De nieuwe Polo staat vanaf 16 juli bij de Volkswagen-dealers. Mocht je je Polo zakelijk gaan rijden, dan heb je geluk want ze vallen allemaal in de 20%-categorie qua fiscale bijtelling. Het merk vertelt trots dat je inclusief slooppremie en de eigen “afscheidspremie” tot 2.500 euro korting kan krijgen, daardoor is de nieuwe Polo al beschikbaar vanaf 10.790 euro (inclusief BTW en BPM).
De “zuinigste gezinsauto ter wereld”, de Polo BlueMotion 1.2 TDI, is nog niet beschikbaar en zal begin 2010 op de markt verschijnen. De nieuwe 1.2 TSI (77 kW/105 pk) en 1.6 TDI BlueMotion met 66 kW/90 pk worden tegen het einde van het jaar verwacht.
Het gamma van de nieuwe Polo start met de 1.2 Easyline met 60 pk en B-label, die inclusief bovenstaande standaarduitrusting voor 13.290 euro in de prijslijst staat. De Trendline staat bij de Polo voor dezelfde complete standaarduitrusting, maar dan met ruime keuze uit (sterkere) benzine- en dieselmotoren. De Polo Trendline met de 51 kW/70 pk sterke driecilinder 1.2 12V is leverbaar vanaf 13.990 euro en de viercilinder 1.4 16V (63 kW/85 pk) vanaf 14.590 euro. De Polo Trendline met de nieuwe 1.6 TDI (55 kW/75 pk) staat in de prijslijst voor 18.590 euro en de versie met de 66 kW/90 pk sterke 1.6 TDI voor 19.290 euro.
Tegen een meerprijs van 1.360 euro is de nieuwe Polo er ook als Comfortline. In dat geval wordt de standaarduitrusting onder andere uitgebreid met ‘Climatic’ airconditioning, een ‘Soft Touch’ dashboard, cruise control, boordcomputer en buitenspiegels, deurgrepen en stootlijsten in carrosseriekleur. De Polo Comfortline is er als 1.2 12V (51 kW/70 pk) en als 1.4 16V (63 kW/85 pk). Deze laatste versie is optioneel verkrijgbaar met de zeventraps DSG-transmissie. De Polo in Highline-uitvoering biedt nog meer luxe. Ten opzichte van de Polo Comfortline heeft hij de volgende extra’s aan boord: 15-inch lichtmetalen velgen, sportstoelen, een middenarmsteun, lederen bekleding van stuur, pooknop en handremgreep, donker getinte zijruiten achter en mistlampen vóór. De meerprijs voor de upgrade naar de Highline-uitvoering bedraagt 2.560 euro. De Polo Highline is bovendien de enige Polo die kan worden geleverd met de 77 kW/105 pk sterke 1.6 TDI. De versies met de 1.4 16V en de 1.6 TDI (66 kW/90 pk) zijn ook leverbaar met de efficiënte DSG-transmissie met dubbele koppeling.
Laue zegt
20 mile voor een 1.6 TDI vind ik toch vrij prijzig.Maar daar staat VW toch wel een beetje bekend om. Super degelijke auto’s maar altijd wat aan de dure kant.
XTR zegt
dat zijn (voorlopig) nog geen racemonsters, met maximaal 85 pk (benzine)
ik ben dat groene ECO-CO2 geneuzel nu wel eens zat !!
maar de Polo ziet er strak uit, zelfs deze 5-deurs heeft een fraaie lijn, en dan met de sportievere 3-deurs nog verschijnen ;-)
Nick zegt
Ik vind de prijzen schappelijk! en wat een heerlijke smoel heeftie nieuwe Polo!
Patrick zegt
Supermooi ding zeg. Vind ‘m alleen schreeuwend duur. Jammer dat 80% straks met wieldoppen rondrijdt.
mrtn zegt
@ Laue
En bedank daar de regering voor hé. VW moet er ook nog op verdienen.
Tom zegt
weet er iemand al wat de specificaties zijn? ik kan ze nergens vinden
jeroen zegt
@ XTR
Je hoeft niet per se een Polo te gaan rijden hoor.
Waxweazel zegt
1 woord : DUUR !
2 woorden : TE DUUR !
