Nu maar hopen dat de Prius hier niet zo’n hit wordt als in Japan…
Op het gevaar af dat men mij op enig moment gaat verwijten dat ik voorspelbaar ben, roep ik toch maar weer eens dat ik de Toyota Prius een verschrikkelijk lelijke auto vind. Dat geldt niet voor de Japanners, want die zijn verzot op hun snoerloze strijkijzer op wielen. Zo erg dat Toyota de productie met 50 procent heeft opgeschroefd om aan de lokale vraag te kunnen voldoen.
Er worden inmiddels behoorlijk wat overuren gedraaid en momenteel rollen er 50.000 Priussen per maand van de lopende band. Dat gebeurt in een tempo van 2 auto’s per minuut. Waarom moet toch ineens aan ratten denken? Waarschijnlijk omdat ratten zich zo snel vermenigvuldigen dat 2 ratten na 18 maanden ongeveer 1 miljoen nakomelingen zouden kunnen produceren. Bovendien dragen ratten vaak ziektes bij zich, maar goed dat geheel terzijde. (via: automotive news)
six-trey zegt
wel slecht voor het straatbeeld, het verslecht er maandelijks op…
aan de andere kant is het wel hoe meer lelijke grijze muizen op de baan hoe meer je met een groote mooie slee opvalt :D
jorn_v_v zegt
dus als ik het goed begrijp kunnen we in 2010 een prius rijtest van autoblog.nl verwachten? ;) :mrgreen:
Cantago zegt
Ik kan me helemaal vinden in six-trey! Maar ook in Dennis, want wat een scheitlelijke auto’s zeg! Bahbah…
Autojunkje zegt
@jorn v v
volgenmij niet als dat zo is rijdt wouter hem vast ” perongeluk ” inelkaar
Oom Agent zegt
Ik wacht nog steeds op de V8 Prius…
Aiii zegt
Over tien jaar zullen alle ex-Prius rijders nog eens terugdenken aan de tijd dat ze zo dom waren met de mode mee te doen. Net als de mensen die in de jaren ’70 in disco outfits en haardracht rondliepen of de mensen die zich als Michael Jackson verkleed hebben in de jaren ’80, etc.
DafMaf zegt
Ik zou er zo een als leaseslet nemen. Waarom geen break/combi/verso-versie? Dan zou ik er misschien zelfs een kopen.
Als ik geld had.
React zegt
Tuurlijk is de prius niet mooi, maar zeker in de lease wel lekker goedkoop. Dus als je niet al te veel geld wil uitgeven en toch in een complete auto wilt rondrijden, vind ik de nieuwe prius geen slechte keus. Daar komt nog bij, of je probeert de vruchten te plukken van het overheidsbeleid of je gaat lekker nog meer betalen.
BTW ook ik vind het extreem subsidieren(geen bpm, wegenbelasting en 14% bijtelling) van deze bakken nergens over gaan!
-niels- zegt
@ oom agent
je bedoelt de 8volt versie zeker :P
Lancia Lover zegt
Aangezien onze regering via subsidies deze auto promoot zal het net zoals z’n aartslelijke voorganger weer een succes worden in Nederland…
Jip zegt
Betaal liever meer voor een mooie auto. Ga pas om als hij nagenoeg gratis zou zijn!
Lan_Evo zegt
Ook in Nederland zal deze Prius wel weer een succes zijn denk ik. De meeste leasebakken zijn toch zo saai als het maar kan, dus of het nou een Golf is of een Prius, zal niet veel uitmaken.
sacha zegt
Op het gevaar af dat men mij op enig moment gaat verwijten dat ik voorspelbaar ben:
DE PRIUS IS DE GROOTSTE MILIEU-HOAX VAN DE 21e EEUW!!!!!!!!!!
mercedes-benz zegt
waar is de rattenvanger van hamelen als je hem echt nodig bent.
Castelli zegt
Geef mij de Lexus RX 450h maar :-)
Maar de prius is inderdaad een lelijk hok….
snuf zegt
@ Sacha Er zijn vast ergere milieu-hoax dan deze vermeende. Hij is zuinig, en lelijk. Maar dat hij slechter voor het milieu zou zijn is kul. Argumenten als zou de batterij slecht zijn voor het milieu (ja, als je die in zee dumpt) of de productie te energievretend ivm andere auto’s (die Hummer hoax: Hummer schoonste auto want middeleeuwse techniek is simpeler te maken, weet je nog?) gaan nergens over.
Maar hij blijft wel lelijk.
opelsintrafreak zegt
ik heb een leraar die wil er ook 1 kopen nou ik zou geen prius willen heb hem dit ook afgeraden die pruis is duurder als een honda insight en ongeveer gelijk aan een civic hybrid nou is die man wel een bomenknuffelaar maar toch :P
MCW zegt
Wat is er nou zo lelijk aan? Imo alleen de koplampen en achterlampen. De belijning van de zijkant van de nieuwe is gewoon vrij normaal. Zelfs tikkie dynamisch door die aflopende daklijn. Maar nee.. dit is lelijk en men rijdt liever in een suffe Golf of een mislukte Peugeot
mashell zegt
“DE PRIUS IS DE GROOTSTE MILIEU-HOAX VAN DE 21e EEUW!!!!!!!!!!”
Dat is niet waar. De vermeende schadelijkheid van CO2. En klimaatverandering op zich (het klimaat is helemaal geen constante!) zijn nog grotere hoaxes, Toyota lift er gewoon handig op mee met de Prius.
Citrofiel zegt
Nu de vraag in Japan zo groot is, zal Toyota de Europese introductie vast en zeker uitstellen hè..? *crosses fingers*
Citrofiel zegt
Nee, zonder dollen, de Prius vind ik qua uiterlijk eigenlijk best meevallen. Zo’n gestroomlijnde vorm heeft wel wat. Of ben ik gehersenspoeld..?! :shock:
Matt zegt
@Mashell
En dat het Noordpoolijs nog maar de helft in omvang is van enkele tientallen jaren geleden en in het huidige tempo over enkele tientallen jaren ’s zomers gewoon verdwenen is (foetsie Noordpool), dat is ook een hoax???
Laue zegt
@ Oom agent.
