Natuurlijk doe jij liever iets anders, maar ons help je er mee. Ben je een trouwe, of juist ontrouwe bezoeker van autoblog? Of heb je wellicht een gruwelijke hekel aan deze site? Vul de enquête even in, het zijn slechts 10 vragen.
We beloven plechtig om jullie gegevens niet te misbruiken voor gezellige e-mails met lucratieve aanbiedingen. De uitkomsten van de enquête gebruiken we in een presentatie die we binnenkort mogen houden. Mocht je de link in de intro hebben gemist: hier staat de enquete.
UPDATE: de enquête is inmiddels verwijderd, de uitslag staat hierrr!
JamesBond007 zegt
Jullie hebben mijn steun hoor jongens;)
ravedave zegt
[ ] WOUTER IS EEN RECLAMESLET
[ ] WOUTER IS EEN RECLAMESLET
[ ] WOUTER IS EEN RECLAMESLET
[ ] Geen mening
Wouter zegt
@ravedave: hehe. Je vergeet de optie: WOUTER IS EEN SLET.
RenesisHP zegt
@wouter:
Slet, reclameslet, veronicahoofd?…
Daarbij proberen om ALLE doelgroepen aan te trekken?…
Ik mag toch hopen dat daar een goede beloning tegenover staat. :roll:
toyota prius zegt
@ravedave: Mmmm ik ga voor de optie: gebruikers review van Autoweek..
metin zegt
ik vind de site http://www.autoblog.nl echt heel leuk maar de ABHD is gewoon fantastisch maar het zou leuker zijn als het meerdere keren per week gingen autotesten.
Mohamed zegt
@metin: Helemaal mee eens!
sven2 zegt
@metin:
inderdaad, maarja, wat niet is kan nog komen, zeker als die persmap of wat het ook is, goed gaat!
JamesBond007 zegt
”Ben je tevreden met het huidige aanbod aan TV-programma’s over auto’s?”
Drie maar raden welk antwoord ik gaf..
wij willen autoblog TV! :D
911GT2 zegt
Ik vul hem in als dat irritante consumkentenpaneel wat hier soms verschijnt voortaan weg blijft ;)
Lucb zegt
Heb het ingevuld, stelde niks voor.
Benjamin1 zegt
Die laatste vraag was vaag, waarom geen proefrit als optie aangeven?
Bart_V zegt
@Benjamin1: Inderdaad ik koop ook geen auto voordat ik er ooit in heb gereden.
en :
Ga je ooit online een auto kopen, zonder naar een showroom te gaan?
Hoe kun je nu een auto online kopen zonder naar een showroom toe te gaan om hem op te halen
en nogmaals: Ik koop ook geen auto voordat ik er ooit in heb gereden.
autoblogger zegt
@Bart_V: ja, je kan nu al online auto’s kopen zonder naar de showroom te gaan. Tevens kun je auto’s kopen via marktplaats of auto.nl
Wouter zegt
@Benjamin1: Proefrit had er wellicht bij gemogen inderdaad,maar we zijn nu vooral geïnteresseerd in welke media jullie gebruiken. Voor 2010 zullen we het zeker meenemen. :)
august zegt
Toch niet voor de WP-presentatie? Rijkelijk laat, in dat geval;)
papageno zegt
ingevuld
ZwerverRoodbaard zegt
Check…
Jammer dat je meerdere antwoorden kon aanvinken, want op sommige punten scoren bepaalde antwoorden aardig gelijk.
Laue zegt
ingevuld en wel. Heeft dit toevallig iets te maken met POWNED?
is hier al meer nieuws over?
autoblogger zegt
@Laue: nope
ZwerverRoodbaard zegt
na jammer dus geen… :roll:
autoblogger zegt
@ZwerverRoodbaard: dat kun je evt in de opmerkingen kwijt…
JosJ zegt
check
Stef_4 zegt
Iets met PowNed?
autoprogramma?
autoblog @ tv? :)
tom zegt
Aan welk medium besteed je de meeste tijd (als het over auto’s gaat)? *
Waar lees je het meeste nieuws over auto’s? *
Beetje dubbelop lijkt mij. Hopelijk halen jullie de resultaten door SPSS en zit deze vraag er daarom dubbel in. Anders een beetje domme enquette. Daarbij is de optie ’televisie’ bij de vraag; Waar LEES je het meeste nieuws over auto’s? * vreemd.
Wessee zegt
Nee, want je kan zo een crosstable maken met nieuwsmedia en andere activiteiten. Wat wij nu aan het doen zijn is ook niet autonieuws tot ons nemen, maar het is wel autogerelateerd.