Al zijn concurrenten hebben het dan toch veel beter voor elkaar met hun prijzen en standaard opties.
autoblogger zegt
@Tom: die staan gewoon in het artikel.
Mocht je nog meer info willen, alsjeblieft:
De nieuwe Volkswagen Polo staat op alle fronten voor een grote stap voorwaarts. Hij is ruimer zuiniger en efficiënter dan ooit. Ook de standaarduitrusting is er sterk op vooruit gegaan. Alle modellen beschikken bijvoorbeeld standaard over ESP (inclusief ABS, remassistent en ASR), centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen vóór, radiovoorbereiding met vier luidsprekers, front- en zijairbags, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, drie hoofdsteunen achterin en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Vanaf het tweede uitrustingsniveau (Trendline) zijn ook elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels standaard.
Afgezien van de verschillende uitrustingsniveaus is er ook een aantal aantrekkelijke pakketten met meeruitvoeringen te verkrijgen op de nieuwe Polo. Zo is hij leverbaar met het Executive-pakket. Dit is leverbaar vanaf 525 euro en omvat het radiosysteem RCD 310, een CD-speler, MP3-titelweergave en een multimedia aansluitbox (directe aansluitmogelijkheid van iPod- dvd- en MP3-spelers met USB-verbinding). Het Executive Plus-pakket (vanaf 1.350 euro) is nog uitgebreider. Hierin opgenomen zijn het navigatiesysteem RNS 310, een kleurenscherm met touchscreen bediening, telefoonvoorbereiding, middenarmsteun vóór en de multimedia aansluitbox. Overigens is de multimedia aansluitbox ook verkrijgbaar als meeruitvoering voor 195 euro.
Om de aankoop van een nieuwe Polo extra aantrekkelijk te maken, biedt Volkswagen tijdelijk een aanvulling op de slooppremie van de overheid aan. Hierdoor wordt de ‘afscheidspremie’ voor de oude auto 2.500 euro en daarmee is een nieuwe Polo dus al beschikbaar vanaf 10.790 euro. Ook de financieringsmogelijkheden zijn zeer aantrekkelijk. Het Volkswagen Zorgeloos Compleet pakket, bestaande uit autofinanciering, -verzekering, no-claimbeschermer en 3 jaar garantie, kost tijdelijk slechts 189 euro per maand.
TSI zegt
kom maar op met die 1.2 TSI,
ik kan niet wachten
massarati zegt
Die Walter da’ Silva weet toch weer een mooie Polo neer te zetten. En bijna 1 op 30 bij de 1.2 tdi ook lekker ‘groen’.
Voor een auto in dit segment zijn ze goed bezig.
johnny t zegt
Nou ziet er zeker best goed uit ,maar de langduur kwaliteit is belabberd , volgens de testen (100.000 km.) , staan alle modellen van VW op de laatse plaats en dat zegt genoeg lijk mij.
Laue zegt
@ Johnny T
Dat lijkt me sterk, vooral de VW TDI motoren staan bekend dat ze wel een paar ton aan kunnen.
Trango zegt
Vind die eerlijk gezegd een pak mooier dan die laatste Golf. De achterkant is best wel vrij stoer. Mmm… on second thoughts past die niet zo goed bij de voorkant. Nuja, toch beter dan de Golf imho.
johnny t zegt
Laue , je beperkt je tot de diesels en ik zal dat dan ook doen. Staan deze niet bekent om hun distributies alsmede de turbo die na 100.000 km geheid ploffen ? . Niet mijn definitie van goede motoren.
York zegt
@ johnny t
Hmmm.. raar.. nog niets van gehoord.. de meeste blijven doorrijden tot 150.000 zonder veel problemen…:) en een turbo kan je nog vervangen he;)
Scorpion zegt
@ johnny t
Volgens mij zit jij VW te verwarren met andere merken. Over benzine motoren kan je nog wel twijfelen, maar de TDI motoren van VAG zijn oerbetrouwbaar.
Max zegt
@ Johnny T
U werkt voor VW ? of u rijdt met een VW ?
@ Waxweazal
En welke merken zijn dan de concurrentie ? graag een beetje meer informatie…
Dennis zegt
Maar wat die 1.2 TSI dan kost? Dat staat niet in het artikel.. Waarschijnlijk omdat ie pas tegen het einde van dit jaar komt.
markieanta zegt
@Max, mbt Johnny, hij zegt net dat hij dat uit testrapporten heeft, lezen is ook een vak.
@Max, mbt je antwoord aan Wax, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, Fiat Grande Punto, wilde je nog meer horen? Copy pate Polo´s als de Skoda Fabia en Seat Ibiza mogen dan uiteraard ook.
pibier zegt
Wanneer komt de 160 pk 1.4 TSI? Lijkt me toch geen probleem dit blok ook in deze auto te schroeven :P
tom zegt
Zeer mooi en tegen een aanvaardbare prijs!
(Mijn ma heeft voor haar polo 10 jaar geleden 11 000€ betaald en het is geen speciale versie of zo! VW slaagt er in om die prijs nog altijd op hetzelfde peil te houden ondanks dat alles duurder is geworden!)
markieanta zegt
@Tom, dat vind ik een prestatie, toendertijd hadden we het namelijk over guldens ipv Euro´s….
Autorijder zegt
Ik vind het een keurig vormgegeven auto, maar toch ook wel behoudend tot op het (extreem) saaie af. Ik denk dat ik in deze klasse zelf eerder voor een Fiesta zou gaan. Zelfde betrouwbaarheid maar toch wat meer “schwung” in het ontwerp.
johnny t zegt
ja , als de turbo stuk is vervang je hem gewoon. Ik had het ook zelf kunnen verzinnen. stom.
johnny t zegt
o ja , ik rijd een touran ( johnny t , vandaar).
Maarten zegt
ZEER ZEER ZEER mooie nieuwe polo….
Kan niet wachten dat ie bij mij op de oprit staat…
en zo duur is ie ook weer niet he mannen….!!!
anoniem zegt
hmm… waarom hebben ze de golf in de droogtrommel gedaan??
dit is echt geen mooie auto…. helaas vindt iedereen hem mooi omdat er vw op staat!
Max zegt
@ Markienanta
Ok, dat zijn concurrenten… maar het ging over de prijs van die concurrenten. Zijn deze dan beduidend goedkoper als een VW Polo rekening houdend met standaarduitrusting, prestaties, verbruik enz ?
Max zegt
@ Johnny t
Dat is niet goed ! De levensduur van de turbo (alle turbomotoren) kan je meestal verlengen door de motor na het rijden even te laten draaien op stationair toerental, kan helpen.
markieanta zegt
@Max, daar vroeg je niet speciaal om, je vroeg om de concurrenten ;)
Ik las in de metro vandaag dat je een kale fiesta voor 10700 euro op kunt halen bij de dealer met slooppremie etc.
Verder heb ik geen idee, ga het ook niet uitzoeken, want ik heb al een goeie vrij nieuwe auto en heb wel wat beters met mijn tijd te doen dan dit.
johnny t zegt
o maar waarom hebben TDI”s daar zo’n last van en JTD”s ( en anderen) niet ?
Benjamin1 zegt
hoezo lelijk
Doe mij maar een Grande Punto 1,4tjet Sport voor 19k.
Is dat te duur dan een 1.4 16V voor 14k.
Is dat te duur dan ga ik wel lopen.
markieanta zegt
@Benjamin, kijk, onze Fiatheld komt zich ook weer melden.
Probeer je teksten eens wat duidelijker te maken als je ons zo´n Italiaanse schone probeert aan te smeren, dan snappen we ook nog wat je bedoelt namelijk.
Laue zegt
Ghehe, ik moet ook eerlijk bekennen Benjamin1. wat bedoel je nu?
Niet dat het je lukt om mij in een italiaan te krijgen ;)
Oom Agent zegt
Mooier dan een Golf!
EM zegt
Saai auto’tje van middelmatige kwaliteit die veel te duur is.
3 cilinder diesel maakt herrie voor 2.
