Het topmodel van de Lancia Delta, de Executive werd in maart geïntroduceerd in Genève en heeft nu een prijskaartje gekregen. Voor iets meer dan 39K mag ‘ie mee naar huis.
Het topmodel van de Delta is leverbaar met een 200 pk sterke 1.8 liter Di benzinemotor en met een 190 pk sterke 1.9 liter twinturbodiesel. Op benzine kost kost dat je 39.245 euro en de oliestokers moeten 39.745 euro meebrengen.
De Lancia Delta Executive is altijd uitgevoerd in een bronzen kleur met een zwart glimmend dak. Van binnen veel leer, waaronder een chique met leer bekleed dashboard en opties als navigatie, parkeerhulp, gescheiden climate control en elektronische schokdemping zijn standaard. De auto staat op tweekleurig 17 inch lichtmetaal. Beide uitvoeringen hebben een groen milieulabel.
CSL zegt
Ziet er leuk uit met die BMW (3serie) look.
luis zegt
die rijd in milaan al erg veel rond
vooral de lampen zijn erg mooi alleen snap ik dat zwarte aan de achterklep niet ik heb ze ook gezien in een kleur en dat was veel mooier
Laue zegt
nette prijs / PK / optie / uitvoering verhouding.
je moet alleen van het model houden,
victortje zegt
@CSL, wat een kinderachtige reactie zeg, ik herken hier toch echt geen 3 serie in alleen de gril van lancia zou (als je heel erg veel fantasie hebt) op die van een 3 serie lijken!
Ontopic, ik vind het een beetje duur, hij is standaard toch al vanaf 25.000 leverbaar? en dan zoveel extra voor de topper tja..
CarloAbarth zegt
Mooi interieur, véél mooiere materialen dan bij de gewone Delta. Zo zouden ze allemaal moeten zijn eigenlijk… ;)
Carlo
Kap zegt
Ziet er goed uit, alleen jammer dat het een Lancia is waardoor de afschrijving hoger uitkomt dan de aanschafprijs :lol:
kcoupe24 zegt
mooi, mare alleen in brons met zwart dak te koop?
Mooi hebbedingetje om naar uit de kijken op de 2e handsmarkt!
Think-Tank zegt
gratis advertentie voor Lancia? voor 40K koop ik wel wat anders…
luis zegt
@kcoupe24
kijk is bij afbeeldingen
ze zijn in erg veel kleuren te krijgen
ga naar milaan doe je ogen 2 sec. open en je ziet er 3
in verschillende kleuren
S2000 zegt
@CSL
Wat een misplaatste reactie: ik ben geen Lancia-liefhebber maar de vormgeving / ontwerp behoort tot de toppers en dat is nou niet bepaald van de meeste Duitse auto’s te zeggen en al helemaal niet van de BMW 3-serie. Ga toch gauw barbecuen !
Mika_Hakkinen zegt
@ S2000 en Victortje ben het er helemaal mee eens.
Maar die prijs is wel best stevig zeg pff
CarloAbarth zegt
@Luis: kcoupe23 heeft gelijk, hij is alleen in brons te krijgen. Er staan wel andere kleuren bij de afbeeldingen maar de Exclusive is alleen in brons verkrijgbaar.
Christiano zegt
Mooie car! Hebben!
Tiger zegt
Ik denk dat deze niet vaak gezien zal worden in nederland. Voor bijna 40k kan je heel wat andere mooiere auto’s kopen.
Punk zegt
40 K voor zn auto dan koop ik toch een kale 3 serie !!
Headhunterz zegt
ik ben het ook eens met S2000 en dat iemand met zo’n naam (CSL) zo’n belachelijke opmerking maakt :?
S2000 zegt
40 mille is toch helemaal niet duur als je het met bijv. een Audi A3 vergelijkt ???? Zo’n speciale Lancia vind iedereen te duur maar en 50 mille kostende A3 koopt iedereen die het kan betalen meteen.
Vootr zo’n Audi betaal je echt veel te veel ! En je rijdt ook nog eens in een emotieloze Duitser.
