Heb je niet genoeg aan een Golf GTI? Dan is er nu gelukkig de Golf R die ons ook gelijk de R32 moet doen vergeten. Onder de motorkap ligt geen dikke VR6 meer, maar een 2.0 viercilinder met turbo. En om dat vermogen op de weg te brengen is de Golf R uiteraard ook voorzien van 4Motion.
En die specs zijn weer bijna gelijk aan zijn trendy broertje, de Scirocco R. Een volledig persbericht ontbreekt nog op dit moment. Dus jullie moeten het voorlopig nog even doen met de foto’s. (via: worldcarfans.com)
UPDATE 20:00 Nieuwe informatie uit Frankfurt! De Golf R heeft 270 pk (ipv 265 pk) en 0-100 gaat in 5,5 seconde. Als we meer weten horen jullie het!
mb zegt
Toch wel een hele dikke bak.Zo gaat het oersaaie er wel af.
RenesisHP zegt
Het enige spannende aan de topmodellen was de motor.
Zelfs de meest verstokte VW Golf hater kon daar van genieten.
Dit is dus duidelijk een stap achteruit.
Henk zegt
lepel er zelf een v6 in en je hebt een leuk bakkie
arabiso zegt
Wanneer komt de de grote gerucht dan uit . De golf R42 ??
micheloo0 zegt
@arabiso: nog nooit van gehoord XD en dat gaat ook niet komen denk ik anders hadden ze de v6 niet weg gedaan om milieuredenen maar ze zouden er wel een v8 erin lepelen XD
micheloo0 zegt
Hmmmm ik had meer verwacht die achterlichten zen wel vet maar dan heb je het ook gehad de sound kan balange niet tippen aan de vorige en die uitlaatjes doen nog altijd kinderachtig aan jah dit is een misser van volkswagen
Laue zegt
ik stel voor om dit model de Volkswagen snurk te noemen.
micheloo0 zegt
@Laue: überlollllllllllllllllllllllllllllll XD XD XD XD XD
RenesisHP zegt
Met een kont heet dit een VW Bora. VW Boring zou deze erg goed staan.
Bram zegt
we lekker scheurijzer. Jammer dat de VR6 er niet meer inzit nu is het afzien met een 2.0 viercilinder met turbotje
roadronner zegt
Grappige Golf wel, maar ik denk dat potentiële klanten hiervoor toch echt wel voor een Scirocco R zullen gaan en niet zon saaie huisvaderbak, ook al heeft ie dezelfde specs.
rotorhead zegt
“een 2.0 viercilinder met turbo. En om dat vermogen op de weg te brengen”
Welk vermogen?
rotorhead zegt
@ mezelf: drol, het staat in de titel.
is-Music zegt
Waarom zit hier dan wel 4Motion op en niet op de Scirocco? Je ziet al hoeveel seconden hij laat liggen in de 0-100 tijd versus de S3, is gewoon zonde!
Timmie zegt
@is-Music:
Bewust ruimte gelaten tussen dit en de S3…
EJS zegt
Jammer van het geluid van de oude R32, maar denk dat dit voor de gewichtsverdeling en voor het totaalgewicht een stuk beter is.. en dus beter voor de handling! bovendien voelt een 2.0 turbo veel explosiever dan een NA 3.2
RenJie zegt
Mooie RS6 velgen moet ik zeggen!
Laue zegt
@RenJie:
Had de scirocco spot van laatst ook:?
Timmie zegt
Niet zozeer de Golf R zal populair worden, maar wel de bodykit. En ik hoop van harte dat deze niet exact gekopieerd kan worden, zodat het verschil met de échte R zichtbaar blijft. Kwestie van die imagogolven goed te kunnen counteren.
RtB zegt
Meh, mag dan wel saai zijn, dat is dan ook zo’n beetje het enige nadeel van de Golf VI. Ik ben geen VW-aanhanger, maar het klopt gewoon allemaal. Ik heb er in gereden en kan gewoon geen minpunten noemen. Zet maar een GTI met DSG bak voor de deur! Al is deze met 4WD natuurlijk ook wel fijn. Goede keuze in ieder geval om niet bij FWD te blijven steken.