In het vervolg is het doel van het onderzoek ook wel fijn om te vermelden, maakt het voor respondenten een stukje duidelijker.
MRStephan zegt
@Wessee: Er komt de laatste tijd helaas ook steeds meer niet-auto-gerelateerd ‘nieuws’ op autoblog voorbij..
Ben wel benieuwd waar de enquete voor is, vraag me af of er een autoblog bezoeker is geweest die naar aanleiding van een van de reclames op autoblog al een Mini Cooper of Seat Exeo heeft gekocht. En als je dan de reacties van sommige mensen leest, vraag je je ook af of de gemiddelde leeftijd inmiddels niet al onder 18 is gedoken..
autoblogger zegt
@MRStephan: minder dan 1 procent van de bezoekers plaatst een reactie. Je kan daar dus geen conclusies aan verbinden.
En over de onderwerpen op deze site: het is nog steeds onze site, waar we nieuws/artikelen plaatsen die wij leuk vinden. Maar je mag ons altijd tippen via [email protected] als je denkt dat er iets mist, graag zelfs.
MRStephan zegt
@autoblogger: Uiteraard dat is begrijpelijk en het is ook volkomen logisch dat jullie inkomsten proberen te genereren met die reclames en daarvoor veel artikelen nodig hebben, maar kunnen jullie ook de statistieken inzien van hoeveel autoblogbezoekers bijv. via zo’n banner op de site van Saab terecht zijn gekomen?
En je kunt geen conclusies verbinden aan welke mensen een reactie plaatsen en het niveau/leeftijd van de bezoekers, maar ik denk dat dit wel de mensen zijn die je enquete invullen dus kun je niet stiekem vertellen waar die nou voor is :p
autoblogger zegt
@MRStephan: de uitkomsten van de enquete gebruiken we in een presentatie, dat staat al in het artikel. Op dit moment hebben al 10x zoveel bezoekers de enquete ingevuld, dan dat hier reacties staan. Dus nogmaals; mensen die een reactie geven zijn een speciaal soort volk. Kijk bv naar Citrofiel ;)
En ja, uiteraard weten wij hoeveel mensen onze site bezoeken of hoeveel mensen er op een banner klikken. Maar dat is niet altijd openbaar.
MRStephan zegt
@autoblogger: Jaaa apart volkje, maarre die presentatie gaan jullie niet thuis voor moeders de vrouw voorbereiden. Heeft het iets te maken met de tv aspiraties ? Of komt er binnenkort een autoblog.nl maandblad in de schappen ? Ik weet het, ben nieuwsgierig…
Citrofiel zegt
Over enquetes gesproken, er is hier regelmatig reclame voor multiscope. Waarom doen jullie geen enquete daarmee? Nou ja, dan heb je natuurlijk niet echt de bezoekers van autoblog, alleen wat onwetenden. Maar de vragen waren dan ook niet specifiek over autoblog… Ik weet eigenlijk niet wat ik van deze enquete moet denken, waar de resultaten goed voor zullen zijn. Maar goed, jullie zullen het wel beter weten.
@MRStephan: Inderdaad zijn er hier heel veel minderjarigen die reacties plaatsen, waarvan ik er lang ook een was. Maar gelukkig zorgen bejaarden als Rick dos ervoor dat het gemiddelde weer flink omhoog wordt getrokken. :mrgreen:
Doewap zegt
Dit is geen enquete over de site, dit is een marktonderzoek voor AAM
RoT___ zegt
@Bart V: Delivery service, indien niet thuis kan je hem afhalen op het postkantoor ;)
Pantoffeldier zegt
Is Autoblog eigeniljk meer een Brabantse site of wat?
Aangezien de laatste test in het Porsche Centrum Eindhoven was, vraag ik me dat af
autoblogger zegt
@Pantoffeldier: nee, niet Brabants. Eerder Rotterdams of provinciaal ;)
CSL zegt
Gedaan!
Nu auto’s van het jaar!
diedjee zegt
@Bart_V; Lease-auto’s worden ook vaak op kantoor afgeleverd/omgeruild… Tevens kan je bij auto’s in het luxere segment de auto ook gewoon thuis van de vrachtwagen laten komen…
Enquette stelt idd weinig voor, maar als we iemand er een plezier mee doen :)
timo zegt
Laatste vraag was vaag, waarom niet gewoon zelf rijden of zelfs de looks van de auto??
Voor de rest np.
bozewolf zegt
We danken u zeer voor het invullen van de vragen!
