We wisten al dat Porsche’s nieuwe special een leuke 408pk mee krijgt, maar wat doet de Porsche daar eigenlijk mee? Het nieuwe vermogen zorgt voor een 0-100 tijd van 4,6 seconden. Na nog 10,2 seconden zit de Porsche op 200km/u en de topsnelheid bedraagt 302km/u. Weten jullie dat ook weer.
Met de sprinttijden heeft Porsche overigens ook nog de verbruikscijfers vrijgegeven. Door de nieuwe motoren met directe injectie, zijn de zescilinder boxers zuinigheidswondertjes geworden. De 408pk 3.8 liter zescilinder krijgt een gemiddeld verbruik van 10,6 l/100km opgeplakt. Er worden 250 CO2’s uitgestoten. Een groen label zal er niet mee behaald worden, maar je kan met een gerust hart toeren in het weekend. De prijs, inclusief BPM en BTW in Nederland bedraagt 276.300,- euro.
jdm zegt
Saai, doe maar liever een GT-R
Klassiekerrally zegt
Ik hou wel van dit soort saai. Denk dat ik mijn gevoel voor de 911 met dit model toch nog maar eens een herkansing moet geven…
Rick dos zegt
Gaaf. Wel aan de dure kant, maar dit zal geheid een collector’s item worden en daarom een investering die je redelijk kan rechtvaardigen.
O, en doe mij maar liever een tosti ipv een broodje met ei. Dank u.
Klassiekerrally zegt
* voelt een nieuw theekransje ontstaan *
Wil je ketchup op je tosti?
Ik vind de Fuchs velgen waanzinnig mooi trouwens.
Een of twee klontjes in je thee? Melk?
:mrgreen:
Rick dos zegt
@Klassiekerrally:
:lol:
Ketchup is lekker, ja. O, en twee klontjes en een scheutje melk graag. :lol:
De Fuchs staan er zeker mooi onder. Had niet verwacht dat dat onder een moderne Porsche nog zou passen. Maar dat heb ik ook met de ducktail.
jzaero zegt
Hoewel ik de 911 echt een hele saaie en oninteressante auto vind, is deze toch wel weer heel gaaf. Ik hou van die oldschool velgen en die vleugel maakt het alleen maar cooler! En in het filmpje had ie ook nog eens een heel vet geluid;)
Douwe (met een D) zegt
Gave auto,
-edit: check, tnx!-
Klassiekerrally zegt
M’n eerste auto -een VW 1200, Kever in de volksmond- had ook zo’n ducktail. Stoer! Maar ik heb ‘m er wel afgehaald. Het was immers geen Porsche!
Ultieme droom was een Kever met Fuchsvelgen. De mooiste velgen ooit onder een Porsche. De cultstatus van de Fuchsvelgen zullen de Cupvelgen nooit bereiken denk ik.
Nog een kopje thee? Volgende keer bak ik scones en shortbread. Lekker met clotted cream en marmalade. :)
BMWMserie zegt
ik moet toch nog even wennen aan de achterkant, kan niet zeggen dat ik het mooi vind. maar verder ziet de porsche er lekker uit :)
is-Music zegt
Was het maar zo’n feest dat ding dit maar 250 CO2’s uit zou stoten. Dat zou het in één klap de meest milieuvriendelijke auto ter wereld maken!
Stephan zegt
Ziet er goed uit maar echt veels te duur.
JOORRIISS zegt
@iedereen die over die gtr zeikt
als je die nissan dan zonodig moet hebben moet je wel ff 18 maanden wachten he,
geef mij maar gewoon een 911je
Rick dos zegt
Een kever met Fuchsvelgen is gewoon gaaf. Een kever met Fuchsvelgen en ducktail maakt een kever helemaal af. Maar goed, ik ben dan ook iemand die een ducktail überhaupt wel gaaf vind, Porsche of niet.
De Fuchsvelgen zijn in een tijd ontstaan waar alles net even wat simpeler was en in een tijd waarin Porsche zichzélf manifesteerde met de 911. Een 911 uit die tijd kun je bijna niet inbeelden zonder Fuchsvelgen. De cupvelgen daarentegen, alhoewel mooi, zijn meer accesoires dan dat ze onlosmakelijk verbonden zijn met een 911. Daarom denk ik dat ze geen cultstatus zullen bereiken. Maar goed, tijd zal het leren.
Lekker! Koekje?
Volgende keer scones en shortbread? Kan bijna niet wachten! ;)
Tiger zegt
Een 911 blijft een hele mooie bak maar voor dat geld zal ik wel even nadenken over iets anders. Een R8 V10 maybe..
de sjonnies zegt
Och, ik mis mijn oude 911’er met Fuchsvelgen nog iedere dag, alleen de snelheidsbekeuringen absoluut niet.