Relief zegt
Oh jee daar heb weer het stelletje kuddedieren dat elkaar na-aapt en geen eigen mening kan formuleren.
Hier op de straat een Golf VI GTI en ik vind hem gruwelijk goed uitzien. Beter dan elke concurrent op de markt (Op de A3 na :P)
Ollie-j zegt
Doe-mij-die-ma!!! super!
TR zegt
Gewoon even bij JD langsgaan met je VI GTI en je hebt maar tien pk minder, koppel gelijk:
210pk — >250pk : 280nm –> 350nm
Kost ook iets minder!
jochem zegt
Wat ontzettend zonde dat de V6 eruit ligt. Baal er zelfs als Golf hater van!
Solstice zegt
Mooi heur, maar er is nu ook een Scirocco R die deze auto volkomen overbodig maakt. Tenzij je persé vier deuren wil.. (KLPD undercoversnelwegdienders wellicht?)
Dennis zegt
Saaaiiii!!!!
Doe mij die maar niet.
Erik zegt
Heb nou even geduld tot de R25 met een mooie 5 in lijn roffel en 340pk. Die komt er heus wel.
Testpiloot zegt
Echt superjammer. Het zat er al lange tijd aan te komen. Downsizen vanwege “een of ander fenomeen dat het milieu heet”.
Ik zal mijn dagen in een Golf V R32 nooit vergeten. Heerlijk die roffel die daar uitkwam. Gewoon een bommetje op wielen.
Ik zie de Golf VI R gewoon niet zitten omdat je dan continu het gevoel hebt dat je met een underpowered auto op weg bent die het uit loopt te schreeuwen als een gillende keukenmeid maar niet dezelfde “punch” heeft als zijn zwakkere oudere broer.
(PS 300 pk uit een mooie luie V8 is redelijk normaal. Maar 265 pk uit een 4-cilinder? Waar gaat dan heen?)
Mika Hakkinen zegt
Ik ga toch voor de ford focus st al is dit wel de beter auto betreft afwerking enz.. maar de emotie haal ik toch wel uit die 5 cilinder haha.. en zn auto koop je toch met je hart denk ik..
EJS zegt
@Erik
Denk niet dat die er komt, dan zouden ze de Audi namelijk gelijkstellen aan de Volkswagen, en dat doen ze niet. De motor van de S3 hebben ze ook pas in de R gelepeld nadat er bekend werd dat de RS3 er kwam, dat is om het onderscheid te blijven behouden tussen de twee auto’s.
spykerboy zegt
de eerste golf die ik ooit aan zou kunnen denken om te kopen…
Svensson zegt
Heel erg jammer van die VR6. Deze 2.0 turbo zal vast net zo snel zijn, maar aan de smeuïgheid en vooral het heerlijk roffelende geluid van de VR6 kan ie never nooit tippen.
16V zegt
Al die motoren die maar kleiner moeten met een turbo er op, VR6 is toch 10 keer zo leuk….
Tomaaas zegt
jammer dat tie nog steeds voorwielaandrijving heeft
robbie zegt
@Tomaaas: leer eens lezen! In het artikel staat: de Golf R uiteraard ook voorzien van 4Motion.
Edgar zegt
:mrgreen: Vette bak!, in mijn ogen mooier dan de Scirocco. En ja de 3.2 zit er niet meer in, maar wat hier boven al is gezegd, dat komt het gewicht ten goede.
robbie zegt
UPDATE Nieuwe informatie uit Frankfurt! De Golf R heeft 270 pk (ipv 265 pk) en 0-100 gaat in 5,5 seconde. Als je meer weten horen jullie het!
micheloo0 zegt
@robbie: WTF 5.5 seconden :D focus rs killerrrrrrr
Prof. Dr. Vliegwiel zegt
-edit: check!-
Mao zegt
-edit: check!-
Rutger zegt
Mooie auto en een leuke motor die in de TT-S prima bevalt en ook in diverse andere VAG-modellen zijn diensten bewijst.
