Meer auto’s met 564 pk is altijd beter, dus volop enthousiasme en klagende onderburen toen we dit bericht ontvingen. De Cadillac CTS-V Coupe komt er definitief aan, zo heeft GM inmiddels bevestigd; en wel in mei 2010, tegelijkertijd met de gewone CTS Coupe. Verder hintte opperblogger Bob Lutz een tijdje geleden al naar een mogelijke rugzakvariant van de snelste CTS, en zelfs GM eindbaas Fritz Henderson heeft nu ook het magische woord “misschien” in de mond genomen. Tijd dus om weer lekker op z’n internets te gaan speculeren.
Snelle wagons genoeg in het über-super-hutsefluts-premiumsegment: je hebt de BMW M5 Touring, de Audi S6 en RS6 Avant, en binnenkort ook weer de Mercedes E 63 AMG. Allemaal duur Duits spul, dus zien de Amerikanen wel een gaatje om er een sterkere én goedkopere optie tussen te duwen. In de VS is niemand in vlotte stations geïnteresseerd, wat wel blijkt uit het feit dat zowel BMW als Audi hun varianten daar niet in de prijslijst hebben staan. Cadillac onderzoekt dan ook vooral de interesse die er in Europa voor zo’n auto zou zijn; dit zou de belangrijkste markt voor de CTS-V Sport Wagon worden.
Even welbeschouwd: een M5 Touring is oud, lelijk en langzaam en kost tóch bijna €160.000 in ons BPM-paradijs. De Nürburgringverschroeiende sedanversie van de CTS-V zou je, als de importeur nog zou bestaan, al voor €112.990 op je oprit kunnen parkeren. Met een enorme standaarduitrusting. Doe daar een duizendje of twee bij voor de Sport Wagon, en dan zullen er best een aantal mensen zijn die hun oren spitsen. Wat heb je immers liever, een volgehangen supercar in familievermomming of een A6 Avant met navigatie, alustrips en leeslampjes?
Waarschijnlijk dat laatste, dus het wordt op voorbaat alweer niks met die Cadillac. Moeten ze daar toch even geduld tot ik de jackpot win, dan kom ik meteen langs. (via motorauthority)
Gaaf zegt
Zou wel gaaf zijn als die er komt, heb pas geleden een nieuwe CTS-V zien rijden echt prachtig geluid en super snel!
cardesigner@USA zegt
Niceeeeeeee….. Inderdaad, het Nederlandse publiek is veel te behoudend voor een auto als deze. Zal wel niks worden. Maar hij is wel mooi.
EnzoR zegt
Jammer dat die stations het niet goed doen in Amerika helaas..!
Vind het geen slechte auto net als de Dodge Magnum! :D
Laue zegt
komt het door de kleur?? maar oef :? ik ben een fan van de sedan maar dit…..
ZwerverRoodbaard zegt
Oehh :S doe maar niet…
Dan neem ik liever de Sedan of de Dodge Magnum station :)
Benz.. zegt
@Ruben Baeten
”Even welbeschouwd: een M5 Touring is oud, lelijk en langzaam”
Oud is-ie weldegelijk, lelijk: Dat is smaakgericht maar langzaam??
4,8 sec. naar de 100 is nog altijd een wereldtijd, hoe je het ook wend of keerd. Ja hij legt het idd af tegen de E63, RS6 of CTS-V maar langzaam?
Nee, dat niet.
OT:
De CTS heeft zich bewezen als het op wegligging en performance aankomt. De ringtijden spreken voor zich. Jammer dat dat met zo’n uiterlijk gerealiseerd moet worden want eerlijk is eerlijk. Hij is nou niet bepaald moeders mooiste..
Wessee zegt
Over smaak valt niet te twisten gelukkig. Ik vind de CTS een van de meest frisse en mooiste verschijningen op de weg.
dimacodavid zegt
@Benz
Amen vriend,
De M5 is gwoon een supermooie bak..:D
C6_R zegt
Goed nieuws, mooie Station, misschien wel mooier dan de sedan…
@ Benz ach, eerlijk is eerlijk de concurrentie van de E klasse is nou ook niet bepaald moeders mooiste… Tenzij je van Koreaans design houd natuurlijk…
Fruitcake zegt
Ik hou wel van de scherpe lijnen :)
mrtn zegt
@ ZwerverRoodbaard
Qua interieur zou je direct voor de Cadillac kiezen, god wat heeft Chrysler met het interieur van zijn modellen gedaan. Het is allemaal lelijke, plastic eenheidsworst. Kwalitatief staat GM daarmee ver voor.
Benz.. zegt
@C6.R
Daar heb je me… ;)
De nieuwe E-estate is van de achterkant gezien gewoon té veel hyundai. Echt jammer, want de vorige Estate ziet er gewoon goed uit. Maargoed, ikzelf zou nooit een Combi, Estate, Avant or whatever kopen aangezien ik er zelf niets aan heb.
bohica zegt
M5 touring is mooi en degelijk.
En uit eigen ervaring maakt die nog steeds gehakt van de rs6 en de mercedessen
Benz.. zegt
@dimacodavid
Precies.. ;)
Benz.. zegt
@bohica
”M5 touring is mooi en degelijk.”
Is gewoon zo..
”En uit eigen ervaring maakt die nog steeds gehakt van de rs6 en de mercedessen”
Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij:
Mercedes E63 AMG Estate
517 pk
0-100 km/h: 4,6 sec.
Audi RS6 Avant
580 pk
0-100 km/h: 4,6 sec.
BMW M5 Touring
507 pk
0-100 km/h: 4,8 sec.
De M5 zal snel zijn.. De Audi en Mercedes zijn echter sneller.
Doet echter niets af aan de M5, welke zich gewoon kan meten met de andere 2 auto!
FAIL! zegt
Ja en de M5 rijd het beste, klaar.
Dus ga fietsen met je 0-100 km/h stopwatch-je.
six-trey zegt
Ik vind de station versie altijd en dan ook altijd lelijker dan de sedan versie, ik snap ook niet waarom stationary’s zo populair zijn in europa
Benz.. zegt
@FAIL!
”Ja en de M5 rijd het beste, klaar.
Dus ga fietsen met je 0-100 km/h stopwatch-je.”
Doe maar even rustig hoor.. ;)
Ik somde enkel en alleen de feiten op, that’s all!
De Mercedes doet qua wegligging en comfort niks onder voor de M5.
Het zijn allemaal topauto’s maar mijn voorkeur gaat niet
Benz.. zegt
uit naar stationwagons..
(er ging ff wat mis)
micheloo0 zegt
Eindelijk een concurrent voor de c63 amg break.
Benz.. zegt
@micheloo0
E-klasse AMG Estate zul je vast bedoelen..