ATT Autotechnik is de zoveelste Duitse tuner die niet van een BMW af kan blijven. Daar is niet zoveel op tegen, maar nogal arrogant zijn ze wel: “Let’s face it, in the history of BMW there has been no better BMW 3 series convertible, besides the M3.” Nou nou nou kinders, een beetje rustig aan he…
Leuk zijn de 20″ velgen van 8,5″ (voor) en 10″ (achter) breed, die de Dreier helemaal niet verkeerd staan. En de twee verschillende power upgrades – level I met 345 pk en 481 Nm, en level II met 362 pk en 526 Nm – mogen er ook best zijn. Maar wat dan weer jammer is, is dat ATT het nodig vindt om de spatborden van de M3 te kopiëren. Let’s face it, 362 pk uit een geblazen zesje is nog geen 420 pk uit een M-achtpitter. Missertje dus, en daarmee mag ATT van ons meteen even in de hoek gaan staan met een puntmuts met ‘ezel’ erop.
Duur zijn deze grapjes overigens niet. Het kost €2.355 om je 335i naar level I te tillen, en bij level II (inclusief RVS uitlaatsysteempje) ben je €4.130 lichter. De velgen kosten €3.475 inclusief Michelin Pilot Sport 2-rubber, en de M3-wannabe’s bestellen de spatbordjes voor €1.843 (plus €597 als je ze meteen in de goede kleur wilt). Verder kun je ook de rest van de carrosserie en het interieur naar hartelust laten vernachelen door ATT.
GOD zegt
volgende keer niet meer aankomen aub!!
sjaakk zegt
wel aankomen graag. ziet er erg goed uit.
sven2 zegt
mijn tante heeft een 318i Sedan & cabrio,maar ik kan hem eigenlijk, in beide configuraties niet echt mooi vinden, maar als ik dan toch mag kiezen, doe dan maar haar witte 318i cabrio, of de mini van mijn neef! De A5 2.0 T cabrio van mijn andere tante is natuurlijk ook een optie!
matthisl zegt
of de bugatti van je vader…
ot technisch prima, uiterlijk.. nee.. zoveelste nep m3
EJS zegt
Laat de M3 look-a-like spatbordjes weg en het ziet er nog best strak uit!:)
Jip zegt
sven het boeit me geen ruk wat voor auto’s je familie heeft.
Punk zegt
sven wtf ?
RubenBaeten zegt
Een 318i is voor lutsers. Twee 318i’s al helemaal. En nu weer on-topic.
tim zegt
Ik denk dat ze in hun tekst bedoelen dat de 335I buiten de M3 de beste 3 reeks convertible is.
Even over dat tunen:
Er zijn genoeg 335I’s die met een chip en wat extra’s , een vergelijkbaar vermogen geven als de M3 .
Maar voor dat geld haal je er zeker + 400WHP uit en dan heb je ook nog eens een berg meer koppel.
Dus niet zozeer een missertje hoor Ruben .
Die M3 roosters in de flanken , dat is een missertje.
Hoflander zegt
Ik heb zelf een 3-coupe. De spatborden zijn van plastic evenals de dorpels (dat weet niet iedereen neem ik aan). Derhalve vind ik ze dus wel erg duur (en niet mooi).
Desmosedici zegt
Maar als je een 3 serie met een vermogen rond de 360 paarden wil, stap je toch gewoon naar Alpina?
BananaFlip zegt
Nee hoor, dit is niet nodig.
Koop gewoon een standaard 335i, kies de juiste velgen en het bedrag dat je anders kwijt zou zijn aan enorme jetsers, een motorupgrade en een wannabe-M3-roostertje kun je nog mooi besteden aan een mooi aangekleed interieur.
jorden zegt
In ons kikkerlandje kan het al beter;
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-335i-E90-306pk.html#header
lovethecar zegt
pff… vind hem maar niets!
Timmie zegt
Nou in de tuningwereld kom je er gewoon niet zonder arrogant te doen. Het is namelijk een speciale imagowereld…
Snickers zegt
Damn wtf is dit , verkloten van en 3 serie
Citrofiel zegt
Euh…
*zoekt nog steeds naar het M-igge van de spatborden*
*paar minuten later*
Aah! Er zit een M-roostertje in! Zet dat dan gelijk… :roll: ;)
Guido zegt
mensen die zo denken ook :)
Rick dos zegt
Dit is net zoiets als al die Honda Civicjes die je rond ziet rijden, waar een spoiler of voorbumper op geschroefd zit met een kwak plamuur, maar waar de gehele auto nog in dezelfde kleur gespoten moet worden. “A work in progress” zeg maar. Alhoewel je je kan afvragen of de job ooit geklaard wordt. Maar goed, ik dwaal af.
A work in progress is dit ook. Er zitten M3 style spatborden op, wat andere velgen en dan stopt het. Het moet nog afgemaakt worden…
Fout zegt
“362 pk uit een geblazen zesje is nog geen 420 pk uit een M-achtpitter. Missertje dus, en daarmee mag ATT van ons meteen even in de hoek gaan staan met een puntmuts met ‘ezel’ erop.”
Eumm? Dat klopt maar daar gaat het toch niet om?! De bedoeling is om je bestaande wagen ‘up te graden’. Tuning gaat er ook om voor weinig geld veel pk’s terug te krijgen en bijgevolg prestaties. Niet per se de M3 te beaten… Anders koop je een M3. niet
Dietch zegt
Een of andere manier heeft hij iets weg van een eos..aan de voor- en zijkant dan.
Kristof zegt
@ Dietch: euh ???