Dat de aanduiding alleen “R” is, laat hopelijk nog wat ruimte voor een sterkere motor. Ik verwacht deze alleen niet eerder dan de komst van de RS3.
Jeroen zegt
Veranderen ze eig ooit wel iets aan het interieur? Lijkt me toch ook leuk bij een topmodel…
Abbel Snabbel zegt
En….hoeveel type’s Golf heb je nu dan? Ben de tel kwijt…..
rikus zegt
@mika hakinnen
Voor mij ook een ST ipv dit.. Mijn eerste auto was zelfs een focus 170 st.. uiteraard de eerste serie focus maar toch uberbak..
net als de eerste R32.. de golf 4 r32 is gewoon de geilste R32 tot nu toe.. zonder vr6 gaat er een hele hoop lol af voor mij..
gelukkig heb ik nog een 210 pk sterke golf mk3 vr6 staan..
een auto die me wel vrolijk maakt..
AMG Powerrr zegt
Auto = nice,
2.0TSI = minder nice,
3.2 VR6 = nice!!!
Auto + 2.0TSI = NOT!
Auto + 3.2 VR6 = HOT!
:conclusie, had nou alsjeblieft die ganz geile VR6 er in gehongen!
Remco zegt
Tja, ik kan het niet ontkennen het uiterlijk is toch wel cool en flitsend maar ik weet hoe de V6 R32 klinkt en dat gaat deze R zeker niet doen die heeft meer the sound van een Audi S3 grasmaaier. Slecht? MMMnee, maar wel héél héél jammer!!! :(
Turbogek zegt
Ziet er nog niet eens idioot bruut uit eigenlijk, een Focus RS bijvoorbeeld helemaal onder de spoilers.
Cayman-bezitters (Cayman gaat in 5,8 sec. naar de 100) worden hier niet blij van trouwens, worden ze in hun Porsche een stoplichtsprint geklopt door een lullig Golfje…
w0o0dy zegt
@Turbogek: pfft wat een tekst joh…. ga voor de grap eens een paar bochten pakken met een Cayman. Die auto is één van de best sturende sportwagens überhaupt en dan kom jij aan met “bij een stoplichtje….. Golf, bla bla bla”?
Hoe oud ben je? Ah that figures.
Turbogek zegt
Jij hebt hier blijkbaar ook al weer ingereden om het bochtenwerk eens uit te proberen?
RtB zegt
Hehe, nu wilt ineens iedereen de VR6 terug terwijl dat ding bij de Golf V nauwelijks werd verkocht (in tegenstelling tot de 2.0 GTI). Tuurlijk is meer cilinders leuker, maar een 4-cilinder turboblok is bij dit formaat gewoon het beste. Minder brandstofverbruik, makkelijker te tunen, wegenbelasting is lager, even betrouwbaar en ook minder noseheavy dan een V6.
w0o0dy zegt
Als het rijdt als een Golf dan issie wel snel maar is er in de bochten nog steeds niet genoeg lol mee te beleven om deze te kiezen boven een Focus RS, tenzij deze Heel fors goedkoper is. De Megane gaat waarschijnlijk beter sturen en de Audi S3 ehm nou ja is geen VW :-)
René zegt
En dan lekker wegrijden met je naaimachine….. nee, de R32 klonk al veel beter dan de S3 dus verwacht bij deze ook geen mooi geluid……
Turbogek zegt
“De Megane gaat waarschijnlijk beter sturen.”
“Zonder argument heb je geen punt.”
Geweldig, niemand (behalve testrijders) heeft in de Golf R of in de Megane RS gereden, maar jij hebt al weer een vermoeden over de best rijdende van de twee.
EJS zegt
@Turbogek:
Komt denk ik omdat de hot hatches van Renault qua weggedrag traditioneel gezien altijd al het veld aanveegt met golfjes.. Dat zegt idd niets met zekerheid over of dat nu weer lukt, maar de kans is wel groot dat het weer zo is.
w0o0dy zegt
De Leon Cupra is wel iets langzamer maar kost maar 34 mille…..
w0o0dy zegt
@Turbogek: welke hothatch is de snelste voorwielaandrijver ter wereld? Nou? Je moet nog heel wat jaren meelopen om de wijsneus uit te kunnen hangen aangezien het nog 6 jaar gaat duren voor je überhaupt een rijbewijs hebt…
GOD zegt
@ robbie
thomaas heeft wel een beetje gelijk hoor.
