Een Volkswagen Scirocco als leasebak? Dan kun je ook meteen even langs JE-Design voor wat extra power. De benzineversies waren al eens voorbij gekomen, maar de VW Scirocco 2.0 TDI krijgt nu maar liefst 25% meer vermogen, het aantal pk stijgt van 140 naar 180. De 2.0 TDI met 170 pk stijgt zelfs naar 205 pk.
Daarnaast krijgt de Scirocco 410 Nm max koppel, in plaats van de standaard 350 Nm. De topsnelheid stijgt naar 229 km/u (standaard 222 km/u) en de sprint van 0-100 gaat in 7,1 seconden (standaard 7,8 seconden).
Maar dat is niet alles, JE-DESIGN heeft ook een complete bodykit voor de Scirocco. Voor 919 euro krijg je een voorspoiler (incl carbon look), side skirts met luchthappers en een rear skirt attachment. Voor de vleugeldeuren moet je nog even een additionele 1549 euro aftikken. Tevens is er een verlagingssetje verkrijgbaar, plus nieuwe wielen met 19-inch lichtmetaal.
The times of shaky oil burners are over. But the diesel engine still has a rather stale image. Now JE DESIGN is taking on this prejudice.
JE DESIGN Scirocco
The refiner located in Leingarten, Germany enhances the performance of the already agile turbo diesel in the VW Scirocco with an additional control unit by more than twenty-five percent from 140 hp (103 kW) to 180 hp (133 kW). Also the maximum torque increases from 320 to 400 Newton metres at 1,750 to 2,500 r.p.m. respectively. The maximum speed thereby rises from 207 km/h to 213 km/h, and the acceleration from zero to hundred is reduced by 0.9 seconds to 8.4 seconds.
Also for the new 2.0 TDI CR, JE DESIGN offers a performance enhancement of 170 hp (125 kW) to 205 hp (171 kW). With that, the Scirocco then renders a top speed of 229 km/h (serial model: 222 km/h) and accelerates from zero to hundred in 7.1 seconds (serial model: 7.8 seconds). The torque rises to 410 Newton metres (serial model: 350 Nm).
JE DESIGN Scirocco
JE DESIGN offers the entire performance pack with assembly for 1,249 euros (180 hp) and 1,449 euros (205 hp) including VAT and adds a 12-month warranty.
In order to adjust the appearance to the newly gained power, JE DESIGN has created an entire body kit. The refiner produces these parts in the usual OEM-quality made of high-quality ABS (Acrylonitrile butadiene styrene). The CNC-milled material ensures a low weight, perfect fitting accuracy and at the same time, the highest material stability.
The kit for 919 euros including VAT includes a front spoiler with a centre sword in carbon look which already renders a racy glance when the car is still parked. The side skirts with air inlets and a rear skirt attachment which is perfectly adjusted to the other component parts and which is also available in carbon-look renders a powerful profile. A refining kit for gull-wing doors (1,549 euros) completes the body modification.
JE DESIGN Scirocco
The muffler made of stainless steel with two central oval end pipes (899 euros) renders an earthy sound and an impressive appearance. The muffler comes with an EU-operating license. The lowering springs (299 euros) which were especially designed for the VW Scirocco, lower the car by 30 millimetres and are combined with serial shock absorbers. In order to fill the wheelhouses adequately, JE DESIGN offers the elegant wheel design Multispoke as a complete wheel set. The wheels are available in the size 8×19 inches in shadow silver (2,810 euros), or graphite matt / with polished edges (2,930 euros), both with 235/35 R 19 tyres.
Alfisti zegt
Hebbuh!!! Dit is zeer interessant!
alfa159TI zegt
lik lik
Jo zegt
De 2.0 TDI met 170 pk stijgt zelfs naar 205 pk.
Wow, 35pk winst, sick.
M-lover zegt
flashy kleurtje, staat hem wel!
alleen zou ik het chippen laten, als 170pk niet genoeg is en je 200pk wil uit een 2.0 dieseltje moet je maar een 123d ofzo kopen…
Kuukske zegt
Zet mij maar op de lijst!
Pfff wat een bak!
Timmie zegt
@ M-lover:
Wat zou het prijsverschil zijn tussen dit en een 123d? Ik denk dat daar wel een serieus gat tussen zit…
RenJie zegt
Laat de LSD-deuren maar zitten, moet je hem eens voorstellen zonder die lelijke deuren… prachtig! Voor 2500 euro ben je binnen.
Joerek zegt
Best weinig geld voor die vleugeldeuren trouwens.
M-Lover: waar slaat het nou op om de chiptuning te laten liggen… waarom niet 25pk erbij?! Vergelijken met een andere auto is onzin… Op mijn TT TDI doet die chiptuning het ook prima… waarom niet?!
johnny t zegt
yes , daar zat johnny op te wachten. Dat ik er bij inruil geen reet meer voor krijg interesseert me niet. GAAF.
Vragen wat Anita er van vind ….
Laue zegt
2.TDI met 205 pk
m.a.w doei GTI
vla zegt
Da’s knap voor een diesel hoor! Ben benieuwd hoe hij klinkt! :P
virke zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
CupRacer zegt
De diesel motor is perfect te tunen, het is dezelfde basis van de Seat Leon WTCC TDI en die heeft 280pk als ik mij niet vergis. Vergeet die BMW 123d dus maar.
CupRacer zegt
Type Turbocharged; 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead
Distribution Two overhead camshafts, 16 valves.
Displacement 2.000 cc
Bore x stroke 81×95,5 mm
Maximum power 280 CV a 4000 rpm
Maximum torque 450 Nm a 2500 rpm
Lubrication Wet sump
Particle filter Dow Automotive
poppe-joppie zegt
Wat een foute auto wordt dit zeg!! Dit is voor mij een reden om er geen een aan te schaffen. Niet mooi dus maar dat is mijn mening!!!
henne zegt
K ree gister 8er een zwarte scirocco aan… Wat is dat ding lelijk in het echt… En dan heb k het over de kont :P
Citrofiel zegt
Diesel is lease. Lease is zakelijk. Zakelijk is representatief. Representatief is deze Scirocco NIET. Dus… :?
freewarefreak zegt
Gaaf vermogen zeg. 205 PK voor de TDI. Dat zie ik wel zitten. Ook de kleur vind ik leuk. Zo knalt ie er wel uit, is weer eens wat anders als wit of grijs.
Een collega van mij mocht een nieuwe leaseauto uitzoeken en heeft de Scirocco genomen in…. juist ja… deze kleur. Hij was wel een beetje huiverig… je verlaat toch de platgetreden paden… maar hij zei: “als ik het achteraf niet mooi vind… tsja… ik hoef er toch maar 3 jaar mee te rijden”. Gedurfd!
Wat het tupperware pakketje betreft… ben er niet zo kapot van… teveel gaten overal… daar hou ik niet van. Ook vind ik dat ie op de tweede foto net te laag is. De banden vallen in de wielkast. Doordat de bovenkant van de band wegvalt lijkt het wiel kleiner. Ik zou de schroefset 1 cm hoger zetten. Wel een mooi multispoke wiel.
johnny t zegt
nou Anita vond het toch te duur.
NightRider zegt
Ik blijf het een ordinaire auto vinden voor de zakelijke markt. Heb deze ook overwogen maar ik kan met scirocco echt niet bij mijn klanten aankomen.
@Freewarefreak, Ik krijg medelijden met je collega. 3 jaar rondrijden in een leasebak waarover je eigenlijk twijvelt is een lange tijd.