Terwijl de hele wereld zich continue om ditjes en datjes druk maakt, er eindeloos op los teased en vooral veel praatjes heeft, maakt Koenigsegg gewoon nieuwe auto’s.
Die nieuwe auto’s krijgen we vervolgens ook gewoon te zien als ze klaar zijn. Er wordt niet kinderachtig gedaan en belangrijke details worden netjes uitgelicht.
Koenigsegg had het een beetje gezien met al die standaard carbon auto’s. Alles wordt er grijs en zwart en saai door. Aanwezig in overvloed en weinig onderscheidend. Zelfs als je een prachtige afwerking van de panelen levert, zoals de Zweden dat doen, gaat de tint toch vervelen. Om die reden zijn ze de kelder in Ängelholm ingedoken en hebben ze het onmogelijke mogelijk gemaakt. Koenigsegg heeft de carosserie-panelen op een manier weten te construeren zodat het diamant-zilver wordt (The Koenigsegg Proprietary Diamond Weave). Het schijnt niet makkelijk te zijn, dus maken ze maar drie van deze juwelen. De Trevita wordt daarmee met afstand het meest bijzondere model van het Zweedse merk. Trevita betekent in het Zweeds “drie witten”.
De Trevita’s zullen volgestopt worden met alles wat Koenigsegg in huis heeft. Er wordt een dubbele carbon spoiler gemonteerd en de auto krijgt een “full performance treatment”. Dat betekent dezelfde 1018pk’s als de CCXR.
Willem vd Velde zegt
Gaaf! Net als alle Koenigsegg’s trouwens. Helaas buiten mijn financieel bereik, jackpot weer niet gewonnen vandaag :-(
R1k zegt
Koenigsegg is gewoon een merk die zich alleen met de absolute top bezig houdt, wat weinig andere autobedrijven doen. Respect daarvoor.
R1k zegt
Die reclame van de BMW X1 onder een auto als deze vind ik ironisch. Vergelijk materiaal, sure.
MrSkyline zegt
daar lust ik er wel een van, ziet er mooi uit dat zilverachtige carbon.
Hoe lang voor andere fabrikanten deze grap jatten?
Mooie bad ass uitstraling met die zwarte accenten.
Ferdinand1 zegt
Zooo! Dat is wel appart. Leuke naam ook, “Trevita”. Alleen klinkt het wel lullig als je Zweeds bent. Stel dat Spyker zoiets doet: Spyker twee-groenen ofzo… Ach, maakt ook niks uit. Heel lekker apparaat!
bozewolf zegt
Apart beest.
roan zegt
die velgen, mag ik de foto als eerste mee naar de bosjes…
maar, kun je carbon niet gewoon verven
SimonMc zegt
@roan: Absoluut, carbon is gewoon te verven.Maar wat koenigsegg hier lijkt gedaan te hebben, is het carbonnen weefstructuur zelf een kleur gegeven te hebben!
Normaal gezien zie je ofwel de typische grijsachtige carbonkleur, ofwel een kleur erbovenop waardoor je de carbonstructuur niet meer ziet.
ColinZ3 zegt
mensen.. na het zien van deze foto’s denk ik dat maar naar bed ga en ga dromen over deze fantastische auto.. slaap lekker allemaal, mij gaat het nu wel lukken!!
dutchfire zegt
ik voel me opeens heel lekker van binnen na deze picas :D
bmw x1=wrak zegt
dit word een veyron-killer jongens…let maar op
wow zegt
Kan hen maar niet mooi vinden
Dikke bagger bak is het om te zien
smeck zegt
ik wacht met ongeduld op de eerste wallpaper size afbeeldingen….
smeck zegt
nvm…staan gewoon op de site van koenigsegg zelf :)
AH Sprite zegt
Wow.. Koenigsegg heeft qua design de boel een tandje hoger gezet, dit ziet er super uit. Ik vind de wielen echt subliem. Volgens mij vind meneer Pagani dit nieuws niet zo leuk :P
Benz zegt
Dit is nou een voorbeeld van Absolute Klasse!!!
Wow, wat een auto….
Jimmie zegt
Wat een onzin, gewoon grijze fibers in de matrijs pleuren en klaar is kees.
Nou heb je het wel probleem dat die waarschijnlijk minder sterk zijn en wellicht dat daar de moeilijkheid in zat. Aan de andere kant hoeven dit soort uiterlijke paneel delen natuurlijk niet keihard te zijn…
Laue zegt
De deuren van een koenigsegg, die zijn zo vet en origineel. zit nog steeds te wachten op een VW petjesgolf ombouw kit.