Vraag ff bij lexus, daar hebben ze de V8 hybride. exacte type ontgaat me ff.
Citrofiel zegt
@ Oom Agent; De Lexus LS600h dus. ;)
Henk zegt
Jammer dat er in Nederland ook al 1.500 gekocht zijn voor de meeste;) (http://www.toyota.nl/nieuws/nieuws_50_marktaandeel.aspx)
Hij is nu al een hit, zeer spijtig he VAG rijders;)
Blijf proberen!, trouwens waar zijn die die goeie verkoopcijfers gebleven van VW, ah weet al, de eerste paar maanden teveel op kenteken gezet;)
Henk zegt
* goeie = goede, en – 1 die, achter weet moet nog het;) pfff is al laat(A)
clubbtraxx zegt
@Matt, door de eeuwen heen zijn er op aarde meer temperatuurschommelingen geweest, m.a.w. die Prius gaat dat Poolijs ook niet redden. Of dacht je soms dat het ene reet uitmmaakt of je met batterijtjes gaat rijden die maar een fractie van de tijd gebruikt worden door de gemiddelde leaserijder die er dagelijks mee over de snelweg kachelt van groningen naar maastricht en terug? Naief hoor.
Nee pak dan die mega containerschepen aan met hun smerige stookolie dat zet namelijk WEL zoden aan de dijk voor een betere leefomgeving…
MCW zegt
“door de eeuwen heen zijn er op aarde meer temperatuurschommelingen geweest”
Yep maar nooit zo hoog in zo’n korte tijd, slimmerd.. en iedere kip weet dat uitlaatgassen niets positiefs brengen. Beetje naief om te denken dat de wereld niet minder wordt door al het uitstoot…
Smokin zegt
@MCW:
Toch wel. In uitlaatgassen zit namelijk CO2. En CO2 is heel goed voor plantgroei, en dus voor de voedselvoorziening.
Misschien niet goed voor de ijsbeer (misschien zeg ik, want bewezen is het allerminst). Maar wie een ijsschots kiest als leefomgeving sterft niet uit door een milieuprobleem maar door de wet van Darwin.
Specht zegt
Het mooiste is toch wel al die lease prius rijders die er met hun rijstijl mee scheuren alsof het een dikke TDI of V6 is.
En dan raar opkijken dat ze mij met m’n simpele 2.0 16v niet bij kunnen houden. :D
Incognito zegt
@ Dennis
Je bent een schande voor AB met dit soort domme posts. Ben je zo enorm vol van jezelf dat je dit soort berichten op kinderlijke wijze aankondigd?
tommie zegt
Vreselijk zielig om maar elke mogelijkheid aan te grijpen om de Prius af te zeiken.
De acceptatie van de hybride zal hier waarschijnlijk komen als het geliefde VW of Opel straks met een hybridemodel gaan komen.
Het model oogt onderscheidend en is zeer herkenbaar en daar is ook wat voor te zeggen.
Jeroen zegt
@dennis,
Idd dennis sorry maar dit is echt een belachelijk post!
Dit is niet de eerste keer dat er in deze domme taal door jou geschreven is!
Misschien moet je even je 538 chatroom syndroom achter je laten, dat jij deze auto niet mag, prima! Dat mag natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.
Ook al heb ik geen prius, het blijft een brok techniek waar je U tegen zegt!
Is de overproductie alleen voor de japanse markt? enz, vertel eens wat meer dan alleen over ratten en je eigen onbelangrijke mening.
johan zegt
Welke autofabrikant zou dit op dit moment niet willen zeggen?
juist elke fabrikant is hier jaloers op, behalve Honda want die zit met hetzelfde probleem :-)
maarre ff serieus, dit is gewoon een mooie en normale auto, mensen die deze auto afkraken moeten eens een rondje lopen rond hun astra, vectra, golf, leon, altea etc. dat zijn ook geen design winnende autos!!!
Dennis zegt
@Jeroen/Incognito: Bereid je voor op veel meer van dit soort berichten. Dit is een weblog, dus als je niet geïnteresseerd bent in de mening van de auteurs, zijn er genoeg andere saaie sites waar je terecht kunt. Succes!
@Jeroen: “Is de overproductie alleen voor de japanse markt?”
Als je het bericht goed gelezen had, dan had je gelezen: “Zo erg dat Toyota de productie met 50 procent heeft opgeschroefd om aan de LOKALE vraag te kunnen voldoen.”
Jan zegt
Wel grappig dat er altijd wordt geluld over hoe goed die Priusjes wel verkopen op de lokale markt. Best verkochte wagen in Japen dit jaar: Honda Insight op één en Honda Fit (Jazz) op twee.
F*cking Toyota!
HONDA S2000 zegt
Prachtige auto !!
De toekomst.
Andere fabrikanten (op Honda na) hebben ’t zweet in de handen waar ze 3 jaren geleden Honda en Toyota nog voor gek verklaarden.
Maar er is hoop voor de Prius haters: de Polo 3-cilinder diesel blue motion komt er aan. Die wordt financieel in NL helemaal aantrekkelijk. In de ogen van de pro-Duitse autorijders is dit natuurlijk een veel betere auto. Zal wel weer zo’n koffiemolen geluid maken maar ach, dat vinden de kleine Sjonnies sportief !
Beetje Verward zegt
Dennis: @Jeroen/Incognito: Bereid je voor op veel meer van dit soort berichten. Dit is een weblog, dus als je niet geïnteresseerd bent in de mening van de auteurs, zijn er genoeg andere saaie sites waar je terecht kunt. Succes!
Zo, die zit. Dennis, je methode: zoek (zonder aanleiding) een slachtoffer, associeer die in je tekst met iets wat algemeen afgekeurd of gevreesd wordt (in dit geval ratten en ziektes), laat vervolgens de sukkels die je tekst zien meehuilen en er nog een schepje bovenop doen. Dat is haat zaaien.
Je zou daar in de jaren dertig in Duitsland een prima boterham mee verdiend hebben. Nu zal dat minder makkelijk gaan.
We zien je intelligente teksten tegemoet. Overigens is hier de vrijheid van meningsuiting niet voor bedoeld. Maar daar zul jij geen boodschap aan hebben.