Geen punt.
maurice zegt
als ze nou al die grappige youtube filmpjes en de gewone rijtesten in 1 item laten zien, met wat commentaar van onze wouter, dan heb je toch al een programma. en je ziet al die shit metteen zonder al die artikels door te moeten bladeren. toch?
sacha zegt
[X ] WOUTER IS EEN RECLAMESLET
RenesisHP zegt
De moeite genomen. En daarmee is alles gezegd. ;)
MrJones zegt
hoe vaak mag je die enquête invullen?
Larrs zegt
Ingevuld. :)
floryn zegt
zo presenteer dit maar aan geenstijl of aan de publieke netten coördinator!
RenesisHP zegt
Ik ga in herhaling vallen.
Kunnen mensen die altijd en eeuwig kritiek op AB hebben niet beter een andere site bezoeken?
Is er iets mis met gevoel voor humor? Mag dat niet meer of zo?
Moet iedereen maar als een f”cking bejaarde een stevig partijtje “kijken hoe het gras groeit” gaan spelen?
Dudes, get a fucking life.
clijde zegt
Als wouter ooit op straat komt te staan, kan hij altijd nog solliciteren bij de Mora. Het filmpje van de transporter met de gehakstaaf is hylarisch :) Ga zo door wouter !
J. zegt
Nou omdat je het zo lief vraagt heb ik de enquete maar even ingevuld :).
Jesper zegt
Done, niets dan lovends ingevuld over AB natuurlijk, voor zover die opties er waren ;)
autoblogger zegt
@Jesper: dank u ;)
Larick zegt
wat kunnen we winnen?
autoblogger zegt
@Larick: geen idee.
Artijn zegt
Ja Autoblog is commercieel gegaan en dat is prima want er moet nu eenmaal geld verdient word omdat ze auto en eten nog steeds niet gratis weggeven..
Maar ik heb hier eerder een pleidooi over geschreven: wat ik nou niet kan begrijpen, is dat Wouter niet de moeite neemt om zijn rijkwaliteiten wat op te krikken zodat hij Paul Vlasblom niet meer nodig heeft om een echt gaaf/spectaculair filmpje te maken.. Want Wouter zit wel met ze kont in alle dikke auto’s maar is eigenlijk alleen maar popie jopie aan het doen… (helemaal in de Aimee fase… zucht..)
Dus gebruik dat geld dan ook is daarvoor!!!! schopp die gozer op een paar cursusjes en verblij ons met nog Lueker en spannender materiaal…!!!!!! en nee tuurlijk zit niet iedereen daar op te wachten… Want ja er zijn hier ook mensen die autoliefhebber schijnen te zijn en in een prius rijden (???? HAHAHA) maar goed, los van dat: Meer kwaliteit in de filpjes zou geen overbodige luxe zijn en dat licht niet aan Ruben want die zien we groeien en levert leuk materiaal!!!!
Verder keep on going want ik kom hier nu al jaren trouw 350 dagen in jaar ff kijken en in fases reacties plaatsen maar kom op jonges voor wat hoort wat en zoveeel Moeite lijkt het me niet want ben je hier nou voor de gladde praat en het geld of omdat je auto’s luek vind, ik hoop het laatste…
HDM zegt
Wow, en ik dacht dat ze bij de Fairly Odd Parents vaak voor internet kozen, denk dat ik dat effe heb verbroken xD
vla zegt
Autoblog is hoe langer hoe meer een hoer aan het worden, da’s al wat ik zeg. Ging die enquête eerst doen, maar aangezien de optie “AB is een kutsite geworden” er niet bij staat, doe ik hem dan maar niet.
autoblogger zegt
@vla: ook dat kon je bij de opmerkingen kwijt ;)
vla zegt
@autoblogger:
Wat w0o0dy zei.
En daar komt nog bij dat het er dubbel en dik bovenop ligt dat jullie echt wel de hoer geworden zijn van de grote merken, de überpositiviteit laat ik dan nog in dubio!
Nu is het natuurlijk zo dat commenters verschijnen en weer weggaan, maar als een autosite als deze een hele tijd z’n commenters behouden heeft, ineens een negatieve reactie krijgt van die commenters, is dat ook niet zomaar.
Voor mij is het de neutraliteit en rebelsheid, het scherpe kantje (zoals w0o0dy ook zegt) dat verdwenen is.
Plus: een marktonderzoek, nee joh, dat gaat gewoon te ver.
Ferdinand1 zegt
Nou, dit speciaal soort volk hier heeft hem ook ingevuld! :D
ford zegt
Ik kom zelf ook heel vaak op AB en ABHD
en ik ben een van de mensen die niet zo veel reacties plaatst en discussie voert. maar ik geniet wel van autoblog.
