De laatste propaganda van “Mercedes AMG World Domination” staat online. Vanaf heden kan iedereen zijn eigen SLS AMG bekijken, horen en kleuren. Helaas zijn de mogelijkheden niet zo uitgebreid als bij Ford, het is wel leuk spelen.
Naast het beschikbare kleurenpallet voor de SLS kan je er ook even naar luisteren, je kan verschillende velgen proberen en met deuren en verlichting spelen. Net alsof ‘ie in de garage staat. Probeer de configurator zelf.
Ze pakken het goed aan bij Mercedes. We zijn al helemaal dood gegooid met de SLS AMG, maar toch verzinnen ze steeds iets nieuws om de aandacht naar de auto toe te trekken. Alle truc’s worden uit de kast gehaald. Zo hebben we ook nog een erg goed nagesynchroniseerde promotievideo staan. Wist je bijvoorbeeld al dat de obergruppenfuher-AMG ook zijn mannetje staat op de Nordschleife? Kijk, speel en geniet! Ook jij zal een SLS AMG willen hebben. ;-) KLIK maar op de video voor de data en specificaties.
Met dank aan iedereen voor de tip!
Qash zegt
Waarom als bij Ford? Die configurator werkt voor geen meter.
SHFT zegt
Hoe meer ik hem zie, hoe leuker ik hem vind, maar het is en blijft wel een teleurstelling…
tom307 zegt
lelijk ding is dat zeg,echt sonde van mercedes,die achterkant
Benz.. zegt
En of ik een SLS AMG wil! Leuk, dat samenstellen. Al is de keuze helaas niet zo heel erg uitgebreidt.
BMW über alles zegt
De beste configurator is zonder discussie die van BMW uiteraard.
Maar goed, deze SLS verdient een pluim. De mooiste Merc sinds jaren.
bpc zegt
@BMW über alles: nee die van ariel:p
on topic de sls is vruit de mooiste merc sinds de 300sl gullwing
Headhunterz zegt
ik snap dr de ballen niet van, dat ding blijft de helft van de tijd hangen!!!
vla zegt
Shit, ik wil er één…
Johan-SV zegt
een hele lelijke achterkant
GOD zegt
wat een kut configurator is dit. echt de slechtste ooit.
je kunt zo goed als niks en het is tering traag en loopt soms vast.
Relief zegt
@GOD
Misschien een nieuw pc kopen?
Lange zegt
Wanneer zouden de engineers van brabus hun versie af hebben
GOD zegt
@ Relief
heb een up-to-date nasa pc, dus daar kan het niet aan liggen.
Jeroen zegt
Ik vind de achterkant juist geweldig, mooie ronde vormen en leuke lichten.
AMG Powerrr zegt
Goddelijke wagen! Alleen is de nieuwe McLaren toch wel ietsjes mooier (niet veel, wel wat)
Tiger zegt
Is er al bekend hoeveel die (ongeveer) gaat kosten?
p.s. Helaas sowieso teveel voor mijn portomonnee..
Emile_Benz zegt
HEBBE HEBBE HEBBE!!!
prop zegt
ik dacht heel even een boxster met hardtop te zien
niet uniek genoeg dus .. cancel gelijk mn order
mb zegt
Ultieme sportscar.Ik zou deze verkiezen boven een ferrari.Weet je in ider geval zeker dat je betrouwbaar vervoer bij je hebt.Minder brandgevaarlijk ook.
HDM zegt
Volgens mij gaat ie in duitsland rond de 177.000 euro kosten, dus ik denk iets van 250.000 in NL.
Overigens is dit niet de echte config, er missen ook een aantal zaken zoals meer interieurkleuren. Overal zag je volledig antraciete interieuren maar die staat er helaas niet tussen.
@GOD: nieuwe pc of vaker updaten van software kan wondere verrichten. Ik heb een niet superbeste pc en kan et zonder problemen en op redelijke snelheid gebruiken.
Mardec zegt
Hmm, eerst vond ik het maar niks, maar nu ben ik wel verkocht!
bart zegt
haha grappig :D Vaak deed ik dit ook op de bmw site nu dit ook maar eens proberen.
AMG Powerrr zegt
@Emile_Benz,
ik wordt er ook heel erg hebberig van hoor! Ik heb de mijne al samengesteld :D
Mtyn zegt
Heel leuk zo’n retro Gullwing, maar gezien dit de ultieme supercar van Mercedes moet worden hadden ze, naar mijn mening, dat retro gedoe maar achterwege kunnen laten en hem het uiterlijk van een supercar meegegeven. Dit doet me eerder denken aan wat Volkswagen met de Beetle deed.. Vooral de achterkant ziet er niet spectaculair uit.
Mtyn zegt
Edit: ik bedoel natuurlijk principieel wat Volkswagen met de Beetle deed hé ;) Moet dit eigenlijk de opvolger van de SLR worden? Dat idee heb ik namelijk in mijn hoofd en dan vind ik hem, helaas, niet spectaculair genoeg om de concurrentie qua looks weg te vagen.
Cantago zegt
Maar halloo… hij blijft lelijk!
Donstil zegt
Toch is dit wel een mooie auto.
Auto’s die op een plaatje gelijk mooi zijn zijn kwa design mislukt toch ?
(athans zei een designer dat niet ooit eens)
Leuke bak. Retro design voor die een NewMini,NewBeetle of New500 te normaal zijn.