Jan Rap zegt
Het is geen mooie auto inderdaad, maar in dat opzicht zijn er veel auto’s die helemaal niet mooi zijn en toch ook veel verkocht worden. Dus schoonheid is kennelijk lang niet altijd een verkoopargument.
Nog lelijker zijn bijvoorbeeld: BMW1, die nieuwe BMW5, Peugeot 1007, 307/308 SW om er maar een paar te noemen…
Overigens vind ik de Prius helemaal niet superlelijk, het ontwerp straalt efficiëntie uit.
Beetje Verward zegt
Even over het uiterlijk van de Prius.
Ik zag hem gisteren bij de dealer. Prachtige auto. Ik zou hem bijna alleen voor het uiterlijk willen hebben, ware het niet dat hij zoveel andere plussen heeft die ik nog belangrijker vind zoals: kracht, soeplesse, stilte, geen trillingen.
Autogek zegt
“Ratten kunnen na 18 maanden ongeveer 1 miljoen nakomelingen zouden kunnen produceren. Bovendien dragen ratten vaak ziektes bij zich.” Hopelijk wordt Autoblog dan snel door die ratten besmet. Dan gaan ze misschien normaal een artikel schrijven over de Prius.
Iedereen zeurt erover dat de hybrides een hit zijn alleen om de leasebijtelling en de BPM korting. Maar dat zijn alleen maar onzin-feiten die voor Nederland gelden. Overal op de wereld wordt de Prius steeds populairder en daar hebben ze geen belasting voordelen.
Ik daag Autoblog uit om een testvegelijking te doen tussen een Prius en een 1.8 Astra automaat ( gelijkwaardige auto met gelijkwaardige prestatie’s) . Kijken welke auto dan lekkerder rijdt en de beste prestatie’s heeft. En dan niet liegen mannen ( jongetjes).
Karel zegt
Die dingen verkopen in Nederland alleen goed omdat er weinig bijtelling op zit net als de civic hybride (die er dan nog wel redelijk uit ziet). Het is idd waar er wordt met al die hybrides (door alle vertegenwoordigers die iets te compenseren hebben gescheurd als of het een GTI is kennelijk zijn ze niet zo blij met hun biobak) De andere horde priusrijders zijn vertrouwd met 90 op de (linker)baan. Ik vind het enorm kortzichtig van de mensen die verwachten dat een prius het verschil gaat maken. Ik had in 1998 al een Polo 1.4 benzine die makkelijk 1 op 17 reed (en dan werd er nog aardig doorgestookt)
Autogek zegt
Mijn Prius rijdt vaak 0 op 100.000 km. Dan rijdt hij electrisch. Tuurlijk haal je met je Polo 1.4 af en toe 1 op 17. mMaar je gemiddelde lag echt veel lager. Weet het zelf, want heb er zelf ook 1 gehad. Niet hier gaan zitten liegen om een goeie auto neer te trappen Karel!
autoblogger zegt
Smaken verschillen… toch?
Beetje Verward zegt
Haat zaaiende teksten als van Dennis zorgen er voor dat zijn lezertjes als Karel weer andere onwaarheden/onzin gaan uitkramen.
Zoals: “Het is idd waar (!!) er wordt met al die hybrides (door alle (!!)vertegenwoordigers die iets te compenseren hebben gescheurd als of het een GTI is kennelijk zijn ze niet zo blij met hun biobak)”
Wanneer een vertegenwoordiger in een Seatje flink door plankt is het ineens een “rijder”.
Zo kun je dus allerlei oinwaarheden de wereld in slingeren die weer door andere intelligentsia worden gekopieerd. Griezelig dat haat zaaien.
Maar het is niet uit te roeien, net als de zaaiers en hun gebroed zelf, ik weet het.
KlassiekeKliko zegt
@Dennis: Ik heb leukere manieren gezien om Cato te eren.
Geneuzel over die Prius…
Bert zegt
… maar die vergelijking met ratten is er toch ver over niet?
(Net zoals elke verwijzing naar de jaren 30 in een discussie over autos per definitie misplaatst is)
Beetje Verward zegt
@Bert
Het gaat hier niet meer over auto’s maar over haatzaaien. En dat is van alle tijden. Dus zeker wel gepast om de ernstigste uitwassen daarbij te noemen als voorbeeld.
Dennis zegt
@Beetje Verward: “Haat zaaien???”
Doe ‘es normaal man. Maak het niet groter dan het is. Kennelijk heb ik een gevoelige snaar geraakt en wel op zo’n manier dat er enig gevoel voor humor en/of relativeringsvermogen ver te zoeken is.
Je doet je naam eer aan.
Erik zegt
Het probleem met de prius is dat hij binnen de bebouwde kom inderdaad Co2-vrij rijdt maaaarr buiten de bebouwde kom moet hij op een 1.5 motortje met het nederlandse verkeer mee. Feit is dat er nu best wel wat leaserijders zon prius rijden vanwege de bijtelling maar die mensen rijden wél 30.000-60.000km per jaar. Dít kan níet binnen de bebouwde kom dus ze rijden 90% op de snelweg met meer Co2 uitstoot en een hoger brandstof verbruik dan een passat bluemotion of vergelijkbaar!
Daarbij…valt jullie ook niet op dat die hybride auto’s je vaak op de meest linkse baan passeren? ipv rustig 80 rechts?!
Maar goed dat de verkoop in Amerika met 77% is afgenomen…
stek zegt
Wat een goedkope reacties weer, of je hem nu mooi of lelijk is persoonlijk, maar het lijkt er meer op dat het goedkope aanvallen zijn op de prius omdat men een beetje bang is voor het vreemde, de nieuwe techniek waar minder geronk uitkomt. Lijkt wel een kinderpleintje zo.
Ado zegt
Je kan hem mooi of lelijk vinden. Desondanks worden er duizenden Priusen in NL verkocht. Vanwege de prijs natuurlijk. Ik vind hem ook niet echt mooi maar ik zou hem wel willen hebben. Je raad het al, het is goedkoop om in eentje te rijden. Geen bpm, vanaf volgend jaar geen wegenbelasting, lage bijtelling en niet te vergeten een afschrijving van een paar procent per jaar. Dus voor zolang Audi zo’n auto niet maakt, zijn we aangewezen op een Prius, Civic Hybride of een Insight.
