Na gisteren dag 1 en 2 van de avondvierdaagse te hebben gelopen samen met matthijsje was vandaag dag 3 en 4 aan de beurt. En we hebben er niet eens een medaille voor gekregen. Gelukkig wel de nodige waardering van verschillende mensen op het circuit. We hadden gisteren al besloten de hesjes maar even te houden, zodat er niet weer problemen zouden komen met die dingen.
Maar een dag zonder problemen kan natuurlijk niet: Ik kon mijn toegangskaart niet meer vinden. na veel zoekwerk en nog meer geslijm van mijn kant mocht ik toch doorrijden. De hesjes hebben daar gelukkig wel erg bij geholpen. Verder waren mijn accu’s ondanks dat ze aan de lader hebben gehangen allemaal leeg. Gelukkig had ik de reserve-camera en was er met die van matthijsje niets aan de hand. Maar door wat contacten van gisteren werd dat al snel opgelost doordat we daar de accu’s op konden laden. Een dankjewel is daarvoor wel op zijn plaats, dus bij deze: Dankjewel Albert Westerhuis (Jaja, met voornaam deze keer). Helaas weer pech met de Trabant. Voor het einde van de race moet hij opgeven omdat hij geen brandstof meer kreeg. Oorzaak op het moment van schrijven is nog onbekend. De dag begon eigenlijk al best leuk: Taxiritjes voor iedereen die het aandurfde. Er was een heel eskader met BMW 3-series opgetrokken voor deze taak. Er reden nog veel meer andere auto’s rond, zoals Porsches, een enkele Ferrari en zelfs een Renault Megane Scenic. Maar de BMW’s waren toch echt het leukste om in te zitten. Het waren de enige auto’s die moedwillig aan het driften gingen. Zeker de BMW 1 serie was mooi om te zien.
Intussen nog best een leuk gesprek gehad met 2 van de mannen die de rescue car bemannen. En geloof het of niet: Dat ding staat het hele jaar door op winterbanden. Waarom wisten ze zelf ook niet. En ze hadden het er al over dat er gisteren niet veel te doen was. vandaag was er zeker meer te doen voor hun, maar echt spannend werd het nooit. Al met al kan je nog steeds vervelendere baantjes hebben. Daarna zijn er verschillende raceklassen voorbij gekomen. Ook hebben we de stig zien lopen. IK zei al tegen matthijsje dat hij hem neer moest knuppelen met zijn camerapoot voor de wereldprimeur, maar hij durfde niet. Sorry mensen, het lag niet aan mij.
Ongeluk is er geweest voor een hoop mensen. De nr 40 in BRL had een gebroken aandrijfas na het opschakelen. Zijn race was na bocht 1 al voorbij. Een Porsche moest zo nodig een kusje geven aan een mooie lichtblauwe Ford Escort 1600, met als gevolg dat de linkerdeur wat moeilijker open ging. Een Mossler vond het nodig om een kleiwal aan de binnenkant van een bocht een andere vorm te geven. Zijn kampioenschap-droom was gelijk voorbij.
Toch zijn we er wel achter gekomen hoe moeilijk het is om op alle plekken te zijn waar de actie plaatsvind. En ik ben er ook achtergekomen dat mijn regendans niet werkt. Of zou het gewoon zijn dat ik niet kan dansen? Wat er ook gebeurde, en hoe onheilspellend het er ook uitzag: Veel meer dan een paar spetters zijn er nooit gevallen. Op het einde van de dag moesten we de hesjes weer inleveren bij de leuke verschijning met het slechte nieuws van gisteren. Ze heet trouwens Iris. Al met al een heel geslaagd weekend! Ik moet Matthijsje verreweg de meeste eer geven voor het maken van de foto’s. De mijne zijn meer lucky shots geweest. Mocht je speciale foto’s zoeken: Ga hem er maar over lastigvallen. Het zijn er een kleine 8000 geworden, maar er moet een leuke selectie gemaakt worden. En die zien je hieronder. Dan nog de uitslagen van vandaag HIER en HIER (PDF-alert).
DaBaZZ zegt
Mooi verslag! Zeker mooie foto’s! Misschien een leuk om er van een aantal wallpapers te maken? Zouden veel mensen zeker op prijs stellen denk ik! En van die megane rs krijg ik seksuele neigingen die ik hier beter niet kan uiten! Man man!
RDS zegt
Leuk stukje.
Winterbanden is waarschijnlijk zodat ze ook op het gras wat meer grip hebben.
Kevski-Style zegt
@RDS:
Dat was ook wat ik dacht, maar dat was het ook niet volgens hem. Bovendien, het meeste is grindbak waar ze doorheen rijden. Het blijft dus echt een raadsel. Overigens zag matthijsje het als eerste, niet ik….
Larick zegt
wat moet je met 8000 foto’s?
matthijsje zegt
@Larick:
De mooiste er uit zoeken…. zijn er veel “mislukt”
Klassiekerrally zegt
8000 foto’s!
Man, zelfs van het F1 Historic & Spa Six Hours weekend heb ik er ‘maar’ 1200!
Freaks! ;)
Kevski-Style zegt
@Klassiekerrally:
You know me :P Now you know matthijsje :P
henken zegt
erg mooie race , pk monsters en mini’s in 1 race is heerlijk.
waar is trouwens de Zwarte volkswagen gebleven? ( volgens mij een bora of passat..)
Ralph zegt
8000 foto’s en dan zijn dit de beste?
Kevski-Style zegt
@Ralph:
Gelukkig valt over smaak niet te twisten :P
Vossie zegt
@Ralph: LOL (ik dacht hetzelfde)
Benjamin1 zegt
ieeeuw wat is dat roze dingetje op de ruit?!
LQDI zegt
geenstijl windowbanners FTW!
Kevski-Style zegt
@LQDI:
Jullie vroeger erom :P
Erik zegt
Mooie foto’s! Wie is de fotograaf van deze foto’s? Ik zou graag een paar originele aan hem willen vragen als dat kan.
Kevski-Style zegt
@Erik:
Dat hangt ervanaf: Dat is matthijs of dat ben ik geweest. Maar aangezien matthijsje alle foto’s in beheer heeft moet je het even aan hem vragen. Vermeld er wel even duidelijk bij welke je hebben wilt dan….
matthijsje zegt
Voor foto’s in origineel formaat mail me even met het foto nummer zal ik ze naar je toe sturen.
@Erik:
kijk ook eens hier:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Divers/DSC_Finale_Assen_Oktober_2009_extra
autoblogger zegt
@matthijsje: thanks, je was me voor met die extra gallery ;)
matthijsje zegt
@autoblogger:
Iemand moet de eerste zijn :P
rvv zegt
@matthijsje:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik jou mailen?
Ik kan je mailadres niet in je profiel o.i.d. vinden.
(ben nieuw als gebruiker op AB, zeker niet als lezer trouwens)
Bedankt vast!
matthijsje zegt
@rvv:
Mail maar naar:
[email protected]
RVV zegt
Hoe kan ik in contact komen met de fotograaf??
Ik zou ook graag een aantal foto’s digitaal willen hebben.
(in origineel formaat)
Jeroen zegt
Als er nog iemand foto’s heeft van de MExT Mosler uit de Dunlop Endurance Cup, gelieve die door te mailen naar [email protected]
Thx!