Oeh, Spannend. En heel vernieuwend (not)!
De volgende generatie Golf -de Golf 7- krijgt misschien deze CC-variant in het programma. Het succes van de Passat CC heeft Volkswagen waarschijnlijk niet onberoerd gelaten. Want wat met de Passat lukt, moet helemaal lukken met de Golf. De nieuwe Golf 7 staat gepland voor ergens in 2012. In tegenstelling tot de huidige generatie van de Golf wordt de 7 een compleet nieuw ontworpen auto. het zou dus goed kunnen dat VW met de nieuwe Golf meelift op het succes van de vijfdeurs-coupes En zoals een echt VAG-product hoort te zijn, lijkt deze rendering behoorlijk veel op grote broer Passat CC.
Of deze vijfdeurs-coupe ook daadwerkelijk ooit in productie gaat is niet bekend. Maar met de Golf 7 in aantocht zal het antwoord ons snel duidelijk worden. (bron: automobile-magazine)
JDM__Wotevajjjj zegt
als je ziet hoeveel versie vw maakt van ieder model zou het zelfs een beetje logisch zijn om deze te maken.
skip_alfa .. zegt
wat zijn die mannen eigenlijk bezig bij vw? de golf zes staat er net en ze breken de nek al over een eventuele cc-versie voor de golf 7. probeer eerst deze eens fatsoenlijk verkocht te krijgen.
President zegt
Om zowaar in je eigen vaarwater te komen met ontelbaar veel modellen..
Goe bezig!
Spakenburger zegt
Een beetje overbodig al vind ik zelf. Misschien als de prijs aanzienlijk lager ligt dan die van de Passat CC, is het nog wel een interessante optie.
creative zegt
ik ben zeer benieuwd!!!!!!!
RazorHead zegt
al in 2012 een nieuwe?
dus maar 3jaar blijft de 6 op de markt??!!
robbie zegt
@RazorHead: Feitelijk is de Golf VI niet meer dan een fors gefacelifte Golf V. Een ‘echt’ nieuw model is het namelijk niet (niet alleen qua looks).
autogier zegt
ziet er heel lelijk uit zo
johnny m zegt
..omdat de huidige rijdende kontainer nr.6 er is gekomen vanwege de te dure productie methode.
dirk zegt
wordt idd steeds korter. zou t jammer vinden als ze van de golf ook een cc variant maken.
micheloo0 zegt
Dit wordt toch wel heel belachelijk ze XD
nert zegt
De 6 is natuurlijk eigenlijk een 5,5 en qua voorgeving al achterhaald. ipv een 4 deurs golf cc kunnen ze toch beter een normale coupe maken opvolger voor de Scirocco of Corrado
Sprite zegt
@nert:
Bedoel je de opvolger van de oude Scirocco? Volgens mij is die er al :P
ot: Laat ze deze auto maar bouwen ipv de Jetta, ik heb het bestaansrecht van die auto nooit echt begrepen. Lijkt erg op de Passat maar een fractie kleiner en minder praktisch dan een Golf Variant.
micheloo0 zegt
Zou dat niet gewoon de nieuwe jetta worden ? :p
Edge zegt
Yeah right, als Volkswagen een mini 4/5-deurscoupe krijgt, zal Audi er ook wel een krijgen…
SupercarFan zegt
vind hem een beetje op een audi tt lijken…
RickB zegt
@skip_alfa.
Deden ze ook al met de 5, die stond er net en spraken ze alweer ovr de 6.
Doen ze trouwens met elk model, als de nieuwste uit is, zijn ze al vollop bezig met de volgende generatie ;)
ErwinLagcher zegt
Ik denk dat ze gewoon de normale Passat en de Jetta er uit moeten gooien en alleen de CC’s moeten blijven gebruiken. Tevens de Golf 3-drs de deur uit en de Scirocco rebadgen als Golf en dan praten we verder :)
ErwinLagcher zegt
En dan uiteraard een waardige opvolger (lees COUPE) bouwen voor de Scirocco/Corrado
GH zegt
Ach, kom maar gauw! Die Golf 6 is toch minder mooi dan de 5. ( Wat de achterkant betreft ). Ik zou op dit moment voor de Polo gaan, voorkant EN achterkant mooi:)
MattCurlew zegt
Snap niet waarom dit nieuws (wat al tijdje bekend is) belangrijker moet zijn dan de prijs van de Mazda3 MPS. Maar ja AB is volgens mij sowieso meer van VAG, Prius, tuning en matzwart..
Dennis zegt
Wat een lelijke auto!
Ik vind de Passat CC er toch veel beter uitzien.
MattCurlew zegt
@Dennis: knap dat je dat al weet zonder de auto gezien te hebben..