Autogek zegt
Dit soort “geschreven” artikelen zorgen er voor dat ik hier in mijn Prius steeds vaker wordt afgesneden op de weg. Het is gewoon een vorm van haatzaaien. Ik rij precies hetzelfde als dat ik in mijn vorige auto reed. Lekker vlot, maar nooit harder dan de toegestaande snelheid. Maar in mijn vorige auto werd ik gewoon ingehaald of wachte men tot ik de persoon die ik inhaalde voorbij was. Maar met de Prius krijg ik veel meer agressie. En waarom? Als men in de automedia (ook hier) nu eens gewoon artikelen behandelde over hybrides ipv permanent neertrappende en haat zaaiende uitlatingen te schrijven. dan zou het “publiek” niet zo’n negatief beeld hebben bij de hybrides. Ze zijn 1 van de vele oplossingen die nodig zijn. En mijn auto rijdt ook als 1 van de beste in zijn KLASSE. Dat vergeet men ook. Maar dan moet je wel een Prius met eenzelfde auto vergelijken en niet zoals hier vaak gebeurd met een BMW of Ferrari of zelfs een GTI.
Autogek zegt
@ Dennis: Je had er een redelijk normaal artikel van kunnen maken. Maar je heb zelf zo nodig die laatste zin bij moeten zetten. Je wist dondersgoed dat zo’n uitspraak kwetsend en haatzaaiend zou zijn. Ga nu niet de onschuldige uithangen.
Sharp zegt
Echt, de laatste tijd komen hier de meest stompzinnige discussies voor. Discussies die kant noch wal raken.
Maar goed, het “berichtje” zet meestal de toon van de muziek.
Doe er wat aan zou ik zeggen, want de site gaat nergens meer over.
P.v.Karels zegt
Ik denk dat de schrijver nog nooit in de Prius heeft gereden.
Zijn smaak oordeel is toch wel heel erg ongenuanceerd.
Dennis zegt
@Autogek: Je mag van mijn artikelen vinden wat je wilt, want smaak en gevoel voor humor is immers heel persoonlijk. Ik kan mij voorstellen dat een bericht als dit bij een Priusrijder in minder goede aarde valt, maar ik vind het werkelijk absurd om te stellen dat ik hiermee haat zaai.
Wat er ook beweerd wordt in de “media”, we zien de laatste tijd dat compacte, zuinige en ook hybride auto’s met een flinke opmars bezig zijn. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het beeld dat door de overheid en evengoed de media wordt geschetst dat alles groen, groener, groenst moet. Bovendien wordt dit met diverse stimuleringsmaatregelen kracht bijgezet. Over de achterliggende motieven en het uiteindelijke effect hiervan kun je ook van mening verschillen, want zelfs de “knapste koppen” hebben hier de meest uiteenlopende ideeën bij.
Er is mijn inziens geen sprake van haat zaaien wanneer ik zeg dat ik de Prius persoonlijk verschrikkelijk lelijk vind en bij de opgevoerde productie-aantallen voor de grap de vergelijking maak het de snelheid waarmee ratten zich vermenigvuldigen. Het feit dat een sommigen hier zo enorm aanstoot aan nemen, kan ik niet zo goed plaatsen, maar vooruit, dat zal wel aan mij liggen.
@P.v.Karels: Ik heb tweemaal in een Prius gereden en moet toegeven dat het helemaal niet slecht rijdt, maar wat is ‘ie lelijk!
SPK zegt
Zal wel een belasting voordeeltje op zitten ofzo. Als je zo nodig wil doen alsof je iets om het milieu geeft koop dan een Civic Hybrid, die is gewoon saai, niet lelijk.
En als het daadwerkelijk puur gaat om dat je zelf iets voor het milieu wil doen dan laat je dat Hybrid typeplaatje er af, dan ziet niemand dat je een milieu ridder bent.
Autogek zegt
@ Dennis: Dat je een prius zelf niet leuk vind prima. Maar er wordt nooit gesroken over of de Prius een goeie auto is of niet.
En dat je de “grap” maakt over Priusen zijn net ratten kwa vermenigvuldigen dat is ook een kwestie van smaak in humor. Maar je laatste zin “Bovendien dragen ratten vaak ziektes bij zich, maar goed dat geheel terzijde.” heeft niets te maken met de vermenigvuldiging, maar geeft wel aan dat jij vind namens Autoblog dat priusrijders ziekelijk zijn. Anders had je die zin niet geschreven.
Ga het maar weer lekker ontkennen. Maar met die laatste zin zaai je weldegelijk haat tussen anti en pro Priusrijders.
Simon zegt
Op de marketingafdeling van Toyota zullen ze dit waarschijnlijk een fantastisch bericht vinden.
1. Aandacht
2. Uitgebreide disucussie
Negatieve aandacht is ook gewoon reclame.
Dennis zegt
@Autogek: *zucht*
Belg zegt
Feit is wel dat jullie hier allemaal lekker stoer zitten te doen over auto’s, maar zelf met van die onmogelijke karren rondrijden! Elke keer als ik in Holland kom lach ik mezelf kapot omdat ik zoveel koekeblikken zie rijden.
Autogek zegt
“Zucht” ? Jij bent zogenaamd de journalist hier! Neem dan verantwoordelijkheid voor je artikel.
Dennis zegt
@Autogek: Ik ben een blogger en absoluut geen zogenaamd objectieve journalist. Ik sta nog steeds volledig achter mijn artikel. Ondertussen is wel duidelijk dat we het niet eens gaan worden. Gelukkig mag dat. Zullen we de discussie nu dan maar laten voor wat het is en verder gaan met ons leven?
Beem bim bop zegt
Autogek? dan kun je toch niet anders dan blij zijn met zo’n artikeltje van dennis!!!
Incognito zegt
@ Dennis
De charme van dit weblog is inderdaad dat het ruimte biedt voor discussie, echter wanneer er een nieuwsfeit op zo’n bekrompen manier wordt aangekondigd is die charme verdwenen. AB kan af en toe steengoed, origineel, eigenwijs en grappig zijn. Dit soort artikelen stralen uit dat er geen enkele inspanning wordt gedaan door de ‘weblogger’ en doet dus afbreuk aan de website. Jammer!