AMGJunk zegt
Wat een mooi gebakje zeg! :mrgreen:
Doe mij de driedeurs GTI maar, wanneer komt die uit AB?
mauro zegt
op me verjaardag:D
VivelaFRANCE zegt
Goede zaak, die nieuwe Polo! Ziet er goed en degelijk uit en ook nog eens goed voor het milieu! Enige nadeel: hij is vrij saai. Maar goed, dat is dan ook wat we verwachten van VW: saaie, maar zeer degelijke auto’s! ;)
VivelaFRANCE zegt
@ mauro,
gefeliciteerd ;)
SERSERI zegt
Het Is Een Hele Mooie Wagen De Prijzen Valt Wel Mee. :):)
Maar Hij Is Erg Strak. :):)
E220Cdi elegance zegt
Prijzen leggen IETS te hoog voor de diesels als er actiepakketen opkomen is het misschien nog leuk maar goed in deze klasse lijkt me 2000 euro verschil met bijvoorbeeld fiesta’s en corsa’s redelijk fors.
VW word wel lekker zuinig op deze manier en ach ik heb ook wel is een 3 cil TDI gereden en het is geen strepen trekken maar je hebt nou ook niet het gevoel in een stadsbus te rijden ( qua geluid van de oude TDI trouwens wel maar dat word volgens mij allemaal van pompverstuiven naar commanrail verandert :)
b0z4 zegt
Super strakke auto , dat de prijzen wat hoger liggen dan de concurrentie mag dan ook wel wat je er voor terug krijgt ! En met de 1.6tdi 105pk DSG dat wil best voorruit hoor , en een lekker chipie erin en knallen maar :)
Citrofiel zegt
@ Laue, Scorpion, York; Ik denk dat johnny t het over onder andere deze test heeft. Er zijn nog meer van die tests gedaan, zie de ranglijst onderaan die pagina, waarin VW alsmaar onderaan eindigt…
WieAndersDasAuto zegt
Leuke test hoor… Net de modellen die aan vervanging toe zijn/nodig waren. Zelf hebben wij geen slechte ervaringen gehad met onze Volkswagens. En die reden rond 100.000-120.000 km… Ga eens beter naar autoweek.nl om meerdere meningen van mensen te bekijken. En niet zo’n stomme test waar je geen zak aan hebt.
WieAndersDasAuto zegt
OT: Best wel een strakke auto! Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Bluemotion het gaat doen!
markieanta zegt
@Wieandersdasauto, dat je een fanboy bent ok, dat is duidelijk, maar ga me niet zeggen dat een Passat en een Touran aan vervanging toe zijn. Volgens mij was de Touran net gefacelift met dat lelijke glimmende frontje en is de Passat nou ook nog niet echt heel lang geleden gedaan…..
Dus doe niet zo je best om je VWtjes zo de lucht in te schrijven, want feiten zijn feiten.
Oh ja, en leer eens een beetje Nederlands, want ga eens beter is nou niet bepaald een Nederlandse zin.
@boz4, wat krijg je ervoor terug t.o.v. andere auto’s in zijn klasse dan? Ik ben benieuwd, want ik zie niets al te bijzonders.
Hans zegt
Jammer dat op iedere versie weer een radio apart moet worden bijgekocht ,
de advies afleveringskosten a 790 euro zijn ook niet mis , prijs metallic lak 500 euro , dat zijn zaken die de prijs aardig opdrijven !
ger zegt
Pffff weer zo’n slaaptabletje uit de stal van VW. ik herken die auto’s gewoon niet meer. denk ik dat ik achter een Golf 6 zit,,,,is het een plus. denk ik dat het een plus is blijkt het een touran..
polo tdi zegt
Volkswagen is wat duurder dan andere merken, OK.
Maar als ik mag kiezen tussen opel en volkswagen, geef mij maar volkswagen ook omdat hij meer kwaliteit bied.
Mijn zus haar Corsa 6j motorblok gescheurd, mijn schoonbroer vectra 8j Display vernieuwd, zetel vernieuwd, lederen stuur vernieuwd, daschboard bevestigd, kosten aan de koffer en plots na 8j schakelboit begeven ( boite de vitesse) ! Volkswagen is dan duurder maar gaat langer mee ! Opel komt bij mij niet in huis !
Backfire zegt
Het enige goede aan de polo is dat ze eindelijk het lef hebben om de 1.2 tdi te gaan gebruiken die 90gr/km uitstoot. Waarschijnlijk de doorontwikkeling van de lupo 1.2 motor. Enige slechte aan die tdi is de electronica en turbo. Voor de rest wel lekker bromtorretje.