PSA, het moederbedrijf van Peugeot en Citroën schrapt de Peugeot 1007 en Citroën C2. Deze twee modellen moeten het veld ruimen om ruimte te maken voor de komst van nieuwe Citroën C3 en DS3.
De fabriek in Poissy, nabij Parijs, heeft twee productielijnen: voor de Peugeot 1007 en de Peugeot 207. Door de productie van de 1007 per direct te staken is ruimte ontstaan voor de nieuwe Citroën C3 en DS3. In een tweede fabriek in d’Aulnay-sous-Bois, eveneens nabij Parijs, worden momenteel op één productielijn de huidige Citroën C3 en de C2 gebouwd. Daar wordt vanaf eind november de C2 geschrapt en zal ook de nieuwe C3 zijn intrede doen.
De Peugeot 1007 is nooit een succes geworden. Er rolden op het laatst nog maar 26 exemplaren per dag van de band. Vanaf de lancering in april 2005 tot eind 2008, zijn er 122.000 stuks gebouwd. In de eerste helft van 2009 waren dat er al niet meer dan 3.000. De C2 werd in september 2003 geïntroduceerd en Citroën bouwde tot aan eind 2008 in totaal 602.000 exemplaren. In de eerste helft van 2009 werden 23.000 C2’s verkocht. (via: lepoint)
Lotus-omega zegt
volgens mij gaan bijde merken ze niet missen,
al ik de c2 wel gaaf vind… (mijn vriendin rijdt er ook 1)
massarati zegt
de 1007 was/is ook behoorlijk duur voor dat segment, en dan zijn de schuifdeuren een leuk detail maar niet genoeg om die prijs er voor neer te leggen.
lincoln zegt
26 per dag anno nu ??
da,s toch wel bijzonder veel dacht ik zo ..
Henne zegt
De 1007 was zoals gezegd toch geen succes…
De C2 zal Citroen misschien wel gaan missen.
Citroens C3 is namelijk een stukkie duurder…
depsycholoog zegt
maar lincoln, verkopen is een tweede verhaal natuurlijk :P
lincoln zegt
@depsycholoog .. ik neem dan ook aan dat er anno nu nog 26 units per dag verkocht worden ..
Treff zegt
ga ze niet missen, ofzo!!
robbie zegt
Volgens mij zijn een heleboel bejaarden vandaag depressief geworden omdat hun favoriete upscale brommobiel aka Peugeot 1007 vermoord is.
Bobby Orlando zegt
@robbie: heeft jouw grootmoeder dan zelfmoord gepleegd?
robbie zegt
JoepeN zegt
Niet zo vreemd. De DS3 is in mijn ogen gewoon de opvolger van de C2, beide zijn het namelijk C3’s met twee deuren minder. En met die 1007 kan toch geen geld worden verdiend, dus het is een wonder dat hij het nog zo lang heeft uigehouden.
WRR zegt
Een DS3 kan je toch bezwaarlijk de opvolger van een C2 noemen. Basisprijs voor een DS3 zou 19000 euro zijn. Je moet die voor een C2 eens opzoeken… Een C2 is veel kleiner dan een DS3.
Jammer dat ze de C2 afvoeren.
IbizaSportTDI zegt
@WRR: Basisprijs van de DS3 gaat rond de 16.850,- worden. De DS3 kun je in grote lijnen wel de opvolger van de C2 zien, alleen gaat hij nu een stuk hoger in de markt gepositioneerd worden dan de oude C2.
Citrofiel zegt
De 1007 wilde op een typische Franse manier een segment aanmaken waar geen vraag naar bestond. De C2 is gewoon klaar, oud, afgeschreven. Hoeveel duurder hij ook is, in zekere zin is de DS3 wel de opvolger van de C2.
MattCurlew zegt
C2 blijft een gaaf ding. Jammer dat ie niet zo heel goed verkocht. DS3 is mij te mollig geworden
Henk zegt
jammer genieg niet voor heel peugeot en citroen
Th!nk Tank zegt
26 per dag :shock: Kan ik best geloven dat ze afgevoerd worden.. Renault bouwt om en nabij de 2.000 Clio’s per dag…
Citrofiel zegt
@Th!nk Tank: Zoveel? Dat lijkt me sterk… De VW Golf heeft gedurende zijn totale levensloop een vergelijkbaar gemiddelde. Wordt de Clio even vaak verkocht als de Golf? Als ik even hier kijk dan zie ik dat er van de Clio momenteel half zoveel verkocht worden als van de Golf. Dus ik denk dat je cijfer wat overschat is.
depsycholoog zegt
zoveel Clio’s..! ik heb echt geen idee van die aantallen volgens mij
Vincenzo zegt
hup weg met die lelijke hokken. Daar wordt de straat een stuk mooier van.