RickB zegt
Er zijn ook lui uit amerika met een Home Made Jetta Mk3 Coupe, ook nooi door VW geleverd waar ook ter wereld ;)
phantom zegt
dit is net een tt vierdeurs
GOD zegt
lijkt wel op een ford transit, die heeft ook vier wielen en een uitlaat..
Duidelijk zegt
Laat me raden: Hier zit een 3-cil 1.2 benzine vooraan met voorwiel aandrijving, 100g/km en zoveel koppel dat je wel zeker binnen de 10sec het kruispunt al over bent…
Ze maken die auto zodat de minder bedeelde klant ook ziets kan kopen. Waarom ikzelf dit echter nooit zou doen: Ze halen de ‘klasse’ van hun passat cc gewoon weg. Een passat cc is dan niets meer als een verlengde golf cc… Wie wilt dat nog kopen? Dat is de klanten van de passat cc naar de concurrentie jagen.
Ochja ze doen maar, ik koop hem toch niet.
... zegt
Uiteraard komen er ook een Golf+ CC en een Polo CC.
Golfje uitmelken is toch leuk, kunnen de tuners zich ook lekker bezighouden.
sven2 zegt
dat wordt dus ongeveer de nieuwe Jetta.
tibor zegt
god ik hoop het niet want dit ziet er werkelijk afschuwelijk uit
w0o0dy zegt
Hmm voor als de Passat cc je passagiers echt niet genoeg pijn in de nek oplevert, lijkt deze me ideaal!
GezondVerstand zegt
Hoezo succes van de Passat CC. Op de vingers van 1 hand te tellen hoe vaak je die ziet.
Beetje Verward zegt
Best mooi karretje vind ik dit. Maar ik zal wel een heel rare smaak hebben als ik de reacties hiervoor even langs laat komen.
Stuko zegt
En toch gaat zoiets wél verkopen! Want een Passat CC is een erg dure auto, dus zo’n auto is echt wél gewild..
Windhoos zegt
In tegenstelling tot de Passat CC is deze rendering een gedrocht…..
DenE zegt
@W0o0dy, mijn vrouw is 1.85 en past prima achterin een Passat CC, zonder nekpijn of ‘pijnlijke momenten’ bij in- en uitstappen, waar baseer jij je onzinnige commentaar op ?
Heb jij al eens met zo’n CC gereden ?
@Gezond verstand, Ik kom ze toch heel geregeld tegen die CC’s misschien moet jij je zonnebril eens afzetten, de zomer is (bijna) voorbij.
@Stuko, De CC is ca.3-3.5K duurder als een gewone Passat in de zelfde uitvoering, dus hoezo? ‘ERG dure auto’? Het is maar hoe je het bekijkt. Duurder als een KIA Picanto, da’s waar. Maar daarentegen weer maar de helft van de prijs van een BMW 535d, dus dan valt het wel weer mee.
Windhoos zegt
@GezondVerstand,
DenE heeft gelijk. Je ziet de Passat CC bijna net zo vaak als die enorme verkoopsucces, de Citroen C5…..
wimbers zegt
dat hele cc verhaal slaat toch nergens op.. het is gewoon een sedan met betere stroomlijn….
MattCurlew zegt
Uhm nou ik zie de C5 en Passat CC zeer regelmatig hoor..
northspotting zegt
En bovenal spuuglelijk.
De C5 zie ik tegenwoordig niet echt nieuw meer nee, toen ie net uit was heb ik er wel heel veel gezien. En de Passat CC, mwah misschien in Duitsland een bescheiden succes.. De paar die ik heb gezien zijn vooralsnog makkelijk op 2 handen te tellen!
L-Fred zegt
Ik ben nooit zo weg geweest van een Golf, maar de Polo die op de site van de bron: “Automobile Magazine” gegeven wordt is wel een mooi karretje!
Bobby Orlando zegt
Kansloos model, net zoals elke andere 4-deurs berline middenklaase.
markieanta zegt
Ze hebben de golfjes 7, 8 en 9 allemaal al volledig voorbereid op de plank liggen hoor, al sinds 1990 overigens.
Dat is toch algemeen bekend?
Ik vind die nieuw polo trouwens echt niet mooi van de buitenkant als ik ff eerlijk moet zijn. Waar zijn de leuke rondere vormen die dat formaat auto normaal heeft?
Waarom die verkleinde Golf look?
Die auto is niets aan.
Ongeveer vergelijk baar met de nieuwe Ibiza met zijn miniatuur achterlampjes.
Is ook zoiets.
Maar ja, het zal wel goed verkopen, want het is een VAG product.
Overigens, wat kost die nieuwe Mazda 3 MPS?
DenE zegt
@markieanta…
Hoe bedoel je ‘nieuwe’ Mazda3 Mps?…. die is niet nieuw !