Vroegwakker zegt
Dennis, bedankt dat je nogmaals foto’s van deze prachtige auto plaatst.
Je verhaaltje slaat nergens op, maar misschien remt het de verkoop van de Prius enigszins af. Waardoor de wachttijd waar ik binnenkort mee te maken krijg, iets korter wordt. Dus mocht dat de bedoeling van je bekrompen verhaaltje zijn, dan bedankt.
En het maakt niet uit hoe het design van de Prius eruit ziet, sommigen wisten al dat ze de Prius 3 lelijk vonden nog voordat ze hem ooit gezien hadden.
En het maakt ook niet uit of Prius rijders volgens Prius-haters op de rechterbaan rijden, dat wordt ze kwalijk genomen. En dan hier ene Karel die het juist de Prius rijders kwalijk neemt omdat ze volgens hem altijd in de meest linkse baan zitten.
Mijn mening over de Prius 3 is dat het een prachtige wagen is, met een nog betere techniek dan zijn voorganger.
Bas zegt
De nieuwe prius is echt super, net bij Louwman importeur gezien. Honda komt niet in de buurt met zijn systeem. Sta ervan te kijken hoever die jappen zijn!
Enorm veel patenten hebben ze op dit systeem.
Wat een OPTIES zitten er ook in, belachelijk veel gewoon. hij stond er in het wit wat ik persoonlijk niet zou kiezen ivm dat de lichten ook van wit glas zijn. Ben benieuwd naar de donkere kleur.
Bas zegt
@ dennis,
Natuurlijk is het goed om als blogger nieuwsberichten te plaatsen zodat WIJ bezoekers en lezer weer eens wat nieuws lezen.
toch zal ik als je een echte blogger wilt worden je taal in dit soort berichten wel wat aanpassen. Maar goed vrijheid blijheid en daar doet ook mister wilders niet veel aan.
Beetje Verward zegt
Nee Dennis, met zuchten en verzoeken of we het nu maar kunnen laten rusten kom je er natuurlijk niet mee weg.
Je techniek van haatzaaien heb je duidelijk gedemonstreerd. Zo doe je dat inderdaad. Ik denk niet erg succesvol want de belangstelling voor auto’s waar jij niet dood in gezien wil worden groeit alleen maar. Wordt je misschien een tikje nerveus van. En ja, dan ga je wild (sorry, wordt echt niet ingegeven door de geachte PVV leider) om je heen schrijven.
Ik blijf gewoon lekker een autogek. Daarom kijk ik ook op AB want (dat moet ik die jongens nageven) daar staan vaak leuke nieuwtjes in. Maar ik beoordeel auto’s op hun kwaliteiten en niet op onderbuikgevoelens en angst voor het andere.
Oom Agent zegt
Haha, die Lexus is inderdaad cool. Een hybride met V8 motor. Dat ik dat niet wist..
De Prius blijft een geval van liefde en haat. Blinde liefde, dat wel… :-)
Beetje Verward zegt
En over humor Dennis. Laatst is bij mij in de buurt een man door 5 jongens het ziekenhuis in geslagen. “Het was niet echt de bedoeling. Ze wilden gewoon een geintje uithalen”. Bedoel je dat soort humor Dennis?
Citrofiel zegt
@ Dennis; Even een blijk van steun dan maar. Wat een onzin deze discussie. Iets wat duidelijk (voor mij althans, misschien is het tekstbegrip van de critici iets minder) als grap gepresenteerd wordt, wordt sterk overdreven. Voor de rest wordt er alleen een mening gegeven, als je meningloze en saaie stukjes wilt, ga gerust naar Autoweek. Ik denk dat weinig mensen hier de Prius-rijders zullen missen. :twisted:
@ Beetje Verward; Haat zaaien? Doe normaal man. Je denk toch niet dat mensen naar aanleiding van dit artikel denken dat Prius-rijders ‘ziekelijk’ zijn? Als er nu de nadruk was gelegd op de onterechtheid van de subsidies voor hybrides, dan zou er haat kunnen ontstaan. Van iets wat duidelijk een mening, aangevuld met een grap, is, krijg ik geen hatelijke gevoelens… :roll:
-edit: dank u!-
MCW zegt
“@P.v.Karels: Ik heb tweemaal in een Prius gereden en moet toegeven dat het helemaal niet slecht rijdt, maar wat is ‘ie lelijk!”
Het ging hier toch om de nieuwe Prius? Die ziet er een stuk volwassener uit en heeft alleen lelijke lampenunits..
Stefan-Venema zegt
Jammer dat de Prius al zo verouderd is qua techniek. Bij treinen zijn ze al veel verder. Ze zouden het motorblok moeten gebruiken als generator, net zoals bij de Chevy Volt/Opel Ampera. Dan kan je het blokje zo efficiënt mogelijk laten draaien. Dan kan je elektromotoren als hoofdaandrijving gebruiken en ook die kan je efficiënter laten werken door er een CVT aan te hangen. Als je dan helemaal slim bent laat je het op een dieseltje draaien.
Maar gelukkig zijn ze nog niet zo ver, kunnen wij nog even genieten van onze benzine/diesel slurpers :mrgreen:
Laurens zegt
@dennis
leuk stukje. Vooral door de reacties van hybride rijders :lol: Wat hebben jullie het zwaar in Nederland, maar de financiële beloning compenseert dat hopelijk?
De vraag is hoeveel Prii er in Nederland verkocht worden aan privé personen? Want dat de dingen het goed in de leasemarkt doen als er een berg subsidie op zit (idem Japan) is logisch, maar als het ding zich op de werkelijke prijs tegenover de competitie mag bewijzen, lijkt het apparaat me vrij kansloos met vanaf prijzen die kunstmatig zo’n 6000 Euro lager zijn door belastingvoordelen.
Terwijl het ding op jaarbasis maar zo’n 1000 kg CO2 bespaart, wat je voor 30 Euro kunt kopen op de emissiehandelmarkt. Een van de grootste milieu missers in dit land wat mij betreft, zoveel subsidie voor zo weinig resultaat.
