Blijkbaar zijn er nog niet genoeg 911 varianten, want op de IAA zal Porsche de wel heel exclusieve 911 Sport Classic presenteren. Deze bijzondere Porsche zal gebouwd worden in een oplage van slechts 250 stuks. Waar je hem aan kan herkennen? Allereerst aan het nieuw ontworpen double-dome dak en aan de voorkant is een SportDesign bumper gemonteerd. Aan de achterkant vinden we een spoiler die gevormd is zoals de ducktail van de legendarische Carrera RS 2.7 uit 1973. En we zien een paar lelijke achterlichten.
De techniek van de 911 SC is gebaseerd op de Carrera S, maar er zijn wel degelijk wat verschillen. Zo is het bodywork aan de achterkant 44 millimeter breder en de spoorbreedte is achter ook toegenomen. De 3.8 liter grote boxer motor levert nu 408 pk (+23 pk), mede dankzij een nieuw ontwikkeld inlaatspruitstuk en 6 vacuümkleppen erin.
Goed nieuws is dat de Sport Classic alleen maar te bestellen is met een handgeschakelde 6-bak. Verder zijn keramische remmen (PCCB, Porsche Ceramic Composite Brakes), PASM (sport onderstel) en 19″ velgen zijn standaard. Ook ligt de SC zo’n 2 cm dichter bij het asfalt.
Het interieur is ook onder handen genomen door Porsche Exclusive om het geheel nog aparter te maken. De Classic Sport is in de afgelopen 3 jaar ontwikkeld door Porsche Exclusive (speciale afdeling van Porsche). De prijs van dit exclusieve snoepje is 169.300 euro (excl. belastingen). Heb je niet zoveel geld? Dan heeft Porsche gelukkig ook een 1:43 schaalmodel in de aanbieding.
Mr. V8 zegt
Wat een bijzonder mooi apparaat zeg! Die ducktail, die doet het hem!!! Toppertje zeg ik!
mastertjen zegt
Heel mooi ding! De achterkant is nu sober maar toch bruut: 2 dikke uitlaten en vette spoiler.
de sjonnies zegt
Porsche 911…….de enige replica die nooit uit productie is gehaald.
laatste-man zegt
De voorbumper is mij net iets te druk. Anders prachtige wagen
Larrs zegt
Zo ken ik Porsche weer. :P
Erg mooi. Nu alleen nog even sparen.
LQDI zegt
wat een ontzettend gaaf ding. Die achterkant is beter dan de standaard S achterkant met die uitlaten zo. Die ducktail is wel helemaal fantastisch.
Porsche olee
Pixed zegt
Hoe lang gaat men de 911 nog uitmelken? Hebben hem nu al hoger en langer gemaakt, what’s next?
BJ zegt
Hoe cool is dat! Grappig hoe goed die ducktail past!
StijnB zegt
Buiten de achterlichten is het vrij fraai!
Wel een mooie verwijzing naar de 3.0 SC, met het ruitjesmotief op de stoelen en de terugkeer van de Fuchs velgen!
Jip zegt
Ik vind, in tegenstelling tot de mensen die voor mij reageerden, dat de normale 911 Carrera S een stuk mooier is. Veel natuurlijker achter- en voorkant, zonder fratsen, dus eleganter.
Beck zegt
Nice! Fuchs-style velgen, lekker retro!
Laue zegt
een classic edition…met LED lampjes…. :cry:
Tieme zegt
Wat is er mis met de achterlichten? Vind het een ontzettend gave wagen. Jammer dat ik het geld niet heb. Anders was ik meteen naar de Porsche dealer gereden!
roderick zegt
Alleen een beetje typisch, de 911 SC die ik ken stond juist bekend op zijn gladde lijnen, en dus niet zo’n lelijke taartschep (ookal is deze wel redelijk bescheiden te noemen).
Daarnaast hhad een SC niet zo’n rare “COBRA” streep over de auto lopen. (en had ie ook geen FUCHS velgen, maar velgen die erop leken)
Een SC was dan ook “minder” dan een Carrera; dus goedkoper!
(Daar zal ongetwijfeld de pijn hebben gezeten ;))
AlwinH zegt
408 pk uit een ongeblazen zes-in-lijn? Impressive.
