We wisten al dat Skoda ook een kleine stadsauto op basis van de VW Up zal maken, volgens recente geruchten moet deze auto voor slechts 5000,- Euro over de toonbank gaan! De Duitsers voelen overduidelijk de hete Curry-adem van Tata in hun nek, want dat is bijna even duur als de welbekende Nano…
Volgens Autocar, nooit vies van copy-paste of een geruchtje, moet de stadsauto van de Tsjechen een slordige 4270 Britse ponden gaan kosten. Dat is in Nederland zo’n 5.000 Euro exclusief belastingen, zeer goedkoop dus. De prijs van de Europese Tata Nano zal daar namelijk vlak onder liggen.
Skoda zou volgens de echte bron, het Duitse Auto-News, de naam Joyster willen gebruiken. Dat bekt lekker en past goed bij Roomster en men had al eens een conceptcar met die naam, dus we zijn er al een beetje aan gewend.
De Volkswagen Up zal over het gehele VW-concern als basis gaan dienen voor kleine stadsauto’s. Zelf zal men de auto waarschijnlijk de aloude naam Lupo mee gaan geven. De naam van de kleine Audi is nog onbekend, al lijkt A0 mij zeer logisch (of E1 voor een elektrowaggie). Nu alleen nog afwachten welke naam ze verzinnen voor de kleine Porsche.
Laue zegt
marketing technische gezien een goed zet, mensen die een auto voor in de stad van a naar b willen maar geen Indonesische merk durven aan te schaffen kopen dit.
erwin zegt
het lijkt me eerder andersom: dikke concurrentie voor de nano!
als ik moet kiezen tussen een VAG-auto en een veredelde bejaardenkar weet ik het wel, ookal is die VAG-auto ook niet zo groot.
Jos zegt
A1 bestaat al en is binnenkort in productie…
cdp1193 zegt
Dat is perfect voor mensen die in de stad wonen en niet met een mastodont willen manouvreren. En het is van het VAG-concern dus de kwaliteit gaat ook wel goed zitten.
erwin zegt
ownee, ze maken de joyster vanwege de nano. slim weer.
autoblogger zegt
@Jos: helemaal correct, ik bedoelde natuurlijk de A0 ;)
Marco zegt
Porsche 9,11 :P
cdp1193 zegt
Als ze een baby-audi A0 noemen dan zou dat wel belachelijk zijn, ze gaan hem waarschijnlijk E1 noemen (of M1 om BMW te plagen).
Marco zegt
Haha lol @ hete curry adem :P
vla zegt
Haha! Vince, you’re allright! Hete curry adem… :lol:
vla zegt
Oh en @ autoblogger
AB is dan ook niet vies van een copy/paste? ;)
CX-9 Owner zegt
en hoe gaat de kleine seat dan heten
autoblogger zegt
@CX-9 Owner: Arosa?
@vla: I just LOVE copy-paste ;)
rikkon zegt
@ Laue Indonesië? Staat geen Tata tussen…
Indonesië: transportmiddelenindustrie
Datum: 27.07.2009
Auto-industrie
De Indonesische overheid voorspelt rooskleurige jaren voor de auto-industrie. De twee bedrijven Astra en Indomobil domineren de automobielmarkt. Met partner Indomobil gaat Volkswagen personenauto’s assembleren en in 2009 zullen de eerste auto’s in Jakarta van de band rollen. Astra is een conglomeraat van bedrijven en is met een productiecapaciteit van 282.000 auto’s per jaar de grootste autoproducent van het land. Dit bedrijf vertegenwoordigt en assembleert voor Toyota, Daihatsu, Isuzu, Nissan Diesel, BMW en Peugeot. De bedrijvengroep Indomobil is met een productiecapaciteit van 120.000 auto’s per jaar de een na grootste autofabrikant. Het belangrijkste automerk voor dit bedrijf is Suzuki. Net als Astra heeft het bedrijf tal van ondernemingen die componenten produceren. Buitenlandse autofabrikanten in Indonesië zijn KramaYudha Group (Mitsubishi), Imora (Honda), Hyundai Mobil, KIA Motor, General Motors, Ford Motor en DaimlerChrysler. De Chinese autoproducent Lifan gaat in Indonesië produceren voor zijn merken Bosowa, Timor of Texmaco. Ongeveer 80 procent van de autoverkopen geschiedt via financiering.
ivanadrive zegt
Zo’n klein doosje zou beter de boxster heten ;)
Henk zegt
Tata komt uit India en is groter en rijker dan alle zgn. premium merken bij elkaar. Nu wordt er nog lacherig gedaan over auto’s uit China en India, maar wacht maar eens af….. Ooit gebeurde hetzelfde met auto’s uit Japan een ook nog Korea en kijk nu eens…… op diverse vlakken overtuigender dan die zogenaamde degelijke merken hier uit Europa. Daarvan is alleen de prijs nog degelijk te noemen.
Buyck zegt
Dit word een nieuw gat in de markt. Er zijn heel wat mensen met een laaag of beperkt inkomen die het geld niet hebben om direct een nieuwe wagen te kopen. 5000 eur lijkt me zeer schappelijk voor een totaal nieuwe wagen die bovendien nog eens laag in verbruik zal zijn.
Buyck zegt
Dit word een nieuw gat in de markt. Er zijn heel wat mensen met een laag of beperkt inkomen die het geld niet hebben om direct een nieuwe (dure) wagen te kopen. 5000 eur lijkt me zeer schappelijk voor een totaal nieuwe wagen die bovendien nog eens laag in verbruik zal zijn.