Als ik deze velgen zo kan bekijken zijn het niet de echte Fuchsen uit de zeventiger jaren, maar look-alikes.
Geen melk en suiker aub !
Klassiekerrally zegt
Een R8 V10 is een heel andere auto (IMHO meer ordinair en sowieso minder lang houdbaar), maar ik kan me voorstellen dat je voor dat bedrag andere keuzes maakt dan een 911.
* neemt nog een slokje koffie *
Klassiekerrally zegt
@ de sjonnies: Heb je daar nog foto’s van?
Uiteraard zijn de Fuchs velgen onder de Classic look-alikes. Zo groot heeft Fuchs ze nooit gemaakt :)
Bestaat Fuchs eigenlijk nog steeds?
SummerSky zegt
Hoeveel zou een GT3 kosten met dezelfde extra’s van Porsche Exclusive eraan gehangen? Toch niet meer dan dit, kan ik me niet voorstellen. En rijdt vermoedelijk rondjes com de Classic….
Alwood zegt
@SummerSky
inderdaad! het valt me nu pas op, maar dit kreng is bijna een ton duurder dan een GT3?! Voor dat bedrag kan je een leuke aantal opties aanvinken.
lodewijk zegt
Wauw, zeer mooie porsche.
Zeker met die oldskool velgen..
BananaFlip zegt
Die achterlampjes zijn serieus lelijk, maar de rest is wel leuk.
Weer eens wat anders.
ruben00 zegt
*neemt een slok koffie en spuugt het uit bij het horen van de prijs*
w0o0dy zegt
@Alwood: het is nog véél erger! Dit is toch een carrera s met een paar bredere spatborden een dicktail en een paar pk’s extra? Dan praten we dus over zo’n 2x de prijs voor die paar modificaties. En dan zijn er nog mensen die over de prijs van een 8c hebben lopen zeiken die hier niet over vallen. Ik zweer je porsche fans laten de bmw of audi fans ruim achter qua irrationeel zijn….
Willem zegt
@w0o0dy: So what !!!
De wereld heeft nood aan irrationalisme !!! En 911’s !
roller79 zegt
echt wild word ik normaal niet van een porsche, maar met dit model kunnen ze me wel verleiden… en het is een coole kleur… is eens iets anders dan de “prik-en-tik” porsche van op elke hoek van de straat!
BmwMPower zegt
Ik wacht nog op mijn broodjes uit de oven, gepaard met een lekker kopje thee.
Eitje erbij? Nee danku.
Maar dit is wel een erg gaaf model geworden.
Ben geen fan van dat soort achterlichten, maar op deze staat het wel goed.
Ik zou ook wel graag de combinatie zwart / grijze strepen willen zien :)
tibor zegt
276.000!!!! zijn ze nou helemaal gek geworden.
wie koopt zoon ding als je voor het zelfde geld ook een g3 EN een cayman kan kopen of een gt2 of nog veel beter: 2 gtr’s met wisselgeld.
Solstice zegt
Ik ben eruit: een GT3 RS voor ’t weekend en deze voor door de week. Of toch andersom? ;)
Nijntje_ zegt
Ik vind het een dikke verschijning, Retro is cool !
toch hadden ze naar mijn mening, hem moeten bouwen op basis van de Carrera 4S, met de bredere heupen vanachter… dan toont hij pas echt dik!
midasracer zegt
Wauw wat een mooie 911 utvoering. De ouderwetse ronde koplampen, de ducktail. Alles mooi ingetogen. Ik word er week en hebberig van.
Lucas zegt
Erg gaaf ding! ik ken wel iemand die er eentje gaat kopen..
GuidoBmw zegt
Ik vin’d ‘m prachtig, een soort gedistingeerd waar een GTR nooit aan zal kunnen tippen :)
Cantago zegt
Gewoon weer geweldig!!
Bas zegt
Mooiste 911 EVER!
Zo mooi…dat ik m bijna zou willen.
AlwinH zegt
Heel vet. Maar wel errug duur. Dit is duurder dan een dik aangeklede Turbo Cabrio…
bozewolf zegt
De motor is wel heel netjes. Mooie waarden ook qua verbruik en uitstoot.