Heb pas met een Carrera S gereden en dat vond ik al indrukwekkend.
En wat gaat dat kosten?
robbie zegt
@AlwinH: zes in lijn? Shame on you! 6 cilinder boxer zal je bedoelen ;)
AlwinH zegt
@Pixed, wat een grappig commentaar. Zelf verzonnen?
Pixed zegt
@AlwinH: Was niet grappig bedoeld…
Maar voel me toch verheugd dat je voldoende vrije tijd hebt om op mijn ‘bijdrage’ te reageren. Have a nice life.
Lange zegt
Dit is weer een echte Porsche, hopelijk komen erin de toekomst meer van zulke speciale uitvoeringen, net zoals bij Aston Martin gebeurd, die mannen brengen ook elke kwartaal wel weer een nieuwe uitvoering.
bozewolf zegt
^ Boh, uit een 3.8 liter blok. Iets meer dan 100/liter. Netjes, maar niet wereldschokkend medunkt.
Enfin, je moet waarschijnlijk Porsche fan zijn om dit leuk te vinden. Mij doet het bar weinig namelijk. “De zoveelste” variant.
Wessee zegt
Die velgens zijn echt prachtig. Ik zou er zo eentje willen. En ik ben niet eens een Porsche liefhebber.
Wessee zegt
*velgen
@bozewolf: voor wereldschokkend moet je in principe nooit bij Porsche zijn.
Dimglor zegt
Die velgen zijn echt lelijk en passen er niet bij.
Voor de rest een prachtige wagen :)
StijnB zegt
@ roderick
Wat een onzin! De SC was de opvolger van de 3.0 Carrera en de voorloper van de (3.2) Carrera. Het is inderdaad zo dat hij minder krachtig was dan deze twee, dit zodat klanten zouden overstappen op de 928 (wat niet gebeurde). Maar er was tijdens de levensduur van de SC geen andere 911 dan de Turbo verkrijgbaar, er was geen Carrera! (SC zou trouwens moeten gestaan hebben voor ‘Super Carrera’)
Ibexx zegt
Ook ligt de CS zo’n 2 cm dichter bij het asfalt.
SC?
roderick zegt
Hoezo onzin? Je spreekt jezef tegen..
Is toch heel grappig dat mijn liefste pappa in 1983 in een 911SC reed, welke minder krachtige, een minder goed onderstel en minder goede remmen had dan de carrera die hem opvolgde in 1983/1984. Er is zelfs nog een uitloop versie eind 1983 geweest voorzien van het onderstel van de Carrera. En geloof me; hij was ECHT goedkoper…
Sharp zegt
De Porsche 911 is net zo voorspelbaar als de meeste reageersels van de reageerders alhier.
StijnB zegt
In 1983 zag de opvolger van de SC, de Carrera (3.2) het levenslicht. Het is toch niet onlogisch dat de voorloper inferieur was; minder krachtig, minder goede remmen,… en daarenboven goedkoper. Nieuwe modellen zijn door de band genomen duurder van hun voorgangers. De SC was niet meer of minder dan de voorloper van de Carrera, en zoals altijd zijn ze enkele maanden lang nog broederlijk naast elkaar te koop geweest.
Tom zegt
Ben ik de enige die dit een lelijk hok vind? Gaat niet de goede kant op met Porsche, de nieuwe GT3 RS vind ik ook niet bepaald mooi. En 170K exclusief belastingen is wel een beetje veel nietwaar?
DenE zegt
Lekker belangrijk allemaal… Een 911 is (en blijft) een 911, en dat is JUIST waarom het die Porsche al zoveel jaar zo goed doet. Past ook goed binnen de VAG-Filosofie. ‘Niet té veel veranderen want dat willen mensen niet. En het blijkt keer-op-keer weer succesvol (getuige de verkoopcijfers van de groep)
On-Topic; machtig mooie uitvoering van de 911, serieus mooie wielen die Fuchs-style. Als ik de centen zou hebben…… (niet dus helaas :( )
Jeroen zegt
Velgen zijn lelijk net als de achterkant. Geef mij maar een normale Porsche hoor.
StijnB zegt
@ roderick
Wel keurig dat je vader toen al 911 reed, was toen nog iets speciaals. Heeft hij er later nog gehad?
ruben00 zegt
Ziet er goed uit! evenals de motor,
Maar… nog een 911?