Jammer voor de 14jarige autoblog lezers dat hij geen miljoen Pk’s heeft maar in de echte wereld is 571pk echt wel overpowerd hoor. Jullie zijn alleen verpest door de enzo’s/veyrons en slr’s die we hier bijna dagelijks zien.
Donstil zegt
Doe mij maar een “imola grey” model met Wit/blauw combinatie leer erin.
HDM zegt
@Donstil: ik vind 571pk genoeg. Tis een prima motor in een prima auto, overdadiger dan dit hoeft niet.
En áls MB overdadig wil doen, eis ik een opvolger van de W125 Rekordwagen, of een complete renovatie van de T80 :)
Speedking92 zegt
vind ik die van Maserati nog steeds de beste :D
Miamii zegt
Beauty in alle opzichten
Philip zegt
Doe ‘m mij zo maar:
Yummie!
w0o0dy zegt
nog een videootje…
http://www.youtube.com/watch?v=Sf_01AZFN8c
pica zegt
ZZZZZAAAAAAALLLLIIIIGGGGEEE WAGEN !!!
Als ik ooit eurootjes teveel heb weet ik het wel !!!!
Bangelijk !!!
Rick dos zegt
Zonder enige twijfel een prachtige auto.
Alleen…
Ze durven het in het filmpje over gewicht te hebben en hoe belangrijk dat is, maar ze komen niet verder dan 1610 kilo. Waarom kan Merc het gewicht toch nooit onder controle krijgen?
En dan de motor. Leuk hoor, maar is het niet eens tijd voor iets anders? Hoe vaak hebben we deze motor wel niet voorbij zien komen?
w0o0dy zegt
@Rick dos: dat is een behoorlijk standaard gewicht voor dit soort auto’s 50 minder was leuk geweest, maar de meeste 5 of 6 liter auto’s wegen meer….
M3, M6, DB9, V8 (1570), R8, 599 het scheelt allemaal niet veel. 1550 tot 1700 is heel normaal en dan is 1610 dus relatief laag (maar 40kg meer dan de M3 bijvoorbeeld…..)
Rick dos zegt
@w0o0dy:
Mja, M3 en M6 zijn leuke auto’s maar geen concurrentie voor dit ding.
Ik had toch eerder een gewicht verwacht van rond de 1500 kilo. Denk dat het vooral komt door de grootte van de auto. Heb toch het idee dat dit ding kleiner dan wel compacter is dan bijv. een 599. En vooral als ze ook op het gewicht hebben gelet dan vind ik 1610 kilo toch teleurstellend.
w0o0dy zegt
@Rick dos: Dit ding is de maat van een SL en verder ligt er een 7-speed semi-automatiche bak in, een geavanceerd differentieel, instelbare demping (electronisch) en natuurlijk die 6,2 liter v8…. en alle luxe die je van een SL mag verwachten… Die weegt 1870 in 63 AMG versie…. dan is daar 260kg vanaf halen toch wel fors….
De v10 van BMW geld als erg licht (en de v8 is daar 4/5e van) en de M6 heeft een cabron dak…. die weegt toch ook 1700kg?
2009 Mercedes-Benz SLS AMG
Wheelbase 2680 mm
Track front 1682 mm rear 1653 mm
Length 4638 mm Width 1939 mm Height 1262 mm
Rick dos zegt
@w0o0dy:
De SL en M6 zijn andere concepten dan de SLS.
Ik denk dat je die auto’s ook niet met dit kan vergelijken. De SL en M6 zijn rangetoppers en niet een sportauto op zich.
Als je een échte sportauto wilt maken dan had je naar mijn mening wel wat beter je best mogen doen met het gewicht. Desalniettemin, als we de rondetijd van Ring mogen geloven, is het een op zich natuurlijk wel een puike prestatie. Vooral als je dit vergelijkt met bijv. de R8
w0o0dy zegt
@Rick dos: Vergelijken of vergelijken ? Natuurlijk zijn het auto’s die anders gepositioneerd worden maar de maten de luxe en de configuratie zijn wel vergelijkbaar.
Vrijwel geen 500+ auto’s met een veel lager gewicht behalve wat exoten als de scud, mf5, nobl M600 en de McLaren MP4-12c… en de prijs speelt ook mee. 200duizend euro is het plafond waar men onder wil blijven in duitsland. Lichter is duurder en kwetsbare techniek, dit moet decennia heel blijven.
ohyes zegt
Ik vind de SLS best spectaculair, maar toch een gemiste kans van AMG. Als je retro gaat gaat dan ook echt, en niet met dit design…..
dekster zegt
Ik begin hem eigenlijk wel mooi te vinden, een exemplaar in donker blauw aub, liefst met dat 2-tone leder. 8)
caspar zegt
mooiste auto te koop..
gewaagd, chique en sportief….
300sl, welkom terug
ruben zegt
prachtige auto!
Dries zegt
Gaat het om performance, dan is de Corvette Z06 beter ( zie resultaten Nordschleife )
Gaat het om techniek, dan heeft de SLS veel weg van het Concept van de Z06, aluminium space frame, motor met vast cardanas aan de versnellingsbak/differentieel, tussen de achteras. Kofferruimte is bij de SLS zeer beperkt.
Gaat het om betrouwbaarheid en service kosten, dan zal de SLS niet aan het bewezen concept van de Corvette kunnen tippen. Wil men dan zoveel meer betalen, alleen voor Image?