De Mansory Veyron LINEA Vincerò stond begin dit jaar in Geneve. De auto is gebaseerd op de Bugatti Veyron en heeft zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant een upgrade gekregen. De specs van de motor zijn natuurlijk het meest interessant: 1.109 pk en 1.310 Nm!
Tot nu toe hadden we alleen maar studiofoto’s en foto’s van de beursvloer. Gelukkig is Mansory onlangs een rondje gaan rijden met deze brute bak en hebben ze de volgende foto’s gemaakt. Enjoy!
1NteNSe zegt
Wauw! Mooi hoor! Dat lijntje in de grill maakt het mooi af, en vooral de velgen bevallen me wel! :D
b0z4 zegt
Mooi hoor
MJ zegt
Knap!
1001 pk was wat aan de lage kant, opkrikken dan maar… =)
Lillikerd zegt
Eindelijk een Veyron die motorisch is aangepakt :D
TinQ zegt
Kanonnen wat een dik ding…..!!!
Rolls-Royce Motorcars zegt
Ik ben geen fan van tuning, maar ik moet zeggen dat dit er toch wel erg dik uitziet. Ik heb alleen mijn bedenkingen over het ontbreken van de Bugatti-logo’s. Ook dat v-tje van Vinceró vind ik niet zo mooi
JP zegt
Standaard worden ze al met minimaal 1050pk geleverd, zodat ze in ijlere lucht nog de beloofde 1001pk halen…..Ik zou met mijn Veyron gewoon ff aankloppen bij Ziptuning…Die zullen er wel 1400pk uit persen met een sjip
ferrari599xx zegt
woooow een veyron met 1109pk en een mooie grille
BmwMPower zegt
De allergaafste Veyron van het moment!
bp_sti zegt
@ JP je theorie klopt wel niet helemaal hé turbos presteren beter bij ijle lucht en immers dat de veyron er 4 heeft…
Specht zegt
Zeker de allergaafste Veyron, alleen zo jammer dat er dan zeer waarschijnlijk ook weer de allerfoutste oliesjeiks mee rond gaan rijden.
Roelio zegt
Die kleur is echt waanzinnig mooi!! Dit is hoe de Veyron had moeten zijn vind ik. Dat extra vermogen is absoluut niet nodig maar maakt het toch ook weer een tikje exclusiever.
Jo zegt
Wie moeten er dan mee gaan rondrijden? Petjes?
JP zegt
Worden maar 3 stuks van gebouwd
Roelio zegt
Echt een waanziniig mooie auto!! Is deze Veyron helemaal van carbon??!? De velgen zijn ook echt heel erg mooi. Ik vraag me af of ze buiten het interieur, het uiterlijk en het vermogen ook de handling nog hebben kunnen verbeteren? Echt de perfecte auto als je het mij vraagt, deze looks maken het veel exclusiever en een “Best car ever”.
rikus zegt
mooiste Veyron.. supergeil!
DD zegt
@bp_sti: Hoe komt dat dan? Het is toch hoe meer zuurstof een motor krijgt hoe meer vermogen?
Citrofiel zegt
@ DD; Hoe ijler de lucht, hoe meer verschil een turbo kan maken ten opzichte van een turboloze motor? Of zoiets? Ik denk dat hij zoiets bedoelt, en dat hij het door elkaar haalt. :?
M-lover zegt
pff, 100 pk op 1000pk winnen, das maar juist 10% winst (wss gewoon de druk ietsiepietsie hoger gezet)
anyway: ziet er dik uit!
opel meriva zegt
gaaf hoor
timberleek zegt
@ m-lover
ja het valt mij ook nogal tegen wat de diverse tuners eruit kunnen halen
M-lover zegt
@timberleek:
ik wacht nog steeds tot een gek er geld tegenaan smijt om er eens andere zuigers/ nokkenassen en dikkere turbo’s op te zetten… dan kan het nog leuk worden!