Freewarefreak zegt
@ Punk:
Ik dacht hetzelfde. Leuk al die opties… maar dan komt ie op meer als 39.000 euro… Voor 40.800 euro zit je dus in een Audi A5 Sportback. Die heeft dan weliswaar 20 pk minder…. maar voor zo’n klein verschil… ik wist het wel…
Jochempie zegt
Aan deze Lancia heb je veel meer lol dan aan een kale 3-serie, dat kan ik je wel vertellen! Goed, hij is ook duurder (denk afschrijving) maar ach, je leeft maar één keer.
Majinstar zegt
Voor 40k koop ik liever een full option Audi A4.
CSL zegt
@Mensen die niet willen zien
De Gril is gewoon van BMW afgekeken. En die koplampen met die twee ringen is typisch BMW.
Dit wil niet zeggen dat het de chinezen zijn, maar hij ziet er daardoor wel leuk uit. Vooral als je kijkt naar al die uber lelijke lancia’s
Hubert zegt
Hee CSL,
Die koplampen met ringen had ik destijds al in m’n punto. En die waren ook gewoon origineel af fabriek al zo.
Maar goed, je naam zegt eigenlijk al genoeg….
CarloAbarth zegt
Die grille afgekeken van BMW? Dat is de grille die al -tig jaar geïnspireerd is op de oude Lancia’s… Gewoon helemaal Lancia… En die ringen in de lampen? Dat zijn chrome dingen met lens-lampen erin, geen angel-eyes ofzo… :(
Mooi ding zo!
Nanning zegt
Prachtig, onderscheidend en inderdaad best zeldzaam! Jammer van die kleine stoelen..
BMW & Lancia vergelijken is als appels en hamburgers!
Die twee merken staan zooo ver bij elkaar vandaan.
Lancia de ingetogen liefhebber van design, stijl en luxe
BMW het extroverte statussymbool met technisch veel sportiever inslag.
@Majinstar: kijk jij op http://www.audi.nl eens wat een vergelijkbaar gemotoriseerde full option A4 kost. Je schrikt je drie slagen in de rondte!
CarloAbarth zegt
@Nanning: had ik net even gedaan en met 180 pk, leder, navi, telefoon, pdc, 17″ en meer dingen die de Delta standaard had was ik al ruim de 52 mille voorbij en was nog niet klaar… Is inderdaad hele andere prijsklasse.
binkie zegt
mm mijn bmw cabrio met een paar mooie opties kost ook zo iets.. dan lijkt deze auto toch wel erg duur, ook al is ie mooi, sneller en luxer uitgerust..
j zegt
Dames kapper
Solstice zegt
Één van de meest stijlvolle auto’s op de weg, maar weinig mensen durven er één te kopen, want tja, wat denken de buren/vrienden wel hè? En dan die afschrijving.. Nederland op z’n smalst… :(
arjens zegt
@J Wat bedoel je met dames kapper? Wil je daar naar toe? Ben je dat van beroep? Is het je droom? Wat bedoel je?
arjens zegt
@Solstice Ben het volledig met je eens, het is een heel stijlvolle auto, die de grauwe middelmaat ontstijgt. Maar, men is te clavinistisch in dit land. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg, is voor vele een lijfspreuk en dat botst nog wel eens, met stijlvolle auto’s. Helaas buiten mijn budget, anders een serieuze kandidaat, als bedrijfsauto.
Ricosuave zegt
Hoop geld voor zo een auto…
Kan je beter naar de Audi dealer gaan dan krijg je tenminste een echte auto!!
CarloAbarth zegt
Wat een opmerkingen weer. Iemand er ook daadwerkelijk mee gereden? Ik ben de laatste die zegt dat het beter in elkaar zit dan een BMW o.i.d. maar die loze opmerkingen van ‘een echte auto’ enzo… Zucht…
GerreLekker zegt
@CSL rot op met zulke fanboy reacties… Hoewel ik het niet echt heb voor italiaanse wagens is die Delta een absoluut pareltje!
arjens zegt
@Ricosuave En mag je nog 10 tot 20 000 euro extra afreken voor dezelfde uitrusing en dan rij je in een auto waarvan er al drie bij mij op het pleintje staan. Nee dank je, doe mij maar iets met stijl en klasse / uitstraling.
markieanta zegt
Een boel geld voor een auto van het Golfsegment…
arjens zegt
@markieanta Alleen Lancia is het luxe boertje van Fiat. Dus deze auto wordt meer geproportioneerd als een concurrent van de A3, 1 serie. Maar dan wel op vlak comfort en design. De Fiat Bravo is meer de concurrent van de Golf.
