Een acceleratie van 0,99g in voorwaartse richting bleek genoeg om naar huis te bellen!
Via het Onstar systeem kan de auto namelijk zelf doorgeven als er een probleem is. Handig als je met 80 km/u op een boom klapt en zelf niet meer zo snel je telefoon kan vinden. Onstar belt je dan, als je niet opneemt worden de hulptroepen gealarmeerd. Nu bleek een sprinttijd van 11 seconden op de kwart mijl ook voldoende om bij Onstar de alarmbellen te doen afgaan. De Cadillac CTS-V in kwestie was niet helemaal standaard meer, Hennessy tekende voor een motorupgrade naar 700 pk. Oh, en als je het echt noodzakelijk vindt, kan Hennessy ook nog wel wat meer pk’s uit de supercharged V8 peuteren. Het blijft eeuwig zonde dat we de CTS-V hier zo weinig zullen zien.
Met dank aan Gio voor de tip!
matthisl zegt
Ho! Bocht!
jzaero zegt
@matthisl: Ho, slecht geïnformeerde internetterrorist. Hij rijdt M5jes eruit maat..
CTS-V is toch een geweldige bak zeg! Heerlijk anders dan de standaard performancesedans.
JH zegt
je zal je telefoon maar niet bij je hebben en daarna aan de agenten uitleggen waarom het signaal werd verstuurd
Henk zegt
Die wil ik wel naast een aantal andere supercars zien staan:)
Zet hem eens tegenover een Audi van MTM…
JamesBond007 zegt
Vriendelijk die amerikaanse call chickies.
six-trey zegt
@matthisl
bestaan mensen zo als jij nog?
haha wel irritant als het elke keer zo zou zijn ook al bewijst het wel dat je powah hebt onder je motorkap :D
pizzakoerier zegt
Lol dat moet je niet gebeuren als je een sprintje trekt op de openbare weg…staat de politie je ineens op te wachten
mick zegt
Nice waggie, maar blijf toch liever in ingolstadt
Neluz zegt
Wat zal er gebeuren als je zoiets achter elkaar doet? :D Zullen ze dan steeds blijven bellen? :P
Yeelen zegt
@Neluz: nee, dan denken ze dat je in een destruction derby zit ;)
rogue zegt
Haha, prachtig zeg! :D
corvettez06 zegt
mooie bak absoluut heerlijk geluid .
RoT___ zegt
Lijkt me dat het systeem ook uitgeschakeld zou kunnen worden?
Benz.. zegt
Leuk, zie nu al uit naar een challenge met bijv. een MTM RS6-R of Brabus CLS..
Mardec zegt
Wat een geluid :D
corvettez06 zegt
@matthis, denk dat jij na de oorlog niet meer buiten bent geweest.
Rob USA zegt
En dit is pas de instap tuning van Hennessey, wat zal de 1000pk versie doen …de hemel bellen. :)
Laue zegt
haha dit is echt wel humor.
– no sir, i’m doing fine I just dit 0,99 in my cadillac
@ Autoblog, zeg wanneer word deze auto op de staart getrapt op nederlandse bodem?
vla zegt
Prima schakelwerk van die meneer. :)
Ferdinand1 zegt
@vla:
Je bent onder de indruk! Geen zorgen, over een paar jaar doe jij het ook zo. :D
OT: Tja, snel is het wel. Maar die 1000 pk versie lijkt mij overbodig. Dat krijgt zo’n achterwielaangedreven bak nooit beter kwijt dan de 700 pk versie. Tenminste, tot de 150 km/h.
vla zegt
@Ferdinand1:
Pff, met al die kracht op die syncro’s? Als zelfs Jeremy Clarkson faalt om ze gezond te houden, weet ik niet of ik het in zo’n auto zou kunnen…
Ferdinand1 zegt
@vla:
Jawel joh! Clarkson mist wellicht wat fijngevoeligheid.
vla zegt
@Ferdinand1:
Ik ben geen fan van Jeremy, maar het is niet zo dat hij helemaal niet kan rijden. Om te schakelen als deze kerel, moet je toch goed weten wat je doet, denk ik…
Ferdinand1 zegt
@vla:
Je moet sowieso weten wat je doet als je een serieus snel sprintje trekt. Maar het is geen wereldopgave..
YaSo zegt
Wat een bak, gewoon geen woorden voor :D
DonYannickova zegt
schakeld ZOT hard… trekt echt serieus aan die pook!
Benz.. zegt
Is dit ding wel recht te houden met 1000pk? In het filmpje kon je zien dat 700pk op de achterwielen nogal tricky was. In het begin iets gezwabber bij het optrekken..
De hemel aantikken gelukt je sowiezo.. :)
sven2 zegt
een klant van men ma heeft een gewone CTS, wat een lekker ding is dat!
Ralph zegt
Een klant van je ma ? Dat klinkt fout. :P
Maar echt een toffe auto, ik zou het voor die prijs wel weten als ik in de VS zou wonen. Alleen dan wel de automaat, een Amerikaan zonder automaat kan gewoon niet.
Markus zegt
@Ralph: lol!
Gio zegt
EY WEL MET DANK AAN GIO Hé! Had jullie dit paar dagen gemaild ;-) LOOOL
autoblogger zegt
@Gio: helemaal gelijk! Ik heb het inmiddels aangepast, thanks!
Gio zegt
PS: deze is beter:
http://www.dpccars.com/car-videos-09/10-23-09page-Cadillac-CTS-V-Runs-185-3-MPH-at-Texas-Mile.htm
JTK zegt
Wat een prachtig geluid!! Lang geleden dat ik zo’n mooie sound gehoord heb!