en in hemelsnaam, pas de overbrengingen eens aan, 400km/h doe je toch echt niet, trekt het ding ook wat sneller op (tja, een standaard veyron kom je ook echt niet mee van je plaats af aan het rode licht :P)
DD zegt
@M-lover: ik denk dat ie niet veel sneller kan optrekken. Ik vermoed dat de banden oid het niet aan kunnen. Maar als het kan zetten ze er toch gewoon een versnelling bij :p. En sneller optrekken en dezelfde of hogere top :p
christiaan zegt
pk opgevoerd, ook bij topsnelheid? (:
Stefan zegt
Filmpje hier:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/13/video-mansory-veyron-vincero
specs: 2.2s 0-100, 5.0s 0-200
frank zegt
“gebaseerd op de veyron”, je zou het niet zeggen, ik had het nooit geraden als het er niet bij had gestaan
F355GTB zegt
Goed dat deze auto eens onder handen is genomen. Standaard is ie op mototisch gebied toch wat magertjes uitgerust…
Nee, ik vind ‘m wel geslaagd! Op zich ben ik ook niet zo’n fan van tunen, maar dit is wel smaakvol gedaan. Die carbon-look ben ik ook wel over te spreken…
Wat wel apart is: Op deze foto zie je aan de wielen dat de auto rijdt… Ik zie echter en lege bestuurdersstoel:
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/Mansory/Bugatti_Veyron_Linea_Vincero_IRL/mansory_vincero_01.jpg
De nieuwe knight rider?
Gioor zegt
@ DD
nee hij is gewoon te zwaar daarom trekt hij niet sneller op.
Duidelijk zegt
zoals DD zei: Hij zal waarschijnlijk niet sneller optrekken, ze zullen de koppel wel elektronisch beperken, wat ze bij de originele veyron ook al deden ;-) (1250 nm is al degelijk veel).
Over chiptuning naar 1400 pk … is mogelijk. Een motor maken die dat kan produceren is zeker te doen. Is ook zeker uit een W16 te halen. Probleem is gewoon dat je daar helemaal niets mee bent. De rest van de wagen moet die ook nog aankunnen.
Vele auto’s die chiptuning krijgen liggen na een bepaalde tijd in stukken doordat ze er niet voor gemaakt zijn. Voorbeeld: Ik (19) rij momenteel met een volvo 850 2.3 20v. Ik zou die kunnen opvoeren (zonder naar geld te kijken) van 156pk naar 230pk. Ik heb zo’n auto gezien die dat heeft gehad, zo’n behandeling. Wat is er gebeurd? 140.000 km en dat ding rammelt langs alle kanten…
Nu kun je dus ook gaan zeggen dat je de rest ook kunt gaan aanpassen aan die behoefte. Banden, onderstel, ophanging, … Enkel hebben we het op dit moment over een VEYRON. Die auto is door de ontwerpers ontworpen om het beste te zijn dat ze in die tijd op de markt konden brengen. Nu zijn we wat tijd later dus is het normaal dat het verbeterd kan worden. Maar ik denk niet dat het vele beter kan als dit ;-)
Bart zegt
Dacht dat de Veyron niet getuned mocht worden.
Klassiekerrally zegt
Wat doet dat maandverband-logo op de hoofdsteunen?
timberleek zegt
@ duidelijk
1400 pk krijgen ze ook al uit een v8
alleen is het dan wel een blok dat veel onderhoudt nodig heeft. maar dat heb je zowiezo bij dit soort auto’s
je kan nu ook v8 blokken met 2 turbo’s kopen die er ongeveer 2000pk uitpompen (nelsonracingengines.com)
of je het wilt is een tweede, maar uit een veyronblok kun je nog veel meer persen
eMiz0r zegt
@timberleek, das leuk maareh… levensduur? Pakweg 500km? 2 Grand Prix’s zeg maar? :)
Tig jaren terug trokken ze uit een 1.5 liter al 1400pk, maar dan moet je het echt niet over betrouwbaarheid en levensduur hebben. Het kán echter wel, net zoals met de Veyron. Je hebt er alleen geen zak aan.
CrazyHenkie zegt
@ Klassiekerrally
:lol: doet mij eerder denken aan het Center Parcs-logo :p
Klassiekerrally zegt
Ik vind ’t echt een logo van niks… Center Parcs lijkt er inderdaad ook wel op.
