Zoals verwacht toont Volkswagen vandaag de L1 Concept in Frankfurt. Dit volledig hybride voertuig weegt slechts 380 kilo en zou het voorbeeld kunnen zijn voor een toekomstige productieversie.
Met een lengte van 3.813 millimeter is de L1 ongeveer gelijk aan de Volkswagen Fox. De hoogte is 1.143 millimeter, bijna gelijk aan de hoogte van de Lamborghini Murciélago! Dit is dus echt een unieke conceptcar.
Het verbruik is 1.38 liter diesel per 100 kilometer (in tegenstelling tot eerdere geruchten over 1,49 en 1,2). De Co2 uitstoot is 36 g/km. De TDI, de E-motor en de 7-speed DSG liggen achterin, samen zorgen ze voor “the most fuel efficient hybrid drive in the world!”
Osca zegt
waterdicht maken en je kan zo het water in… vind het nog steeds lelijk
Bobel zegt
@Osca: is vorm na functie… niet andersom.
Mooi concept. De Duitsers wachten weer even en komen dan gelijk met iets dat VEEL beter is. Stiekem hou je van de Duiters :P
Jo-zef zegt
Mij niet gelaten maar wanneer komt er een productieversie en wat blijft daarin over van het concept? En wat als die stoute mijnheer met zijn nieuwe Bentley Mulsanne te veel gezopen heeft en tegen je aanbotst?
roderick zegt
dit is toch gewoon de toekomst! zal ongetwijfeld wel veilig zijn en best redelijk rijden (*de airco van mijn auto gebruikt al meer dan die hele kar…)
Laue zegt
ik krijg trek in een banaan… Vreemd.
autoblogger zegt
Die afgedekte achterwielen zijn wel een beetje copy-paste van Brabus natuurlijk http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/12/brabus-e-klasse-v12-the-black-baron ;)
BananaFlip zegt
@autoblogger: Dat gaat ook niet echt de goede kant op met je spelling…
autoblogger zegt
@BananaFlip: excuses, het was wat hectisch, is inmiddels gefixt!
GND zegt
nu alleen nog mooi maken
Harry zegt
In deze vorm misschien nog niet moeders mooiste, maar het lijkt mij een ideaal forenzenmiddel. Kan een grote hit gaan worden.
Lout zegt
Ik zou graag de elandtest zien van dit ding!
bmw zegt
Deze wagen is 114,3 centimeter hoog. Gaan we met VW naar een bevolking waarvan 95 procent met rugproblemen kampt? Om deftig (ergonomisch) in een wagen te kunnen stappen, moet die minstens 140cm hoog zijn. De prullenmand in, deze schets.
Oh ja, en waar moeten mijn kinderen zitten?
Lange zegt
2.0 TFSI erin mikken uit de golf R
MattCurlew zegt
Ja hoor, heel uniek en VW is de eerste.. not..
Daihatsu UFE III (2006)
660cc benzinemotor en twee electromotoren, 440 kg… deze VW is alleen een iets verbeterde versie wat niet zo gek is na 3 jaar.. en nog altijd onrealistisch om op de markt te brengen. Leuke techniek enzo maar nu nog een productiemodel..
Huin zegt
@MattCurlew: en VW had drie jaar daarvoor al de originele 1 liter Concept.
Overigens qua looks allebei geïnspireerd op de GM EV1, over z’n tijd te ver vooruit gesproken.
MattCurlew zegt
@Huin: hm ja die kende ik. Ik dacht steeds dat die later was gekomen. Mijn fout. Hoewel Daihatsu ook al eerdere versies had van dat model
w0o0dy zegt
Jippie een zetpil, daar zat de hele wereld op te wachten! Weet je wat Vw met dit ding mag doen? Precies ik wist wel dat de bezoekers me niet in de steek zouden laten.
BmwMPower zegt
Na 2 concepten, nog geen productiemodel?
Dan laat het gewoon.
diedjee zegt
Ziet er uit als een kadootje dat nog niet helemaal is uitgepakt…
Ook twijfel ik aan de handigheid van al die omhooggaande- en suicidedeuren in alle concept cars…
bmw zegt
@Huin: op zich is deze vorm al heel oud:
fiestafeest zegt
hoe kan dit gedrocht de auto van de toekomst zijn als je er maar met zijn 2tjes in kan en vervolgens geen bagage meer mee kan nemen kan je net zo goed een smart kopen
406_v6 zegt
380 kg? stel je voor dat je op een provinciale weg (na lang trappen) eindelijk zo’n 80 km/u rijdt in zo’n gedrocht en dan wordt gepasseerd door een tegenligger (dat blijkt een kolossale vrachtwagencombinatie te zijn)…… nee, dat gaat ‘m niet worden, helaas.
rotorhead zegt
Tering wat zou ik dit wagentje graag op de oprit hebben! :D
Citrofiel zegt
Zolang er ‘concept’ in de naam staat, vind ik die cijfertjes nog niet indrukwekkend. Ik ben benieuwd wat er van overblijft in een productieversie, als die er al komt.
MACH3 zegt
Messerschmitt was eerst!
http://www.seriouswheels.com/pics-mno/Messerschmitt-TG500-Tiger-White-fa-lr.jpg
Cantago zegt
Prullenbak (Meer woorden wil ik er niet aan spenderen;))
bart zegt
Wat een lelijke kut auto! Doe mij dan maar een AUDI R8 V12 Met een echte motor!