De Mercedes-Benz E 63 AMG is met onmiddellijke ingang te bestellen. De prijslijst start bij € 145.901.
Nog even gerecapituleerd: De nieuwe Mercedes E 63 AMG beschikt over de 6,2-liter AMG-V8 met een vermogen van 525 pk en een koppel van 630 Nm. De motor is standaard gekoppeld aan de AMG SPEEDSHIFT MCT-zeventraps transmissie met compacte natte-wegrijkoppeling. Deze transmissie biedt keus uit vier individuele rijprogramma’s (Van Controlled Effciency via Sport en Sport Plus tot Manual) en beschikt over een tussengas- en RACE-START-functie. De sprint van 0 naar 100 duurt slechts 4,5 seconden, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.
In deze zuinige tijden heeft Mercedes tevens een leuk feitje over de nieuwe E-AMG. Dankzij de gedoseerde brandstoftoevoer, het generatormanagement met opslag van energie en een sterk verminderde interne weerstand is het brandstofverbruik van de E 63 AMG ten opzichte van zijn voorganger met 12% teruggebracht. Met een gemiddeld verbruik van 12,6 l/100 km (volgens NEDC-norm) is het volgens Mercedes de zuinigste auto in de klasse van sportsedans met een vermogen van meer dan 500 pk. Zie je wel, zuinig rijden kan ook leuk zijn! De levering start in augustus.
UPDATE De E63 AMG is NIET de zuinigste 500+ pk supersedan. Mercedes dacht/hoopte dat wel, maar als je echt ‘groen’ wil rijden in een 500+ pk supersedan dan moet je een Jaguar XFR kopen. Die verbruikt namelijk nog eens 0,1 liter minder per 100 km.
Ferrari Fanaat zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
is-Music zegt
Dus de Jaguar XF-R kan weer aan de kant, iedereen de E63 AMG!
Benz.. zegt
Eindelijk is hij er dan…. Toch een stuk zuiniger dan een RS6 of M5 en de prestaties zijn natuurlijk ook weer te pruimen!
Machoman zegt
verbruik is wel het laatste waar je aan denk met zo’n beul van een motor onder de kap. Alleen leuk voor de statistieken
Robert zegt
Hebben!!! Kwijl….
circlestorm69 zegt
Wat een lelijke uitlaten. Alsof ie langs een tuningboer is geweest!
Sharp zegt
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
Allemaal leuk, maar wanneer is ie nou te bestellen en hoeveel moet het gaan kosten?
MMQuint zegt
Jammer van die wielen. Heb ik nu wel een beetje gezien…
SHFT zegt
Is het dan een A-label ? :D
Autojunkje zegt
Woo-hoo Dat is natuurlijk de reden waarom je zo’n auto koopt :D
Birdboy zegt
Beetje jammer van de velgen (inmiddels ook een beetje standaard) en die lelijke uitlaten. Anders is ie wel dik.
Wanner komt de e-coupe 63 amg?!?
b0z4 zegt
Die uitlaten lijken op het model van Opel’s sport modellen :P
Autogek zegt
Zuinig rijden kan ook leuk zijn. Zuinig, 1 op 8? Maar ja, leuk geprobeerd autoblogger. ;)
Ik kan echt niet wennen aan die nieuwe koplampen.
Mika Hakkinen zegt
Kwam vandaag nog de oude E 63 amg tegen.. die vind ik toch wel een stuk mooier als de nieuwe E klasse.. maar goed ik zou toch voor de X-FR gaan meer klasse..
Theagle11 zegt
Echt een zeer nette strakke wagen. Ik wil hem zeker wel hebben hoor.
Ben benieuwd naar zijn geluidje. Had ik het geld maar.
Pier zegt
Ook ik vind de uitlaten er een beetje ‘geknutseld’ eraan zitten, voor de rest mooie kar! Alleen doet op de foto het interieur wel wat druk aan, en dat zeg ik niet snel…
tom zegt
Uitlaten zijn zeker niet om over naar huis te schrijven. Ik ben toch meer voorstander van symmetrische vormen.
Da Vinci zegt
Officiële opgave verbruik XFR is 12,5l/100km.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat me blijft opvallen is dat de nieuwe E niet echt foto-geniek is…
Is in het echt een zeeeeeer mooie auto!!
Maar op foto’s blijft hij tegenvallen… Apart wel.
Dit is zeker weer een toonbeeld van ‘hoe-bouw-je-een-supersedan’ zoals we van Merc. gewend zijn. De XFR zou in mijn geval toch prevaleren, vanwege het schitterende design en het mooiste interieur van het moment!
Guido zegt
Nou, toch mooi meegenomen. Hoewel er natuurlijk niemand fuel efficient gaat rijden met een dergelijke bak ;) En ach, die uitlaat vervang je toch voor een Eisenmann 8)
GTR zegt
Hij is werkelijk prachtig. Goede motor ook. Maar ik mis dat lipje achterop! Haha. Maar wel lekkere bak.
XK zegt
De jaguar XFR verbruikt 12,5 l/100km = minder. Dus, hoppa veranderen die titel. Voortaan wel handig om te kijken of jullie boude uitspraak wel klopt, zeker als deze pontificaal in de titel wordt geplaatst.
–edit: helemaal gelijk, we hebben een vraagteken toegevoegd–
Jaguar XFR: goedkoopste, mooiste, zuinigste en volgens de bladen ook beste supersedan.
LM zegt
Waarschijnlijk zal de nieuwe M5 nog minder verbruiken, zijn ccm is bijna 2l minder…
Punk zegt
toch ga ik voor de M5 !!
micheloo0 zegt
145000 euro toch niet in België :twisted: maar ik zou toch vr een rs6 avant gaan :D
robbie zegt
@XK, keiharde FAIL voor Mercedes dus!
De XFR is idd 0,1 liter per 100 km zuiniger.
Uiteraard... zegt
lachen dit, tot je es ietwat harder op die rechterpedaal duwt zeker?
koop dan toch een (top)diesel als je om het verbruik geeft…
tom zegt
Wanneer kunnen we de e 63 amg rijtest verwachten? Medio augustus?
Dirk zegt
Vorig model e klasse was veel mooier.
Hopelijk is deze bedrijfszekerder.
Sorcerer zegt
Toch netjes, dat verbruik, mits het enigszins klopt. En waarom ook niet de boel iets zuiniger maken als het kan? Scheelt toch wel flink geld met zo’n auto als je er flink wat mee rijdt…
Prestaties worden er iig niet minder om, misschien juist wel meer!
JamesBond007 zegt
Bron: Mercedes-Benz Magazine nietwaar?
Citrofiel zegt
Zouden we deze ook vaker als CDI (ombouw) dan als echte AMG gaan zien..? :roll:
Majinstar zegt
Oeps weg Bmw M6 ( 4.6 ) en M5 ( 4.7 ) en 760Li ( 4.6 ).
CX9Owner zegt
@ Machoman
je hebt helemaal gelijk maar het is altijd goed mee genomen
@ Birdboy
NIET!! volgens mercedes dan…hij zou te veel concurentie bieden voor de cls amg
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Majinstar: nounounou…
wat en enooooooorm verschil zeg!!
Tommy zegt
Majinstar: Hoezo nu weg? De vorige E 63 zat ook al in 4,5 op 100 km/u, dus het was in 2006 al zwaaien naar de M5.
Alwood zegt
gisteren nog een zien rijden… een diesel, en nu al met taxi-kenteken! :|
doet mij trouwens maar de kombi ;)
arjens zegt
@Citrofiel, Inderdaad, en dan zie je op Marktplaats weer een advertentie van een toko met de naam: BC Auto’s in Lelystad en te koop: Mercedes-Benz E 63 AMG, en dan niet vermelden dat het om een versie gaat, met een 220 CDI motor, met een ombouw ;)
Catch22 zegt
Net die extra km’s uit een litertje brandstof betaalt zich wel uit als je hem als taxi gebruikt.
Maar OT: wat boeit het? Alsof iemand die in zo’n auto rijdt zich daar ook maar enigzins druk om maakt. Daarbij wordt hij in zo’n kleine oplage verkocht dat het sowieso niets uit maakt.
HDM zegt
@XK: de XF mooi? Ik ga liever voor een uit het bekende duitse trio hoor, ik heb een paar XF’en gezien, onder meer geparkeerd tussen een donkere VW Passat en een donkere Opel Astra. Het was pas door de vorm van de achterlichten dat ik ineens dacht, hey das een XF. Anders zie je et echt niet.
@CX9Owner: ja nou dat weet ik dus neit zo zeker meer. Eerst waren idd veel berichten dat Merc geen E63 Coupe ging bouwen vanwege te dicht in de buurt komen van de CLS, maar ik heb al een tijd geleden (robbie? nog steeds niets over gehoord…:\) een gerucht gelezen dat hij er toch zou komen, een bijna-last-minute beslissing.
Leuk bericht over de sedan btw ^^
Citrofiel zegt
@ HDM; Omdat de XF niet opvalt ga je liever voor een Duitser?! Van de drup in de stortregen… :roll:
@ Alwood; Inderdaad, de eerste taxi heb ik ook al gezien. Maar ja, volgens mij wordt het grootste deel van de E’s nu eenmaal als taxi verkocht in NL…
@ arjens; :D
arjens zegt
@alwood, citrofiel, al helemaal als je ervan uit kan gaan dat Mercedes specifieke modellen al “taxi”klaar aanbieden.
Heeft iemand trouwens al de E klasse in het bruin metallic gezien? Ik zag deze kleur, bij een nu al, nieuwe type ocassion?!?! met cognac kleur interieur. Het staat deze auto prachtig en ben benieuwd wat jullie er van vinden?
j zegt
In de praktijk komen ze allemaal uit op 1op5
Citrofiel zegt
@ arjens; Wat houdt ’taxi-klaar’ in? Wat moet er aangepast worden voor een taxi? Pinnetjes voor een bordje op het dak, en een tariefteller of zo?
arjens zegt
@citrofiel, ach misschien dat taxi klaar een groot woord is, maar ik heb hier een kopie van de website, dan de taxi uitvoering:
“Neem plaats in een van de opmerkelijkste auto’s ter wereld. Elk detail is op maat gemaakt, voor de veiligheid en het comfort van u en uw passagiers. Tachtig sensoren zorgen ervoor dat u ontspannen kunt werken, terwijl talloze innovaties – variërend van ATTENTION ASSIST tot aan de kneebag – voor een veilig gevoel zorgen. Eén blik in de ’vier ogen’ van de nieuwe E-Klasse en u weet dat achter het karakteristieke design buitengewone technologie schuilgaat.
Het beste van acht generaties E-Klasse is uiteindelijk gebundeld in deze W 212, de negende generatie van de E-Klasse. Als vanouds gaan veiligheid en comfort hand in hand. Diverse optionele veiligheidssystemen herkennen bijvoorbeeld verkeersborden met de maximumsnelheid, bewaken de dode hoek of houden automatisch de juiste afstand tot de voorligger aan. Met dergelijke systemen aan boord krijgt u onderweg alle mogelijke ondersteuning. Of waar mogelijk zelfs een beschermengel die u bijstaat in gevaarlijke situaties.
Bijkomende TAXI-opties
Geïntegreerde taxi-antenne
Taxi Noodalarm (met stille en actieve modus)
Handsfree voorbereiding voor de 2-weg radio
Voorbereiding voor een geïntegreerd, digitaal communicatiesysteem”
Maar eerlijk, ik word er niet echt veel wijs uit, maar goed, wat er nu echt de meerwaarde van is???
Citrofiel zegt
@ arjens; Het taxi-noodalarm lijkt me wel een apart iets (induwen bij vervelende passagier ofzo). De rest van de zaken zijn voor communicatie van en naar het hoofdkantoor, denk ik. Geen standaard-opties waarschijnlijk.
Autogek zegt
Als we het alleen maar over “zuinigste” 500 pk:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11136/Alpina-B7-Biturbo-voor-wie-een-M7-mist
Alpina is wat AMG is voor Mercedes. Dus ga niet zeggen dat deze niet meetelt.
arjens zegt
@citrofiel, aangezien ik visueel ben ingesteld.. induwen bij vervelende passagiers.. Maar je hebt in nederland ook bedrijven die zelf auto’s ombouwen naar taxi’s. Daar doelde ik eigenlijk op. Ik vraag mij dan af wat het verschil is tussen de versie geleverd vanaf Mercedes en die van een gespecialiseerd bedrijf.
Autogek zegt
Gewoon net als in Singapore of Engeland. Allemaal verplichten dezelfde goedkope taxi-auto’s te nemen. Misschien wordt een taxi dan ook weer normaal betaalbaar en krijgt Mercedes E-klasse hun luxe uitstraling terug. Jaren geleden dacht ik ook om een E-klasse combi te kopen. Maar het taxi-imago heeft mij toen tegen gehouden.
Citrofiel zegt
@ arjens; :lol: Ik zie nu pas de dubbele betekenis. ;) Het voornaamste waarom mensen daarvoor kiezen is denk ik dat het gemakkelijker is. Niet eerst een E bestellen, en dan nog wegbrengen en regelen dat hij omgebouwd wordt, maar met één bestelling klaar zijn.
XK zegt
Sympathiek dat jullie het aanpassen autoblog, grote klasse.
@HDM En een auto uit het duitse trio valt wel op? Kom nou, dat zijn op enkele opeltjes na zo een beetje de grootste grijze muizen van het Nederlands wagenpark. Dat je een XF niet herkent is eerder een tekortkoming aan jouw adres dan aan dat van Jaguar. Ik denk dat de meerderheid het met mij eens is dat een XF heel wat spannender is qua design (interieur+exterieur) dan de Duitse gevestigde orde.
robbie zegt
Autogek zegt
@ Robbie; Maar de Alpina verbruikt weer eens 0,6 liter minder. Dus is dat de groenste 500+pk supersedan.
Daarnaast is de 7 serie wel even een stuk mooier. En de Jaguar is ook een Aston Martin copie gekruist met een Mondeo.
BAAP zegt
en als je het gas vol in trapt??
Stomme marketing-gelul!!
DeBmwFan zegt
Mooie auto supér !
Emile_Benz zegt
@ Autogek: Alpina is voor Bimmer, wat Brabus voor Mercedes is… AMG voor Mercedes, wat de M-afdeling van Bimmer is…
robbie zegt
@Autogek, ah ok +kudo’s voor jou voor het vinden van de Alpina.
Autogek zegt
Okee Emile Benz. Dat kan ik fout hebben. Ik geef mijn fouten toe als ik het fout heb. Maar de BMW Alpina is toch nog steeds de zuinigste 500+pk Supersedan. ;)
AMG Powerrr zegt
Doemijdiemaar!!! Echt een stoere bak.
Fout zegt
@is-Music: voor jou misschien maar ik ben niet echt onder de indruk dat de E63 0,1 MEER verbruikt dan de XF-R.
Laten we trouwens eens afwachten op de eerste vergelijkende test, zo’n cijfers zeggen werkelijk niets.
Ivm de XFR ieder zijn eigen smaak maar ik verkies een XFR toch met héél veel voorsprong voor zo’n opgefokte taxi. De achterkant van de E is echt niets
Autogek zegt
@ Robbie, krijg ik geen update met mijn BMW 7-Alipne die slechts 11,9 l/100km verbruikt? We hebben toch allemaal het beste beentje voor kwa milieu? :D
pizzakoerier zegt
woohoo taxi on steroids!
gekke-turbo zegt
Ik denk dat de marketingboys van MB bijna een grote fout hadden gemaakt. Gelukkig klopte er niks van die uitspraak. Want zeg nou zelf; “zuinigste in de 500pk + klasse” dat zou voor de meeste een reden zijn om hem niet te kopen!!
Veel mensen kopen zo’n auto om juist de minst zuinige te zijn. Je ziet Jaguar toch ook niet dat als verkoopargument gebruiken.
Xenonverlichting zegt
Iedereen wil een snelle auto (500+) als je dan ook aan het milieu kunt bijdragen is dat helemaal “Super” juist een rede om de auto te kopen iedereen is groen wil je dan dat er een downsizing komt dat het opeens een V6 met dikke kompressor word NEE hier sta ik niet op te wachten…
phantom zegt
dus hij is sneller dan de rs6 van 0-100, en dat met minder vermogen, geen turbo’s en geen awd??
phantom zegt
pardon; geen 4wd
BananaFlip zegt
In één woord: sexy.
En ook nog een vet zuinig man!
BananaFlip zegt
@ phantom
Denk aan het gewicht, jongen.
Een Avant weegt een stuk meer dan een verAMGde sedan.
Brabuss zegt
Neem anders de brabus E V12, is ook leuk met 730 pk en een top van 350km/h.
Alleen die is iets minder zuinig dan deze AMG…