De eerste foto’s van de gloednieuwe C3 zijn nog maar net bekend, of er is al een exemplaar gespot in het wild. En dat terwijl de C3 nog officieel gepresenteerd moet worden in september tijdens de IAA van Frankfurt. En het duurt helemaal nog een aantal maanden voordat de C3 bij de dealer zal staan.
Persoonlijk vind ik het wel een kek karretje, zeker dankzij de speciale (panoramische) Zénith voorruit. Maar ook het interieur vind ik er zeer netjes uit zien voor zo’n kleine auto. Op onderstaande foto’s kan je deze kleine Fransoos van alle kanten bekijken.
Met dank aan Marius voor de foto’s!
CITROËN PRESENTEERT NIEUWE CITROËN C3
Citroën presenteert de nieuwe Citroën C3. De nieuwe C3 heeft een ambitieuze doelstelling: de huidige Citroën C3 vervangen, waarvan er sinds de introductie in 2002 meer dan 2 miljoen zijn verkocht.
‘Dit is een belangrijke vernieuwing voor Citroën; de nieuwe Citroën C3 stelt ons in staat om onze ambitie te vervullen: meer marktaandeel behalen in zowel de particuliere als de zakelijke markt’, aldus Jean-Marc Galès, Algemeen Directeur van Citroën.
• Nieuwe Citroën C3 voldoet aan hogere eisen
Citroën wil met deze nieuwe C3 het succes van de huidige C3 vergroten dankzij:
De stijl en persoonlijkheid van de auto;
De compacte buitenmaten en grote binnenruimte;
Het hoge comfortniveau;
Het niveau van de uitvoeringen [rijke uitrusting, optiemogelijkheden]De nieuwe Citroën C3 is 3,94 meter lang, 1,71 meter breed en 1,51 meter hoog. Bij de ontwikkeling van de nieuwe Citroën C3 is speciale aandacht gegeven aan de gebruikte materialen, de afwerking van het interieur en de dynamiek van de auto. De nieuwe Citroën C3 is daarmee een compacte auto geworden die zich qua beleving kan vergelijken met auto’s uit een hoger segment. Daarnaast wordt een nieuwe generatie hifi- en multimediasysteem leverbaar.
Uniek detail is dat van deze nieuwe Citroën C3 geen prototype is ontwikkeld. Om een perfecte betrouwbaarheid van deze nieuwe auto te garanderen zijn inmiddels meer dan 2 miljoen testkilometers afgelegd.
• Expertise Citroën op MPV-gebied toegepast op Citroën C3
Citroën heeft haar expertise op het gebied van MPV’s goed benut voor de nieuwe Citroën C3. Zo is de nieuwe Citroën C3 uit te rusten vanaf het tweede niveau met een Zenith voorruit [panoramische voorruit], die zowel berijder als passagiers het gevoel geeft in een cockpit te zitten.
De nieuwe Citroën C3 is het eerste model dat voorzien is van het nieuwe Citroën-logo. De nieuwe Citroën C3 zal uitsluitend geproduceerd worden in Frankrijk, in de fabrieken van Aulnay en Poissy.
• Nieuwe ontwikkelingen motorengamma
Dankzij een verbeterde aerodynamica [CX-waarde 0,30], zijn zowel het verbruik als de CO2-uitstoot van de nieuwe Citroën C3 sterk verbeterd. Een motor die minder uitstoot dan 99 gram/km staat in de planning. Vanaf eind volgend jaar is tevens een nieuw Stop & Start systeem voorzien.
Naar verwachting zal de Citroën C3 rond de jaarwisseling haar opwachting maken in de Nederlandse Citroën-showrooms.
Lotus-Omega zegt
Dit is echt onwijs gaaf! :D
Race_Kees zegt
Nou das vreemd! Waar is dat lekker gekke -wij zijn Citroen dus afwijkend- stuurtje?
Valt mij tegen.
Dat glimmende dashboard lijkt mij ook erg fijn als de zon er op schijnt, wordt met zonnebril geleverd?
