De geblazen 2.5 liter 5-pitter in de Audi TT-RS is standaard goed voor 340 pk en 450 Nm koppel. Daarmee sprint je in 4,6 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid bereik je bij 288 km/u. Veel te lafjes als je het aan de verschillende tuners vraagt.
Mcchip gaf de TT-RS met een aangepaste chip 380 pk. Sportec ging wat verder en kwam uit op 405 pk. Bij Abt zitten ze op 420 pk, maar Avus Performance neemt pas genoegen met 460 pk en 639 Nm koppel!
Na de ingreep van Avus Performance sprint de TT-RS in 3,8 seconden naar de 100 km/u en de acceleratie stopt pas bij 312 km/u. Om dit te bereiken werd de turbo, het motormanagement, het uitlaatsysteem en het onderstel aangepast. Omdat het oog ook wat wil, kreeg de TT-RS een matzwarte afwerking en bijbehorende 20″ velgen.
Kosten voor de matte afwerking 1.999 euro. Aanpassing van het onderstel 1.299 euro. Vier zwarte 20″ velgen 6.400 euro. De prijs voor het aanpassen van het motormanagement en het uitlaatsysteem is op aanvraag.
FiXeR zegt
Hij is toch best mooi geworden! (Moet ik me nu schamen?)
Laue zegt
@FiXeR: daar is de hoek, ga daar maar staan :p
AMG Powerrr zegt
woow, lekker ding hoor!
Bart zegt
Hadden ze die tankdop niet mee kunnen “matten”?
Fiat Coupe zegt
Wat is die tt-rs mooi in mat zwart zeg! Het lijkt wel alsof de lijnen tot leven komen. In vergelijking met metallic kleuren lijkt ‘ie veel scherper gesneden.
De velgen zijn niet mijn keus, maar ze mogen hem zo voor de deur zetten.
@ Redactie: de 3 links in de 2e alinea doen het niet
Jochempie zegt
Fantastisch! *droomauto*
DenE zegt
KEK bakkie… blijft toch lekker agressief dat mat zwart.
Past wel bij de prestaties.
vin zegt
“De prijs voor het aanpassen van het motormanagement en het uitlaatsysteem is op aanvraag.”
Hierbij vraag ik je Dennis: Wat is de prijs voor 460pk? ;)
CupRacer zegt
Prachtig! Daar sta je dan met je porsche en ferrari aan de stoplichten :> lol
Enkel te hopen dat die haldex-koppeling het aantal Nm’s kan blijven verwerken…
GuidoBmw zegt
Al 10.000 voor het pakketje zonder de chip/uitlaatsysteem. tel daar de 76.990 euro bij op voor een “kale” RS.
Dan doe mij maar de Cayman S.
DaveB zegt
Nette bak.
@GuidoBmw: Vind die cayman S dan toch wel een hoger kappersgehalte hebben als ik eerlijk ben.
John zegt
Zoo mooi ook weer dat die grome lijst om de voorgril er niet is..
autospotter zegt
WOOW zeker dikke TT-RS (Y)
WinZ zegt
Een tijdje geleden zag ik een TT-RS in het zilvergrijs. Stond vrij aardig, maar dit staat nog veel beter. :P Dit is eerste auto waarbij matzwart goed staat, vind ik. Die 460 pk mag er ook wezen. :)
klfalkf zegt
beetje Donald Duck-banden doordat ze net de wielkasten uit floepen… had wel net iets kleiner gekund.
GeoBem007 zegt
lol.. Een R8 die van een TT op zijn doos krijgt ;)
Wil de tussensprintjes ook wel eens zien met zo’n bakkie!
Als ik dan toch moest kiezen, liever de R8 ;)
Jesper zegt
@ Vin: Als je dat moet vragen kan je het niet betalen :P
Wel een dikke bak. En de schrik van iedere R8 bezitter :)
Smeenguh zegt
Een super mooie wagen!!!
Maar misschien ook iets te veel van het zwart :/
MattCurlew zegt
Blijft een kleur voor nerds.. Wel erg vette prestaties en het uiterlijk blijft gaaf van zo’n RS
christiaan zegt
standaard is topsnelheid hoger:p
toch één van mijn droomauto’s;)
JosJ zegt
Waarom nog een R8 V10 bestellen ;)
vlugge japie zegt
@ GuidoBMW
Alsof je verplicht bent de velgen en de matte afwerking er bij te nemen…
Je kunt toch ook gewoon alleen het sportonderstel, chip en uitlaatsysteem kiezen, scheelt je al bijna 8.500 euro.
MRStephan zegt
Bij de Hyundai Genesis coupe die wordt opgevoerd door Greddy gaat men zeuren over of het blok het wel of niet volhoudt als de internals niet zijn vervangen en bij deze kappersauto staat men kwijlend in de rij als ze de cijfertjes zien van een aangepast turbokitje en uitlaat…
bozewolf zegt
@MRStephan:
Ja, gebeurt hier om de haverklap. Heel typisch.
Autootje zelf is, ondanks dat ’t een kappersauto is, wel vet met deze upgrades. Waarschijnlijk is het blokje wel wat nerveus geworden met deze cijfers, maar hard blazen zal het ongetwijfeld.
Wat ik me wel afvraag is welke versnellingsbak er nu in ligt. Die electronische? Kan die de power aan? Of toch maar een handbak erin gegooid (zou wel ’t lekkerst zijn).
Citrofiel zegt
Voor een impressie van zoveel vermogen in zo’n kleine Audi kun je bij een oude test van ons aller autoblog terecht. :)
BOHH zegt
ja schaam je, wat een gedrocht!
Debruycker zegt
Een duur grapje als je het mij vraagt,en voor die prijs zit je dan nog steeds in een kleine coupé.
Je kan wel wat anders verkrijgen voor zulke bedragen.
Ik vraag me af wanneer Bmw z’n Z4 eens gaat verwennen met een “M”achtig blokje :-)
Laat G-Power en “The Gang” maar los dan ;-)
Cantago zegt
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! Ik wil hem wel hebben, snel, veel pk’s, snel naar de 100 en een goed uiterlijk, perfect!
XRI6 zegt
Übergruwelijk!!!
matthis zegt
heel dik en dan ook zonder nummerplaat aan de voorkant rijden:mrgreen:
GuidoBmw zegt
@ vlugge jaapie,
Het artikel gaat hierover vandaar dat ik eraan refereer. Ik vind het het geld iig niet waard.
RenesisHP zegt
Fijn. Het is een snelle Audi met een lekker geluid.
Het schijnt nog best vermakelijk te zijn en ook nog enigzins betaalbaar.
Waarom durft er dan niemand op AB ervoor uit te komen dat hij er een bezit?
Dan klopt er toch iets niet. :roll:
M3_lover zegt
Op zich gaaf maar wel een domme investering… zinloos hier in onze landen waar je niet meer (“verstandig”) hard kunt rijden )-:
Windhoos zegt
@JosJ,
“Waarom nog een R8 V10 bestellen”
Omdat die een véél betere wegligging heeft. Op een bochtige weg is zelfs deze TT RS kansloos. Maar verder is het wel een gaaf bakkie natuurlijk, dat matzwart staat hem echt SUPERGOED ;-)
KEV9 zegt
kan er nu geen wet komen die lelijke auto’s verbied om op de weg te rijden? Of ze mogen wel rijden, rechtstreeks naar de sloperij
Freewarefreak zegt
Gaaf… !! Zet maar op mijn oprit. Moet ik nog wel even sparen… ;)
spykerboy zegt
dik!!! zet maar neer