En als je de prijzen vegelijkt met een gelijk uitgeruste A3 of 1 serie. Ja dan zit je wel met een groot verschil.
Mr. Dj M. zegt
Nog altijd lijkt men niet wakker te liggen hier van Lancia, jammer want er rijden gewoon hele mooie ontwerpen rond, zowel van nu als vroeger. De nieuwe Delta is zeker weer één van die mooie ontwerpen, maar ja de prijs…. Ik denk dat het merk een betere prijs/prestatieverhouding moet krijgen, dat zal een boel doen om markt terug te winnen!
Mr. Dj M. zegt
Even ter verdere uitleg, prijs/prestatie moet je misschien meer zien in de kleine dingen die tegenvallen. Dat moet niet meer gebeuren want we praten toch over dure auto’s en in de duurdere klasses grijpt men gewoon eerder naar een BMW bijvoorbeeld, ook al heeft deze dan een mindere motorisering en/of uitrusting.
markieanta zegt
@arjens, ik zou een Lancia al nooit met dergelijke merken vergelijken in verband met de kwaliteitsproblemen die Lancia de laatste jaren heeft gehad. En ja, ik weet er alles van. 4 keer per jaar bij de garage staan is namelijk geen pretje.
Daarbij is een Lancia per definitie al geen concurrent van BMW/Audi, aangezien de twee laatstgenoemden wel restwaarde hebben en een Lancia niet.
40000 euro uitgeven aan een Lancia is gewoon niemand aan te raden, want je weet gewoon dat je over een paar jaar nog maar een fractie van de nieuwprijs kunt verwachten.
Qua materialen zijn het prachtige auto´s maar qua afwerking en kwaliteit kunnen ze nog wel een beetje leren.
Meer dan een beetje zelfs.
Jimmie zegt
@markieanta, noem eens wat kwaliteitsproblemen? Lybra is praktisch probleemloos geweest (geleased), Ypsilon weet ik niet, maar nooit echt wat noemenswaardig over gehoord en verder zijn er geen noemenswaardige modellen geweest de laatste jaren…
Een vergelijkbare BMW/Audi is net zo goed niks meer waard. Relatief gezien scheelt het maar weinig.
En de kwaliteit van de afwerking? Wederom noem eens wat voorbeelden, je verhaal klinkt als standaard vooroordelen praat.
Kwaliteitsproblemen heeft elk merk (ze willen allemaal maximale marges halen…), maar bij de Duitsers noemt men het dan een uitzondering en bij de Italianen een die het vooroordeel bevestigt…
CSL zegt
@Jimmie
Dat Italiaanse auto’s zwaar onbetrouwbaar zijn was toch algemeen bekend!!
De meesten zijn op de belachelijke autobedrijf Fiat gabaseerd. En dat is gewoon weggegooid geld. Ook al plakken ze de hele auto voll met italiaanse vlaggen. Zelfs op de sloop willen ze die dingen niet eens meer hebben.
arjens zegt
@markieanta Ik heb ook per defenitie niet kwaliteit in mijn post vermeld (mijn ex schoonvder rijdt in een Thesis en heeft er inderdaad kwaliteits problemen mee). Eerlijk, ik ben ook totaal niet onder de indruk van Audi / VW, BMW valt weer buiten dit verhaal, kwaliteit is daar nog van hoog niveau. Ik heb er ook ervaringen (VW/Audi) mee en dat zijn ook niet de beste. Ik heb de restwaarde ook niet vernoemd, want dat is inderdaad een punt, waar Lancia het op aflegt. Als je een dergelijke auto koopt, koop je meestal minder op rationele gronden. Ik heb met name op stijl en ontwerp gespeeld, dat zijn items waar Lancia erg sterk in is.