4motion is geen permanente 4WD
het is in feite gewoon voorwielaangedreven totdat het systeem merkt dat je grip verliest en dan springt de achterkant pas bij.
Turbogek zegt
Alsof jij ooit met die Megane R26 Nurburgring hebt gereden…
PHENOMENON zegt
heel jammer volkswagen. had meer verwacht van de R.
vind de golf V r32 toch mooier en stoerder eruit zien dan deze.
en dan heb ik het niet eens over de motor gehad :s
Turbogek zegt
Reactie van 20:55 was aan wOoOdy bedoeld. ;)
w0o0dy zegt
@Turbogek: nee maar wel met een r26 f1… en met een paar golfjes
Turbogek zegt
Dat was trouwens gewoon de vorige Megane. Hoe dan ook, over het rijgedrag van deze Golf R kun je nog heel weinig zeggen. Wel kun je zeggen dat ‘ie op een recht stuk naar de 100 sneller is dan de basis-Cayman…
w0o0dy zegt
@Turbogek: Ik heb al heel wat auto’s gereden waaronder serieus snelle fwd, rwd en 4wd auto’s en een paar serieuze sportwagens en ik kan je vertellen dat een Renault Megane van RenaultSport een hele sterke tegenstander is waartegen VW gewoonweg erg weinig tegen in kan brengen behalve meer pk’s en meer koppel. Qua wegligging en balans zijn die dingen erg goed en een Golf… tja, uiteindelijk rijdt ie nog steeds als een Golf. Te hard een bocht in….. onderstuur tot er eindelijk weer grip is. Een Megane R26 kun je op het gaspedaal door een bocht balanceren in een mooie lange gecontroleerbare 4 wiel drift
Rechtuit hard gaan is geen kunst en bovendien niet erg boeiend in een land waar je nergens echt op kan schieten. Een Cayman (zelfs een “oude tweedehands”) is een sportwagen en rijdt op een bochtig parcour een Golf helemaal zoek. Een Golf R32 en ook deze R is een (meestal) voorwielaangedreven (en indien nodig 4wd) gezinsauto van het merk dat vooral bekend staat om hardnekkig onderstuur als je eenmaal de grens bereikt…. Lets face it…. VW is geen topmerk als het gaat om echt sportief sturende auto’s. Wel goede allrounders maar niet goed genoeg voor de top qua stuureigenschappen.
RenesisHP zegt
@Turbogek:
Een Golf is een gezinsauto.
Met een snel blok en stevig onderstel is dit nog steeds een gezinsauto.
De handling is dus totaal niet vergelijkbaar met die van een sportauto zoals de Cayman.
Ook al gaat dit ding net zo hard door de bochten, het blijft een gezinsauto. Dat verschil zul je altijd blijven voelen.
Daarvoor hoef je niet met een auto gereden te hebben. Dat is gewoon logica. De complete basis is anders.
jurrian zegt
Als je meer weten horen jullie het!
ik zou “je” voor “we” verwisselen. Of als jullie meer gaan posten zodra ik meer weet, dan moet “weten”, “weet” zijn ;)
w0o0dy zegt
Enne ik denk niet dat je een punt kunt maken als het enige vervoersmiddel dat jij ooit gereden hebt met een motor je elctrische driewieler is ;-) (oké die is wat flauw, misschien heb je al wel eens gekart, niet te zwaar aan tillen ik plaag je een beetje)
EJS zegt
@w0o0dy:
toen ik 14 was had ik ook al wel eens in een auto gereden hoor.. ’t is maar net waar en hoe je opgroeit..