Fokko zegt
@ AlwinH: 6-in-lijn?
doe maar boxer ;-)
Goed_Koopman zegt
Prachtig. Gewoon prachtig.
autoblogger zegt
Lekker geluidje! http://www.autojunk.nl/2009/09/porsche-911-sport-classic
midi zegt
@AlwinH
uuhh zes-in-lijn zei je?
OT: Niet echt een toevoeging aan de 911 lijn, maar er zullen vast een paar Porsche adepten naar de dealer rennen om de kas van Porsche een (klein) beetje te spekken.
midi zegt
tsezus ik ben traag vandaag…
roderick zegt
@StijnB, nou ja daarvoor…. een 924, prachtig in bruin metallic (NOT). Daarna werd ik HELAAS voor hem ook wat groter, dus dat werden stationcars en grote sedans. Tussendoor nog wel een 993 targa gehad. Maar die SC was echt heel leuk met z’n ruitjes bekleding en smalle heupjes, tikje vrouwelijk misschien, was ook nog eens dnkr groen.
roderick zegt
Deze velgen vind ik btw echt PRACHTIG, net als die uitlaten, nou ja eigenlijk alles wel, behalve die rare streep en die kieuwtjes (of hoe je dat ook schrijft) in de bumper..
Tim zegt
169.300 excl belastingen maakt 280.000 incl btw en bpm?
das wel heel erg veel vind ik, al heb je dan wel wat unieks.
C6_R zegt
Mooi hoor, vooral van achteren, lekker oldskool en strak! Van voren inderdaad veel te druk en ook de striping past wat mij betreft niet bij Porsche. Maar ben allang blij dat het geen diesel/hybride is!
Ralph zegt
Die racing stripe mag van mij ook eraf!
Die slits/kieuw in de achterbumper zijn echt wel nodig voor koeling… ondanks waterkoeling.
Maare verders niks meer aan doen…
Dat ze dit niet eerder hebben gedaan daar in Weissach?
@Roderick vroeger was alles niet duur.
roderick zegt
@Ralph.. inflatie. Toen was duurder, duur is mooi en mooi is duur
911GT2 zegt
Heerlijk… waar kan ik bestellen?
rwd zegt
Alleen al vanwege het feit, dat ze tenminste weer eens laten zien, dat de 911 nog beter en mooier kan en dan ook een retro tintje geven, zeg ik “hulde”. Ik weet het, ben niet objectief, maar wel een echte liefhebber van sportwagens met ballen ;-)
Duidelijk zegt
Zeer mooi, echt een waardige Porsche.
De 911 is zo’n prachtig stukje engineering dat het maar blijft mee gaan.
mardec zegt
Wat is hij mooi!!
Jimmie zegt
@rwd, de 911 is bij uitstek een sportwagen zonder ballen.
rwd zegt
@Jimmie: Jij hebt nog nooit met een 911 geraced, anders kun je nooit een dergelijke onzin verkopen. Het feit dat de motor achter de achteras ligt, maakt dat hij op de limiet erg listig te rijden is. Ik weet waarover ik het heb, want ik heb er jaren mee geraced.
SLR zegt
het is een mooie wagen maar het kleurtje is niet zo mooi
StijnB zegt
@ roderick
De 993 (Targa) was natuurlijk ook een topper. Daarna hebben er inderdaad veel 911-liefhebbers afgehaakt.
Win zegt
Knapste 997 tot hier toe!
Headhunterz zegt
wat een lachertje zeg! sjongejonge, het ziet niet uit ;)
roderick zegt
280.000 euro.. terwijl een basis carrera s 120.000 is… aij… @ jimmie.. een 911, ja ook een “gewone” carrera s is echt een “handfull”. Vind misschien een 4s wel beter rijden.. lijkt of ie iets meer gewicht in de neus heeft, bij gas geven in een flauwe bocht moet je wle erg vaak corrigeren..
Larrs zegt
Net even het filmpje bekeken, maar het geluid is ook fantastisch. Nu hoor je tenminste weer het typische boxermotor geluid.
Dit geluid vind ik gewoon bij de 911 passen.
Xantos zegt
Ik word er niet koud of warm van!
