Zoals verwacht heeft Infiniti tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance de geheel nieuwe Infiniti M sportsedan “virtueel” onthuld. Het betreft de derde generatie van de Infiniti M en het eerste model dat wordt verkocht in alle 32 markten wereldwijd waar Infiniti te koop is, inclusief West-Europa.
De nieuwe Infiniti M wordt voorzien van V8- en V6-motoren. De nieuwe 2011 M-modellen zijn de Infiniti M56 en de Infiniti M37, vernoemd naar hun motoren. De M56 komt echter niet naar Europa, in plaats daarvan komt er een V6 diesel.
De M is volgens het merk een echte sportsedan met een uitdagende vormgeving, een laag front en uitgeklopte spatschermen die zijn geïnspireerd op de Infiniti Essence concept. De prijzen worden tzt bekend, de auto zal in het voorjaar van 2010 op de markt komen.
JeffreyRBB zegt
Hetzelfde dus als bij BMW.
micheloo0 zegt
Ziet er wel goed uit ,komt dit ook op de coupé ?
dull043 zegt
ziet er goed uit
als je naar het merk kijkt dan ziet ie en voor een infiniti goed uit
mmmmmmmaaaaaaarrrrrrrr vergelijk het eens met een BENZ van zijn klasse
ik weet wel welke er beter uitziet .
MCW zegt
Hm ik weet het nog niet. Vooralsnog spreekt het strakke ontwerp van de huidige me meer aan. Vind dit allemaal te rond
Esprit_de_Flandre zegt
Ziet er zeer goed uit. Bestaat er bij Infiniti ook een sportieve lijn zoals de M- en AMG-lijn?
diamondback zegt
Infinity heeft alleen sportieve modellen, de basismotor is een 3.7 liter V6!
Esprit_de_Flandre zegt
Wat ik wel niet zo goed begrijp is waarom sommige huidige Nissan-modellen en Infiniti-modellen zo op elkaar lijken, terwijl het niet dezelfde zijn (geen badge-engineering dus).
Gregorius zegt
@ Esprit. Sommige Lexussen zijn ook gewoon een Toyota met een andere badge en sommige andere Lexussen lijken ook verdacht vel op hun Toyota broertje. Maar een beetje leek snapt ook niet waarom sommige Lincolns op Fords lijken en Cadillacs op Chevy’s.
PCCB zegt
@Esprit: schaalvoordelen wellicht?
Hij ziet er zeer Amerikaans uit, met z’n ronde vormen. Zonde, maar de G37 Coupé blijft nog altijd een topper!
MCW zegt
Esprit_de_Flandre, is heel simpel.. Infiniti hebben ze niet in Japan. Dus daar werd de huidige M gewoon verkocht als Nissan Fuga. Wel hetzelfde dus en dus wel badge-engineering …..
MCW zegt
Deze vond ik destijds wel erg mooi. Mooier dan de nieuwe
jdm zegt
Mooi!
Beter dan al die duitse premiumbakken.
CX-9 Owner zegt
deze lijkt weer op een grote facelift net zoals de rest van de auto’s in premium land
VonStroke zegt
Epic failure, gaat absoluut niet aanslaan in Europa.
wow zegt
jdm kijk eens beter naar de foto voor dat je reageert van de zijkANT
is het net een audi a5 vierdeurs’
sander zegt
vind mjuist wel leuk…. k zou m niet kopen, maar tis wel een mooie auto
Jochempie zegt
Minder elegant dan z’n concurrenten. Liever een XF.
jdm zegt
@wow
Ja lijkt er net zo op met die 2 wielen onder de auto, ook dat die aan de zijkant de spiegel en 2 deuren, precies evenveel!
Duitse auto’s zijn premium, dit niet
MCW zegt
“jdm kijk eens beter naar de foto voor dat je reageert van de zijkANT
is het net een audi a5 vierdeurs’”
Ja en? De M-series bestaan al langer en die had al zo’n derde zijruit (zie de foto die ik heb toegevoegd) en ook de EX was er veel eerder dan de A5…
ivanadrive zegt
Zou ik wel zien zitten in coupe, alleen een 3,7 laat staan 5,6 is dankzij de belastingen haast onbetaalbaar. Waarom geen 2.0 turbo?
Renault heeft er toch nog liggen. Mss kan nissan nog wat nauwer samenwerken met renault om van infinity een premiummerk te maken dat ook succesvol is in Europa. Of waarom geen subpremium, in dat segment lijkt geen enkele constructeur nog actief te willen zijn.
AQ zegt
achterkant, jaguar?
KoguchiPower zegt
Dus dit is binnenkort de nieuwe Nissan Fuga???
MCW zegt
Voor Japan ja..
G > Skyline
EX > Skyline Crossover
M > Fuga
racerx zegt
Absoluut niet elegant, dit wordt geen topper in West Europa…
Innokenty zegt
Haha, een diesel! Dat wordt sowieso een flop. De meeste Infinit’s worden verkocht in de US, UAE en Rusland en daar hebben ze geen diesel nodig. Zonde van al het geld wat wordt gestopt in de ontwikkeling van de diesel.
MCW zegt
Ja maar de diesel komt dan ook voor ons dieselgeile West-Europa.. NIET voor de US…
Wessee zegt
RacerX schrijft:
15 August 2009 om 17:56
“Absoluut niet elegant, dit wordt geen topper in West Europa…”
Euhm, waarom verkoopt Audi dat zo goed hier?
Pixed zegt
Gewoon mooi!
jdm zegt
Wessee omdat Audi premium is
Wessee zegt
Ja erg premium, dat zal het zijn. :lol:
ganryu zegt
Hm, het heeft wel wat…
Gert zegt
de diesel is de 3 liter van renault waarschijnlijk! dus zoveel extra geld zal dat ni et kosten :-)
BananaFlip zegt
Wauw, wat verschrikkelijk mooi weer.
Perfect Infiniti, niet zo saai als alle Duitsers.
ej zegt
ik hoorde dat ze een gedeelte van de ophanging-techniek van de geweldige GT-R gebruiken, ik denk dat dit te maken heeft met:
-aandrijvingsverdeling t.o.v elk wiel
– de vierwielbesturing
G37s zegt
WOW, vandaag eindelijk sneak-peak bij Infiniti Amsterdam. Helaas alleen kijken, nog niet mee gereden. Maar, wat een klasse bak! Met name het interieur is veel mooier dan in de andere modellen…