Dat krijg je met die gespreide werktijden. Afgelopen maand was het ’s ochtends en ’s avonds een stuk minder druk op onze wegen dan in dezelfde periode in 2008; in de ochtendspits stonden er 12% minder files, in de avondspits was de afname zelfs 17%. Echter, midden op de dag blijken we ineens we 10% vaker stil te staan.
Volgens de ANWB zijn de spitsfiles al sinds november duidelijk aan het afnemen, maar vooral op woensdag- en vrijdagmiddag blijkt dat de drukte alleen maar toeneemt. Of dat nu komt doordat we regelmatig even bij moeder de vrouw gaan lunchen, doordat we ons steeds vaker verslapen of doordat we daadwerkelijk allemaal op andere tijden zijn gaan werken, dat vermeldt het onderzoek niet.
Wij van Autoblog zitten allemaal lekker thuis te werken (zolderkamerjournalistiek, je weet toch) dus het enige moment dat wij een file meemaken is als we weer eens terugkomen van een dagje blazen met een TT RS, een SLR Roadster of iets dergelijks. Daarom aan jullie hardwerkende forenzen de vraag: staan jullie ’s middags ook vaker stil en zo ja, waarom zit je op dat moment dan in vredesnaam op de weg?
W115 zegt
Wie van de ANWB heeft die cijfertjes verzonnen?
roadronner zegt
Ik merk er weinig van trouwens. Op vrijdag ga ik sowieso na 18u weg om de files te ontwijken, en dat helpt! Na 18u kan ik overal doorrijden, om 17u hoef ik dat niet te proberen ;-)
Laue zegt
zolderkamerjournalistiek, dus als ik het goed begrijp loop je de hele dag in een korte broek door het huis te gamen, stukjes schrijven, zo nu en dan een dutje doen en de boodschappen aan huis laten bezorgen.
OT: zelf mag ik mn werkuren bepalen dus ik kom naar kantoor als het rustig is en ga er ook weer weg als het rustig is.
Peter zegt
Dus de 200 km file in de ochtend is met 12% afgenomen en de gemiddelde 2 km midden op de dag is met 10% toegenomen.
Waar maak je je druk om? Blogquota?
jack zegt
@Peter,
Dat was dus ook mijn eerste gedachte toen ik het las.
BananaFlip zegt
Mooie foto ;) .