AMG Powerrr zegt
zo dat werd tijd..
wow zegt
Dat ruimt op
pizzakoerier zegt
“In een tweede fabriek in d’Aulnay sous-Bois, eveneens nabij Parijs, worden momenteel op één productielijn de huidige Citroën C3 en de C2 gebouwd. Daar wordt vanaf eind november de C2 geschrapt en zal ook de nieuwe C3 zijn intrede doen. huidige Citroën C3 en de C2 gebouwd.”
Dus als ik het goed begrijp uit deze tekst blijven ze de huidige c3 (nog even?) produceren en de c2 gaat er per direct uit?
Esprit_de_Flandre zegt
125.000 stuks van zo’n duur nichekarretje vind ik toch vrij veel.
Tombnolz zegt
Een jaar of 3 geleden kocht m’n grootvader een 1007. Ik was erbij toen hij ‘m ging afhalen bij de dealer. Daar beweerde opa dat binnen enkele jaren elk merk een kleine auto met schuifdeuren zou hebben… Niet dus! :) Ik denk dat de autokoper toch conservatiever is dan de Franse merken zouden willen hoor. Plus die prijs hé.
Bobby Orlando zegt
Wie is er het beste af? Een bejaarde in een 1007 of een puber in de scooterface van zijn leven in een virtuele Ferrari?
Thomas Bol zegt
Een basis C2 werd niet vaak verkocht, dus waarom niet een iets duurdere opvolger in de markt zetten met iets meer luxe voor een, amper, hogere prijs als een leuk aangeklede C2?
Jammer voor de C2, maar echt verkopen deed ie niet. Heb er in 2009 maar een paar het pand zien verlaten en slechts 1 maar zelf afgeleverd.
1007 care ik niet om, hoewel het wel een grappig autootje is
BananaFlip zegt
Ik merk dat ik dit helemaal niet zo erg vind… ;)
Zeker niet als ze plaats maken voor de C3 en vooral de DS3!
MattCurlew zegt
Ik hou al snel niet van B-segment auto’s maar in zo’n bakkie zou ik wel willen rijden. En in 2003 was de Punto gefacelift en niet ten goede, de Fiesta was saai, de Getz ook, de Yp meer als je van chique houdt (als vrouw), Micra ook voor de blije dames, Corsa, Clio en Polo suf, de Yaris voor bejaarden.. de 206 was wel leuk maar zag je overal al
Blijft over; C2.. maar nee dat vonden de meesten dan weer niet :S
MattCurlew zegt
Tja hij is leuk hoor maar net zo moddervet als een Amerikaanse getrouwde vent maar met de muil van een trailertrash bimbo
Citrofiel zegt
@MattCurlew: Ik snap je helemaal. De C2 was zeker een guitig karretje, en leuker dan de concurrentie van destijds. De DS3 is wat serieuzer geworden, en heeft een wat hipper (en dus minder tijdloos) bol design. Over een aantal jaar zal de DS3 verouderd ogen, waar de C2 nog aardig mee zou kunnen. Denk ik.
de sjonnies zegt
Poissy? da’s de oude Simca fabriek, misschien kunnen ze de rally 2 weer gaan maken
Tedje de Haag zegt
Opgeruimd staat netjes
L-Fred zegt
Gaan we ook Peugeot-versies van de DS-modellen krijgen?
Citrofiel zegt
@L-Fred: Ik mag hopen van niet. De technische basis is hetzelfde als de 207, dus in die zin wel, maar ik geloof niet dat Peugeot ook met een luxelijn gaan komen. Dat zou wel érg gaan overlappen. Eerst kijken ze maar of Citroën daarin succesvol wordt.
Activa zegt
DS3 prijzen in België vanaf 15440 Euro (met 1,4 VTi 95pk benzine) tot 21000 Euro (duurste uitvoering met 1,6 HDi 110 pk en 6-bak)
Een full option (navi/ hifi met sub en centerkanaal/ verwarmde zetels in leder/ 17″/ enz…) zou op een 23000 Euro komen. Met wat onderhandelen en dikke korting te koop voor zo’n 20000-21000 Euro.
@ L-fred Ik denk (en hoop) dat dit enkel Citroën zal blijven, hier moet Peugeot afblijven!!