PCCB zegt
Wat een heerlijk geluid! En het ziet er gelikt uit. Die achterlichten kan je wel wijzigen naar de standaardversie. ’t Is ten slotte een Porsche: klant is koning. Doe mij maar een carrerawitte met die lichte, subtiele streep en de Fuchs-inspried velgen in het oranje! Het blijft ten slotte goedkoper dan een originele, en je moet ergens mee beginnen. :)
micheloo0 zegt
Die uitlaten staan hem echt goed :D
heidekonijn zegt
Rinspeed Indy iemand?
Stephan zegt
3 jaar om dit te ontwikkelen….? Verbaast me niks dat VW wat reorganisaties wil doorvoeren…..
Ollie-j zegt
Heel heel heeel heeel vet deze versie. Echt weer een gedurfde versie! Collecters item lijkt me.
Sprite zegt
Een nieuwe SC, Hulde!
Die achterlichten zijn inderdaad minder, maar die Fuchs velgen zijn prachtig :D
quanti zegt
Mooi
VermyK zegt
Dit is de porsche die ze in het gamma moeten hebben en al den andere brol mogen ze meteen schrappen. Dan rijdt er tenminste maar één lullig model rond! De platgedrukte beetle yeah!!
Sprite zegt
@VermyK:
Kappen met dat eeuwige gejammer over de platgedrukte beetle. Verzin eens een originele manier om de 911 af te kraken als jij hem zo lelijk vindt.
Shenkie zegt
Erg lekker dit zo old-skool, zo hoort het!
wout1235 zegt
de allermooiste 911!!! zo zou de gt3 ook kunnen zijn zonder die enorm lelijke achtervleugel
jk 733 zegt
porscheporno
VermyK zegt
Ten eerste:ik zie er alleen maar dikke nekken mee rondrijden
Ten tweede:nog net betaalbaar voor degene die zich geen veel mooiere Italiaanse wagen kunnen aanschaffen en ook supercar willen hebben
Ten derde:waarom beperken ze hun modellengamma niet een beetje van de 911 zodanig dat het wel een meer interessante sportwagen wordt want nu zie je ze gewoon veel te veel waardoor ie niet meer leuk is
Wel Sprite is dat een goed antwoord voor jou?
Lumowe zegt
Erg jammer van het zilveren/chromen randje om de zwarte Fuchs velg..
VermyK, jij doet niet meer mee, natuurlijk moet je veel geld hebben om jezelf op een Porsche te trakteren, mensen die een 911 Turbo kopen, die willen niet aangestaard worden vanaf het terras als de eigenaar van een F430 zijn auto parkeert, hoeveel 911’s zie jij per dag..?
Jozef zegt
Waar blijven alweer die jammerende zagemannen dat Porsche een kutbedrijf is omdat ze in de toekomst ook gemene diesels in hun 4×4 willen mikken? Jammer dat er maar 250 stuks van komen…
daviddewijnnl zegt
Prachtig! Is ie ook in een andere kleur te krijgen??
alleen de voorspoiler is een beetje druk maar verder echt super!
PCCB zegt
@VermyK: “… alleen maar dikke nekken”
Spreek voor jezelf. Bovendien ben jij hier de dikke nek als zomaar even de Porsche-rijder en de 911 gaat stigmatiseren.
En ‘platgeslagen kever’, erg origineel hoor.
CarloAbarth zegt
Schitterend zo! Heerlijk die knipoog naar de oude RS, helemaal top!
autobandventieldopje zegt
Fantastische auto met dito geluid…tja als je de beste sportauto ter wereld verkoopt (mag ook wel na 40 jaar doorontwikkeling/finetuning)dan heb je uiteraard een hoop medestanders maar ook een hoop haters die zich autoliefhebbers noemen…iedereen die ooit met een Porsche (i.h bijzonder 1 van de gehele 911 serie) heeft gereden zal er over mee kunnen praten dat het fantastische sportauto’s zijn met een geweldig prijs/vermogen/kwaliteit verhouding. In elk opzicht degelijk, ook het design en dat is voor sommige saai en achterhaald en voor anderen goed genoeg of zelfs supermooi..