De prijs? Tsja. Je moet wel ’n echte afficionado zijn om dit te kopen.
bozewolf zegt
Iedereen is trouwens wel lyrisch over die velgen maar ik heb nog geen enkel plaatje gezien waarop je goed kunt zien hoe ze staan. Allemaal scherpe-hoeken-foto’s. Ziet ik geen flikker op.
guzmann zegt
250 CO2’s….hmmm, zouden dat geen grammen per km moeten zijn?
RenJie zegt
@guzmann
beetje creatief denken hea. ;)
w0o0dy zegt
Als je dit toch gaat vergelijken met een Gallardo Balboni of de Ferrari Scuderia dan blijft dit autootje toch nergens? Minder snel, minder exclusief en aanzienlijk meer spectakel voor je centen
Ja de redenering is dat er maar 250 worden gemaakt (voorlopig, voor hetzelfde geld doen ze volgende maand een dicktail met gt3 dwarslegger voor 280.000) maar is een 310pk Seat Leon dan ook exclusief omdat er maar 100 van zijn? De auto zie je toch ook iedere dag 30 keer? In mijn ogen is dat nooit exclusief. Overigens kost die Leon in ieder geval niet het dubbele van de versie waarvan ie is afgeleid, maar slechts 1000 euro meer.
Zoals ik al zei: ik ben van mening dat mensen die de 8c Competizione (en Spider) duur noemden nu wel even on the record mogen komen melden dat deze prijs belachelijk is. Geen v8, geen carbon body, geen supercarprestaties en het is en blijfst “slechts” een 911…. ik kan er niet over uit dat er iemand serieus dit bedrag voor deze auto zou neerleggen. Leuke gedaan die kleine details, maar absoluut geen auto die de 200.000 zou mogen overstijgen als je kijkt maar hetgeen geboden wordt. Een LP550-2 Balboni of een Superleggera, of toch de Scuderia? Of misschien een halve ton erbij leggen als we toch bezig zijn en een Ascari kopen?
Jaap zegt
Erg mooi. Maar toch helaas iets voor net iets te dikke mannen met gouden kettingen, of voor mannen met toupetjes.
Ik heb vorige week een dikke Carrera gepest die me er uit dacht te kunnen rijden. V8 Blijft toch king ;-)
w0o0dy zegt
Nog een idee voor wie zoiets echt overweegt te kopen…. een Carrera GT kost in duitsland nog geen 3 ton…. Zo, da’s andere koek, da’s nou wel echt een auto die het geld waard is!
Ferdinand1 zegt
@w0o0dy:
Dus de mensen die hebben gezegd dat de 8C te duur is zijn Porsche fans?? Leer eens formulieren.
Zo heb ik bijvoorbeeld nooit gezegd dat een 8C te duur is. En al zou iemand die Porsche fan is zeggen dat een 8C te duur is, dan is dat een mening en hoef je geen wraak proberen te nemen bij de eerste beste Porsche die duurder is dan normaal. Voor mij is deze Porsche zijn prijs wel waard.
En ik vind het best dat je altijd een argument zoekt, maar om nou over een Seat Leon te beginnen als je het over exclusiviteit hebt…. Beetje raar… Ik stoor me overigens helemaal niet aan al de 911’s die ik tegenkom.
En als jij echt zo’n hekel aan het hedendaagse Porsche hebt (behalve de Carrera GT blijkbaar) dan reageer je toch gewoon niet. Nu reageer je eigenlijk alleen maar om de strijd aan te gaan.
SimonMc zegt
@w0o0dy: En een Carrera GT is niet te duur voor wat het is?
Neemt niet weg dat het een pracht van een wagen is, net zoals deze.En god zij dank dat er nog auto’s als dit zijn die zo overprijsd zijn, anders zie je ze in bosjes rijden.
w0o0dy zegt
@Ferdinand1: Met mijn manier van formuleren is weinig mis… dat de inhoud je niet aanstaat interesseert me niet zoveel. De Leon haalde ik aan omdat er daar maar 100 van worden verkocht. Maakt dat een auto exclusief en zelfs twee keer zoveel waard als de Leon Cupra? Lijkt mij niet…. dus snap ik ook niet waarom deze zo schandalig veel geld moet kosten.
Als jij vindt dat deze auto zoveel geld waard is dan heb je vast ook prima argumenten voor die mening.
In mijn ogen is dit een opgewaardeerde Carrera S…. voor meer geld dan de turbo, de gt3 en de gt2….. en wat precies doet deze auto beter dan die auto’s? Wat maakt em meer waard dan die auto’s?
@SimonMc: Maybe, maar daar ligt een v10 ontwikkeld voor een racewagen in, die heeft voor een Porsche afwijkende styling en is daardoor alleen al boeiender, is exclusief en extreem snel. Een echte super/hypercar….
Ferdinand1 zegt
@w0o0dy:
Je hebt wel degelijk fout geformuleerd. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Alleen om het exclusiviteit-aspect te behandelen gebruik je imo een verkeerde vergelijking. Maar ik denk sowieso dat je iets tegen de hedendaagse Porsches hebt.
w0o0dy zegt
@Ferdinand1: ondertussen geef je nog steeds geen antwoord op de vraag waarom volgens jou deze auto zoveel geld waard is….