Polygoon zegt
Het oude model was wel dringend aan vernieuwing toe. Ik vind het een geslaagde hernieuwing, nu wacht ik enkel nog op de remaken van de 2 cv
Pixed zegt
Eéntje gezien in het zwart toen ik zaterdag terug kwam van Parijs. Is inderdaad héél knap voor een moderne eend te zijn.
Oliver zegt
Als echte Citrofiel vind ik dit geweldig, ik vind het ook een hele mooie auto geworden, kijk, als je toch naar een kleinere auto moet van de baas, dan liever dit dan een Polo, toch? :D
Laue zegt
leuke wagen :D voor mijn vriendin :)
Citrofiel zegt
Niet eens een Autoblog-watermerkje er overheen, jongens? Je weet dat je dan het risico loopt dat Autoweek het doet hè? :P
OnT; Apart dat hij nu al gesignaleerd is. Daar doet Citroën iets niet goed… Of juist wel..? Heeft ze toch een extra berichtje opgeleverd.
Zo in een realistische omgeving vind ik hem zeker meevallen. Niet overdone, niet te grof. Leuk ding. Alleen saai kleurtje…
Lotus-Omega zegt
@ race_kees: dat stuur heeft de C3 nooit gehad
de C3 en C3 piccaso krijgen hem niet ivm de kosten, een dergelijk stuur is duurder dan een gewone en dat moet weer worden door berekent aan de klant en hij wordt dan te duur voor zijn klasse, of ze moeten bezuinigen op dingen als hoogwaardige materiaalen. citroën heeft deze keuze gemaakt, wat tegoede komt aan de afwerking en het materiaal gebruik!
( heb een keer een interview gelezen met een Designer van citroën over o.a. de C3 piccasso)
Dr. Bronx zegt
Dit mooi? Dit is echt echt spuuglelijk die koplampen en die achterlichten haha ziet er niet uit. En van de zijkant klopt het helemaal niet.
Jammer want Citroen ging net de goede kant op qua design met de C5.
duppie zegt
Wanneer is die walvismuil grille hype eens over? Blijf ’t afzichtelijk vinden.
Stephan zegt
Ik vind die voorruit wel wat hebben, mooi gezicht, wel volle zon in je bakkes.
Donstil zegt
Gaaf hier een afgevlakt stuurtje (bleh!).
Ik zie ook een hoop goedkoop glimmend plastic, citroen (met puntjes) rijders zullen zich goed kunnen vinden in de nieuwe C3 lijkt me.
Laue zegt
@ donstil,
vw,peugot,opel,citroen,alfa,dodge,chrylser bijna alle dashboards e.d. zijn van plastic zelfs de audi a3, merc a klasse e.d. heb net in de nieuwe VW golf gezeten full options maar het dashboard, en knoppen enz enz. allemaal cheapy plastic.
leef ermee of koop een roller
zed zegt
Hebben ze in Frankrijk een nieuw type nummerplaat? De laatste tijd al enkele gezien waarvan het zone nr nu in het klein op de plaat staat.
AutoInformatief zegt
Zeker een flinke vooruitgang op de huidige zeg! Ziet er goed uit…
Headhunterz zegt
hmm niet echt spectaculair, maar dat kan ook komen omdat ik er een elke morgen zie als ik langs de Citroen dealer fiets en mooi vind ik um niet :?
W115 zegt
niet mooi, als je hem van de zijkant bekijkt dan past de eerste helft totaal niet met de 2e helft, gemiste kans dus :(
Powerbrake zegt
En dan maar door blijven zeuren dat de Prius III zo lelijk is, hoezo “we meten met twee maten”?.
Thomas Bol zegt
@Headhunterz
’t Ding is nog niet eens uit :’)
:mrgreen: zegt
Andere achterlichten en grill, rond stuur en die belachelijk grote voorruit vervangen door een normaal model en dan vind ik hem goed. Vooral leuk dat je met een sleutel moet starten en niet met zo’n idiote knop.