arjens zegt
@CSL Ovderdrijven is ook een kunst, zwaar onbetrouwbaar??? Zo ver ik het weet doet de Fiat bravo het bet redelijk. De kwaliteit is erg omhoog gegaan. Je mag best eens over dit vooroordeel af stappen. Het zijn zeker geen Japanse auto’s, je zal nog wel eens problemen mee hebben, zie post hierboven. Maar om alles nu over een kam heen te scheren??? Je wilt niet weten hoeveel problemen ik met mijn VW Golf type V heb gehad. en ik heb er niet in 1 gereden, maak er 4 van. en waarom is Fiat belachelijk?? Volgens mij is het bedrijf erg goed bezig.
Dr15 zegt
@ CLS, sjonge jonge, wat ben jij een dom mannetje zeg, wij rijden nu 9 jaar een Multipla met nu bijna 3 ton op de teller, nog nooit problemen mee gehad, enkel de remmen rondom, en dat was pas bij 1,5 ton.
Dus ik snap niet wat voor onzin je nou allemaal uitkraamt, want er klopt vrij weinig van. En ja, een bmw gebruikt duurdere producten, maar dat is terug te zien in de prijs, en dan heb je nog niet eens een enkele optie aangevinkt.
On-topic, prachtige auto de Delta en zeker met deze opties. En wat al vaker gezegd is is dat dit een hele goede concurrent is voor een a3 of 1-serie.
Dr15
verrari zegt
@ CSL. Dat jij graag in een CSL met verchroomde 20 inch velgen (wil) rondrijd(en) is toch ook algemeen bekend..
We hebben het hier over een Lancia, auto met stijl en klasse.
Andrea zegt
Mensen die zich druk maken om de restwaarde van een auto zullen gelukkig nooit begrijpen wat de charme en schoonheid van een Lancia of een auto in het algemeen is. Godzijdank kopen dat soort mensen liever een Golf of A3.
CSL zegt
@Dr15
Die Multipla is niet om aan te zien.
arjens zegt
@CSL Dat is de meest functionele auto in zijn klasse.
verrari zegt
CSL = pauperbak
Nuvolari zegt
BMW is toch een ordinair merk voor het plebs. Mensen die autoliefhebber en stijlvol zijn kopen toch de Lancia. Goed je moet je de afschrijving en onderhoud kunnen veroorloven. Maar dat is toch met alle specialty merken (Jaguar, Alfa Romeo, Maserati en Lancia)?
Squadra zegt
Leuk deze reacties van allerlei mensen op deze Lancia Delta, vooral het kwaliteits verhaal is altijd leuk. Daarom komen op Autoblog de echte liefhebbers van merken als Lancia en Alfa Romeo ook maar zelden omdat er altijd van die domme reacties zijn.
Die zitten op een forum van hun club en praten daar over totaal andere dingen. Zelf rijd ik al jaren Alfa Romeo ben zeg maar verhuist naar Alfablog en ik heb nog nooit problemen gehad aan mijn Alfa’s. Mijn vriendin rijd een 916 GTV heerlijke auto die met goed onderhoud het prima doet!!!
Life is emotion i drive it! ALFA ROMEO.
Ciao
Squadra
F355GTB zegt
Ik behoor wel tot de liefhebbers der Italiaanse auto’s. Ik kan deze ook wel waarderen, al ben ik meer van de Alfa’s. Maar de Delta mag er wel wezen vind ik. Weer eens iets anders. Ziet er van binnen ook erg chique uit.
In tegenstelling tot CSL zie ik hier weinig BMW in. BMW’s kan ik ook erg waarderen hoor, maar ik zie het hier niet…
rbrajkovic zegt
Ik rijd rond in mijn tweede Lancia Dedra (technisch gebaseerd op de Fiat Tipo) van 11 jaar oud. In een wat verder verleden heb ik twee BMW 3 series gereden en met beide “Dreiers” had ik meer problemen dan mijn Lancia’s…en dan moest ik in die BMW’s mijn raampjes nog openzwengelen ook!