En ja ik heb zeker iets tegen (de meeste) hedendaagse Porsches. De 911 zou langzamerhand wel eens serieus aangepakt mogen worden. De Cayman mag niet mooier en zeker niet sneller worden want dat tast de winstmarge van Porsche aan. De Cayenne… laat maar…. de Panamera, tja lelijk in mijn ogen maar dat lijkt wel een behoorlijk goede auto te zijn. Al vraag ik me af of een merk als Porsche daar mee bezig moet zijn en is de auto in mijn ogen te zwaar…
Kortom, nee ik hou niet van gekunstelde rangordes, strategische keuzes puur en alleen om de winst maar hoog of nog hoger te krijgen… dat soort gekloot past niet bij een topmerk dat sportwagens bouwt. Het staat de vooruitgang en de ontwikkeling vooral in de weg… en daar hou ik niet van. Be the best you can be, or stop the bullshit and admit you’re just a moneymachine and little else.
The360box zegt
Voor die prijs heb je een GT2! Geef die maar. Veel te duur voor wat je krijgt. Natuurlijk leuk dat hij zuiniger enzo is maar niet voor die prijs.
JDM__Wotevajjjj zegt
@alle haters:
dit is een auto voor mensen die al een cgt en een gt2 hebben, je koopt dit niet omdat hij sneller of mooier is dan een andere auto maar gewoon omdat er maar 250 van zijn.En als ik een porsche owner was zou ik hem ook kopen.
Ferdinand1 zegt
@JDM__Wotevajjjj:
idd, dit koop je waarschijnlijk niet als eerste Porsche.
@ prop
Formuleren dan… Schrijffouten doen me niet zoveel. Maar een formuleringsfout is ook in de spreektaal verwarrend, vandaar dat ik me daar meer aan stoor.
prop zegt
@ Ferdinand
“leer eens formulieren” ??
Een extra pijnlijke schrijffout in de deze context
Ben zelf zeker een Porsche liefhebber maar deze prijs is in mijn opinie op geen enkel vlak te rechtvaardigen .. zeker als we in Gt2 regionen gaan zitten, die zoniet exclusiever is
Miamii zegt
Ik vind t echt een superstrakke, schone, brute, cleane wagen! En al helemaal als je kijkt naar de concurrentie met al hun flaporen en dingetjes hier en uithangseltjes daar.
mardec zegt
Dit ontwerp moest de carrera 997 zijn.. dan zou ik alle keren als een carrera voorbij rijdt hem nakijken tot in de horizon.
Jesper zegt
Belachelijk veel geld voor een opgewaardeerde Carrera S.
Voor onder de 2,5 euroton kan je vast wel een mooie 997 Turbo op de kop tikken en een goede plaatwerker aannemen om zo’n ducktail te fabriceren. Houd je waarschijnlik nog geld over voor een GTR als je eens ‘de Ring’ op wilt :P
Neemt niet weg dat deze SC op de achterlichten na de mooiste Porsche van de afgelopen tijd is, alleen…
Het had zoveel beter geweest als ze in dezelfde stijl ook de achterlichten nog met elkaar hadden verbonden d.m.v. een reflecterende band, zoals de 996 standaart had. :roll:
Ferdinand1 zegt
@Jesper:
De doorlopende reflectorband had de 996 niet standaard. Alleen de Carrera 4 (S) was daarmee uitgerust. En aangezien deze SC niet 4wiel aangedreven is vind ik het logisch dat er geen doorlopende reflector is.
Jorden zegt
@ jesper
de 964 en de 993 hadden de doorlopende relector wel standaard. Het heeft dus niets met 4WD te maken
Jochempie zegt
F*ck wat een stapel geld is dat. Voor die prijs heb je een goed aangeklede GT2!
bellisimo zegt
niveau daalt op Autoblog de laatste maanden gekeken naar de reacties op artikelen…
AriM6 zegt
@bellisimo:
het niveau is nooit hoog geweest ..
Freewarefreak zegt
Jammer dat ie zo duur is. Wat Jochempie zegt, daarvoor het je ook een GT2… *prijslijst gecheckt* Voor de rest vind ik dit wel een megamooie Porsche. Lekker oldschool met die Ducktale en toch gebaseerd op het nieuwste type.
Eens zal ik hem hebben. Nog maar 134 jaar sparen… ;)
LQDI zegt
kindjes hoho iedereen gaat hier de confrontatie aan met elkander.t gaat hier niet om jullie.
OT: Een van de meest geslaagde porsches sinds tijden
tibor zegt
@ Woody’s laatste reactie
Amen