Niet iedereen die wel graag in een sportauto rijd heeft de behoefte om aangegaapt te worden of nagewezen te worden..je kan redelijk anoniem genieten van supertechniek met uiteraard ook stevige prijzen, maar dat is meer voor de kwaliteit dan voor de quantiteit/exclusiviteit…
Deze 911 (leuk dat ze dat hebben gehandhaafd…op de achterkant) in de grondverf.. ;) vindt ik persoonlijk heel erg mooi..die Fuchs velgen zijn ook erg gaaf…back in the eighties was ik er niet zo kapot van , maar nu begin ik ze steeds mooier te vinden… ook een Vespa GTS (jawel een brommert… ;) heeft zo’n glimmend randje op zwarte velgen…mooi geaccentueerd detail zou ik zeggen..
Neluz zegt
weer zo lelijk uitgemelkt 911 porsche gedrocht. wanneer komen ze nou is met een nieuwe modelnaam en een geheel nieuw model!
Huin zegt
Super nice! Vleugeltje had van mij wel wat lomper mogen zijn, beetje à la de oude ‘picknicktafel’. Verder echt mooi met oldschool Fuchsen. Hoeveel inch zijn deze opgefriste Fuchs velgen eigenlijk? Ziet er behoorlijk groot uit.
Origineel had de SC volgens mij de mogelijkheid uit twee velgens; Fuchs of ATS.
Als ze die ATS (Cookiecutter) nou ook nog opnieuw uit zouden geven in 17″ hou ik me aanbevolen.
: )
PCCB zegt
@Neluz: Porsche Panamera. Welkom op de wereld.
Neluz zegt
@PCCB: ja ik was alleen vergeten bij te zetten voor de 2 deurs varianten. :P Maar van die panamera kan je toch wel zien dat er onderdelen van bestaande porsches op zitten (tenminste dat vind ik zo)
alleen heb die 2 deuren meer en hoort de panamera thuis op de vuilnisbelt :P
AlwinH zegt
@Vermijk: wat rij je zelf als ik vragen mag? Ik neem aan een italiaanse supercar?
Headhunterz zegt
@ Alwin
ik denk een Gazelle of een Batavus, misschien een Union? :P
clubbtraxx zegt
Ahgut… weeeeeer een 911-je
Om doodmoe van te worden zeg, hoeveel van de platte kevers gaan er nog komen?
robbie zegt
UPDATE De 911 Sport Classic kost in Nederland 276.300 euro. Ter vergelijking een 911 GT2 kost 270.281 euro.
Dit is dus met afstand de duurste 911 (op dit moment).
daviddewijnnl zegt
@Jimmie
ooit een échte porsche gereden?
KippieKnaus zegt
@robbie :shock: Porsche is echt de grootste klant uitmelker die de autoindustrie ooit gezien heeft. Kijk maar naar de GT-R. Het kan allemaal voor de helft en in dit geval voor één derde zelfs vrees ik.
Het is maar goed dat andere bedrijven zoals Nissan en Audi en misschien in de toekomst Honda en Lexus de concurrentie aangaan. Porsche had (en heeft nogsteeds in zekere mate) een monopolie op de Sportwagen.
bozewolf zegt
Porsche heeft een enorm loyale clientele (als in, mensen die ook daadwerkelijk 1 kopen) en een zo mogelijk nog fanatischer schare fanboys. Dat weten ze en daar spelen ze handig op in.
Want ’t toch wel erg aan de prijs.
AMG Powerrr zegt
keigeil apparaat! De 911 wordt steeds maar weer mooier.
Nickelson zegt
Helemaal top, maar wel duur!
Prijs gaat denk ik richting Ferrari 458 Italia
daviddewijnnl zegt
@KippieKnaus
Het klopt dat het voor de helft kan, maar ik denk niet dat je echt blij bent als de kroegbaas binnenkomt en zegt:”Kan de eigenaar van die nissan even zijn auto van de parkeerplaats van mijn vrouw afhalen?” Dan klinkt porsche toch echt leuker en tja, daar betaal je voor.
Ary zegt
wat is dat paars/bruin/rood leren interieur zwaar PORNO
Tja zegt
ja hoor, belachelijk prijs… ongeveer 280.000 incl. voor dat geld kan je ook een gt2 of turbo kopen. (sterker nog, die zijn goedkoper) debiel gewoon ondanks dat hij mooi is!
krari zegt
gappig ding, en de achterlicthen hebben ook echt wel wat;)
pt0x zegt
Ik kan deze auto zo ontzettend waarderen! echt een dikke bravo voor Porsche!