Maar jongens wat een gezeur ineens,
ik vind de autoblog filmpjes juist een groot voorbeeld voor andere (nederlandse) automedia.
Er zit tenminste nog liefde in voor de auto’s met een vleugje mening van een echte auto liefhebber.
Deze jongens worden de hele dag in en uit wel geconfronteerd met Auto auto auto.. etc.
Dus je gaat mij niet zeggen dat ze geen liefde voor auto’s meet hebben..
En deze site is immers zo gegroeid dat er natuurlijk wel een leuke boterham uit valt te halen.
Laat ze lekker ze verdienen het.
Ondanks dat het zeer weinig met de enquete te maken heet.
Jullie verdienen een ferme pluim jongens!
De tests zijn zeer goed en de site ook.
‘keep on de good work’
autoblogger zegt
@ford: heel erg bedankt voor je reactie! We hebben inmiddels een dikke huid maar het is altijd leuk om positieve feedback te krijgen ;)
lincoln zegt
hoop dat jullie met mijn gegevens een miljard verdienen ..
zo niet !! dan worden jullie opgelicht .. sukkels ..
Baran zegt
Geen dag zonder Autoblog…
Jongens: Niet zo overdreven jaloers zijn op Wouter achter jullie toetsenbordjes. Ook Autoblog zijn schoorsteen moet roken. En dan alsnog vind ik Autoblog de minst reclamemakende autosite.
w0o0dy zegt
Hoe zeer ik autoblog ook waardeer zie ik wel een ontwikkeling waar ik niet blij van wordt. Waar het aan ligt dat zou ik moeten gokken dus dat doe ik maar niet maar helaas lijkt ook voor Autoblog (en met ook bedoel ik dat eigenlijk alle andere media minstens zo erg is: “te weinig variëteit in het nieuws… bepaalde merken (grote budgetten?) krijgen teveel aandacht en te vaak lijkt de mening van testers bepaald door eigen voorkeur of nog erger dezelfde budgetten van dezelfde fabrikanten.”
Neemt niet weg dat ik Autoblog wel tot mijn absolute top5-media reken voor autonieuws… maar misschien moeten de bloggers wat oude tests en artikeltjes doorlezen… de cynische, sarcastische scherpte lijkt wat weg te ebben.
De al nietemin: keep up the Good work!
NLBUURMAN zegt
natuurlijk ingevuld :D
WieAndersDasAuto zegt
Het was zo ingevuld!
Rick dos zegt
Mocht je grafiekje in je presentatie een scherpe duik laten zien….dan weet ik nergens van af….
Citrofiel zegt
Wat is er mis met een marktonderzoek…? :? Bang dat de Autoweek-bezoekers een te grote vinger in de pap krijgen en dat autoblog nóg saaier wordt, vla?
vla zegt
@Citrofiel:
Waarom zou Autoblog willen weten waar en hoe ik auto’s koop en wat ik vind van de programma’s op tv, de magazines etc. (dus met andere woorden; de concurrentie)?
En je hebt het dus ook opgemerkt dat AB saaier wordt!
Waar komen Autoweek-bezoekers wel van pas? (ik ken de site, maar da’s ook alles! ;) )
RenesisHP zegt
@vla:
Dat merktje je toch al aan een veranderde frequentie van het aantal reacties en onderlinge discussies? ;)
Het rebelse mag niet verdwijnen. Dat is de conclusie.
vla zegt
@RenesisHP:
Als je mijn reacties bedoelt, dan ja: ik ben alle zin in AB kwijt… :| Er zijn nauwelijks nog interessante mensen, en als die verdwenen zijn, kan je nog moeilijk een leuke theekrans over details die er helemaal niet toe doen.
@Citrofiel:
Nou, daar kan ik niet veel anders meer op zeggen dan: precies!
En dat van die Autoweekbezoekers: kan idd nog zo zijn denk ik! Houd er rekening mee dat de reaguurders slechts 1% van de bezoekers voorstellen.
En nu maar hopen dat er voldoende GeenStijlbezoekers zijn… :mrgreen:
@Autoblogger:
Doe idd maar weg dat VW-logo, want stiekem droomde ik altijd al van een bureaujob, huisje tuintje kindje, 1 keer seks per week en een grijze Opel Astra.