Citrofiel zegt
@ Stephan; Daarvoor kun je een scherm naar beneden trekken.
@ zed; Klopt. In Frankrijk komen nieuwe nummerplaten. Zie hier.
@ Headhunterz; Hij is pas net geïntroduceerd, en deze auto in dit artikel is bijzonder omdat hij dus nog niet op de weg hoort te zijn, en ook niet bij de dealer. Als hij al langer bij jou bij de dealer staat, had je allang foto’s moeten maken. Of een nieuwe bril moeten kopen…
@ Powerbrake; Ik heb gelukkig nooit gezegd dat de Prius III lelijk is. ;)
Citrofiel zegt
@ mrgreen; Als je een korte voorruit wil, moet je (in Nederland althans) de goedkoopste uitvoering nemen. Die heeft een normale voorruit, vanaf het tweede uitrustingsniveau is de lange voorruit standaard. Aan de rest valt voorlopig weinig te veranderen…
Joost1990 zegt
@ Thomas Bol
De Kia Pro-cee’d stond ook al even bij de dealer bij mij in de buurt toen bij mij de Autoweek op de deurmat plofte met de ‘eerste fotos’. Ik kijk er dus niet meer heel erg van op.
Larrs zegt
Ik ben het eens met Duppie, die grille kan niet.
Donstil zegt
@Laue oke dat snap ik wel.
maar er is verschil tussen legoplastic(keihard) en plastic met kwaliteit(iets zachter).
hier zie je gewoon aan af dat je een goedkopere auto hebt gekocht (athans zo lijkt het op deze plaatjes) en dat is zonde want dat is bij andere auto;s in deze prijs klasse minder.
db87 zegt
Vind de lijnen van de C3 te rond, mag wel wat scherper allemaal.
Hadden ze maar wat meer de C4 als uitgangspunt genomen.
yns zegt
interieur (dashboard) ziet er verschrikkelijk goed uit voor zo een k u t merk
Citrofiel zegt
@ yns; Als het er goed uit ziet, waarom is het dan nog een ‘k u t merk’? Waarom is het überhaupt een ‘k u t merk’?
Esprit_de_Flandre zegt
Leuk ding, maar ik vrees dat ik er wat snel op uitgekeken zal raken. Nu ja, we zullen wel zien.
9000cse zegt
@ Citrofiel
Ook al zou hij nog niet op de weg horen te zijn, omdat hij nog niet officieel is geïntroduceerd, dan is het tenminste toch wel merkwaardig, dat er een typegoedkeuring voor is afgegeven (gezien de nieuwe nummerplaten).
Toen de oude nummerplaten nog geldig waren, kregen auto’s, waarvoor nog geen typegoedkeuring was afgegeven behalve de vier eerste en twee laatste cijfers alleen maar een W als letter. Ik heb er zelf nog mee gereden. Maar ik weet niet, hoe dat nu geregeld is met de nieuwe platen.
Harold zegt
Leuk ding vind gril niet bijster orgineel.
Afrodiziact zegt
@ Dr. Bronx
Hoezo “klopt helemaal niet”? Hij staat er toch? Ding gaat toch verkocht worden? Dus hij klopt toch wel? Of maak jij nog een andere voor ze? Die volgens jou wel klopt.
Mooie bak. Zou hem zo kopen als ik in die klasse iets zou zoeken. Wat ik trouwens ook meestal doe, alleen heb ik net een nieuwe. Alleen wanneer ik mag kiezen tussen deze en de C3 Picasso, dan zou ik denk ik de laatste nemen…
Simpson zegt
leuk ding, dat raam vind ik ook mooi gevonden,
lekker veel overzicht en niet meer met je bek op het stuur als je vooraan staat bij stoplichten die zo geplaatst zijn dat er een containerschip onderdoor kan.
