Tuners willen elkaar graag de loef afsteken door als eerste een spannend nieuw model onder handen te nemen. De Mercedes SLS AMG is nog niet eens op de markt, maar Lorinser is toch alvast even met een paar krijtjes aan de slag gegaan.
Met bovenstaande afbeelding willen ze vooral het “agressieve contrast” laten zien tussen de felrode kleur en koolstofvezel… Juist. De bijzondere spaakwielen zijn een knipoog naar het verleden, maar doen volgens Lorinser toch modern aan. De tweede tekening gooit het compleet over de klassieke boeg en benadrukt de vloeiende lijnen van de SLS AMG, die aan de 300 SL Gullwing doen denken.
Leuke vingeroefening, maar voorlopig hebben we er nog niet zoveel aan. Behalve dan dat we voor onszelf kunnen bedenken welke we mooier vinden. Ik ga voor de oranje, en jullie?
cougar zegt
Klassiek oranje past het beste
jerrik zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Laurens zegt
Nog een Heras hekwerk voor de ruit, en hij is helemaal goed…
OT: kon ik het maar betalen.
jerrik zegt
-edit: hup, terug naar school, leer schrijven en beargumenteren-
Laurens zegt
@jerrik: ken je klassiekers: 300 SL Panamericana.
liljeezy zegt
Jerrik waarom post je gewoon niet alles in 1x?
sandertjuuh zegt
mooie tekening
MattCurlew zegt
Als ze er nu eens minder mietige koplampen op zouden monteren..
B /\/\ \/\/ zegt
Vet, doe mij die met dat Alfa grilletje maar!
Haha, nee, dit is niks voor mij, Zucht… altijd die tuners die het beter denken te kunnen en dan toch weer een mooi model verpesten… tja…
GND zegt
Sommige auto’s moet je met rust laten. Ik denk dat de sls amg er oowk zo een is. Je kan er beter van af blijven want er is een grote kans dat je hem verziekt
Laue zegt
één woord:
Faal.
Fout zegt
Lorinser, sjonnies, blijf daar maar af van een meant-to-be-classic-car. Had je gedacht een 300SL Gullwing te tunen ?!
Die 2de is minder rampzalig
Laurens zegt
Tuning deed MB ook afhankelijk van het doel waarvoor de SL ingezet werd. Binnen de reglementen van toen gaf dat spectaculaire verbeteringen.
Misschien ontbreekt dat bij de tegenwoordige straatracerts?
Marijn zegt
Wat een gedrocht…
GuidoBmw zegt
Die tweede tekening ziet er verassend goed uit.
Pietertje26 zegt
wel aardig, maar doe mij maar een 190E, in het grijs…
SimonMc zegt
@Pietertje26: 190 E in twee woorden aub ;)
Eric zegt
Een cabrio zou pas tuning zijn ,voor de echte eraan komt!!!
JDM__Wotevajjjj zegt
@Eric:
hoe ga jij een gullwing cabrio maken ?
FuelMinded zegt
Ik vind de wielkast randen een vrij grote verwijzing naar de klassieke SL “Gullwing”. Vind hem hierdoor meer “Gullwing” waardig.
pica zegt
die welving boven de wielkasten zoals het origineel is niet slecht
Arnoud zegt
Hij lijkt meer op de 300SL uit 1955 dan de SLS van Mercedes. Maar dat is dan ook gelijk het grote mankement aan dit ding. Je moet nooit een klassieker willen nabouwen. Dat gaan de critici niet waarderen.
Mercedes heeft een herinterpretatie gedaan van de uitgangspunten die men in 1950 had. Dát is wat je als uitgangspunt moet nemen bij een hommage aan een klassieker.
Jesper zegt
De onderste, in het parelmoer wit, en dan die wielkasten a.u.b. iets minder nadrukkelijk aanwezig. Ze zijn nu zo dik dat ze de lijn van de auto aantasten. Verder gewoon geil :)
JDM__Wotevajjjj zegt
voor mij de rode maar met een mercedes logo dat driehoekje doet me teveel denken aan een rx-8 en dat wil je natuurlijk niet met een auto die 100keer zoveel kost
Jesper zegt
@ Arnoud, dát, plus het feit dat ze zich toen die klassiekers nog nieuwe auto’s waren -toen de lucht nog schoon was en sex nog vies- aan heel andere regels hielden. Voetgangersveiligheid? CO2? Que? :P ;)
Laurens zegt
@Jesper: bij racers werd wel degelijk naar lage emissie uitstoot gestreefd. Noem je ook wel brandstofstrategie. Van al teveel CO krijg je ook aardig hoofdpijn, ook geen verkoopargument.
Overigens dacht ik dat die velgranden op de originele nieuwe MB zaten. Toch nog steeds mooi, imo.
De cabrio variant van deze auto moet wettelijk verboden worden.