Rick dos zegt
@vla:
I know what you mean dude. Het is hier eerder een sport geworden om elkaar af te zeiken dan dat we het over auto’s hebben, al dan niet serieus.
vla zegt
@Rick dos:
Precies. Maar daar kan AB weinig aan veranderen, to be fair… Denk dat dat nu eenmaal gebeurt bij grote sites.
Rick dos zegt
@vla:
Ach ja, met wat scherper moderaten kom je al een end. Neemt niet weg dat de reageerders natuurlijk ook hand in eigen boezem moeten steken.
vla zegt
@Rick dos:
Mjah, maar waar is de vrijheid dan?
Je kan natuurlijk de vrijheid om te schelden afnemen, maar dan komen we af met Islamitische toestanden (Koran verbiedt schelden), en da’s ook weer niet goed: ik vind namelijk dat je elk woord mag zeggen waar en wanneer je wil.
Ik denk dat AB gewoon te groot geworden is. Wat vroeger een pilsje en een krukje aan de bar was, is nu schreeuwen in een overvolle zaal waar iedereen een bekertje fruitsap en een plastic stoeltje krijgt om naar de AB-show te kijken.
Rick dos zegt
@vla:
Vrijheid van meningsuiting is een recht. Echter met een recht komt ook verantwoordelijkheid. Helaas kent men die verantwoordelijkheid tegenwoordig niet meer en is alles geoorloofd. Schelden is alleen maar je eigen failliet verklaren. Onze taal is zo rijk aan woorden waardoor je niet hoeft te schelden om je punt te maken.
Vergeet ook niet dat je dat recht hebt in het publieke domein. Echter ben je virtueel bij AB te gast. Een goede gast respecteert de regels die door de gastheer zijn opgesteld. AB heeft volgens mij hier huisregels. Als we ons allen er wat beter aan zouden houden en AB er wat beter op zou monitoren dan komen we tenminste ergens.
Citrofiel zegt
@vla: Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf is het mij ook compleet wazig waar deze enquete goed voor is. Maar dan hoeft het nog niet negatief te zijn. Misschien heb ik wel teveel vertrouwen in autoblog, maar ik denk dat het wel losloopt.
Het ‘nog saaier’ was eigenlijk meer een reactie op jouw reactie, maar ik kan niet anders dan toegeven dat ik ook wel een verandering bespeur, niet altijd ten goede. Het mag wel grappiger en scherper zijn, het gebeurt steeds vaker dat er slechts droge info wordt gegeven. Daarvoor kan ik naar elke andere autosite!
Oh, en om mijn autoweek-reactie even uit te leggen: Misschien dat de bezoekers van het saaie, informatieve autoweek wel autoblog bezoeken, maar geen reacties plaatsen. Als ze dan opeens wel de enquete invullen, zou het resultaat zomaar kunnen zijn dat zij invloed krijgen op autoblog, en het autoweek-achtiger maken. Maar dat was eigenlijk meer een onzinnige dan een nuttige opmerking van mij, zoals je van me gewend bent. (hè autoblogger?) ;)
Flamingo zegt
Dit is de beste site die er is! Met de zeer leuke filmpjes en het vele nieuws! Maar vooral de filmpjes kenmerken de site.
Heb natuurlijk ook de enquete ingevuld. Geen enkel probleem! Heb oa gezegt dat het internet zeer belangrijk is als het over auto’s gaat!
sacha zegt
Al dat gezeur over hoeren. Waar het hart van vol is zullen we maar zeggen…
lincoln zegt
autoblog.nl is de slechtste sleazieste stupidieste site ooit ..
en dan laat ik de negatieve punten nog achterwege ..
lincoln zegt
is er al een werkgroep autobloggersbelangen ..
voor de bloggers van voor dat autoblog een multi-national corporation was ??
of een praatgroep .. ergens op het net ofzo ??
suggesties welkom ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Eigenlijk zou je klassiekerrally wel zo kunnen noemen. De vaste, oude bezoekers van autoblog komen daar vrijwel allemaal, opvallend genoeg.
lincoln zegt
@Citrofiel: laten we dat alsjeblieft als losse entiteiten blijven beschouwen ..
voor alle partijen beter ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Oh, sorry, aanvulling: Maar ik denk niet dat Klassiekerrally het zou waarderen als de autobloggers opeens verhitte discussies gingen houden over de toekomst van autoblog, op zíjn site. ;)
sacha zegt
FF inhaken op een paar trefwoorden:
autoblogger zegt
@sacha: dat mag best wat grappiger en scherper! Tevens zie ik een VW-logo, dat is een groot merk en daar wil ik niks meer over lezen aub.
Flamingo zegt
@Sacha
Ben jij de echte Sacha van Autoblog enz.?