FuelMinded zegt
Die unieke achterlichten op dit speciale model verwacht ik binnenkort op de eerstvolgende facelift van de Golf VI.
transporter T5 174 PK zegt
We hebben zelf een R32 gehad, super lekker dat geluid maar een hoop minder zuinig dan een GTI , wij deden bij normaal gebruik op de snelweg 1 op 10 met R32 terwijl een een GTI volgens mij rond de 1 op 14 legt. Wel lekker dat die een stuk lichter is voorin want het verschil tussen R32 en GTI merkte je vooral als je vlot een rotonde wou nemen.
Al met al een hoop rijplezier vooral met DSG maar een stuk minder lekkere sound van de Vr6
Aephyon zegt
O wat is ie mooi. Hopelijk is de sound wat te pruimen.
Tommy2 zegt
Waar is Volkswagen in godsnaam mee bezig, onder de Golf R doen ze wel 4motion maar bij Scirocco R voorwielaanrijving terwijl ze nagenoeg hetzelfe vermogen hebben! Nu koopt iedereen natuurlijk een Golf R die véél sneller is…
w0o0dy zegt
En voor wie het leuk vindt…. kom hier maar eens om bij een Golf….
http://www.youtube.com/watch?v=86brrrKLPD0
Mtyn zegt
@w0o0dy: Wat een beest hé, iemand in mijn buurt heeft er een. Nog even wachten op de nieuwe RS! Dan word het pas echt lastig de ultieme hot hatch te kiezen. ;)
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
We beginnen steeds meer op Amerikanen te lijken.
Een beetje miepen over rechtuit cijfers.
w0o0dy zegt
@RenesisHP: De meeste mensen kunnen dan ook niet fatsoenlijk met een auto een bocht doorkomen en hebben electronica aan boord om helemaal hersenloos zonder brokken weer thuis te komen……
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Gelukkig is er bij de leukere auto’s een uit knop die WEL doet wat hij moet doen. ;)
Mtyn zegt
Hoe komen ze er bij om de Scirocco, zo’n beetje de sportieve golf, minder snel te maken dan een Golf! Leuk voor degenen die een Scirocco R in bestelling hebben staan, word je straks alsnog geklopt door een Golf. Zou er dan misschien van de Scirocco een nog sneller model komen?
b0z4 zegt
ze hadden hier de 5 cilinder turbo blok in moeten zetten ;)
JDM__Wotevajjjj zegt
en weer kan ik VAG niet volgen…
een sciroco en een golf zijn hetzelfde dus is het toch veel goedkoper om beide R-modellen AWD te maken ? :p
rare jongens die duitsers…
Prof. Dr. Vliegwiel zegt
Voordeel van onderstuurde auto’s is dat je ze niet snel in de gracht van een kasteel ziet liggen.
Een nog beter alternatief is een combinatie van een turbo en een V6, kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=mjgaxdl-z-g
w0o0dy zegt
@Prof. Dr. Vliegwiel: moeten we daar echt van onder de indruk zijn? Is that all?
w0o0dy zegt
@Prof. Dr. Vliegwiel: Met turbo’s spelen… tja dan kun je best hard rechtuit ja…. zoals deze simpele Honda…. die even een Viper het snot voor de ogen trekt. En dan laat ik de 710whp Integra turbo maar achterwege…..
http://www.youtube.com/watch?v=uibapF3LUEk
Prof. Dr. Vliegwiel zegt
@w0o0dy:
Blijft mooi dat soort projecten. Ben er laatst op de duitse autobahn ook slachtoffer van geworden. Was met mijn 224 pk en 510 Nm onderweg en had een peugeot 106 voor me. Hij gaat aan de kant om mij te laten passeren en op het moment dat ik naast em zit geeft hij vol gas en loopt bij me weg. Dat doet toch ff pijn!
*VW* zegt
Ik vind het wel echt heel jammer dat de v6 er niet meer in ligt :( Dat geluid was namelijk zo heerlijk!
AMG Powerrr zegt
@w0o0dy,
net zoals die ene TVR eigenaar. Dan is een electronisch hulpje misschien wel wat handiger.
RenJie zegt
@Laue
Ben niet echt actief meer op autoblog.nl, dus ik volg niet alle berichtjes.(Tenminste, ik klik ze niet allemaal aan) Maar ik kwam er al achter toen ik de link in de tekst aanklikte :)
Turbogek zegt
Even voor de duidelijkheid: ik heb nergens gezegd dat het rijgedrag van deze Golf waarschijnlijk dan ook maar in de buurt komt van de Cayman, alleen dat ‘ie sneller naar de 100 gaat en dat je nog niet kunt zeggen dat een Megane RS beter rijdt! Wel lezen graag! ;)
RenesisHP zegt
@Turbogek:
Ik heb prima gelezen. In directe zin heb je het niet vermeld.
Ik speelde even verder met de argumentatie van jou en @wOoOdy
w0o0dy zegt
@RenesisHP: hoezo knop? Welke knop? Knoppen zijn voor mietjes! :-p
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Dat grafding staat standaard aan en moet dus uitgedrukt worden om serieus dwars te kunnen spelen en om banden op te roken.
Nou moet ik toegeven dat je wel heel achterlijk moet doen om in normale omstandigheden iets te merken van de aanwezigheid.
De tractiecontrole zuigt wel. :x
Maar goed. Ik mis de mx5 wel op sommige momenten. ;)
w0o0dy zegt
Deze is ook leuk 1989 CRX met een paar kleine aanpassingen (niet dat je die ziet…….
“This guy just waxed us” (the “us” is twee gasten in een Murcielago!)
http://www.youtube.com/watch?v=QzP-etuL6Y8
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Die CRX is übercool. :8
Mtyn zegt
@w0o0dy: Wel extreme projectjes, hoe verschrikkelijk moeten de eigenaren van de ‘supercars’ zich voelen op dat moment. Ik had het laatst ook eens, dacht een Fiesta uit ’89 wel even te kloppen. Bleek het een projectje van de lokale dealer te zijn. 290 pk op de voorwielen, op 750 kg :)
@Renesis, is de RX-8 trouwens echt zo’n fijne stuurmansauto als gezegd wordt? Ik zit er zelf aan te denken gezien er een hele leuke, én voor een nette prijs, in de buurt staat.
Maar om het maar weer on-topic te trekken, gezien ik denk dat het wel duidelijk is ondertussen dat hard rechtuit gaan op vele manieren kan, zou er van de Scirocco dan geen snellere versie komen? Iets met 4WD en meer pk? Het lijkt me zo lullig als het sportieve model van de golf (want zo mag de Scirocco gezien worden toch?) het onderspit moet delven van zijn gezinsbroertje.
RenesisHP zegt
@Mtyn:
Een rx8 is totaal geen verkeerde stuurmansauto in die klasse. De balans is uitzonderlijk goed.
De grip is ook niet verkeerd en het motorblok is verslavend.
Het is echter geen goedkope auto in gebruik.
tinus zegt
wat lult iedereen nou over dat een cayman niet sneller is…
die 5,5 seconde slaat natuurlijk helemaal nergens op dat is eerder 6,5 seconde
wat btw ook in het artikel van worldcarfans staat
moeilijk he vertalen???
robbie zegt
@tinus: We hebben onze informatie rechtstreeks van Volkswagen! Het is 5,5 seconden en niet 6,5!
tinus zegt
@robbie:
ik zou het knap vinden
excuses voor de harde opmerking iig
robbie zegt
@tinus: Geloof je me al ;)
lincoln zegt
@wOoOdy .. man man man ..
hoe kom je toch maar weer steeds aan die filmpjes ..
thanks dude ..
Ralph zegt
Liever een Scirocco R!
Mjaah echt vergelijkingsmateriaal pas met dé BMW X1
-SPAM- -SPAM-
MattCurlew zegt
Ik vind de Golf helemaal niks maar deze R toch wel erg geslaagd. De suffe achterlampen zijn mooi aangepakt en de rest ziet er subtiel dik uit. Lekkere prestaties ook!
sjorsx87 zegt
¿Y quanta costa?
Treff zegt
kom maar met deze “leasebak met power” :mrgreen:
edwin zegt
hahaha die sukkeltjes die zoveel commentaar hebben op de gti rijden zelf zeker in een ford ka ofzo van 10jaar oud!!
erg he als je zo een auto niet kan betalen sjonnies!!!
prachtige gti R gewoon !!en niet te overdreven maar gewoon hele strakke auto!!
Mtyn zegt
@edwin: Fanboys heb je bij elk artikel, maar kijk je puur naar de R dan kun je ook gewoon logische kritiek uiten. Namelijk waarom ze de Golf R zoveel sneller (1,1 seconden sneller op de 100) dan de Scirocco R, welke toch een beetje als sportieve Golf gezien mag worden. Daarnaast heeft deze AWD, en dat ontbreekt zelfs aan de Scirocco R. En dat is jammer toch! ;)
edwin zegt
@Mtyn:
je hebt gelijk hoor.word aleen moe van al die gasten hier die altijd maar lopen te zeuren!als ze het zo goed weten warom ontwerpen ze dan zelf niet een auto!?ze moeten blij zijn dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben!!anders rijden we allemaal in dezelfde auto,s! toon gewoon wat meer respect voor een merk waar ze niet van houden!!;)
w0o0dy zegt
@edwin: wat is dat nou voor een onzin? Mogen wij vinden dat een Golf niet super stuurt? Ja dat mag! Mogen wij vinden dat er auto’s zijn die beter sturen? Ja dat mag, en weet je wat? Een hele grote groep professionals en dus wel enig verstand van zaken is het er mee eens.
Ik hoef geen respect te hebben voor een bepaald merk dat jij toevallig geweldig vindt. Niemand kan een ander trouwens dwingen ergens respect voor te hebben. Dat heb je of dat heb je niet. Godzijdank hebben mensen verschillende smaak…. er zijn als zoveel saaie hokken op de weg.
En ja ik zou een Golf R kunnen kopen maar dat wil ik niet. Ik maak andere keuzes en daar heb ik meer lol van. En dat zegt misschien niets over de Golf maar vooral over mijn karakter en mijn smaak.
w0o0dy zegt
@Mtyn: De Golf mag dan wel sneller zijn in een rechte lijn… volgens de berichten van VW is de Scirocco op het circuit toch sneller…
“Als we de ’gewone’ Scirocco met 200 pk vergelijken met de nieuwste Golf GTI dan is de coupé eigenlijk de sportievere auto. Volkswagen maakt ons al snel duidelijk dat het bij de R-versies niet anders is. Ondanks de vierwielaandrijving en de 5 pk meer, is de Golf R op het circuit langzamer dan de voorwielaangedreven Scirocco R. Het lagere gewicht, de grote spoorbreedte en het lage zwaartepunt zijn hier debet aan.”
bron: autoweek
RenesisHP zegt
@edwin:
Tuurlijk jongen. Ik ga de rx8 gelijk inruilen. :roll:
edwin zegt
ja een rx8 zou ik ook snel inruilen als ik jou was!!
nee hoor geintje,maar dat bedoel ik ermee te zeggen!
ik word niet warm van een rx8,maar kraak hem toch ook verder niet af!
gr edwin
BananaFlip zegt
Kijk, dat zijn cijfers.
200 pk is gewoon een beetje te weinig hoor.
En voor een R-badge en wat uiterlijk frutsels (overigens erg mooi!) moet je deze maar nemen.
Agolf zegt
het is gewoon mooi.
Laserpilot zegt
Als ‘saaie huisvader’ waarvoor de 996 carrera 4 een beetje te klein werd heb ik toch maar voor wat vitamine “R” gekozen.
Gewoon een 4-deurs Uber-golfje. Stinger er in en klaar.
GTI vond ik met 210 pk al teveel PK’s voor de voorwietjes op een droge weg. Binnenkort Talladega 19 inch velgen in de aanbieding, ik doe er 18 inch Interlagos op, dus voor de TSI rijders die een beetje mimicri willen doen, kijk over een paar weekjes op marktplaats….