Freewarefreak zegt
Waar dan? Ik zie op de eerste foto alleen een mooie Audi achter een zilveren vlek… whehe… ;)
OT: Ben niet zo gek van de buitenkant. Maar het interieur en dashboard ziet er toch wel verschrikkelijk mooi uit. Als nou ook nog de feel en kwaliteit net zo mooi is als de looks, dan is dat toch wel een enorme verbetering van Citroën.
Maar dan moet het interieur van de Premium DS3 dus nog mooier worden…
Bob zegt
Dekt de verzekering nog bij een barst in zo’n raam? Of is het een dak?
Citrofiel zegt
@ 9000cse; Waarom zouden ze niet op voorhand al een typegoedkeuring aan kunnen vragen?
9000cse zegt
@ Citrofiel
Natuurlijk kun je al “op voorhand” een typegoedkeuring aanvragen, maar dan moet de auto helemaal productieklaar zijn. Het betekent in dit geval, dat de productiebanden van dit model dus al lopen. Maar dat is wel al drie maanden voor zijn voorstelling. En dat is nogal vroeg.
Citrofiel zegt
@ 9000cse; Volstaat een voorserie-exemplaar niet dan? Wel vreemd dat deze C3 al gebouwd wordt dan. Het is tenslotte niet zo dat ze een grote voorraad huidige C3’s hebben die alle verkopen van de komende maanden gaat dekken. De C3 wordt in Frankrijk en Italië namelijk nog erg goed verkocht. :?
Citrofiel zegt
Jaja, autoblog, ik zei het toch. Nu hebben we hier een diefje, die zonder bronvermelding de plaatjes overneemt. Watermerken!!
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=11585&n=0
Of hebben zij gestolen van WCF, en heeft autoblog ook gestolen van WCF? Of kregen WCF en Autoblog beide de foto’s aangeleverd van Marius? :?
robbie zegt
@Citrofiel, wij kregen ze in elk geval aangeleverd via Marius. Want wij stelen namelijk nooit :D Altijd linkjes erbij enzo ;)
WCF heeft ze waarschijnlijk ook opgestuurd gekregen.
En ik weet wel heel erg zeker dat AI ze gewoon gejat heeft. Hij heeft namelijk nooit unieke content en ript alles van andere websites en doet alsof hij het zelf bedacht/geschreven/gehoord heeft…
Citrofiel zegt
@ robbie; Eigenlijk had ik het kunnen weten, AB steelt niet. AB is te goeder trouw. :P Dus of WCF is zo grappig geweest de dankvermelding over te nemen, of ze hebben het ook aangeleverd gekregen. In het eerste geval was een watermerkje ter promotie toch wel grappig geweest. In het tweede geval had je er niets aan…
De ‘status’ van AI was mij bekend, nadat ik een keer een tip stuurde van AI naar AB. Vandaar dat ik juist daar ben gaan kijken of hij inderdaad de C3-foto’s over had genomen. :evil:
9000cse zegt
@ Citrofiel
Ik weet natuurlijk niets over deze specifieke auto en ook niet of de Franse RDW nog herkenbare nummerborden heeft voor auto’s zonder typegoedkeuring. Ook kunnen de regels in de loop der jaren veranderd zijn. Maar het is beslist nog niet lang geleden, dat ik nog een auto in Frankrijk heb gezien met een (oud) W-nummerbord. Als ik me niet vergis was dat rond de laatste salon de l’automobile in Parijs eind vorig jaar.
Maar ik blijf het merkwaardig vinden, dat er zo vroeg al een exemplaar in het wild rondrijdt.
Activa zegt
Ziet er leuk uit, zo hem zelf niet kopen want eerder opteren voor de DS3 die er nog beter uitziet, interieur is ergggg mooi, met tellerpartij a la C5, als de kwaliteit een even grote sprong maakt als in deze C5 dan kunnen ze in Frankrijk op hun 2 oren, hij zal het wel maken in zij segment.
Windhoos zegt
In tegenstelling tot de DS3 kan dit me niet echt bekoren….