Flamingo zegt
Zoja wanneer ga je die SL 65AMG Blackseries is even testen? ;)
autoblogger zegt
En inderdaad, wanneer ga je die SL65 AMG Blackseries testen?
autoblogger zegt
Ik wil lincoln als voorzitter van de belangengroep!
lincoln zegt
@autoblogger ..
en dan al dat sneue gezeik aanhoren zeker ..
“vroeger was het beter” ..
“ik vind dat we spontaner moeten zijn” ..
“hunnie doen stom” ..
“Fiat Doblo is lelijk” ..
daar ga ik toch geen zin in hebben man ..
ik word wel penningmeester ofzo ..
M2_lover zegt
Autoblog is een verdomd leuke site! Moet zo blijven… misschien iets minder gezeik over Priussen en dergelijke mongole-auto’s en meer autotests :-)
1234abc zegt
Sorry dat ik alweer moet gaan bitchen, maar dit onderzoek als je de resultaten aan mij zou presenteren zou ik het gelijk in de prullenbak gooien.
Bij voorbaat omdat :
a: De doelgroep al bekend is (en alleen bestaat uit de huidige unieke bezoekers van autoblog.nl)
b: De uitkomst van dit onderzoek onrepresentabel is aangezien alleen jullie doelgroep met voor hen voornamelijk retorische vragen benaderd wordt.
c: Doordat je een heel specifieke doelgroep benaderd zijn de uitkomsten ook gekleurd en dus niet representabel voor de massa.
En nog even een last word of advice , als je hier uit dit onderzoek wil halen dat autoblog een eigen auto programma zou moeten hebben, (waar ik niet negatief tegenover sta) ga dan niet straks preken dat het merendeel van je onderzoeksparticipanten het grootste gedeelte van hun tijd op het internet zitten.
c: De antwoord opties te beperkt zijn, geen mogelijkheid tot eigen invulling en op sommige vragen antwoordt ik of liever niets of niet van toepassing.
v.b. : Stel je overweegt een bepaald type auto te kopen. Aan welke informatie hecht je dan de meeste waarde?
Wat dacht je van zelf een proefrit maken?
Laatste punt van aandacht , je weet als autoblog.nl dat het grootste deel van je bezoekers uit nederland komt , goed als je dan naar provincie vraagt kun je ook een automatische balk met provincien om uit te kiezen neer zetten. Tevens zijn er naar ik weet ook belgische (of nederlandse belasting ontvluchtende belgen) aanwezig op het forum. Ik denk dat je met deze groep 90 tot 98% van je doelgroep hebt bereikt , voor deze groep had je een balkje anders aan kunnen maken.
Dit gezeken te hebben wens ik jullie veel succes nog met dit onderzoek en het onderbouwen van de resultaten van het onderzoek.
Er zullen vast nog wel veel meer punten van aandacht zijn waar geen aandacht aan besteed is maar dit is wat ik zo uit de top van mijn hoofd nog kan herrinneren van een lecture van 3 jaar geleden.
Met vriendelijke groet,
8 zegt
@1234abc:
Je hebt wel een goed punt ,
Als je een marktonderzoek wil doen doe het dan goed.
Voor de rest keep it up! Reclames maken me niets uit op de site, klik graag een keer op een banner van vw . zal er ook ooit wel eentje aangesmeerd krijgen als lease auto en daar geen probleem van maken.
Maar wat de anderen zeggen : Autoblog mag zijn identiteit niet verloren laten gaan door de commercie, misschien hebben ze daar gelijk in .
Ik denk dat er persoonlijk meer , en gavere beelden uit de panamera te halen waren dan het stukje langs de heiden in Oirschot. ook al had ja maar 3 uur de tijd , mooie drift op het industrie terrein desnoods uitgevoerd door paul van splunteren zou het filmpje al veel goeds gedaan hebben . nu heb je een spannende auto en een op het eerste oog saai filmpje .
Desalniettemin keep up the good work. trap iets meer tegen de schenen van de gevestigde orde ;) ,zo is geenstijl ook groot geworden in het demoliseren van de grootste namen waarom zou autoblog nu een stapje terug nemen voor de commercie?
autoblogger zegt
@1234abc: bedankt voor je reactie. We wisten van tevoren dat het een speciale/bekende doelgroep is, maar hebben toch een aantal vragen gesteld die niet direct in ons voordeel worden beantwoord (denk ik). Maar dat zullen we wel merken, we zullen de resultaten binnenkort bekend maken.
