Bijna een jaar geleden kreeg de Grande Punto nog een facelift aangemeten. Is dit soms facelift nummer 2?
Het lijkt er op dat het hier gaat om enkele wijzigingen aan de binnen- en buitenkant van de auto. Het is dus geen compleet nieuw model. De voorkant lijkt licht gewijzigd ten opzichte van het huidige Grande Punto. zo zouden de luchtinlaten en de grille een andere vorm hebben gekregen, wat wel wat wegheeft van de Fiat Bravo.
De meeste veranderingen zijn terug te vinden in het interieur en ook onder de motorkap verandert het een en ander, er komen namelijk saaie zuinige Euro 5 motoren in het vooronder. De nieuwe Fiat Grande Punto is eind dit jaar te verwachten bij de dealers. De goedkoopste versie van de huidige Grande Punto is in Nederland al leverbaar vanaf € 12.695. (via Quattroruote.it)
Mika Hakkinen zegt
Blijft de mooiste auto in zijn klasse.. Lijkt beetje op een Maserati haha
lincoln zegt
waarom hebben Fiat producten nooit eens 1 gezicht ..
zoals Volvo/Audi/BMW ..
waarom .. WAAROM vraag ik je ??
jip_pino zegt
@lincoln
Audi heeft net iets te veel een eigen gezicht, vind je niet? En misschien is dat omdat ze Italiaans zijn en niet aan zulke dingen denken.:S
Mika Hakkinen zegt
@Lincoln dat is toch geweldig weet je temiste wat er aan komt.. ipv is het een a4/a6/a8 pff Italianen kunnen temiste wel enigsinds auto`s ontwerpen toch?
MrAbarth zegt
@lincoln: Naar mijn weten hebben de Bravo en de Croma wèl hetzelfde gezicht.
De Panda, tja, daar zal dat smoeltje niet op staan denk ik.
De 500 is met opzet zo orgineel mogelijk gehouden, naar het originele ontwerp.
En wat Mika zegt is ook wel waar. Zo hebben diverse modellen een ander gezicht, ipv krampachtig rond hetzelfde neusje of achterkant te boetseren.
pro_ceed zegt
De Fiat Punto blijf altijde mooier dan de Fiat 500 ( nieuwe versie )
alpitlum zegt
Fiat heeft in ieder geval door dat eenzelfde neus niet past bij alle auto’s. Hebben we iets soortgelijks niet ook gezien bij Michael Jackson. Die wilde ook een neus hebben die niet bij zijn gezicht past. Een facelift biedt niet altijd uitkomst.
En inderdaad bijvoorbeeld Audi en VW hebben blijkbaar zo weinig fantasie dat ze alleen maar auto’s kunnen opblazen en laten krimpen, heel erg jammer.
w0o0dy zegt
Ook in de grande punto komen multi-air motoren en die zijn wel euro5 maar niet echt saai te noemen als je 105, 135 of zelfs 165pk in je punto hebt om mee te spelen
lincoln zegt
yep .. maar dat zijn antwoorden die ik zelf ook kan verzinnen ..
iemand nog een marketing-technisch praatje .. dat gestoeld is op waarheid ..
maar die verschillende snuitjes staat ze wel verdomd goed ..
da,s waar .. met de Panda op kop ..
maar dat is zowiezo de leukste auto van de afgelopen jaren ..
Sander zegt
Waar is het nieuwe dann??
Toch niet alleen de grille hè?…
Citrofiel zegt
Ah, nog zo’n onzichtbare facelift, net als vorig jaar… :roll:
@ lincoln; Omdat Fiat Italiaans is. Italianen zijn creatief en verzinnen nieuwe dingen. Duitsers en Zweden zijn niet creatief, en gebruiken dan maar hetzelfde design voor al hun modellen! :P
johnny t zegt
of je noemt het angst , maar goed we kiezen geen auto op het uiterlijk is de praktijk ….
De multiair staat in Geneve in september.
Enne..een t-jet is niet bepaald saai te noemen .
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Fiat-MultiAir-revolutie-in-motortechniek.htm
DonSei zegt
Ik ben benieuwd of de nieuwe multi air 900CC turbo motoren ook een weg gaan vinden in de nieuwe Punto:)
Benjamin1 zegt
ah mooi, voorsprong is verbetering. De vorige facelift had inderdaad weinig voeten in aarde, een paar nieuwe lampen meer niet…
MCW zegt
Vreemd dat er nu pas een bericht over is aangezien er al een aardige tijd spy shots op het net zijn en ook die zelfs duidelijker zijn. Overigens was de eerste GEEN facelift maar een lichte update. Niets meer, niets minder
johnny t zegt
DonSei, is een goed vraag, in ieder geval voor de 500 en panda. Voor de GP zou je dan voorin nog een extra bagage ruimte kunnen creeren. :)
Dirk zegt
Facelift of niet,het blijft de mooiste in zijn klasse!!!!!