Wat heeft Vincerò eigenlijk te betekenen? Is het een beroemde (maar mij onbekende) Bugatti coureur, of is het een beruchte putdeksel in het circuit van Le Mans?
Duidelijk zegt
@timberleek: Wist ik al hoor ;-) Maar zelfs in de richting die ik volg hoor ik nog mensen die er van op kijken als ik hun dat zeg. Het was meer als algemene informatie bedoeld voor zij die dus denken dat het puur om meer, meer en nog is meer pk’s afhangt :p
RippiN zegt
Veruit de mooiste tot nu toe
:mrgreen: zegt
Mooie wagen, ik vraag mij af of hij ook als cabrio zou komen.
KippieKnaus zegt
Een mooie creatie van Mansory was tot kort geleden een contradictio interminis. Nu nietmeer!
KippieKnaus zegt
@KlassiekeRally De naam is gejat van het legendarische opera nummer Nessum Dorma. Het laatste stuk van dit lied:
“Dilegua, o notte! Tramontate, stelle! Tramontate, stelle! All’alba vincerò! Vincerò! Vincerò!”
(“Vanish, o night! Set, stars! Set, stars! At daybreak I shall win! I shall win! I shall win!”)
Vanquish zegt
Dit is toch wel zó bruut :O
GT2 zegt
Die Iraniër weet heel goed wat die doet.
Wat een vet ding zeg!!
Henk zegt
gewoon de begrensing wat gedownsized
timberleek zegt
@ emiz0r
ja dat zei ik ook al. maar je kan uit een dergelijk blok als in de veyron nog wel wat meer halen dan 1000 zonder al te veel in te boeten aan levensduur
Jeroen zegt
Wannneer komt nou de gestripte versie van de Veyron? Zonder airco, zonder allemaal luxe stuff. Gewoon basic, alleen het hoogst nodige.
Had de Topgear episode gekeken met Mclaren F1 tegen Veyron. In het begin sprintte de F1 gewoon weg van de Veyron, en dat terwijl ie 11 jaar ouder is dan de Veyron :0 . Als we nou s gewoon t blok van de Veyron in de Mclaren stoppen :)
JIFF zegt
@ bp_sti
Klets toch niet zo dom…
Hoe ijler de lucht, des te minder zuurstof, des te minder de prestatie.
Newbie???
timberleek zegt
@ jiff
ik denk dat bp_sti 2 dingen door elkaar haalt
in ijlere lucht krijg je met turbo’s niet meer vermogen (wat bp_sti wel aannam)
maar in verhouding tot atmosferische blokken behoudt je meer vermogen doordat de turbo’s er ietswat meer druk in houden (zoals het doel van de turbo)
dus je krijgt niet meer inderdaad
Benz.. zegt
Echt een koolstofvezel-kanon…!
qoekje zegt
leuk zoon rinspeed
Stefan-Venema zegt
Wat een verschrikkelijke verminking zeg :? En die motortuning is niet zo speciaal, iets meer overmaken naar naar Bugatti en lief vragen dan doen ze in Molsheim het vermogen ook wel wat omhoog ;) . Ik weet niet meer hoe hij heet, maar de laatste Nederlander die er een heeft gekocht had ook al een opgevoerde af fabriek (daar zijn ook filmpjes van met Allard Kalf).
Timmie zegt
Ik dacht dat eigenaars een contract moesten tekenen dat een tuningverbod oplegd… Hoe is dit dan mogelijk? Waarschijnlijk hebben ze daar bij Mansory (veel) geld op tafel moeten leggen om aan de auto te mogen prutsen. Zelfs de meest extreme straatlegale supercar moet per se door een of andere tuner verknald worden. Aan alle tuners: het is zo stilaan wel genoeg geweest zeker? Als een tuningverbod per contract al niet helpt tegen deze wansmakelijke bedrijven, wat dan nog wel?
Wilco zegt
Wat een onzin om die auto op te voeren. Idd, de levensduur gaat er wel aan. Ik zie er t nut ook niet van in, je bent toch al de snelste.