De budget-SUV van Skoda is gesignaleerd. Begin van dit jaar zagen we in Genève het definitieve productiemodel van de Škoda Yeti, maar nu staat ie ook eindelijk bij de dealert.
Voor een slordige 22K Euro rij je in een handgeschakelde 1.2 TSI motor met B-label (105 pk). Dat is een speciale introductieaanbieding en dat moet natuurlijk gemeld worden, aangezien er hier sinds kort wat liefhebbers van het Tjechische merk rondhangen. Alleen wel jammer dat z’n velgen zo klein zijn (16 inch) en er geen diffusor achter is, tevens mis ik een bullbar… Maar je krijgt wel unieke spatbordverbreders in Škoda Scout stijl (yeah), mistlampen vóór, zilverkleurige spiegels en een Radio/CD speler met mp3-functionaliteit (geen cassette?).
De grote vraag is, gaat Skoda een succes boeken in dit nieuwe segment? Gaan de Tiguan, de Qashqai en al die andere Mini-SUV dingskes hier last van krijgen?
JamesBond007 zegt
Vind em niet mooi. Maar het zal ongetwijfeld wel weer een succesvol wagentje zijn
WId zegt
Ja, ze gaan er last van krijgen. Heb hem inmiddels in het echt gezien en zit gewoon een stuk beter in elkaar dan bijvoorbeeld de Qashqai en is een stuk goedkoper (de benzine, diesel valt wel mee) dan de Tiguan.
Jochem zegt
Nee ik denk dat de andere SUV-jes er geen last van gaan krijgen maar eerder de auto’s uit het B segment als de Polo / Fabia / Punto. Hij is niet te vergelijken met een Tiguan / Grand Vitara of Qashqai.
WId zegt
@Jochem: Leg uit? Is alleen iets korter van achteren dan de Tiguan, verder zelfde wielbasis en even groot. Het is nog best een grote auto! Evenveel concurrent als de Fabia en Polo zijn!
@Sacha: Misschien leven ze in Tsjechie wel echt!
bpc zegt
ik vind hem wel leuk, goed het is geen sportwagen met 500 pk of dergelijke, maar ik vind hem wel zijn charmes hebben
willeMseles zegt
Maar, is het in alle uitvoeringen een 4×4 ?
Lijkt me niet.
gr.
Neptukker zegt
De grootste rem op het suc6 zal het relatief lage aantal dealers zijn.
GezondVerstand zegt
Is alleen voordelig in de goedkoopste trim met de kleinste motor. Een beetje versie zit zo over de 25 mille
willeMseles zegt
Lees net elders dit:
De vierwielaangedreven 1.8 TSI met 160 pk kost 27.790 euro.
Jochempie zegt
Ik heb er in Frankfurt in gezeten en vond ‘m erg leuk! Zo praktisch als een Touran maar dan met een leuk voorkomen. Prachtig afgewerkt ook.
Maar helaas veel te duur.
sacha zegt
Ik vind de naam Yeti wel getuigen van een goed gevoel voor humor van Skoda:
http://images.google.com/images?hl=en&q=yeti
RenesisHP zegt
@sacha:
Dat vond ik bij Supurb ook al. ;)
Jochempie zegt
Ja, Sacha, daar kom je nu achter?
Laurens zegt
In de basis een Polo, of een Golf? Als het het laatste is…
OT: beetje voor bejaarden.
Rutgertje zegt
@Laurens: basis is Superb.
VW Lover zegt
De auto zit goed in elkaar en stuurt prima, maar met name VW hoeft zich geen, en Nissan in iets mindere mate, zorgen te maken. Neemt niet weg dat Skoda hier voor hun doen flink wat aantallen van zal verkopen…
fiestafeest zegt
voor 22K een 1.2 skoda ha laat me niet lachen
Jaws149 zegt
Is hij nu pas gezien op de weg, ik had hem in juli al gezien in Tsjechië, en best wel aardig wat al, maarja, daar komt et ook vandaan…
En tja…over die auto kan ik zeggen dat ie lelijk is..doe mij maar een superb van skoda :P
Neal zegt
en er is al een heel accessoriepakket voor ook..