PS: opmerking over provincie is een goede, dat nemen we de volgende keer mee.
sacha zegt
En meer Mazda!
sacha zegt
En meer Amerikanen!
lincoln zegt
@sacha: he .. is en nou een beetje afgelopen met je ??
sinds het nieuwe beleid heb je zo een ip-ban aan je broek hangen ..
begrepen ??
Rick dos zegt
En met die billen in mijn gedachten ga ik naast mn vrouwtje liggen. Good night and good luck! ;)
Larick zegt
Erg representatief voor autoblog z’n topic eh enquete :)
@Autoblogger goede informatie mag toch een mooi prijsje kosten ;)
RenesisHP zegt
En iets minder dikke Duitsers.
Ertje88 zegt
Voor jullie altijd!
w0o0dy zegt
Jammer dat een kritische maar bewust genuanceerde opmerking onder gesneeuwd raakt. Er is weinig zo moeilijk als je eigen functioneren beoordelen. Dan is kritiek wellicht niet prettig maar het kan ook opbouwend zijn als het komt van “vrienden” en je bereid bent er naar te luisteren. Goed kan vaak nog wel beter.
autoblogger zegt
@w0o0dy: we zijn erg blij met alle reacties, zowel positief als negatief. Daarnaast zullen we proberen om die reacties te verwerken, zoals ik ook heb gedaan bij de vorige enquete (ivm elektrisch rijden). Destijds hadden Laurens en Bakkerst veel kritiek, die heb ik ditmaal benaderd om hulp te vragen.
Het is echter lastig om te reageren op alle “meningen”, ik zie hierboven bv opmerkingen over teveel droge info maar ook over teveel afzeiken. Tja, er zullen altijd mensen blijven die het wel/niet goed vinden wat we doen, maar we proberen zeker kritisch te blijven.
RenesisHP zegt
@autoblogger:
AB is groot geworden door een eigen stijl.
Met de groei lijkt het op sommige momenten of de eigen stijl een beetje aan het verdwijnen is.
Het zou zonde zijn als het gene waar je groot mee bent geworden kapot gaat vanwege een te commercieel tintje.
Onder vaste bezoekers is er al een tijdje een wat negatievere houding tegenover de huidige ontwikkelingen.
Dit heeft echter ook veel met reaguurders te maken.
De zin om goede discussies(die soms nergens over gaan) te voeren is daarmee een beetje afgezwakt. Ze komen zeker nog wel voor. Het lijkt alleen minder dan voorheen.
Het lijkt er dus op dat de doelgroep niet alleen groeit, maar vooral ook verandert. Dit helaas niet altijd even positief.
De reacties en discussies maken nou eenmaal een groot deel van de charme.
Een paar hardcore reaguurders blijven stug proberen om het veschil te betekenen Weer anderen proberen met de veranderingen mee gaan.
Eén van de punten die mij aantrekt is dat sommige discussies en onderwerpen mijn scherpte wakker maakt. Dat nodigt uit tot verder denken en lange reacties van meerdere kanten.
Heel anders dan het foutjes aanwijzen en afstraffen wat je tegenwoordig veel ziet. Tot aan het mierenneukerige aan toe. :roll:
Ik zie dit overigens goed terug aan mijn eigen reacties.
“Vroeger” was ik meer geneigd tot inhoudelijke en informatieve discussies waar uren tijd in zaten. Tegenwoordig raffel ik het af omdat er te weinig motivatie in zit.
Daarbij heb ik zelf een voorkeur voor scheentjes trappen en doordenk reacties. Echter niet altijd.
Dit kan voor mij(persoonlijk dus) een paar dingen betekenen.
1 Mijn motivatie is afgezwakt. Kijkend naar eigen reacties is dat zeker een punt.
2 Mijn scherpte is afgezwakt. Misschien begin ik oud te worden, misschien gewoon dom.. Mijn omgeving merkt er echter weinig van. Dus dat kan niet geheel kloppen.
3 De reacties missen een “trigger” gehalte. Het daagt niet echt meer uit. Uitzonderingen daargelaten.
4 De gemiddelde intelligentie(van de reaguurders) gaat omlaag.
5 Het eeuwige gezeik van bepaalde reaguurders is gewoon strondvervelend. Er is een groep die het altijd beter weet en altijd wat te klagen heeft over de site.
Totaal niet vergelijkbaar met de doelgerichte kritiek/feedback van de “oude garde”.
6 Het gevoel dat deze zeiknichten de identiteit van de site gaan bepalen. Rekening houden met anderen is goed. Het mag echter niet ten koste van de eigen identiteit gaan. En daar lijkt het af en toe fout te gaan.