Citrofiel zegt
@ Laurens; Ik wachtte al op je… ;)
Autogek zegt
Laurens, Laurens, kom je weer met je oude zelfde verhaaltje dat al 100 keer ontkracht is? Lijkt wel een langspeelplaat met vele krassen ondertussen.
PantheraLeo205 zegt
Hybride is niks meer dan een tussenfase op weg naar een completere manier van energievoorziening en niet dat gesodemieter met batterijen.
Mss komt het nog zover dat auto’s net als automatische horloges gaan functioneren, ‘k noem maar wat, mogen de deskundigen gaan uitzoeken:P Zal alleen nog te duur zijn om er serieus onderzoek naar te doen. Voor het zover komt moeten de afgedankte accu’s eerst voor een milieuprobleem zorgen in e.o.a. Afrikaans of Aziatisch ontwikkelingsland.
Laurens zegt
@autogek
niets zo leuk als een hybride rijder zien uitleggen waarom de dingen zo geweldig zijn… in de bijtelling.
Maar dat langspeelplaatverhaal, ik zou er graag mee stoppen, je beweert dat het ontkracht is (100 keer maar liefst), zou je dan even een samenvatting kunnen geven van de argumentatie, dat mag geen probleem zijn want dat doe je toch al dagelijks bij de koffieautomaat aan de collega’s die meebetalen aan jouw voordeel?
Autogek zegt
Laurens. Ik had mijn Prius al voor de bijtelling werd verandert. Maar voor de laatste keer. Ik had al eerder uitgerekend dat het vele male meer Co2 spaarde dan jij zegt. Daarnaast is het geen subsidie, maar minder belasting heffing. En daar heb ik ook al 100 voorbeelden van gegeven. Kinderopvang, kinderbijslag, uitkeringen, openbaar vervoer subsidie’s huursubsidie’s enz. Overal zit kortingen en subsidie’s op. Hier 52% belasting, de rest van nederland vanaf nu dan ook en geen 30% meer.
De korting wordt gegven omdat je ergens moet beginnen met schonere techniek aantrekkelijker maken. En de hybride’s en kleine auto’s zijn veel schoner dan andere auto’s. En begin niet weer over diesels, want die vervuilen naast Co2 ook nog eens met andere stoffen, daarom moeten hu kwa C02 uitstoot nog lager zijn dan benzine/hybride’s. om die extra vervuiling te compenseren. En daarnaast krijgen deze ook kortingen als ze schoon genoeg zijn. En ga ook niet weer beginnen over accu’s, want die zijn bijna volledig 9 net als de rest van de prius) te recyclen.
Nu voortaan klaar met je anti verhaal. Denk het niet. Maar ga nu niet weer zeuren over ontkrachting van jouw verhaal.
Laurens zegt
@autogek
de tijd zal het leren: http://www.nu.nl/economie/2020154/onderzoek-naar-kosten-co2-taks.html
Ik vind het best als we streven naar CO2 reductie. Maar laten we het subsidiegeld dan inzetten op een manier die zoveel mogelijk rendement oplevert. Vallen hybrides direct af.
Koop als volgende auto gewoon weer iets van een Golf met DSG/TSI techniek. In de praktijk vrijwel net zo zuinig, en om te rijden waarschijnlijk de betere auto, maar dat laatste is een smaak kwestie, idem voor het uiterlijk, daar zal je me dan ook niet over horen. De meerprijs van de hybride techniek (mits ook werkelijk betaald) verdient zich niet terug, niet voor een eigenaar, en zeker niet voor de overheid.
Maar droom rustig verder, je overtuigen lukt toch niet. Want als je zelfs al niet begrijpt dat minder betalen in je portemonnee hetzelfde resultaat geeft als meer ontvangen…
Beetje Verward zegt
He, dat gemekker over geld steeds. Ik wil gewoon lekker rijden.mrgreen: =
Tommy zegt
Ja en wij zitten ook als ratten in de val!! “Prius-rijders” are going to take over the world!
Allemaal rijdende walvissen, straks wordt de Prius nog dé sjonniebak ipv de Golf…
timberleek zegt
@clubbtraxx
die schepen zijn een stuk schoner dan bijvoorbeeld een vrachtwagen. ondanks dat ze een gigantisch blok door een berg water moeten duwen (veel weerstand)
maar wat zou jij een oplossing hiervoor vinden?
elektrisch?
dan moet je het op kunnen wekken. dus een centrale in het schip bouwen. zonnepanelen passen niet aangezien er maar heel weinig vrij oppervlak is op een containerschip. het grootste deel is (je raadt het al) containers. dmv waterstof? dan moet je gigantische hoeveelheden meenemen. wat ook weer gemaakt moet worden….
…..
maar geef eens een manier. misschien heb je een topidee.
John zegt
Intelligentie neemt af naarmate de auto groter wordt…
Uiteindelijk draait het toch allemaal om verstandige keuzes. Kleine jongetjes laten de emotie voorgaan, emoties leiden tot een hoop ellende en oorlogen.
Gewoon even verstandig blijven, auto met een goede maatvoering, prima testen, verantwoorde investering, lage lasten, investering met respect voor het milieu. Wie is er dom?
Ratten vermenigvuldigen snel en sterven niet uit. Olifanten vermenigvuldigen traag en sterven uit… Ik kies dan maar voor een rat.
timberleek zegt
@john
niet iedereen gebruikt zijn auto als ding om van a naar b te komen.
die mensen hebben graag een mooie, leuke, stoere, vette etc auto. dan is een “verstandige keuze” niet altijd de beste keuze. dan wil men ook wat voelen voor een auto’s. wat extra lasten zijn vaak geen bezwaar als men er dan die criteria voor terug krijgt.
en “Intelligentie neemt af naarmate de auto groter wordt”
er zijn ook gewoon mensen die niet van kleine auto’s houden (zoals ik). 9/10 keren zijn het doodskisten. ik zit liever wat ruimer en wat lekkerder. net als mij passagiers. dus niet ala de meeste kleine gebakkies: voor ruim achter krap of beide krap.
en ik kan toch zeggen dat ik een aardige intelligentie heb meegekregen. maar ik ga niet zo’n klinische keuze maken als jij neerzet. ik wil gewoon een grotere luxe auto of een lekkere oude amerikaan. grote motor? prima. meer uitstoot? boeie. meer betalen? ik werk voor me geld en ik geef het uit aan wat ik het waard vindt. zoals dat.
dotternetta zegt
Lekker toch! 1.5 met 120 pk + ong 50 pk elektrisch met een mooie koppelcurve!
timberleek zegt
@dotternetta
heerlijk
voor een strijkijzer…..