http://www.na-sport.be/page.asp?langue=NL&docid=89951
Niels zegt
Haha een 4×4 multipla
Mika Hakkinen zegt
Zag hem net staan toen ik 2 Frikandellen zat te eten.. best grappige auto. leuk fris design voor Skoda dus ze zijn goed bezig beetje funky.. maar niks voor mij persoonlijk
RENE zegt
je moeder
MattCurlew zegt
Ik heb hem al zien rijden. Krijgt elke auto zo’n soort bericht of alleen Skoda? De Superb bericht was ook al zo’n veer in de reet van Skoda. AB wordt met de dag ongeloofwaardiger…
gekke-turbo zegt
@MattCurlew:
Autoblog was nooit geloofwaardig!! ;)
Maurice16 zegt
Leuk dat jullie er aandacht aan besteden! Ik vind ‘m wel wat minder, maar hij schijnt ook meer voor de senioren gemaakt te zijn. Top Gear Magazine was er overigens ook erg positief over kan ik me herinneren. ;)
peter zegt
grrr nog meer losers in suvs
RickB. zegt
Juist, staat al ik weet niet hoe lang bij de dealers, en rijd al ruim een maand rond hier in Leusden >_>
liljeezy zegt
Het begint hier steeds meer autoweek achtig te worden..
Ach ik hoop dat ik me dat maar verbeeld,
Ik vind zo’n YETI echt helemaal niks hebben..
Het is meer een concurent voor een Kangoo (oid) ipv, een Tiguan of Qashqai.
(vergeef me als ik de namen niet goed spel)
stokvis zegt
ik vind het wel iets. fietsen achterop, heel wat zooi achterin flikkeren en lekker naar de ardennen gassen op dien zuinige TSI motor!
ff 22k lenen bij Dick!
John zegt
Samen met de Fiat multipla één van de lelijkste creaties (auto’s) ooit…wie koopt zulke gedrochten ???
Jerome zegt
@Rutgertje: Basis is een samengesteld onderstel..voorste deel is Octavia II en achterste deel Golf V 4-motion..vandaag proefrit gemaakt met deze auto met 1.8 TSI motor en daar gaan de overige mini-SUVs toch een kluif aan krijgen :-)
pizzakoerier zegt
Wat een wanstaltig ding zeg…misschien dat als ze de achterbank eruit slopen ze er nog een paar in bedrijfsstrim kwijtkunnen, maar een normaal iemand met een beetje common sense neemt wel een andere (lees: mooiere) auto
pizzakoerier zegt
*bedrijfstrim
Jerome zegt
@pizzakoerier:
Hou jij het bij je brommertje ;-)
Simpson zegt
ik denk dat ze regelmatig te bewonderen zullen zijn voor de lokale paardetrailers en andere grote aanhangers.
Het zou zelfs nog wat klanten kunnen afsnoepen van de octavia,
zelfde motoren, zelfde prijsklasse, maar dan met de hoge instap, en stoer uiterlijk (kwestie van smaak). Daar houd de vergrijsgeneratie wel van denk ik.
ik wens ze evenveel succes toe als de qashqai bij zijn introductie.
Citrofiel zegt
@sacha; Als we dan toch de Skoda Yeti met de Yeti vergelijken, deze vind ik er het meest op lijken als ik op google zoek:
Maf autootje.
Cantago zegt
Het is weer niet echt een mooie auto he?
Blackadder zegt
Origineel is ie ook niet, in deze talbot reden Bassie en Adriaan in 1984 ook al.
glm zegt
De Skoda wordt in Duitsland vergeleken met Tiguan en die confrontatie wint hij. Daarnaast is hij een goed alternatief voor de Nissan en Hyundai en de Kia. Maar dan blijk wel dat hij beter en netter in elkaar geschroefd is. En wie vergelijk nu een ontwerp uit de jaren 80 met een model van nu dat is appel met peren vergelijken. De techtniek en dergelijke zijn met sprongen vooruit gegaan.
kilian zegt
is er in de 1.2 TSI een ketting of een riem