F355GTB zegt
Zo is het maar net, rbrajkovic!
Toevallig ga ik a.s. dinsdag mijn Alfa 147 ophalen. De afgelopen zes jaar heb ik in een Opel Vectra 2.0 16V turbodiesel rondgereden… Die was een kleine vier jaar oud toen ik ‘m kocht. Best wel ellende met dat ding gehad. Ik wil niet weten hoeveel euro’tjes ik naar de opel-dealer heb gebracht. Terwijl ik zes jaar geleden mijn Alfa 155 inruilde voor deze Vectra, omdat ik veel reed. Dus ik dacht: beter een degelijke Duitser. Dat heb ik geweten.
Vaak praat men elkaar ook na, als het gaat om italiaanse auto’s. Veel van die praat is gebaseerd op het alfasud-tijdperk.
En het is ook een kwestie van geluk. Ik ken ook genoeg mensen die nooit wat met hun Opels hebben, bijvoorbeeld.
aptabak zegt
zo is dat F355GTB, ik ruil m’n peugot 206 1.6 XT in op een Alfa 147, nooit weer een peugot, hoop dat ik m’n euro’s met deze wagen een beetje op peil kan houden. Niks als ellende met zo’n 206!!!
revaei zegt
Ooit reed ik met heel veel plezier een Lybra. Maar de baas die ik nu heb liet mij kiezen uit Opel of Audi. Het werd een A4. De Lybra reed lekkerder en zat beter….
En als er iets met de auto is, zijn ze allemaal duur.
De Delta vind ik echt gruwelijk mooi.
Ik ben gewoon jaloers op iedereen die er eentje heeft.
sebastianchubasco zegt
de delta met de nieuwe 190pk diesel vind ik af. je kunt hem rustig naar 240 pk chippen (om even in petjes taal te spreken) maar ja…
***
als je een audi van zeg 50000 koopt. en hij is over 10 jaar 10000 waard dan schrijf je 40000 euro af…
als je een lancia van 40000 koopt en hij is over is over 10 jaar 4000 waard dan schrijf je 36000 euro af…
volgens mij ben je met een ‘premium auto’ niet altijd beter uit, als je dit een reeele aanname vindt… dus, ja hogere restwaarde misschien maar je houdt minder geld over…
arjens zegt
@sebastianchubasco Heel eerlijk, maar met dit soort auto’s kan mij de restwaarde toch wel aan mijn reet roesten. En ik deel je mening, als je geen afschrijving wil, koop dan een Ford Escort en neem een ov kaart!
F355GTB zegt
Welcome to the club, aptabak !
Persoonlijk vind ik Alfa’s één van de weinige betaalbare auto’s die iets extra’s hebben. Het geluid, bepaalde uitstraling, etc.
@revaei:
Lybra is ook een erg mooie auto. Ik ben benieuwd of daar nog een opvolger voor komt. Lancia maakt momenteel helemaal geen sedans.
sebastianchubasco zegt
@arjens
mensen staren zich vaak blind op de hogere restwaarde, en bepalen daarmee vaak hun aankoop. veelgehoorde frase: ik koop liever een audi want dan heb je nog een goed bedrag in de doorverkoop; maar bedenken zich niet dat ze uiteindelijk veel meer geld kwijt zijn.
ErwinLagcher zegt
Ik zie, ik zie ………………………… een 3-serie (stoned)
ErwinLagcher zegt
OT een zeer stijlvolle bak. De restwaarde zou me echt aan mijn reet roesten.
arjens zegt
@sebastianchubasco Dat is ook zo, Duitse auto’s staan garant voor een hoge restwaarde…. Lariekoek. Een auto is de slechtste investering, restwaarde…. Ja, een auto kopen is voor 95% altijd een emotie beslissing. Ik ken er maar weinig die echt op financiele gronden een auto kopen. Dat zijn dan personen die een standaard van een standaard Skoda nemen, of een Dacia. Want waarom veel geld uitgeven aan een auto, wat je toch niet terug krijgt??
