Is de crisis voorbij? In tegenstelling tot het sentiment op de internationale beurzen, blijven experts volhouden dat we er voorlopig nog niet uit zijn. Vanaf maart zitten de koersen wereldwijd echter bijna non-stop stevig in de lift. Toyota denkt ook dat we het ergste achter de rug hebben en speelt in op de herstellende economie in de Verenigde Staten. De komende drie maanden gaat de Japanse autobouwer in de VS 1 miljard dollar uitgeven aan marketing. Dat is zo’n 30 tot 40 procent meer dan Toyota normaal in een kwartaal reserveert voor marketing.
Het extra marketingbudget wordt niet enkel aangewend voor meer reclame, maar bijvoorbeeld ook voor het aanbieden van extra voordelige financieringen voor autokopers. Tevens zal Toyota in leaseconstructies met een hogere restwaarde gaan rekenen, om op die manier de leasekosten te kunnen verlagen.
De plannen van Toyota zijn een antwoord op de aankondiging van General Motors van vorige week, waarin de Amerikaanse autobouwer het voornemen uitsprak om een grootse campagne op te zetten om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Toyota wil op 31 december dit jaar 500.000 tot 600.000 hybrid vehicles auto’s hebben verkocht. (via: reuters)
Laat die reclames maar doorkomen…
matthisl zegt
liever een toyota dan eentje van gm
lincoln zegt
1.000.000.000 !!
bij ieder individu Toyota op zijn voorhoofd tattooeren ??
bozewolf zegt
Eerst dacht ik “wauw een miljard”, aan de andere kant is de VS zo’n grote markt…
Ach Toyota, geef me ook wat. Al is het maar een honderdste percent…
Rick dos zegt
Als je dan toch een miljard uitgeeft, geef dan voor een miljard auto’s weg.
Publiciteit is dan meestal gratis. Positief of negatief…
bozewolf zegt
Gewoon in het hele land semi-willekeurig 40.000 auto’s, zelfde type, zelfde kleur, op 40.000 stoepen achterlaten en de sleutelbos bij een huis naar binnen mieteren.
En dan verder niks zeggen. Niet aankondigen, niks. Ijskoud paar tienduizend auto’s weggeven met een stalen gezicht.
Beste marketing ooit.
lincoln zegt
nooit weggeven ..
kweek je alleen maar ontevreden klagers mee ..
past ook totaal niet in de Toyota filosofie ..
Laurens zegt
Er zijn leuke statistiekjes over reclameuitgaven per verkochte auto. Volkswagen stond altijd laag, een merk als Nissan hoog. Komt Toyota nu bij, geen conclusie…
Rick dos zegt
Klagers moet je juist hebben! Niks beter dan negatieve publiciteit.
JPM zegt
1 miljard voor 3 maanden lijkt heel wat. Als je kijkt naar de grootte van de markt en de afzet die ze er vinden dat valt het wel mee. Het blijft veel geld maar ze kunnen het missen daar.
lincoln zegt
bizar zeg ..
ik denk dat 2000 dollar per unit aan reclame-kosten wel aan de hoge kant is ..
percentage gewijs een beetje hetzelfde wat Nike of Adidas doen ..
RenesisHP zegt
Zo dan. Die Butler is wel erg duur.
bmw zegt
1 miljard dollar aan marketing. Mijn tepels worden er dra stijf van.
reggiane zegt
Voor die 1 miljard hadden ze beter een paar echt goede auto designers kunnen inhuren.
Sorry hoor maar ik zie niets echt spannends in de Toyota etalage staan. Alles erg acceptabel dat wel maar niets iets van wat ik zeg WOW dat is een super mooi ontworpen auto.
lincoln zegt
@reggiane ..
slim van je ..
schrijf het op in Japans en stuur het naar mr.Toyoda (de meest succesvolle autofabrikant ooit) ..
reggiane zegt
@lincoln:
Ik heb niets tegen Toyota integendeel…
en zodra Toyota met een mooi ontworpen spotieve auto komt sta ik als eerste bij de dealer.
Qua kwaliteit zijn ze TOP maar qua design te saai.
トヨタの親愛なる人々 すべての新しいToyota’を作りなさい; sもっとかなり、本当にありがとう
victortje zegt
wat is het muziekje van die 2e reclame??
Prop zegt
Happy together – The Turtles
Hippie muziek .. toevallig voor hippie auto’s
Cantago zegt
Haha, de reclame was wel leuk;) Verder boeit het me weinig;)
Jo-zef zegt
Dus Wouter was met zijn man-boobs toyota een streepje voor! :lol: