Dit wordt een lastige…
Ik denk serieus niet dat er iemand zal zijn die kan raden om welke auto het gaat. Maar jullie mogen natuurlijk een poging wagen: filmpje!
UPDATE: het is de Porsche Cayenne Progressor!
Auteur: autoblogger, gepost om – 225 Reacties
Dit wordt een lastige…
Ik denk serieus niet dat er iemand zal zijn die kan raden om welke auto het gaat. Maar jullie mogen natuurlijk een poging wagen: filmpje!
UPDATE: het is de Porsche Cayenne Progressor!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Phils zegt
Cayenne Diesel :D
CrazyHenkie zegt
Porsche Cayenne ;)
Mike17 zegt
@ phils: Een orange?
3wegt zegt
je rijdt de verkeerde kant op
yassin zegt
mmmm….. lijken op audi RS stoelen, en de ‘nieuwe pook’ van mercedes
Porsche zegt
100% porsche cayenne
riichlover zegt
Oranje lak lijkt het op, als je die buitenspiegel ziet.
Vaag zegt
Ik gok toch op een Audi of in ieder geval een VAG auto.
wietse zegt
Duidelijk de cayenne idd. zie:
Mike17 zegt
Lijkt me dus wel een Cayenne.
AMGJunk zegt
BMW X5M!!
Theagle11 zegt
Wietse heeft zeker gelijk. Cayenne. Weet ik meteen dat ik niet hoef te kijken.
Bedankt autoblog.
Goof zegt
Cayenne GTS of Diesel…..
ford zegt
haha hij is idd al geraden(H)
Niet dat ik het zo ineens zou zien zonder de foto van wietse hoor!!
RA999 zegt
Ja, maar wat voor Cayenne is het?
Stefan-Venema zegt
Een Gemballa Cayenne ofzo :P , want alleen kleurenblinden of tunerds verven een Cayenne oranje ;) . Niet mijn favo kleurtje voor een auto :roll:
Gert-Jan zegt
Rijdt ie nou achteruit??
4991 zegt
rijdt die nu achteruit?
lucb zegt
Ik ga niet voor de Cayenne Diesel, maar die Transiberian, ofzoiets.
Goof zegt
Cayenne GTS
Mike17 zegt
Filmpje is teruggespoelt zeg maar.
AMGJunk zegt
verdorie, het is indd duidelijk een cayenne..
Maar welke?
Laten we hopen dat het niet de diesel is..
maar waarschijnlijk wel omdat dat nog een nieuwe is.
@AB:
Waarom in godsnaam nog een keer een cayenne?
Cédric zegt
Nou als je ff het geluid omdraait zegt ie dat er 22″ers onder zitten
Zoef Jr. zegt
Porsche Cayenne Diesel OF Cayenne Transsiberië (oranje spiegels)
robbie zegt
Toch knap dat nog niemand het goed heeft…
Brutus zegt
Porsche Cayenne S Transsyberia
SHFT zegt
Misschien hebben onze autoblog vrienden van Manthey een Cayenne aangepakt?
Audi A6 1995 291.761 km zegt
Knap hoe je door alleen in je spiegels te kijken zo snel achteruit kunt rijden, Wouter!
ferrari599xx zegt
de cayenne van tech art , ruff of 9ff of de diesel
berend zegt
cayenne GTS
http://www.autojunk.nl/pix/view/154439
zijn dus wel gespot relatief in de buurt…
dus niet alleen in rusland :P
kevinw zegt
cayenne diesel! super wagen!
opelsintrafreak zegt
maar achter loopt hij af toch ?? is het niet de X6M
Rob zegt
@ Stefan Venema
Kijk jij eens even wat er tussen de wallpapers bij de Porsche Cayenne GTS staat…
http://imp.porsche.com/filestore.aspx/i1024x768.jpg?pool=pag&type=galleryimage&id=%5Bgermany%5Dcfl-cagts-experience-wallpaper01&lang=de&filetype=i1024x768
Juist een prachitg oranje exemplaar.
Theagle11 zegt
Maakt toch niet uit wat voor een cayenne het is. Dat is toch allemaal bocht.
Lelijk gedrocht dat er rondrijdt over de weg. Doe dan een fatsoenlijke suv.
RobertJ zegt
Duidelijk een VAGje, een Cayenne zou ik zeggen.
Ary zegt
http://imp.porsche.com/filestore.aspx/normal.jpg?pool=pag&type=galleryimage&id=%5bgermany%5d5ab4da78-9a56-4fbd-92d6-a75ea04c502c&lang=de&filetype=normal
en het is een TransSiberische Cayenne want deze felle oranje spiegel is niet als fabriekskleur op een cayenne te verkrijgen
Joosts zegt
is het geen cayenne GTS?
Jorrit zegt
“…22 inch, lekkermakertje…” Duss, welke Cayenne heeft een oranje buitenkant met 22 inch velgen?
floryn zegt
cayenne diesel natuurlijk haha wat een grap.
Tim (de Hummergek) zegt
Heft er niemand een programma om dit filmpje achteruit af te spelen, dus achteruit achteruit, oftewel vooruit? Dan weten we wat Wouter zegt. ;)
bambinodoro zegt
duidelijk cayenne idd
F1Ferrari zegt
moet wel een cayenne zijn!
Ary zegt
hoe kan ik een foto bij mijn reactie erbij zetten???
Ary zegt
oeps foutje is al gelukt haha
imad zegt
audi Q5
Kopfather zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/06/porsche-doorkruist-siberie-met-de-cayenne
okdan
Polygoon zegt
Een hogere auto: kijk naar de auto’s die voorbij rijden, ze zijn kleiner
robbie zegt
@Ary, dat is niet zo moeilijk hoor ;) Kijk bijvoorbeeld eens naar de instructies die we boven het reactievak gezet hebben…
Ary zegt
Ik neem mijn woorden terug want dat oranje kleur is ook als carroseriekleur voor een meerprijst te verkrijgen, namelijk Nordic Gold Metallic
Mitch zegt
@Tim: heeft weinig zin, over de stem van wouter zit een “Flanger” oid waardoor het omgedraaid ook niet te verstaan is!
www.porsche-blog.nl zegt
Inderdaad een Cayenne TrasSyberia denk ik. En anders een Diesel of een GTS, maar een Diesel lijkt me onwaarschijnlijk door de kleur…
Cédric zegt
@tim ik heb het hier al gepost wat hij zegt..
wouterjeuring zegt
cayenne idd, zoals die foto van dat interieur, en de zijspiegel kloppen qua looks, stoelen weet ik niet zeker…. en geen sportauto, daar zit ie te hoog voor
vla zegt
Het is niet de TransSiberia, die heeft oranje inleg in het interieur. Ofwel is het die lelijke kutdiesel, ofwel is het die lelijke kutGTS. Het zal wel de diesel zijn, kunnen we verwachten van onze groene sukkels.
opelsintrafreak zegt
volgens mij heeft brutus gelijk maar het kan ook de cayenne van edo zijn
Robin zegt
Maybe is het deze <img src=”” width=”450″>
Peter zegt
Ik denk één of andere Russische auto aan de taal van Wouter te horen…
Robin zegt
opelsintrafreak zegt
@peter zoals deze taxi ? http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/04/maybach-en-cayenne-taxi-in-moskou
Emile_Benz zegt
Porsche Cayenne Diesel
Ary zegt
-edit: leer eens hoe je plaatjes moet plaatsen-
dit is de TransSyberia en inderdaad er loopt een oranje kleurige paneel door het dashboard en bij het stuurtje ook
Dus het moet wel een GTS of een Diesel zijn
Ary zegt
-edit: leer eens hoe je plaatjes moet plaatsen-
Marvin zegt
zoiets zegt ie: echt mooi spul … (dan vraag hij in het engels hoeveel inch) 22 inch… lekker maatje :P
Emile_Benz zegt
Porsche Cayenne DIESEL
Ik zie namelijk ’n WNF-advertentie…
maarten zegt
het is geen cayenne want die heeft standaard tiptronic, en ik zie nergens flippers, of zitte die op het stuur?
robbie zegt
Nog steeds niet geraden hoor…
diegon zegt
cayenne de interieur en de buitenspiegels.
RenJie zegt
Damn, ik dacht dat de normale vrijdagmiddaqquiz al erg was qua zelfde antwoorden geven, maar dit slaat ECHT ALLES! o_O
StormRAM zegt
Na wat reaguurders die kwamen met de Cayenne zei Robbie duidelijk dat het nog niet geraden is. :p
Volgens mij is het iets van Infinity. Misschien de G37 Coupe.
http://www.istockanalyst.com/images/articles/08.saab.9-3.int.500.jpg2008641509.jpg
De witte streep in het interieur (bij de stoel) matched goed bij de streep die je op dezelfde plaats ziet in het filmpje. Ook de overkapping van de meters enzo klopt… Over de hoogte van de auto twijfel ik nog. Heb nog geen goede foto kunnen vinden van de Infinity FX50. Succes ermee medereaguurders! :d
kevinw zegt
cayenne heeft volgens mij ook een handbak
Emile_Benz zegt
Porsche Cayenne Hybride :lol:
Misschien toch ’n Bimmer…?
Ik ga ff buitenspiegels vergelijken…
JP zegt
Porsche Cayenne JE Design
RenJie zegt
Zal toch niet zo’n 9-7x zijn he?
Emile_Benz zegt
Bimmer X6
Emile_Benz zegt
Die sierstrip op ’t deurpaneel zit namelijk ook in de X6
Emile_Benz zegt
Maar toch…ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wouter iets over hybride zegt… :?
Nja, we zien ’t morgen om 16:00 wel.
RenJie zegt
Lumma CLR X 650 ?
florisw zegt
Waarschijnlijk een Cayenne, Ik hoop de diesel
@ Emile_Benz:
Die sierstrip wel, maar het dash van de x6 loopt schuiner en heeft geen uitstekende ventilatieroostertjes ;-)
opelsintrafreak zegt
het is gewoon een cayenne of zon chinese kopie wat ik me niet kan voorstellen maar watvoor cayenne
Emile_Benz zegt
@ florisw: hm ja idd. Dan toch ’n Cayenne Hybride. Aangezien ’t nog niet geraden was volgens Robbie, terwijl de diesel al meerdere malen genoemd is…
Joost1990 zegt
Het is sowieso een Cayenne. En het is geen handbak, want je hoort hem opschakelen (in het filmpje is dat dus terugschakelen). Volgens mij is het een JE Design, wat JP ook zegt.
jbvdg zegt
cayenne gts?
Thomas Bol zegt
Techart Cayenne..? Smul!
mathijs zegt
ik dacht aan een Porsche Cayenne Enco Exclusive
mathijs zegt
Cayenne enco
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364829042009134557
BananaFlip zegt
@ autoblogger
Misschien moet je de volgende keer maar een fotootje van het contactslot plaatsen, want dit zijn echt weggevertjes ;) .
Ik had het ook nooit geweten hoor, maar dit bewijst maar wel dat jullie blog hele auto-intelligente commenters trekt.
BananaFlip zegt
Ik vermoed overigens ook dat het een exemplaar van JE Design betreft.
Benjamin1 zegt
Audi Q7 facelift.
Jurgen zegt
Duidelijk een oranje Porsche Cayenne GTS
Joost1990 zegt
@ jurgen
Niet dus.
Benjamin1 zegt
Porsche Cayenne Techart Magnum
Mag ik dan de volgende rijtest presenteren?
M5_power zegt
jongens toch wrm zegt ieder1 hier allemaal dat het een bmw is ofz het is toch duidelijk dat het een cayenne is kijk naar de siertrips verwarming stuur en buitenspiegel en daarbij ik denk niet dat dat oranje kleur bij een bmw past tenzij het een lumma is
opelsintrafreak zegt
is het een cayenne gts pd edition 3 ??
nee vast neit maar als je naar porsche.com gaat staat hij daar op de voorpagina volgens mij ik weet alleen niet watvoor cayenne dat is :(
opelsintrafreak zegt
-edit: nee zo werkt het niet. Je moet wel de juiste code gebruiken + een URL-
RA999 zegt
@BananaFlip
Niet intelligent genoeg, het is nog steeds niet helemaal geraden namelijk ;)
BananaFlip zegt
@ RA999
Dank u voor deze kostbare tip.
Ik had namelijk al bijna mijn pctje afgesloten ;) .
Ikke zegt
de cayenne trans siberia heeft een zwarte rand aan de binnenkant van de spiegels, de buitenkant is alleen oranje, dus die is t niet.
ik zeg ook cayenne diesel
BananaFlip zegt
Heeft Wikipedia niet een ‘Lijst van Cayenne-tuners’?
Joost1990 zegt
Als het de JE Design Cayenne PRÖGRESSOR is, ga ik heel erg hard gillen!
lucb zegt
Het kan ook nog altijd een Cayenne Turbo S zijn
Jurgen zegt
9ff 955 Cayenne
Pablo zegt
Porsche Cayenne Diesel 2009
BananaFlip zegt
@ Joost1990
Take it away!
Joost1990 zegt
Joost1990 zegt
damnit
maarten zegt
damnit?
hint: -edit:
JP zegt
Porsche Cayenne GTS Edo Competitione
Joske zegt
Porsche Cayenne Techart Magnum
VantageR zegt
Voor de liefhebbers nog het geluid omgedraaid. Wouter zegt niet veel bijzonders.
http://sharesend.com/5xzph
Yeelen zegt
2009 RUF Dakara Porsche Cayenne?
denk het niet maar toch.. :)
volvo 850 zegt
hier het geluid even omgedraaid
http://www.keyofsoul.nl/geluid.mp3
die echo krijg ik niet weg , sorry :d
Yeelen zegt
@ vantager
het lukt niet om te openen
Tommy zegt
Aan de foto te zien dus gewoon een Cayenne, welke precies zien we morgen wel!
opelsintrafreak zegt
is het deze cayenne?
Joske zegt
Of een Rinspeed Chopster
FlorisVanRooij zegt
Met die nieuwe policy bij jullie om wat meer ‘groenere’ auto’s te testen gok ik op de Porsche Cayenne Diesel.
Stef_4 zegt
Fornassari RR600 anyone?
lijkt erg op een Cayenne en er zitten lijkt me wel standaard 22′ onder
Gieltje zegt
Cayenne transiberië lijkt mij, maar misschien hangt er wel een aanhangwagen achter met daarop een andere wagen, omdet er wordt gezegt dat hij niet denkt dat iemand het kan raden….
Joske zegt
Ik weet het al… het is een 2011 Porsche Cayenne S Hybrid :D
Benjamin1 zegt
Wat een toeval weer:
http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/08/porsche_cayenne_turbo_techart_
The fender flares of the TechArt MAGNUM body conversion add eight centimeters to the width of the SUV from Zuffenhausen. That means there’s room for king-size 10Jx22 one-piece TechArt Formula light-alloy wheels all around. The ContiSportContact II tires in size 295/30 ZR 22 on front and rear axles are approved on the Cayenne for speeds up 300 km/h.
VantageR zegt
@Yeelen: Vreemd, het is toch gewoon mp3 formaat. Wouter zegt iig: “Echt mooi spul. How many inch are these rims? 22? Ok… 22 inch, lekker maatje.”
Benjamin1 zegt
Porsche Cayenne Enco Exclusive is ook nog een optie.
Als het die kutdiesel is met 240 lullige paardjes kijk ik die test niet eens….
Joske zegt
Is het kenteken toevallig… S GO 398?
Sjakie Peters zegt
Nordic Gold metallic
Tiger zegt
Ennuh waarom praat Wouter chinees…
Sjakie Peters zegt
@ Bejamin
Hoeveel lullige paardjes dragen jou kont dan dagelijks naar je reisbestemming naar keuze?
kevinw zegt
@ Benjamin.
ge zult wss nog nooit in een cayenne D hebbe gereje!
da is zalige auto mijn nonkel heeft die gekocht ipv zijn Q7. en geloof mij da is porsche waardig!
BmwMPower zegt
Waarom zegt iedereen Cayenne dit of dat als het al vanaf het begin aan bekend is?
Tiger zegt
Het is zeker een Porsche Cayenne GTS.
Hieronder een foto van een Turbo S, Let op de vorm van de buitenspiegel (net zoals in het filmpje):
En hieronder een foto van een GTS, hier zie je dat de buitenspiegel rood is (net zoals in het filmpje):
vla zegt
Ik sluit me bij Benjamin1 aan. Alleen gaat het mij niet om de pk’s.
@ Sjakie Peters
Dat doet nu eens niets terzake. :roll:
Maar ik zie wel duidelijk dat jij van de Cayenne houdt, je past nl perfect in de doelgroep: de kapitalistische ‘statusverslaafden’. Je bent een consument in de rij om gemolken te worden man, ga je leven herzien.
Oh en ik heb 40.000 pk onder mijn kont dus ik ben beter dan jij en je moet naar mij luisteren want ik heb meer pk’s dus ben ik altijd de snelste en de slimste.
@ kevinw
Nah, die dingen zijn gewoon een product van Porsche om hun winstgetallen op te krikken (daar geilt Wiedeking op). Geen Porsches om mee te rijden, eerder om milieuvriendelijk, “veilig” (want hij is grooooot! :roll: ) en relatief goedkoop je status te tonen aan mensen die denken dat een grote auto status is. Nou zal ik je iets vertellen: status bestaat niet.
-niels- zegt
tis dus geen trans siberie he, die hebben wel oranje buitenspiegels maar alleen aan de voorkant, vanuit de auto gezien zijn ze gewoon zwart.
kevinw zegt
het zal in iedergeval geen gewone cayenne D of GTS zijn aangezien wouter in het engels spreekt en er 22 velge onder ligge.
tom307 zegt
het zal wel een gts zijn dan
kevinw zegt
@ vla
jalours omda mensen een cayenne wel kunnen betalen en jij niet?
de cayenne is een goeie rijdersauto als ge in het achterhoofd houdt da die meer dn 2 ton weegt.
Laurens zegt
Porsche cayenne diesel met de transsyberia zijspiegels.
vla zegt
@ kevinw
Juist, ik ben inderdaad “jalours”. :roll: Weet je, het is niet aan mij je een plezier te doen met gezond verstand: ga gelukkig verder leven, niet wetende dat Porsche je met plezier melkt.
vla zegt
@ kevinw
En als je iets weet van auto’s, weet je dat ‘Porsche’ en ‘2 ton’ niet eens samen in een zin zouden horen.
Yeelen zegt
@ vla
je gaat dus met de trein? nice :D dan heb ik ook dagelijks 40.000pk onder mijn kont ;) op vrijdagavond zelfs meer!
kevinw zegt
het zal wel geen slechte auto zijn he als het het beste verkopende model van porsche is. tis een zalige auto zo’n cayenne
vla zegt
@ Yeelen
Lol! Heb ik niet bij stilgestaan! :lol: Maar nee, ik ga niet vaak met de trein. Zeker niet nu ik binnenkort mijn voorlopig rijbewijs zal hebben. :D
@ kevinw
Het is een goede SUV, maar hij wordt niet daarom gekocht. Hij wordt doorgaans gekocht door mensen die graag tonen hoeveel geld ze hebben. Dit doen ze door veel shit te kopen, en hoe groter de shit, hoe beter hun status, denken ze. Zoals de grote zonnebrillen, de ‘modieuze’ kleren, de honden, de villa’s, de sport die ze slechts doen voor uiterlijk vertoon,…
En daar zit ook de auto bij. Wat is een dure bekende auto? Een Porsche. Welke willen ze? De grootste. Simpel als dat.
Dit soort mensen noemen we doorgaans kapitalisten.
opel meriva zegt
ik denk dat we in de maling worden genomen.
er staat dat niemand raad welke auto het is terwijl je zoveel auto ziet in het filmpje.
–edit: ja raar he, toch nog maar een keertje gokken dan?–
Yeelen zegt
@ vla
de honden?? ik zie ze wel altijd rondlopen met een chihuahua of een yorkshire terrier oid!!
maar ja, you go snob=> you go Cayenne :(
bassaal zegt
ik wil wel eens een porsche panamera rijtest zien.. dit lijkt idd erg op een cayenne
adriaan zegt
Golf GTD
mashell zegt
Ik gok dat Wouter achter de Cayenne een trailer heeft met daarop een Toyota iQ en dat daar de rijtest over gaat.
RenJie zegt
@mashell
daar zou je nog wel eens groot gelijk in kunnen hebben. :D
RenJie zegt
of de Cayenne staat op de trailer…
gerard zegt
panamera
Emile_Benz zegt
@ Vla:
Wat is er mis met grote zonnebrillen en sporten om uiterlijk vertoon…? :?
BananaFlip zegt
Ik ga ook voor de iQ, zoals mashell zegt :D .
Dat is iig wel wat interessanter dan een zelfverbrandende Cayenne.
Wieldopje zegt
Tis een cayenne diesel, met daarachter een caravan…
Heb echt geen idee…
Yo..nas zegt
Fiat 500?
BananaFlip zegt
Het lijkt toch echt wel de JE Design Cayenne.
Een standaard Cayenne zou autoblog nooit doen, en onder die van JE ligt ook 22 inch.
VivelaFRANCE zegt
@ Vla,
wat is er mis met kapitalisten :| ?! en met grote zonnebrillen, honden en villa’s :| …
Sorry, maar het kopen van een Cayenne getuigt gewoon van slechte smaak, niets anders…
Benjamin1 zegt
@ kevin W
Dus jij vindt een pc hooft tractor met 240 stinkende pk’tjes de naam Porsche waardig?
Ik ben geen Porsche fan maar om een Cayenne een echte Porsche te noemen gaat mij zelfs te ver.
Het is gewoon een commercieel gevaarte voor mensen die niet durven rijden in een 911/kinderen hebben en wel willen gillen op de golfbaan dat de clubs nog in de Porsche liggen.
BananaFlip zegt
@ Benjamin1
Goed verhaal.
En het klopt.
kevinw zegt
het verschil hoort ge ni tussen een “tractor” en een benzine drinkende cayenne.
het is gewoon mijn nonkel heeft altij me porsche gereje maar heeft nu die cayenne gekocht door groeiende kinderen, maar heeft nog altij een cayman S voor in het weekend staan. dus niet durven rijden is veel gezegd, en golf wordt daar niet gedaan.
Ge moet ni alle cayenne rijders over 1 kam scheren.
RA999 zegt
@kevinw
Misschien doe jij dat wel door te denken dat jouw nonkel representatief is voor de gemiddelde Cayenne-rijder ;)
victortje zegt
in het filmpje hoor ik 22 inch elektrisch of oranje, ik weet het niet..
peter zegt
vorige week een Cayenne S gepoetst, dus duidelijk zijn de tellers te herkennen, ken de panamera niet van binnen eigenlijk, het zal hem ook wel niet zijn! maar daar hoop ik wel op!!
Orichy zegt
Ik zeg dat het gaat om een Porsche Panamera S, 4S, of de Turbo, die laatste zou wel stoer zijn, terwijl je aan de 4S genoeg hebt, dus misschien toch maar een 4S, die rijdt net zo goed als de Turbo, hij kost minder, heeft minder vermogen, maar dat schijn je niet te missen.
Ophidian zegt
GOLF GTD
Edman zegt
Hofele GT 560 / Ceyster GT 660 / SpeedArt TITAN / TechArt Cayenne Diesel
DrsDre zegt
of Toyota iQ of Porsche Cayenne D
Klein verschil in paardjes, maarja, SOMMIGE mensen denken bij veel PK’s aan status…
NAÏEVITEIT ten toppeMaar goed zulke mensen overleven de natuurlijk selectie van Darwin niet…
wesley zegt
golf gtd, aangezien de concurrentie hier ook al een rijtest mee deed een paar dagen terug.
BananaFlip zegt
De Panamera is het in ieder geval niet.
Dus het is deze keer een van de vele Cayenne-tjoenerts die een mislukte SUV aan autoblog heeft uitgeleend.
BananaFlip zegt
O ja, de Panamera is het dus niet omdat:
het interieur veel te veel afwijkt.
En de buitenspiegel ook.
Brutus zegt
Is het niet gewoon een Fornasari RR600 ofzo :P ??
Brutus zegt
Nee, ik ga toch voor de Edo Porsche Cayenne GTS..
Fout zegt
Duidelijk een Cayenne en duidelijk géén Diesel of Hybride. Wél een knaloranje
Palla zegt
Het is zeker weten de Cayenne GTS.. kijk de kleur van de spiegel, die heeft de gts ook en het interieur is idd ook van de cayenne
Orichy zegt
De Cayenne is alleen voor de reis gebuikt, de werkelijke rijtest is een Panamera 4S geweest, tenminste dat denk ik.
riichlover zegt
@ Vla
Dat is echt te erg, over hoe jij mensen over eén kam kan strijken.
RickS zegt
whaha:P BEST KNAP van iedereen:P met Porsche, je kunt wel duidelijk zien dat het een duitser is..
maar porsche cayenne had ik niet geraden:P
Bart zegt
Ik ga voor deze! En of t nu status is of slechte smaak, dat boeit me geen flikker.
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364829042009134557
simon zegt
ik gok op een Cayenne diesel
vla zegt
@ Emile Benz & vivelaFRANCE
Übergrote zonnebrillen zijn de zoveelste modegril, meeste mensen kopen het alleen maar om te tonen dat ze het zich kunnen veroorloven ‘de mode’ te volgen.
De rest past zo ongeveer in dezelfde context.
As for sport: sommigen gaan enkel naar sportcentra om zich daar te vertonen met allerlei zeer dure sportaccessoires. Ik kan het weten want ik woon en ga soms naar een nabij sportcentrum. Wat staat er zoal? Flying Spur, Continental GT, Audi S5,…
@ riichlover
Doorgaans. :roll:
RickS zegt
@ Bart!
Ik wordt er bang van:$
als je achter me zou rijden….
Bmw 530d zegt
100% Cayenne Diesel lelijk ding is het ook!
vla zegt
LOL @ Orichy, daar ziet iets in! :lol:
BmwMPower zegt
Fout, fout, fout!
Dit is een BYD T6.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/04/wansmaak-chinees-van-de-week-byd-t6#post-28791
VivelaFRANCE zegt
@ vla,
Sorry, maar ik ben het niet met je eens. Ten eerste vind ik een Ray-Ban er gewoon vet uit zien. En ten tweede wat is er mis met mode? Ik begrijp daarentegen wel wat je bedoelt: mensen die dingen alleen maar kopen uit status zijn debiel, zeker wanneer ze geen smaak hebben en bijvoorbeeld een gouden auto rijden om te laten zien hoeveel geld ze hebben. Maar eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel een klein beetje uit status handelt. Kijk maar hoe populair ‘supercars’ hier op Autoblog zijn, waarschijnlijk niet alleen vanwege de auto zelf, maar ook vanwege de status. Men weet dat een auto, net zoals kleding, een goede eerste indruk moet maken. En gouden bling-bling auto’s maken op mij geen goede indruk!
Marco zegt
Je ziet het meteen aan die ruitenwisserschakelaar en dat logootje over de airbag in de A stijl. Op cayennediesel.nl kan je zien hoe zuinig mensen ermee kunnen rijden. Niet normaal: 6.4l/100km over 154km ofzo.
vla zegt
@ vivelaFRANCE
Wel, smaak is subjectief. En als je van een mooie Ray-Ban houdt, mag en wil ik daar niets op zeggen. Maar mode is iets geheel commercieel, zie je; mode verandert constant en mensen die de mode volgen hebben bijgevolg geen smaak maar enkel zin om dingen met status te kopen. De reden waarom mode constant verandert is overigens niet alleen omdat een modeontwerper constant van stijlen verandert, maar ook omdat er anders gewoon niets verkocht wordt.
j.cash zegt
cayenne DIESEL!
Sjakie Peters zegt
@ Vla
Hier dan mijn verlate reactie.
Wat heb jij toch een zure kijk op het leven. Zoals andere hier al aangeven generaliseer jij verschrikkelijk.
Nou durf ik er ook nog eens geld op te zetten dat jij überhaupt nog nooit in een cayenne heb gereden. Dat zeg ik niet omdat ik vind dat jij daarom minder bent. Dat zeg ik omdat ik jou mening over wel of niet “echte” Porsche zijn daarmee goed kan diskwalificeren.
Mensen kopen deze auto niet alleen om uiterlijk vertoon. Een Cayenne heeft ook hele fijne rijeigenschappen. Niets voor niets was er jaren geleden een test waar de Cayenne Turbo een standaard 911 op nat wegdek de 911 versloeg op Zandvoort.
Bovendien heeft de Cayenne zichzelf ook bewijzen in het terrein. Maar hieraan zul jij snel voorbij gaan aangezien jij je blind staart van haat om mensen die deze auto’s rijden in de stad.
Eigenlijk vind ik dat gewoon diep triest. Dat jij vindt dat jij mag bepalen of een auto wel of niet een “echte:” Porsche is maar dat jij dan ook maar bepaalt dat de rijders van deze auto allemaal voldoen aan jou stereotype beeld van ze.
Ik zou zeggen denk eens niet zo in hokjes. Je lijdt aan tunnelvisie. Doe er eens wat aan dan kan jij misschien het niveau ontstijgen van iemand met alleen commentaar zodat jij eventueel ook eens een mooie bak onder je kont kan hebben. Niet om indruk te maken op mij of andere maar meer voor je eigen gemoedsrust (dat doen de eigenaren van dit soort auto’s namelijk ook die maken zich niet overal druk om).
Baztrd zegt
<img src=”http://img30.picoodle.com/img/img30/2/6/22/baztrd/f_cayenneintm_bc89be7.jpg” width=”450″
Das een Cayenne diesel, vergelijk die met het filmpje, lijkt er wel heel erg op (check bijvoorbeeld de spiegel, maar ook de raamlijst, sierstrip, hoofdsteun, etc). Maar, dat is ‘m dus niet… wellicht inderdaad een getunede, maar dan niet heel extreem (interieur is niet aangepakt).
Oh en @discussie hierboven: een Cayenne is een echte Porsche, er zit namelijk een Porsche badge op. Dat mensen vinden dat het niet bij het imago van Porsche past… tja, dat kan, maar dat is hun probleem, niet dat van Porsche. Hard werken, lang sparen en dan Porsche overnemen, dan mag je bepalen wat wel en geen Porsche is :)
Baztrd zegt
Haakje vergeten :S
Baztrd zegt
ok… nog één poging!
CitroFan zegt
Citroen Hypnos!
kevinw zegt
als er zo geen mensen zijn zoals jij ze zou omschrijve om de mode te volgen bla bla bla, dan zou porsche al lang niet meer bestaan.
boxter, cayman, cayenne, panamera hebben en zullen er voor blijven zorgen dat porsche blijft bestaan.
badkuip zegt
Duidelijk een mercedes e- klasse coupe bleumotion AMG
Emiel TT zegt
Nieuwe polo?
vla zegt
@ Sjakie Peters
Eerst en vooral: tunnelvisie? Haat? Hokjesdenken? Stereotype? Het lijkt me dat je behoorlijk snel leest, want mijn reacties zijn doorspekt met ‘meestal’, ‘doorgaans’, ‘sommige’ en ga zo maar door. Dus dat is al 1 kwaal uit de weg.
Ja een Cayenne heeft goede offroadeigenschappen, het is een goede SUV (heb ik altijd al 1 van de meest indrukwekkend presterende SUV’s gevonden), maar nu is het aan jou om uit te leggen waarom Porsche een SUV in het gamma heeft.
Het gaat mij niet om het rijden van de auto want elke auto heeft wel een plezante eigenschap. Zo vind ik een Berlingo diesel erg aangenaam rijden maar dat maakt het nog niet noodzakelijk een droomauto.
Oh en btw; ik generaliseer niet (zie eerste paragraaf), maar eerlijk gezegd heb ik in mijn contreien nog nooit iemand anders in een Cayenne gezien die niet aan mijn beschrijving voldoet. Maar laat wel duidelijk zijn dat dat niet wil zeggen dat ik niet erken dat er inderdaad andere mensen ook met een Cayenne rijden, daar doe ik geen uitspraak over. Dat is toch duidelijk? Phew… Hoe moeilijk het is om met jullie een doelgroep van een bepaald type auto te bespreken zonder voor neonazi oid uitgescholden te worden! Als je iets dieper onder de oppervlakte zou krabben, zou je ontdekken dat ik net een Marxist ben!
vla zegt
@ kevinw
En dat is de spijtige waarheid. Precies wat ik ook probeerde te vertellen dus. :P
Emile_Benz zegt
@ vla: W00T! Geen neonazi? :shock: … Filip Dewinter dan? :lol:
vla zegt
@ Emile Benz
Humor is persoonlijke smaak I guess… ;) Filip Dewinter kan ik niet luchten, 15% van de stemmen en wat komt uit zijn mond tijdens de speech op de avond van de verkiezingen? “Walen zijn altijd rare mensen geweest.” (staat uiteraard niet in de context) :roll:
Sjakie Peters zegt
@ Vla
Ik verwijt je niks in de richting van nazisme verre van. Ik kan me goed vinden in je waarde oordeel dat je zelf eerder Marxist bent. Jammer dat dit alleen ook heel negatief is.