Dat is pas rationeel denken. Want wat je aangeeft, dat klopt. Onderaan de streep maakt het geen reet uit of je een A3 2.0 TDI 170PK Sportback aanschaft of een Lancia. Want wat betaal je voor een gelijk uitgeruste A3???? En wat hou je er aan over na 4 jaar?? En zet het tegenover een Lancia.. Percentages, ja daar koop ik niks voor. Ik wil weten wat ik handje contantje terug krijg…
sebastianchubasco zegt
@arjens
gek he, dat er dan zo weining mensen in nederland in een lancia rijden… :)
Benjamin1 zegt
@CSL
Helemaal opeten jij:
OT
De Lybra is echt de lelijkste Lancia. Ever. Period.
Benjamin1 zegt
.gif fail!!
http://www.flickr.com/photos/halfbyte/3113280978/in/photostream/
Deze dus.
arjens zegt
@sebastianchubasco Of gelukkig dat er niet de aantallen rond rijden als de a3/ bmw 3 serie? Dan wordt deze auto weer zo normaal. Terwijl het nu een zeer mooie, opvallende en zeer stijlvolle auto is, waar mensen zich nog omdraaien als er een voorbij rijdt.
Ik kan mijn nog herinneren, we waren onlangs op stap met een groep. Een van de dames heeft een nieuwe c klasse en een van de heren, had een tijdelijke witte Delta.. En ze stonden naast elkaar, de c klasse is verre van een lelijke auto, maar valt in het niet bij een delta.
sebastianchubasco zegt
@arjens
tja een c klasse…
persoonlijk vind ik mercedes wel een merk met een sterk en juist imago. maar qua vormgeving laten ze in de kleinere klasses nog wel eens een steek liggen.
de nieuwe delta is ook fors, wat met het vrijzinnige vormgeving een extraverte auto maakt. kan me voorstellen dat de c klasse in het niet valt…
ik hoop daarom dat lancia ook echt met de 3deurs hpe uitkomt. iets lagere daklijn, kortere wielbasis, lager op de veren… 4wielaandrijving, abarth groep a versie, ik dwaal af…
arjens zegt
@sebastianchubasco Oei een 3 deurs dat lijkt mij wat, terug naar het idee van de oude Intergrale. Prachtig :) , alleen wat wil Fiat eigenlijk met Lancia gaan doen? En is Lancia tegenwoordig niet meer geent op luxe ipv sportief? Met name de nieuwe Delta?
Ja en verder, ik ken verder geen auto in de klasse, en klasse hoger die een zo sterke en mooie uitstraling heeft dan deze Delta.
sebastianchubasco zegt
@arjens
ik denk dat sportiviteit voor een wezenlijk deel bij elk van de italiaanse merken aanwezig moet zijn. sportiviteit spreekt nou eenmaal het mannelijk deel van de koper aan. je kunt best sportiviteit en luxe in 1 gamma kwijt. ik geloof echt dat de italiaanse merken onderling beter gaan verkopen als ze hun eigen sportieve tak hebben. kijk maar naar citroen en peugeot.
dus op dit vlak vind ik FGA de plank mis slaan. er moet dus van de delta een sportieve variant komen. het is niet erg als er een beetje overlap is bij fiat en alfa. dat kun je nog handig omzeilen met uitrustingsniveau oid…
arjens zegt
@sebastianchubasco Lancia heeft natuurlijk een grote sportieve geschiedenis en dat mag je ook niet verlogenen. En de combinatie desing en sportiviteit, zal vooral met het oog op Italiaans design icm het merk Lancia, nog voor iets bijzonders kunnen zorgen. ik hoop gewoon dat FGA iets meer met Lancia gaat doen. de delta is prachtig maar ze hadden ook zo’n mooie coupe op de plank liggen en een Delta 3, lijkt mij een goed idee! Wat ik jammer vind is dat er een tijd lang Fiats, iets luxer werden aangekleed.
sebastianchubasco zegt
inderdaad, een fiat 130 coupe revival lijkt me echt mooi. helaas is italie maar een klein land vergeleken met duitsland of frankrijk en zijn de inwoners qua autokeus lang niet zo chauvinistisch. dus een fiat als in de jaren ’60 en ’70 met enorme modellen overlap en directe concurrenten als alfa en lancia zal nooit meer terugkomen…
tenzij er in amerika goed verkocht gaat worden…
ik ga pitten… tot later arjens…
arjens zegt
@sebastianchubasco Leuk een Fiat 130 coupe.. Ja wellicht toont Lancia toch ballen en richt zich op de niche markt. Wellicht een handtekeningen actie???