Het eeuwige gezeur op niet geheel autogerelateerde onderwerpen is daar een goed voorbeeld van.
Ik kan hier nog wel verder op in gaan. Ik denk echter dat je mijn punt wel begrijpt. ;)
Davidov zegt
Zo ingevuld.
lol @ sacha :)
bmw zegt
Ben ondertussen al lang bezoeker van de site. En in alle positiviteit wil ik zeggen dat deze vragenlijst resultaten gaat opleveren waar je geen kant mee op kan.
1. zoals gezegd: de populatie is verre van representatief voor de algemene populatie.
2. De vragen zijn zo simplistisch opgesteld en de antwoordcategorieën idem, dat ik je zowat eender welke conclusie aan deze resultaten kan verbinden
3. de vragen en antwoordcategorieën zijn vaag (wat is een krant? bedoel je een gedrukte?) en er is geen mogelijkheid tot het ordenen van voorkeuren.
4. algemene intro en doelstelling van de vragenlijst zijn zo goed als afwezig.
Ik wil niet lullig doen en ik ken de wetenschappelijke norm van veel markt”onderzoek”, maar dit is echt triest. Dat kan ik beter, maar dan moeten jullie mijn uren natuurlijk wel betalen ;-)
Groetjes
PS: waarom wordt kritiek vaak beantwoord met “wij kiezen zelf wat we op de site zetten”?
bmw zegt
@renesisHP: je kan het niveau van de reacties volgens mij niet los zien van de inhoud van de blogposts. En je kan er gewoonweg niet omheen dat er heel wat non-berichten zijn, waar zelfs niet eens een leuke non-discussie over te voeren valt. Het aantal berichten van tuners die andere bumpers en velgen op een BMW 5/6/7/enz. vijzen, is niet meer bij te houden. Wat wil je daar nu voor zinnig commentaar op geven? Mooi of lelijk? Dat kan je ook met een poll.
Mijn idee: niet meer bij alle berichten de mogelijkheid geven om te reageren. Plus minder berichten, maar met betere inhoud. Die blijven dan ook langer op de homepage staan, wat het voeren van debatten vergemakkelijkt.
RenesisHP zegt
@bmw:
Gedeeltelijk is dat zeker waar.
Toch probeerde de “oude garde” daar vaak nog wat van te maken. Zo werd een suf onderwerp binnen 1 keer interessant.
Dat zie je helaas steeds minder.
Debatteren is imo makkelijker geworden.. Als mensen de [ reply ] functie tenminste gebruiken.
bmw zegt
@RenesisHP: klopt, maar daarvoor moet er voldoende brein aanwezig zijn op de site.
Ik heb trouwens nog een idee: waarom niet werken zoals bij tweakers, met een systeem van waarderingen van reageerders, waarbij de posts van ondermaatse reageerders dichtgevouwen zijn.
bmw zegt
Nog een idee: waarom nemen de autobloggers niet nog actiever en inhoudelijker deel aan de discussies, zij hebben toch heel wat expertise die een boeiende discussie kan teweeg brengen?
RenesisHP zegt
@bmw:
Ik denk dat ze het druk genoeg hebben met moderator spelen. ;)
Emile_Benz zegt
@Sacha: ik zit nog op m’n werk…
Hupke zegt
Ik kijk al jaren op autoblog; Ben nog altijd fan, vind het een supersite.
Het commerciele, de reclame enzo stoort me niet te veel zolang het maar niet te lang dezelfde blijft of te veel word.
Ik vind wel dat het harde van vroeger en de echte verhaaltjes en testen zoals die van een SL500 vs porsche 911 of de 645 van vroeger veel beter waren dan de huidige testen.
Ook zou autoblog (en dit zijn sugesties vanuit men persoonlijke apreciatie niet omdat ik een marketing genie ofzo ben) meer oudere wagens mogen testen ipv alle spot’s van oldtimers, vraag eens aan al die mensen die er eentje te koop hebben staan op marktplaats ofzo of julie hem eens mogen testen (op een normale manier).
Heeft er iemand van de markt onderzoeks critici al eens nagedacht dat autoblog dankzij deze cijfers een soort document kunnen opmaken waardoor ze aan groote dealers kunnen laten zien hoe hun consumenten over de site en de rijtesten denken zodat ze meer wagens testen kunnen en dan denk ik niet per se aan Porsches en Astons maar vooral aan mercedesen, audi’s,… (niet dat julie er daar niet genoeg van mogen testen)
autoblogger zegt
De uitslag: http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/05/de-status-van-automotive-media-uitslag-enquete