Jesper zegt
@ JDM:
Met een cirkelzaag, à la Jeremy Clarkson :P
JDM__Wotevajjjj zegt
@Jesper: ja maar waar gaje de deuren aanhangen ? en zonder gullwing deuren is het geen sls gullwing meer hé
Timmie zegt
Dit getuige van totaal respectloos gedrag. Zo vroeg met een opleukpakketje komen. Van een supercar als deze zou men af moeten blijven!
AutoInformatief zegt
Als het dan toch moet dan maar de onderste die ziet er nog het beste uit…
mhijnen zegt
Op de eerste foto is ie in ieder geval al minder lelijk, zelfs al bijna goed te doen. 2de foto is ie nog steeds niets!
Ricosuave zegt
Mooi!!
Begin steeds meer aan de SLS te wennen :P
Scorso zegt
Zo is hij toch al niet meer hélemaal lelijk…
mhijnen zegt
@mezelf
Ik bedoel tekening natuurlijk.
Jesper zegt
@ Laurens:
In de fifthies?? Neen, ze maakten hem gestroomlijnd omdat ze toen net uit hadden gevonden dat hij daar iets harder door liep. Brandstof kon ze geen flikker schelen, laat staan C02.
@ JDM:
Maar er was ook zoiets als een 300 SL Roadster, die had ook geen vleugeldeuren. En de reden dat ze die vleugeldeuren uberhaupt hebben uitgevonden, was omdat het buizenframe aan de zijkant te hoog opliep. Bij de Roadster hoefden ze dus alleen maar hele kleine deurtjes te monteren en klaar is kees ;)
Laurens zegt
@Jesper: google eens Suez-crisis. Daarna 1973, Golfoorlog en ga zo maar door. Nothing changes, really.
Rick dos zegt
Het blijft een heerlijke voiture. En in Lorinser uitvoering is de tweede inderdaad beter.
Sam zegt
doe mij die oranje maar, maar dan wel met ronde koplampen
Shenkie zegt
Nr. 2 s’il vous plaît, is naar mijn mening toch stijlvoller en past daarom beter bij de SLS. Dat agressieve is meer iets voor een SL 63.
AMG Powerrr zegt
Ik zou gaan voor de… standaard uitvoering.
karate kameel zegt
vind ze allebei mooi maar op die eerste foto lijkt het net een alfa logo die moet weg vind ik ;)
john85 zegt
ik wacht op de cabrio versie..
Citrofiel zegt
Dat lijkt me duidelijk. Het doel van Mercedes was om door te gaan op de lijn van de 300SL, dus de klassieke aanvulling past beter. Of het oranje is kan ik niet zeggen, het lijkt me eigenlijk zachtroze… En die bovenste is hardroze. :D
slappehap zegt
Nein danke, ze verneuken beide de vloeiende lijnen van het origineel, ik zie 2 keer gloeiende lijnen.
Rare jongen trouwens die Ruben, schrijft eerst dat de bruine auto keihard in opkomst is en kleurt even later de eerste de beste bruine auto die voorbij komt oranje.
HDM zegt
De tweede is nice, maar liever het origineel. En als je die bulten over de wielen doet, snij dan gelijk de wielbogen ook echt af, en niet halfbakken wannabe erboven op plakken. Dan kun je net zo goed 4 stokbroden met dubbelzijdig tape vastzetten en overspuiten in de juiste kleur, is gelijk een stuk goedkoper dan een Lorinser te moete kopen.
mb zegt
Weer zo jammer.Zon auto is juist mooi origineel.Dit soort tuning is zo uit de tijd.Dat zon bedrijf nog kan bestaan.
ML Benz zegt
Echt smakeloos, niet te geloven. Lorinser moet sowieso van Mercedes afblijven. Ze hebben nog nooit iets gemaakt dat een Mercedes ten goede kwam. Laat de SLS maar lekker origineel.
Job430 zegt
Doe mij de eerste maar! Vind de origineel (nog) niet echt boeiend en redelijke rare lijnen hebben, vind de bovenste erg vetjes!
keeezzum zegt
Volgens mij past het best silberpfeil grijs
Dit hoort gewoon zo
HDM zegt
@ML Benz: dat is natuurlijk de beste optie: ze doen wat het publiek écht wil, en ze begaan geen fouten. Beter kan niet x)
GOD zegt
vind het niks. vind het origineek een stuk mooier.
vind daarintegen de roadster uitvoering mooier dan de gullwing uitvoering.
maar als ik een Mercedes mocht uitkiezen dan een 250 SE cabriolet uit 1960 in donker blauw met rood lederen interieur en een extra spiegel aan de rechterkant natuurlijk.
Alparslan zegt
Lorinser laat de SLS aub met rust :)
Lorinser laat MERCEDES met rust :P Ik denk dat Honda’s of Peugeot’s ofzo beter zijn voor je met je achterlijk spoilers :s
Anvaco zegt
Die dubbele mistlichtjes vind ik wel iets hebben. Het carbon daarentegen is echt lelijk. Over het algemeen geef ik de eerdere reacties, dat ze de SLS moeten gerust laten, gelijk. Zulke wagens moeten origineel blijven.
Als je wil gaan personaliseren, doe dat dan in het interieur.