J. zegt
Pracht van een auto, echt super mooi. De achterkant is mede door de wat saaie achterlichten wel aan de sobere kant maar echt lelijk kan ik die lampen toch ook niet noemen.
Porsche-ownt zegt
EINDELIJK
Cantago zegt
Ik vind hem er anders behoorlijk gelikt uit zien! Zet maar voor de deur hier hoor;) Die achterlichten vind ik ook wel gaaf!
Max zegt
Vind ik jammer. Waar is de tijd dat porsche 1 model had? neem nu de tijd van de 993. Niet bepaald economisch de beste tijd voor porsche, maar noem mij één mooiere 911 dan de 993? En ik vind deze auto lelijk en ik heb er alle vertrouwen in dat ik hem lelijk zal blijven vinden.
Het gaat voor de echte 911-liefhebber niet goed met porsche.
Ook nog iets dat ik jammer vind: altijd die vergroting van die motoren; ok het is nodig om een zeker koppel te kunnen bewaren, maar laat ons goed onthouden dat de 911 is begonnen met een 2.0 liter. nu is de motor bijna dubbel zo groot. Ik zal pijn in het hart hebben als daar ooit 4.0 van wordt gemaakt. Dan kun je evengoed een amerikaan kopen. nee, ik heb altijd van alle 3.6 versies gehouden en daar mocht het m.i. stoppen.
Weet je wat porsche beter eens had gedaan?: een hele lichtgewicht versie van de 911 uitgebracht zonder veel luxe en zonder elektronische hulpmiddelen met een kleine (vb. 2.7 liter) zescilinder die weer rauw en hees klinkt zoals in de jaren 70 en 80. en met een smalle kont en twee uitlaten dicht tegen mekaar in het midden, desnoods met zo een ducktail. Dat zou een echte sport classic zijn.
Max zegt
deze ziet er overigens als een slecht gelukte tuning variant uit.
Porsche-ownt zegt
aan Max
smaken verschillen maar jij mag je zeker geen Porsche fan noemen
autobandventieldopje zegt
De nono’s die hier negatief op reageren zijn absolute NITWITS die helemaal NIETS maar dan ook helemaal NIETS van autopassie hebben begrepen..je bent een liefhebber van mooie auto’s of niet. Hier is persoonlijke smaak even niet van toepassing…Dit IS gewoon een mooie auto en dat is een FEIT en geen mening (los v.d kleur,velgen en striping enz)Als je dat niet kan inzien dan heb je helemaal niets van auto’s begrepen en raad ik mierenneukerblog aan kun je daar lekker je gal spuien of ga zandkorreltjes tellen op het strand of zo, maar alsjeblieft hou op met die mega domme reakties over auto’s te verkondigen die kant noch wal slaan… (zo dat moest ik weer ’s ff kwijt) Mensen die in een Fiatje rijden met een Ferrari sticker achterop die commentaar hebben op al wat Duits of is..andersom is net zo treurig overigens..ofwel rijden in een Duitse auto en al het overige minderwaardig vinden omwille van kwaliteit of andere bullshit..
w0o0dy zegt
@autobandventieldopje: je reactie is op het randje van “busje laten komen en een fijn ritje naar een oord waar ze je kunnen helpen weer een beetje realiteitszin terug te krijgen”.
Een auto IS niet mooi, mensen vinden hem/haar mooi… of niet. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met wel of geen autoliefhebber zijn. Dat jij het een prachtige auto vindt prima, maar veel mensen hebben meer dan genoeg van de zoveelste saaie remake van de 911. Daarbij is het zeker niet de beste sportwagen. Zelfs de eigen Cayman is met wat aanpassingen door mensen die weten wat ze doen sneller en leuker dan de 911… Check anders maar eens de video van Garage 419 over de Cayman van Farnbacher Loles.
http://www.youtube.com/watch?v=OpOFHc3U-Wo
rwd zegt
@w0o0dy: Het gaat er niet om of de 911 de beste sportwagen is. Feit is dat hij een grote schare liefhebbers kent die graag meer willen betalen voor een gelimiteerd model. Ik ben van mening dat Porsche heel goed weet wat ze doen en ze doen het meer dan goed. Ok een gewone 911 is niet echt exclusief meer, maar nog steeds een ikoon. En ja een Nissan GT-R kan meer voor minder en heeft een eigen schare liefhebbers (ik zou voor dat geldook de Nissan GT-R nemen) ipv een Audi of BMW. Maar als ik 300K te besteden heb dan is deze 911 variant wel op de shorlist aanwezig, samen met wat Italiaans spul.