Zelfde als de vorige, slechts een nieuwe neus en achterlichten. Dus hij zal wel net zo veel gaan kosten als de vorige. Jammer alleen dat mensen als jij altijd een VW af moeten zeiken omdat ze weinig gedurft zijn. En als Mazda een geface-lifte 3 uitbrengt moet je er in iedere post op terug komen. Het zal ook NET zo’n verkoop succes worden als de vorige Mazda 3 MPS, NIET dus….
Trouwens die 3 gaat nét bove de 40K kosten is de verwachting, ook nog eens heel duur (voor zo’n Jap) Daar kan je zelfs al een Mazda 6 GT-M voor kopen.
MattCurlew zegt
@DenE: ik vind het juist typisch dat iedereen zo geilt op de Golf facelift (uh 6) maar dat men allemaal commentaar moet geven op de nieuwe Mazda3 dat idd ook een soort uitgebreide facelift is. Alleen is bij de MZ3 NIETS gelijk gebleven itt de Golf (raampartijen bv). Alleen de technisch is veel hetzelfde
Trouwens de Mazda3 MPS kost 39.995. Hoop geld maar nog altijd sneller (380Nm!!) en véél luxer dan de ST, GTI en Cupra. En 10.000 goedkoper dan de Focus RS die bijna even snel is en minder luxe is (maar wel met een mooier geluid)
Maar mensen vinden 40k voor een Mazda al gauw teveel. Maar 50k voor een Ford is dan weer prima. Hoe komt het toch dat in NL zo minachtig word gedaan over Mazda terwijl dat elder minder of helemaal niet zo is?
Windhoos zegt
@ MattCurlew,
Mijn reactie was niet sarcastisch bedoeld. Zowel de Citroen C5 als ook de Passat CC zijn enorme verkoopsuccessen…
markieanta zegt
@Dene, ieder zijn voorkeuren he, maar doe mij maar liever een Mazda dan een Vag. Ook en vooral qua kwaliteit en dat ihj de Golfjes eraf rijdt is ook altijd leuk natuurlijk.
Griffin zegt
Vervanger van de EOS? Van mij mag’ie zo wel :)
Windhoos zegt
@Griffin,
De EOS is in feite een golf cabriolet, en dat is dit volgens niet…
:roll:
rsh zegt
Net een Opel Astra
w0o0dy zegt
@DenE: Dan heeft zij vast lange benen want ik ben ook ongeveer 1.85 en ik heb wèl laat van die aflopende daklijn.
Freewarefreak zegt
Ik denk dat ik hem niet mooi vind… op één of andere manier kloppen de verhoudingen niet. De Passat CC is toch wel de allermooiste Volkswagen die er nu te koop is. Samen met de Scirocco. Voor mij echt de twee pareltjes in de gehele modellenlijn.
Maar goed, ik vel geen oordeel totdat ik deze auto in het echt gezien heb. Een plaatje doet me niet zoveel. Een auto gaat pas leven op straat. Dan pas zie je alle reflecties en vormen live. Zelfs op een echte foto is dat niet goed te zien, laat staan op één of andere rendering.
Cees zegt
Ik word eerlijk gezegd moe maar dan ook stront moe van dat uitmelken van auto’s.
Zo word het toch nooit uniek om een volkswagen te gaan kopen. Een grote bak met eenheidsworst waar je strax geen verschil meer inziet. En het design is netjes en degelijk! Daar is niks op aan te merken. Maar ZOOOOOOOOOOOOO SAAAAAAAAAAAI. Het krijgt de voorspelbaarheid van een stoeptegel.
Maar het zal top rijden! en het zal ook scoren ofzo en de kwaliteit is goed. Maar ik loop er met een boog omheen. Ik rij liever iets redelijk apparts!
Windhoos zegt
@SupercarFan,
“vind hem een beetje op een audi tt lijken…”
Verder alles goed?….
liljeezy zegt
@Cees, zoooooooooo…. kan ook zo: zo
DenE zegt
@W0o0dy, klopt :P
@markieanta, okay, Maar kietel een Golfje voor het prijsverschil (€6.000,= in DSG trim) en ‘afrijden’houdt dan op. Kwaliteit valt over te twisten. Met een 6 GT-M gereden, was niet slecht, maar ook zeker niks speciaals qua afwerking en materiaalgebruik.
@MattCurlew, Ik ‘geil’niet op de facelift van de Golf VI. Ik ben van mening dat ze de golf V over hadden moeten slaan. De VI is veel stiller van binnen en beter afgewerkt.
Daarnaast vind IK de scirocco achtige, agressieve kop mooier. De achterlichten zijn lomp groot, dat is zeker een gemiste kans. De dubbele uitlaten bij de GTI staan hem wél weer goed.
MichaelvdBroek zegt
ik ben VAG gek maar deze zou ik niet maken, je vult dit segment in de markt toch al met een Passat CC?