Rick-dos zegt
Net als ratten moeten we die Prius ook vergassen! Gewoon, als je voor het verkeerslicht staat en zo’n ding staat achter je ff je gaspedaal indrukken.
timberleek zegt
@rick-dos
even de gemiddelde uitstoot op peil houden ;-)
Rick-dos zegt
@timberleek
Precies. ;)
Autogek zegt
Gelukkig hou je dan ook het gemiddelde IQ op peil. Degene met de Prius een hoog IQ en degene die “stoer” zijn gas in wil trappen om een statement te maken een laag IQ.
Vroegwakker zegt
Autogek en Beetje Verward.
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een Prius 3.
Twee woorden, 1 voor het uiterlijk, 1 voor het rijden.
Wow en Wow.
Dexter Knight zegt
Autozine heeft inmiddels een test van de Prius:
http://www.autozine.nl/text/754.html
Stefan-Venema zegt
Laat die Prius’sen maar komen, iedereen aan de Prius.
Dan kan ik tot mijn dood van mijn benzineslurper genieten, ipv nog maar 45 jaar ;)
Autogek zegt
Op nummer 1 voor het uiterlijk en op nummer 1 voor het rijden. Niet gek. ;)
Weet niet waar je het mee vergelijkt, maar als jij vind dat een Opel Astra of een VW Golf beter rijdt is dat jouw goed recht. Ik vind van niet.
Citrofiel zegt
@ Autogek; Volgens mij is Vroegwakker juist positief hoor. ;)
Vroegwakker zegt
Hey Laurens is ook weer aanwezig!
Ik bedank mijn collega’s ook echt wel voor het meebetalen aan mijn voordeel.
Je kent mij goed genoeg om te weten dat ik de waarheid spreek, immers ik heb jou al enkele malen bedankt.
Vraagje nog, bedank jij anderen wel eens?
Immers diezelfde overheid die Hybride’s voortrekt, haalt het in zijn hoofd om diesel, dat op zich 14 % meer verbrandingswaarde dan benzine heeft, zodanig te belasten dat het zelfs goedkoper is dan benzine.
Vroegwakker zegt
Citrofiel, jij hebt me door! :)
Autogek zegt
Oh, foutje. Lol. Ik dacht een 1 voor uiterlijk en 1 voor rijden. Dan had er een 10 voor uiterlijk en een 10 voor rijden kunnen staan. ;)
Veel plezier in je Prius Vroegwakker.
Vroegwakker zegt
Autogek schrijft:
10 June 2009 om 22:00.
Ik bedoel dat ik maar één woord heb voor het uiterlijk: Wow.
En maar één woord voor het rijden: Wow.
Vroegwakker zegt
Autogek schrijft:
10 June 2009 om 22:09
Ben nog in onderhandeling.
Vroegwakker zegt
Dexter Knight
Bedankt voor de link.
Autogek zegt
Ik hoop ook snel de nieuwe te kunnen rijden. ;)
Kris zegt
@ Stefan-Venema
Het systeem van de Volt is kompleet anders en daardoor moeilijk vergelijkbaar. verouderd kan je de ‘Hybrid Synergy Drive’ van Toyota allerminst noemen, eerder vooruitstrevend…
http://www.hybridsynergydrive.com/en/technology.html
Arie zegt
Prius rijdt heerlijk, is lekker ruim, en is ook nog sneller dan je verwacht. Ok, hij is lelijk, dat is wel een minpunt. Maar het is echt een goede auto hoor ;)
Vroegwakker zegt
Arie schrijft:
11 June 2009 om 10:27.
” Iets ” is niet lelijk.
Jij kunt iets lelijk vinden, iemand anders kan datzelfde iets mooi vinden.
Stefan-Venema zegt
@ Kris, het systeem is achterhaald, maar wel geavanceerd. Dat is hetzelfde als directe brandstof inspuiting op een “ouderwets” motorblok. Of hetzelfde als het digitaliseren van een Chinook helikopter. Iets ouderwets opwaarderen dus, een geavanceerde uitvoering. Dat betekend dat het voor die bepaalde bestaande techniek heel erg vooruitstrevend is, maar “the world has already moved on”.
Ik denk zelf dat systemen als de Volt de toekomst hebben, die kunnen velen malen efficiënter worden dan dat wat er nu allemaal rondrijd. Het betekend niet dat de Prius geen sterk staaltje techniek is ;) . Maar er is alweer wat beters.
Beetje Verward zegt
@stefan
Het betere is er pas als het er is. Op dit moment is de Volt/Ampera nog niet verkrijgbaar, laat staan getest. Hoe snel trekt íe? Hoe lang is de actieradius in de praktijk? Als het echt beter is dan de hybride Prius teken ik er voor, maar ik weet nog van niets. Jij wel?
N.B. Ik lig niet wakker van het accupakket van de Prius: 40kg. Ook niet wanneer er steeds meer van verkocht worden. De Volt torst 180kg batterijen mee. Is wel andere koek. Voor mij geen reden de Volt te verketteren, maar misschien toch iets om rekening mee te houden bij de beoordeling.
Bert zegt
… en die 180 kg (4,5 Hummers?) batterijen kosten eveneveel als een volledige Prius. (Volt prijs 40000$ volgens Lutz bij David Letterman, Prius in de USA = 22000$ volgens de website van Toyota. En dat terwijl de volt kleiner en eenvoudiger van opzet is.)
Enfin, tenzij batterijen dit jaar een kwantumsprong voorwaarts maken, is de Volt volgens mij niet echt levensvatbaar. Maar het zou me niet verwonderen dat Chevrolet iets achter de hand heeft…. Laat ons hopen.