Jouw mening is niet de mijne maar ik geef je gelijk dat autobanventieldopje doorslaat in zijn reaktie.
Volvo_440_turbo zegt
Kontje vind ik lekker, maar de spoilerlip had wel herbekeken mogen worden… maar zijn gehele silhouet is wel aangenaam om naar te kijken.
Ook al heeft Porsche in de geschiedenis naar mijn mening maar enkele echt begerenswaardige modellen, de 959 bijvoorbeeld, enkele oudere 911-modellen, een van de vorige 911-turbo’s, de 928… Ik snap niet waarom mensen principieel iets tegen Porsche hebben?
Ferdinand1 zegt
Wow!! Dit ziet er echt zó goed uit! En het klinkt ook nog eens perfect. Voor de rest ben ik even positief sprakeloos…
Waus zegt
Ziet er supa dupa dope uit. Maar beetje onzin dat die zoveel duurder moet zijn. Anders had ik hem gekocht! :P
vla zegt
Ff droppen dat het hilarisch is hoe ene AlwinH denkt dat hij door het bezitten van een Porsche, alles weet, alles mag zeggen, iedereen het zwijgen op mag leggen, etc…
Kan ook een Porsche kopen als ik dat wil, en Paris Hilton ook.
Maar als hij gelukkig is in zijn wereldje van simpele waarden en simpel verstaan van meningen over dingen als auto’s, bezit, goed, slecht… Dan hoeft hij voor mij niet op te houden met zijn mening spuwen. Let wel, dat is ‘mening’, niet ‘feit’.
Oh en ik heb de ballen om te zeggen dat ik 17 ben en met de fiets rijd. Betekent dat dat mijn mening minder waard is dan die van een ander? :lol:
vla zegt
Btw typische Porsche eigenaar anyone?
w0o0dy zegt
Oh ja… deze prijs is echt enorm hoog! Voor dit geld koop je ook een F430 (scuderia voor 20 mille extra?) of een LP560-2/4 en ook de R8 V10. Die zijn exclusiever en in vrijwel alles beter (behalve ruimte op de achterbank…. waar je niets mee doet). Overigens blijf ik persoonlijk de R8 lelijk vinden maar da’s een ander verhaal.
w0o0dy zegt
Overigens….. Porsche kondigde donderdag soortgelijke plannen aan bij zijn belangrijkste fabriek in Zuffenhausen wegens een gedaalde vraag naar zijn sportauto’s. De sportautofabrikant voorziet voor het huidige boekjaar achttien werkdagen minder.
AMG Powerrr zegt
Ik heb misschien nog een kleine suggestie voor Porsche: hang er een 2.7 Cayman blok in en voorzie hem desnoods van een setje turbo’s (= 2), dat is pas een verwijzing naar de Carrera RS 2.7!
w0o0dy zegt
@AMG Powerrr: Die redenering vind ik niet verkeerd.
@porsche_fan: het is en blijft een 911 en is dus niet exclusief. En als dat het doel is kun je de lp560 Balboni kopen.. nog altijd beter.
porsche_fan zegt
@ w0o0dy
Dit is een speciale uitgave waar er maar 250 van gebouwd gaan worden.
Dat is dus toch wel exclusiever dan die auto’s die jij op noemde. ;)
L-Fred zegt
Zondermeer één van de mooiste Porsche’s ooit!! Ik blijf er maar naar kijken.
george zegt
Gelukkig, slechts 250.
TVRooom zegt
250? Ik heb er aan één genoeg, hoor! Mooie ‘Elfer’: goed geluid, toffe kleur, alleen foute velgen; heb die ‘Fuchs’ wielen nooit mooi gevonden. Te hoog Halfords-gehalte.