Ralph zegt
Wat een kanon!!!
@Jimmie.: Gewoon? Het is een multi-laags lay-up… enkel de buitenste is ‘silver carbon’ voor esthetiek!
Maar ja carbon is ook zo gewoontjes, dat je ff.
KlassiekeKliko zegt
Prachtig ding, mag van mij allemaal nog wel wat strakker her en der (lees: spoiler), maar wat een plaatje. En dan te bedenken dat deze mannen straks het stuur bij SAAB overnemen. Dan kunnen we weer heel wat “quirkyness” verwachten in auto’s die voor ons normale stervelingen ook bereikbaar zijn.
Cantago zegt
Zie hier! De allergaafste auto op de McLaren F1 na:P Beetje jammer van die lelijke spoiler, maarja, er moet natuurlijk altijd iets te klagen zijn he;)
Esprit_de_Flandre zegt
@Ralph: is heus niet zo speciaal hoor, dat buitenste laagje waar je zo geil over doet.
Silver Hexcel Texalium Panel / Sheet 12″x12″x.015″. This material is often referred to as silver carbon fiber. This panel has a 2×2 Twill weave pattern, which is the most commonly used weave pattern in the automotive industry. Our panels are constructed using high quality materials from reputable manufactures across the world.
1 rol van dit spul 50inch*100yard (zo’n 90m) kost een kleine $1500, gewoon op internet.
Buyck zegt
Het kroonjuweel van wat een sportwagen moet zijn! Exclusief, mysterieus en bovenal een bloedstollend beest!!!
Als je met deze auto door de straten rijd is het gevoel niet te beschrijven.
Gnermo zegt
Ziet iemand het putje in de verf, eerste plaatje onder het rechter achterlicht? Slechte zaak Koenigsegg :P
Freewarefreak zegt
@Gnermo: Denk dat ze gewoon de wax niet goed uitgepoetst hebben.
OT: Heerlijke auto. Prachtig model, nog betere prestaties. Absoluut een dikke concurrent voor de Veyron, Pagani, en andere supercars.
Rick dos zegt
“Terwijl de hele wereld zich continue om ditjes en datjes druk maakt, er eindeloos op los teased en vooral veel praatjes heeft, maakt Koenigsegg gewoon nieuwe auto’s.”
“Die nieuwe auto’s krijgen we vervolgens ook gewoon te zien als ze klaar zijn.”
O? Ik neem aan dat we dan ook nog plaatjes gaan zien van de nieuwe auto? Want dit ding kennen we nu wel. Dit teasen is dan ook achterlijk.
Eric zegt
Beter dan dat Canadees gedrocht van gisteren!
sarcast zegt
Wat is daar nieuw aan? vette bak hoor maar ziet er uit als een verder geëvolueerde versie van de CCX
jasperbosss zegt
lijkt wel zon doorzichtige usb kabel haha
#Lennard zegt
Zilver carbon is toch niet zo heel speciaal?
Maar evengoed erg spectaculair
Patrick zegt
Petje af voor die Zweden! Is wat anders dan dat gedroch Spyker!
Pim zegt
‘Continu’ schrijf je (in het Nederlands) zonder e, geachte moderator..
OT, lijkt me deze wagen een prettige verschijning op je oprit.
Benz.. zegt
Een exotische verschijning + monsterprestaties =
Dé supercar! :D
Wouterman! zegt
Hell yeah!! Ik ben niet zo’n fan van het Koeningsegggg-design (niet de uitstraling van een Brit, niet de bezieling van een Italiaan; ik zal maar niet zeggen: ikea-achtig), maar dit vind ik bijzonder netjes gedaan. Enneh… het zal wel goed rijden he, schijnen ze daar vrij goed in te zijn ;-)
F355GTB zegt
Super-bak natuurlijk. Alleen is dit al een bekend model… En ik vind een Amerikaanse V8 wel een beetje jammer voor zo’n exclusieve auto (met exclusief prijskaartje). Voor dat geld zou ik toch voor de V12-sound gaan…
Cantago zegt
@F355GTB: Het geluid nog nooit gehoord in een filmpje? Want daarover mag je echt NIET klagen volgens mij;)
Jeroen zegt
Erg interesant … ruim 1.000 pk onder de kap.
Heb ik meteen zoiets: zet deze bak maar is naast de Veyron ;)
Ben wel benieuwd wat voor soort motor er in de KOENIGSEGG ligt. Veyron heeft een W16 en weegt nogal veel ;)
Deze heeft dan misschien een dubbel geblazen V12 en weegt mogelijk wat minder dan de über Volkswagen-Audi