Maar slaap lekker en tot de volgende keer. Was een interessant gesprek!
KEV9 zegt
voor die 39K krijg je hoop lancia en kwaliteit, voor 39K koop je niet eens een BMW met dezelfde opties en prestaties
CarloAbarth zegt
@Squadra: exact! Daarom ben ik http://www.fiatblog.nl maar begonnen…
Andrea zegt
Natuurlijk kan ik ook waardering opbrengen voor de kwaliteit van een BMW of een Audi.
Natuurlijk zijn de restwaardes van die merken beter dan van een Lancia of Alfa Romeo.
Maar mensen, ik woon in Amsterdam en als ik om me heen kijk naar wat voor types er in BMW’s (marokkaandse dealertjes), Mercedes (asociale taxichauffeurs) en Audi’s (opgefokte kantoorlullo’s) rondrijden, dan snap je waarom je een blij gevoel krijgt als je in een Lancia rondrijdt.
riki zegt
Allemaal lulkoek !
Heb zelf een lybra (5 jaar 150.000km) en thesis (5 jaar 130.000km) gereden.
Nooit hebben deze wagens mij ooit in de steek gelaten !!!
Kijk maar eens wat je 3-serie en audi A3 en andere duitsers nog waard zijn na 5 jaar…geen 1000 euro meer dan een italiaan !!!
(bedenk dan maar eens de aanschafprijs van uw Duitser)
Heb mij nu de Delta gekocht…gewoon schitterende wagen…buiten als binnen.
Zitten jullie maar leuk in je oersaaie duitsers…staan hier op elke hoek geparkeerd..meestal zitten er ook vooral vreemdelingen in…, Polen, Marrokanen, Turken etc.., in die mercedessen en bmw’s
RubenBaeten zegt
@riki: Wat denk je dan dat ze in Italië denken van al die rare Hollanders in hun auto’s. Blegh!
CarloAbarth zegt
@Ruben: lol, haha. De Italianen zitten op hun forum: “Ach, jullie allemaal in je Lancia’s en Fiats, die staan hier op iedere hoek van de straat, ik ga lekker voor een Audi, tenminste een beetje onderscheidend!”
6C Jordy zegt
@CSL,
Gooi je tankje van je Gilera nog maar eens vol.
Of ben je waarschijnlijk nog geen 16 jaar?
BananaFlip zegt
Prachtig, krachtig, zuinig, Italiaans, sexy en luxe.
Goede auto, de Delta :mrgreen:
nanobyte zegt
een zestal jaar geleden had ik een nieuwe Delta 2.0 gt gekocht. Mooi afgewerkt van binnen alcantara e.d., maar voor het overige problemen vanaf het eerste jaar.Electrische problemen, problemen met syncro van boite,luchtmassameter, alternator… Koop en je zal zien wanneer het op garantie aan komt hoever je zal komen!!!Verkleuring van de carrosseriekleur ( rood ) en dat al na twee jaar. Met veel moeite verkocht gekregen aan een garage!!!
Peter Nuijs zegt
We zijn een MKB en zijn nu ruim een jaar geleden bij Fiat terecht gekomen voor hun bestelauto’s. Bij de dealer kwam ook Lancia in beeld en inmiddels hebben we 2 Delta’s: beiden met 2 liter turbo diesel, één in Platina (verkoper) en één in Executive (zaakvoerder) uitvoering. Voor ons zijn beiden ultieme zakelijke auto’s van deze tijd: niet grotesk, zuinig, ruim, betrouwbaar en bovenal smaakvol. Absoluut aan te bevelen!