Waarom Porsche zo’n model heeft is heel simpel. Vraag–>> Aanbod; marktwerking. Maar aangezien je meer heil ziet in het Marxisme zal je dat ook niet een goede reden vinden.
Ik hier nu nog wel een extra lang betoog houden over vrijheid van ondernemerschap en marktwerking. Dat ga ik niet doen want je geeft al aan daar geen waarde aan te hechten.
Jammer dan..
007 zegt
volgens mij is het de VW SCIROCCO !!
vla zegt
@ Sjakie Peters
Da’s nou eens een kanjer van een goede reactie zeg! Idd: marktwerking. Is dat de reden om een nieuwe Porsche te maken? Nee toch? Een Porsche is toch een sportauto, gemaakt met ziel en niet uit hebzucht? Ik, idd als Marxist, koop niet graag iets dat enkel gemaakt is om geld binnen te brengen voor de zaak, liever dan reputatie te maken of geweldige (mooi, snel…) auto’s te maken.
Trouwens, dat Marxisten voor jou weinig goeds in houden is jouw mening, in mijn land (België) hebben ze het volk vrij gemaakt. :)
vla zegt
Ps 1 ding dat ik nog kwijt wil: het is idd niet omdat het (imho) een zinloze marketingstreek is om de Cayenne te bouwen, dat je er geen kan rijden voor je plezier.
Sjakie Peters zegt
@ Vla
Je hebt een moeilijk leven zie ik al. Je passie is mooie auto’s. De mensen die de verkoop daarvan (en dus het bestaan van mooie auto’s) in stand houden verafschuw jij. Sorry Marxisme en Sport auto’s zullen en kunnen nooit samengaan. Kiezen of delen vla wat gaat het worden..
Lees trouwens eens Adam Smith wealth of nations dan zie je dat passie en zogenaamd “hebzucht” elkaar aanvullen.
De bakker gaat er niet vroeg op uit omdat hij speciaal voor de mensen mooi brood wil bakken. Hij doet dat ook om van te kunnen leven. Toch zorgt hij er zo wel voor dat iedereen brood kan kopen.
Oftewel weg met dat Marxisme van je dat is propaganda van ver over de houdbaarheidsdatum heen.
vla zegt
@ Sjakie Peters
Je hebt gelijk man, je hebt gelijk… Maar wat is het kriebelige gevoel dat dan dat ik krijg als ik per auto rijd? ;) Mechafilie! :mrgreen: :lol: Maar een moeilijk leven, nee, verre van. Trouwens; er zijn fabrikanten die ik zie als échte autobouwers: Lotus, Spyker, Ariel,…
En qua auto’s ben ik wel strict: ongecompromiseerde schoonheid speelt een rol, snelheid ook, luxe (het onbreken ervan) speelt ook een rol. Maar omdat ik graag van alle markten thuis ben, vind ik het minder erg om tweedehands auto’s te kopen die niet voldoen aan mijn eisen. Zolang mijn geld maar niet naar de veels te rijke kapitalisten gaat (oy, ik mag toch zelf beslissen wat ik ermee doe of niet?).
Alfa zegt
Cayenne GTS
Orichy zegt
@Vla
Waarom Porsche de Cayenne tot leven heeft gebracht?
De sportauto’s van het merk zijn er in overvloed, maar de klanten kwamen steeds met de vraag terug, of er ook een meer persoons Porsche was, of kon komen, tot eind jaren negentig heeft Porsche de boot afgehouden, wel pogingen gedaan, zie de prototypes in het Porsche-museum, maar die nimmer het produktie stadium haalde, omdat het niveau van de auto’s Porsche onwaardig was. Nu eindjaren negentig, bleef de vraag nog steeds terugkomen, over een meer persoons Porsche, het liefst met wat extra bagageruimte. Porsche is toen aan de gang gegaan, met een sportieve en snelle terreinwagen, waarom juist dat type, men bedacht zich dat Lamborghini ooit een poging in dit segment heeft gedaan, de LM002 en Porsche dacht dat moet ons in deze huidige tijd ook lukken, de nieuwe uitdaging was geboren, een sportieve en aan Porsche normen voldoenende terreinauto bouwen, die op straat ook zijn mannetje staat en indrukt maakt. Bijkomend deel van het verhaal van het Porsche-management was, dat men na zo’n vraag, de klant moest verwijzen naar de andere automobiel bouwers, die wel luxe meer persoons auto’s bouwde, bij Porsche was dat nooit een probleem geweest, tot die tijd, maar het management van de jaren negentig vond, dat eigenlijk zonde, waarom een klant naar de concurrent autobouwer sturen, als je zelf misschien ook wel een meer persoons auto kunt bouwen, het geld kan zo bij Porsche blijven en de klanten tevreden houden, zij kunnen nu een Porsche blijven rijden en hoeven niet uit te wijken naar de concurrent, dus kwam er de Cayenne, een SUV met Porsche kwaliteiten.
