIJK!
Dit moet toch wel één van de eerste auto’s zijn waarvan én de zijkant én de voorkant én de achterkant foeilelijk zijn (Hoewel… De multipla)
Zet hem maar zo in het rijtje Multipla en co :P
norman zegt
HEREN ,GEWOON EEN VERNIEUWDE CRX
Bruce zegt
Een mooie eigentijdse wagen,vol technische snufjes,waar Europese constructeurs maar van kunnen dromen..
Het moet sommige hier fel pijn doen,het zal wel een zekere afgunst zijn…
carpicture555 zegt
ik heb helemaal geen problemen met dit model.
een opvolger van de crx is het gelukkig niet geworden en dit is tenminste weer eens iets anders dan een prius of civic/insight hybrid.
laat maar komen!
carpicture555 zegt
ik bedoel, niet zo’n petjes auto als de crx