Markus zegt
Die versnellingsbak heeft nogal een harde hand nodig zo te zien…
NLBUURMAN zegt
11, nogwat op de 1/4mile , best hard eigenlijk, daar heb je een supersportwagen voor nodig om dat te verbreken, of je neemt gewoon een motor :P
Rob zegt
Wat wat een vermogen zeg!
VeniVidiVici zegt
Haha heb je net even indruk met het gaspedaal op je vriendin gemaakt en daarna potje ketsen in de auto en belt die kar ondertussen je… vrouw!!! :lol:
Verder snel karretje maar tja hij is zooooo… ugly!
lincoln zegt
ja suffies .. niet echt natuurlijk ..
wel een originele (spotgoedkope) reclame stunt van Hennessy ..
dikke 10 .. voor de suggestie dat het echt was ..
dikke 11 .. voor de mensen die erin trapte ..
Mr. Dj M. zegt
Zeker jammer dat we die niet zo vaak zien! Mooi systeem maar het an dus knap lastig zijn als je eindelijk eens je pk’s uitlaat! :P
Roger zegt
Hij wil wel heel zeker weten dat ie in z’n vrij staat!
Megakix zegt
@jzaero: over ‘huiswerk’ doen gesproken…je weet toch dat de CTS-V alleen sneller is op de 400 meter ? En dat alle amerikaanse onderzoeken stoppen bij deze ‘afmattend lange wedstrijd’ ? Zoek op internet naar de juiste vergelijking…Je moet het wel helemaal afkijken vriend:
http://www.youtube.com/watch?v=6uVCPRd11pI
DLC4Life zegt
@megakix
En daar houdt het dan ook echt op…;) Op de Nordschleife is de CTS-V vrolijk 14 seconden sneller dan de M5… :D
C6_R zegt
Hahaha, over je huiswerk doen gesproken! :lol:
Mc zegt
@megakix
Zoals ik al eerder postte tegen je (zie http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/13/video-wie-is-meer-premium-audi-s4-vs-bmw-335i )
wint bmw alleen maar door iets hogere topsnelheid, dat zul je in de praktijk bijna nooit halen, ook niet op een circuit. Dus stop nou maar met je M-gezeik en accepteer dat er snellere auto’s zijn dan BMW’s.
corvettez06 zegt
@megamix, zo en hebbie t nou gehoord ,wat me op valt is dat als amerikanen winnen op de dragstrip , word er altijd gezegd , recht winen ze maar laat ze maar es op het circuit rijden , en winnen ze op het circuit dan, gaat het bij onze oosterburen weer om de lange afstand , je lijkt wel een politicus man overal ze eigen uit proberen te lullen .
Dog zegt
700pk (++), heerlijk geluidje (++) en een handbak (++) … nu alleen nog een bodykit om ‘m minder foeilelijk te maken !
Artijn zegt
Knap hoor een auto die 4 a 6 jaar ouder is vergelijken met een ongeblazen V10…
Tuurlijk het bewijs is geleverd de CTS-V is sneller maar hahahahaaa mag het ook ff, ik als fanboy van BMW zal dan toch blijven herhalen: waar is de finetuning in dit verhaal?
konden ze dat 4 jaar geleden ook al? Nee, maar nu andere merken ook hun huiswerk doen en dan nog steeds niet zo als de duitse engineers, komen de amerikanen praatjes maken ik zeg alleen maar: hahaaahaaaaaa het is maar net welke vergelijking je wilt maken, maar dit blijft het welbekende appels/peren verhaal….
Zucht zijn er nou dan ook geen mensen meer die kunnen toegeven dat hier een kern van waarheid in zit en dat het verdomde knap is om een motor te bouwen die 8400+ toeren draaien, ongeblazen zoveeel pk’s per liter uit een blok haalt dat zo super mooi loopt, en zo’n geweldige liniare vermogens opbouw heeft dat het tegen perfectie aan zit…
nee dat zo werkt het altijd bij jaloezie….
Feit blijft wel dat dergelijke motoren niet voor niets prijzen winnen voor de gebruikte techniek, los van vermogen in alleen pk’s en NM uitgedrukt maar ook de wijze waarop deze ontstaan en voortbestaan.
Daarom je moet nog steeds van betere huize komen wil je jezelf als serieus beschouwen om je in een dergelijke discussie te mengen en zeker als je gaat beweren dat amerikanen goede auto bouwers zijn haha!
(oh god wat heb ik nou gezegd… zucht..)
Mc zegt
@ artijn
klopt wat je zegt, maar ondanks dat die v10 8400 toeren draait is de CTS-V wel sneller. Een vergelijking tussen deze auto’s vind ik terecht, ook al is de M5 langer op de markt. Ze zijn beide nog gewoon te koop, dus dan vind ik het wel terecht dat je ze met elkaar gaat vergelijken.
daarnaast kiest BMW er zelf voor om (nog) geen turbo’s te gebruiken in de M5, er is niemand die ze dat verbied. Dus nu moet je niet gaan huilen van dat is niet eerlijk met een turbo etc, want dan hadden ze bij BMW er maar een turbo op moeten schroeven. Dit is hoe zij hun auto verkopen, en blijkbaar is dan de Cadillac sneller.
Al denk ik wel dat de volgende generatie M5 gehakt maakt van de concurrentie, tenminste als ze turbo’s gaan gebruiken op hun v8…