Dat opzich is de marktwerking, de vraag en aanbod, die Sjakie Peters ook bedoelde, het is ook vrij ondernemersschap van Porsche, het is niet zomaar een geld verdienen, wat vaak gedacht wordt, het kost veel geld zo’n model te ontwikkelen en ontwikkeld te houden, dat wordt nog al eens vergeten, zo van het model is er, nu maar geld verdienen, natuurlijk wordt het alleen gedaan, als het in de toekomst het kostendekkend wordt, dat is ook ondernemersschap, maar kan nooit achterover leinend denken, zo dat was het, dat accepteert de klant niet, die wil na aankoop van de auto, ook nog service en onderhoud en bij schade de boel laten repareren, er komt dus veel meer bijkijken, dan dat het op oog lijkt.
Jij mag sommige, of de doorgaans bestuurders van Cayennes best becritiseren, het nieuwe geld doet zijn werking, maar oud geld en tradities bestaan nog steeds, voor hen alle is er de Cayenne en aan status ligt het maar net, hoeveel waarde je er aan hecht.
Het houdt de boel wat levendig.
sven2 zegt
kdenk een panamera
Orichy zegt
En om de zelfde reden is er de Panamera gekomen.
Poll zegt
Ik vond ‘m niet erg moeilijk howr…
Joost1990 zegt
Nou zeg dan eens even wat het is, Poll? En ‘hoor’ schrijf je met dubbel o
JanHatseflan zegt
Ik gok ook voor een Cayenne, maar geen idee welke. Ik denk overigens een van een tuner of iets dergelijks, omdat als Wouter engels begint te praten, hij zich half omdraait…
altobelli zegt
dit is de Q7 V12 TDI, zeker weten, daar hij op mijn verlanglijstje staat.
gr, Altobelli
SCscreamGT1 zegt
Deze miss?
http://automotormusic.com/wp-content/uploads/2008/10/2010-porsche-cayenne.jpg
De 2010 Porsche Cayenne S Transsyberia. OK, het is nog geen 2010, maarja. Who Cares? :p
SCscreamGT1 zegt
damn. pijltjes vergeten… Alsnog:
007 zegt
@ Vla
ben jij een communist?
@ mezelf : het is geen scirocco maar idd een cayenne transsyberië waarschijnlijk
Hummer H2 zegt
Heeft wouter ooit een bugatti veyron 16.4 getest ? wie weet dat…
Joost1990 zegt
@ SCscreamGT1
Nee dat is hem ook niet, is al genoemd en dat zijn ook geen 22 inchers.
@ Hummer H2
Heeft hij nooit getest, maar ik denk ook niet dat het nu gebeurd. Erg voordehandliggend. Het zou een moeilijke zijn.
@ Altobelli
Dat hij op jouw verlanglijstje staat, wil nog niet zeggen dat hem ook is nu. Daarnaast is hij al een keer uitgebreid getest ;). En als laatst is het het interieur van een Cayenne.
Trouwens, het hoeft niet zo te zijn dat er echt iemand achterin zit, hè? Misschien is het een afleidert.
Machske zegt
Porsche Cayenne GTS Progressor by JE
Ollie zegt
Inkopper Machske ;)
vla zegt
@ 007
Nope.
@ Orichy
Ik kom zeker nog op je reactie terug, maar ik ben ff bezig! :)
autoblogger zegt
@Machske: klopt ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/22/rijtest-video-porsche-cayenne-gts-progressor-by-je-design
Ik had niet gedacht dat het geraden zou worden, JP had em als eerste!
marnix zegt
gts progressor
vla zegt
Ford Focus RS!
VivelaFRANCE zegt
@ vla,
Ik ben het nog steeds niet met je eens. Allereerst betekent ‘mode’ twee dingen: een modegolf en dé mode (haute couture). Mensen die een modegolf blindelings volgen, hebben inderdaad geen smaak. Maar meestal volgen mensen deze golf niet blindelings. In een modegolf kan je namelijk zelf kiezen, de golf biedt niet één product, maar meerdere producten die op elkaar lijken, je maakt vanuit je smaak de keuze welk product je koopt.
Daarnaast heb je dé mode. Dit is net zoals architectuur en beeldhouwkunst, een bepaalde kunstvorm. Dit heeft dus wel degelijk met smaak te maken, en niet alleen met commercie. Ook klopt het niet dat mode-ontwerpers hun stijl veranderen om zo meer geld te verdienen. Nee, ze veranderen omdat ze op zoek zijn naar nieuwe, mooiere ontwerpen. Vergelijk het met de auto-industrie: de auto’s van 2 jaar geleden zijn toch (meestal) saaier en ‘gewoner’ dan de auto’s die nu uitkomen. Zodra een project af is, wil je op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden. Dat heeft niets met geen smaak te maken, dat is de menselijke creativiteit, fantasie en nieuwsgierigheid.
Het klopt inderdaad wel dat mode in de commerciële wereld gebrúikt wordt. Maar het is een middel. Mode ís dus niet commercieel, het wórdt in de commercie gebruikt. Bovendien: “zonder mode zouden we naakt zijn” ;)
riichlover zegt
@ vive la france
Jij zou columns moeten gaan schrijven! Ik ben het voor een groot deel met je eens.
Toch wilt bijna ieder mens wat aandacht aan kleding besteedt een statement maken. Zelfs de punkers, die bekend staan om lak hebben aan alles wat iedereen denkt. Dat is niet zo, want ze willen graag dat iedereen denkt dat ze lak hebben aan wat zij van hun denken.
VivelaFRANCE zegt
@ riichlover,
Dank je voor je compliment! Wat je zegt klopt helemaal: mensen kleden zich om zichzelf te profileren, we doen het voor ons imago. Op deze manier kunnen mensen zonder al met je te hebben gesproken een bepaald beeld vormen over jou.