Raoul zegt
Leuke golf met knappe prestaties… Maar laten we eerlijk zijn, je kan bijna nergens meer hard rijden zonder anderen in gevaar te brengen.
Daarnaast is het geluid net zo belangrijk als de prestaties… en de roffel van de Vr6/R32 blijft voor mij toch het allermooiste geluid wat er is!
Raoul zegt
http://www.youtube.com/watch?v=lkatju9UrL0
Laserpilot zegt
@Raoul: Wat is er mis met het geluid dan.
In de Volvo heb ik ook Dynaudio en ook zond tig watt vermogen er op klinkt dat heel aardig :-))
bulo zegt
Heb 2 jaar de R32 gereden, en ga nu de nieuwe R bestellen, ik vind hem top, valt niet op en toch power.
Jordy zegt
wat een vette golf zeg…
en nog zuinig ook ! echt goeie optie.
ben toch eigenlijk wel benieuwd tot hoever ze deze 270 pk kunne tune.
greeeetz
w0o0dy zegt
De eerste serieuze rondetijd is binnen. De Golf R heeft een 1:17.0 gereden op Hockenheim (Short) en dat is een hele goede tijd. Wel mogen we de tijd van de nieuwe Megane RS mk3 1:17.3 en de tijd van de nieuwe Focus RS 1:16.6 ernaast zetten. Sneller dan heel wat vlotte en sportieve achterwielaangedreven auto’s (SLK55amg, Opel Speedster, 996 carrera, GT speed, X6M, z4M, S5, Aston V8, 135i om maar wat te noemen.
Jipp zegt
@w0o0dy: dat kunnenn we idd mooie tijd noemen w0o0dy, blijkbaar stuurt ie wel goed dan… ;)
w0o0dy zegt
@Jipp: vrij goede wegligging en veel grip icm 270pk en flink wat koppel. Goed sturen = leuk sturen, met precisie en feedback wat mij betreft… effectief is niet per sé leuk. Misschien dat een Golf R me wel zou kunnen overtuigen… maar geen enkele Golf die ik tot nu toe heb gereden was leuker dan de Megane R26 waarmee ik wat heb mogen stoeien…
bzztt zegt
kvin nog altijd de golf 4 r32 beter dan de twee nieuwere modellen :)
Laserpilot zegt
Nu ik een paar weken geniet van de R verlang ik niet meer terug naar de 911 of naar de GT Turbo …..
En ik had dat echt niet verwacht, je wil gewoon niet geloven dat er 270 paarden in schuilgaan.
Sirocco ? Laat me niet lache
Ok, boven de 200 gaat de fut er een beetje uit. Bij de hoge toeren een fraaie roffel, maar niet het supervermoeiende rotlawaai als je 2 uur op de autostrada gereden hebt. En ook de remmen; chapeau !
Vergeet niet dat op het gemiddelde negenelfje 22K pleuri winst wordt gemaakt, en op een volksbak slechts één. Er wordt ook helemaal geen reclame voor gemaakt, de verkoper wist niet eens dat de R leverbaar was.
Unuf zet dit is absoluut een wolf in schaapskleren, zwart schaap in mijn geval.
Er rijden er nu zo’n drie in NL rond, prima om zo te houden. Maar jongens,
– wel opzij als ik er aan kom, ik ben niet te houden –
Laserpilot
w0o0dy zegt
@laserpilot: vw zegt dat de scirocco R de golf R te snel af is op het circuit, dus het lijkt erop dat de mensen die de scirocco R kiezen boven de golf R het laatst lachen….. jammer joh.
gerardR zegt
laserpilot ik heb ook een golf R een zwarte welke opties heb jij als ik mag vragen
w0o0dy zegt
Zoals ik al zei… de Scirocco is de snellere en sportievere auto…
VW Golf R vs VW Scirocco R
Tsukuba 1:08.515 vs 1:08.231
Hockenheim Short 1:17.0 vs 1:16.3
Autozeitung test track 1:43.7 vs 1:42.6
MAB zegt
zat er maar de moter in van de TT RS dan was het nog wat
larsjuuuh zegt
auto voor BAZEN!!!