Lexus wil de middelgrote premium hatchbackmarkt in, en geheel in eigen stijl doen ze dat natuurlijk met een hybride conceptcar. Wij zagen vorige week al een vage halve achterkant van dit model verschijnen, maar nu heeft Lexus dan ook de voorzijde vrijgegeven.
Afgezien van de iets-teveel-Mexicaans-gegeten baggerkleur ziet dit er toch best uit als een aardig karretje om naast de A3 van je collega te parkeren. Het antwoord op de vraag of hij de gemiddelde TD-rode-I ook kan bijhouden, dat moeten we je nog even schuldig blijven. Toyota heeft aardig wat hybride aandrijflijnen op de plank liggen, en welke er in deze Lexus terecht zal komen is nog niet bekend.
In Amerika zou de HS250h een mogelijke donor kunnen zijn, waarin een 2,4 liter grote viercilinder naast de elektromotor prijkt. Maar dat lijkt ons iets te hoog gegrepen voor onze groene Europese zieltjes. Wij zetten onze centen dan ook op de 1.8 van de Prius, mogelijk in licht opgepepte vorm. De tijd zal het leren, want volgende week zien we deze Lexus op de IAA in Frankfurt. (via autoblog.it)
Pantera zegt
Waarom die storende reclame (mini, BMW,…) tussen de berichten?
Svensson zegt
@Pantera:
Om geld mee binnen te halen. Denk niet dat ze het voor de lol doen.
jurrian zegt
hij heeft wat leuke features, maar het is niet een geboren schoonheid, alstie iets meer bied voor zijn geld als de A3 kan het wel wat worden. Maargoed, altijd leuk om er een alternatief bij te hebben.
GTRSPPED zegt
Achterkant vond ik wel mooi, maar voorkant … geen flauw idee wat het is ze kunnen net zo goed een Toyota badge opgaan plakken dit is echt niet Lexus waardig
GOD zegt
de achterkant hebben ze van Renault afgekeken.
jurrian zegt
@GOD: Jij hebt je autoblognaam uit een boek overgetypt
james zegt
@jurrian: J-man rules
cooper25 zegt
Goed voor mekaar!!
TR zegt
Zware teleurstelling deze voorkant. Lijkt op een goedkope Autostyle tuning kit of iets dergelijks…
Chevelle zegt
@ Jurrian: SNAP!
Relief zegt
Mensen hebben ook totaal geen fantasie.. Het is maar een concept en ik zie al meteen hoe dit een productversie wordt :D
GOD zegt
@ jurrian
FOUT!!!
dat sprookjes boek heb ik nooit gelezen
GOD zegt
en dan nog is 3 letters over nemen een heel verschil met een complete achterkant van een concurrerent merk
jurrian zegt
he he :D hap hap, irritante vergelijkingsidioten ook elke keer.
wow zegt
In 1 woord lelijk
GOD zegt
@ jurrian
als ik wil vergelijken dan doe ik dat toch lekker.
das het mooie van een vrij land.
ben ik dan gelijk irritant en een idioot?
goh hoe zal je moeder jou dan noemen..
james zegt
@GOD: oeh hoezo snel op je teentjes getrapt
Chevelle zegt
Het komt er dus gewoon op neer dat het een leuke auto is
bartinspace zegt
Was leuker zonder voorkant! :D :D :D
dotternetta zegt
Geweldig! LEKKER! Heel wat anders dan zo’n saaie Audi! Dit wordt een verkoophit!
Laurens zegt
Benieuwd wat voor type dieselmotor erin zit als er twee intercooler openingen in de bumper nodig zijn.
BB zegt
Vette voorkant, helemaal goed!
GOD zegt
@ Laurens
is eerder om de remmen te koelen
ivanadrive zegt
Lijkt op een zwaar gepimpte corolla van lang geleden.
MattCurlew zegt
Grappig zoals mensen aan de hand van deze concept car kunnen zien of het productiemodel lelijk of mooi word. De verhoudingen, bumpers, spiegels, lampenunits, raamstijlen, grille enz zal anders zijn. Alleen de algemene lijn en eerder opgenoemde details zullen wel terug te vinden zijn op het productiemodel maar dan alleen op gebaseerd. De lampen bv maar dan net wat anders. De grootte bv.. En juist die details kunnen een auto maken of kraken…
Traxxas zegt
Het is een beetje té.
DRK zegt
Na het zien van de achterkant was ik zeer benieuwd naar de voorkant en ik moet zeggen dat hij lekker aggresief en sportief oogt. Ik mis alleen wat…
Een mooie voorbumper!
Ik vindt het nu een beetje kaal. Mooie grill er op en hij kan de showroom in. Overigens vindt ik die luchthappers aan de zijkant wel wel hebben. Misschien een grill in het maatje Alfa Romeo.
Jo-zef zegt
@Pantera: zodat uw en mijn autonieuws gratis blijft en beter kan worden ;) Zit je met ontstekingen of zo, die het 1x aan het scroll-wieltje draaien er teveel aan maken? Mja, dan best begrijpelijk natuurlijk…
Dat hybride-plan wordt afwachten… Zien wat het wordt!
clubbtraxx zegt
Ik kan ‘m best waarderen…
In elk geval een stuk leuker dan de saaie troep die er de laatste tijd uit duitsland vandaan komt.
Cantago zegt
HAHAHA! Wat een verschrikking zeg, dat ziet er ECHT niet uit!
RRRobert zegt
Sorry hoor, maar dit concept gaat ’t echt niet halen in het productiestadium. Wáár moet die koellucht eigenlijk binnen komen?
Het ís dat de pasvorm stukken beter is dan het meeste van dat curverplastic dat de gemiddelde Supra/Civic/Calibra/(*vul zelf in) anno 2009 ‘siert’, maar die voorbumper ziet er uit alsof deze zo uit de magazijnen van een over-de-top car-styler vandaan komt.
wimbers zegt
strakke kar.
goed hè, meningen…
Zilveren Tip zegt
Ik kan me er wel in vinden.. Vier losse stoelen binnenin en de buitenspiegels kunnen nog aan de anabolen receptje, maar de lijnen zien er goed uit! (mijn mening)
Prisma zegt
@GOD, implaats van te zeggen dat het zelfde is TOON het dan ook eens aan.
De neus vind ik echt niet slecht maar de daklijn past er niet op. Ik zou een rechte foto moeten zien om dit alles in goed te kunnen beoordelen maar hij ziet er niet slecht uit.
GerreLekker zegt
Die mistlampen hebben ze van dat afschuwelijke ding Peuzoo 308 afgekeken. ’t ziet er een beetje uit als Toyota Auris meets Peuzoo 308 *BWAARK*
Mr. V8 zegt
Gewoon een mooie auto die voor mensen is bedoelt die eens wat anders willen dan een A3 of een 1-serie.. Maar niet voor mij dus…
Hanico zegt
Ik hoop dat de productie versie iets van deze wildheid behoudt, maar ik ben bang dat de productie versie stuk behoudender is.
koekepan zegt
oh… een voorkant!
was niet echt nodig…
Pantera zegt
@jo-zef: Dat er geld in het laatje moet komen begrijp ik. Maar op een bepaald punt wordt de reclame storend, en haalt het de aantrekkelijkheid van de hele site naar beneden.
Die reclame was er vroeger niet, en toen was het autonieuws toch ook puik èn gratis. En je opmerking over ontstekingen is dan erg gratuit, want stel jezelf de vraag waar dit eindigt: als je een filmpje bekijkt, moet je tegenwoordig ook vaak eerst 3 minuten aan reclame doorworstelen.