Stefan-Venema zegt
Nou, ik weet geen precieze cijfers, maar stel dat de benzine motor van de Prius een efficiëntie heeft van 40% gemiddeld. Door toeren verschillen kan die niet veel efficiënter. Wanneer je zo’n blok, of beter nog een diesel, met constante toeren kan laten draaien kan die efficiëntie misschien wel naar 60-70%. Wanneer er dan nog de nieuwste technologiën worden toegepast, zou het heel waarschijnlijk nóg efficiënter kunnen.
Bijv: http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/13/gomecsys-ontwikkeld-zuinige-verbrandingsmotor#post-28444
http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/04/met-heat2power-motor-tot-35-zuiniger-voor-300-400-euro#post-28804
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/01/nieuwe-uitvinding-schokbrekers-die-stroom-opwekken#post-19657
Ik ben zelf op het moment ook idee aan het uitwerken dat betrekking heeft op de kleppen in een motor, waardoor er geen nokkenassen meer nodig zijn en er is dan ook geen frictie meer. Hierdoor zijn de enige wrijvingen in een motor nog de krukas met zuigers en de compressie. Alle beetjes helpen ;) .
Er zijn nog zoveel dingen die kunnen worden toegepast, maar voorlopig nog te duur is, of te moeilijk om te kunnen massaproduceren. Uiteindelijk wordt het een waterstof motor, lang voordat er weer iets nieuws op de markt is, zijn ze alweer bezig met iets beters. dat zal altijd zo zijn.
Autogek zegt
Ik heb trouwens een beetje zitten kijken bij de Volt. Hij haalt maar 21,26 km per liter. Dus de Prius is wel even wat beter met zijn 25,64 km per liter. De Volt kan ook straks electrisch rijden na opladen. Maar Toyota is er dan ook ondertussen al met de Plugin Prius. Dus zeggen dat de Volt beter is kwa techniek is een beetje naief als je naar de verbruikscijfers kijkt.
Autogek zegt
En dan rijdt hij ook nog op 85% ethanol en 15% benzine mix.
Bert zegt
‘k Vraag me wel af hoe ze dat berekenen. Als je nooit meer dan 60 km per dag rijdt, dan verbruik je toch 0l per 100km in een Volt?
De plug-in Prius zou trouwens een electrische actieradius hebben van 12 km. Toyota wil niet naar grotere batterijen gaan, wel naar betere. Is een verdedigbare keuze m.i..
Stefan-Venema zegt
Een Lupo 3L loopt ook gemiddeld 1 op 33,33 en binnen de bebouwde kom ook nog 1 op 27,9. Betekend dat dat de Lupo een nog betere techniek heeft dan de Prius ;) .
Laurens zegt
@vroegwakker 22:04
Ik rij benzine, dank.
Omslagpunt diesel ligt rond 45.000 km/jaar door BPM boetes en hogere wegenbelasting. Merkwaardig dat de overheid hybrides, die waarschijnlijk relatief ook meer kilometers zullen maken dan gemiddeld, juist weer een korting/vrijstelling van wegenbelasting geeft?
Maar logica, subsidie en hybride in een zin, die bestaat niet.
Autogek zegt
De Lupo 3L was inderdaad een beetje de goeie kant op. Helaas was hij heel duur en haale hij bij geen 1 test de gestelde waarde. En daarnaast is het toch een diesel die veel meer vervuilt dan alleen Co2. En hij had zeker geen roetfilter. ;) Daarnaast was hij voor vele mensen te klein. Een Prius is gewoon een ruime 5 persoons auto die genoeg ruimte heeft voor een gemiddeld gezin. Nu kan je anders ook voor de Smart Fortwo diesel kiezen. :)
Autogek zegt
Omslagpunt van Diesel 45.000? Waar haal je die cijfers nu weer vandaan? En waarom zouden hybriderijders nu ineens meer rijden dan dieselrijders? Zijn uit de luchtgegrepen “feiten” Laurens.
Bert zegt
Met een kwistax doe je nog beter! Prachttechnologie! (al verkies ik de Lupo boven een Smart).
Laurens zegt
@autogek
ben je echt gek?
Reken het omslagpunt van een diesel zelf maar uit, en ik schreef “meer dan gemiddeld”. Priusrijder…
Autogek zegt
Heb zelf even uigerekend dat het omslagpunt voor een auris 24000 is. ;P
Autogek zegt
http://www.autoboulevard.nl/keuzehulp/DieselOmslag.asp
Vroegwakker zegt
Stefan-Venema.
Oh, dus dat voertuig wat het zuinigste rijdt in liters per km, van welke brandstof dan ook, heeft volgens jou de beste techniek.
De Solex die mijn opa vroeger had, reed met gemak 1 op 40. Volgens jouw logica was die techniek dus nog weer beter dan van de Lupo?
Autogek zegt
En toen was Laurens stil. Ha ha ha.
Vroegwakker zegt
Autogek,
Waarom lach je Laurens uit?
Dat hij nu even niet reageert heeft een goede reden.
Die is direct naar een Alfa garage gegaan om te kijken of daar nog een diesel te koop is.
Hij zal je nog wel bedanken voor je info.
Autogek zegt
Ik wordt niet goed van hem. Hij reageert alleen maar met ( steeds dezelfde) onzin kreten die nergens op gebaseerd zijn. Omslagpunt 45000km, ga zelf eerst even wat meer informatie verzamelen voor je wat schreeuwd.
Het is hier inderdaad een autoblog om elkaar je mening en dergelijke te kunnen geven. Maar alleen maar onzin en leugens tikken, daar is een blog niet voor. Ga daar maar voor met je vriendjes op msn zitten of zo.
Bruce zegt
Ik vind dit best wel een mooie wagen,net zoals de Honda Insight en zeker mooier dan verschillende modellen van Europese constructeurs.
De eerste hybride van Europese makelij moet nog geboren worden,de kennis en kunde ontbreekt hen blijkbaar.
Dennis,ik heb met je te doen.
Het zal wel een zekere afgunst zijn zeker…..
Vroegwakker zegt
Autogek,
Dat Laurens aan het hybride bashen is, geeft hij ook wel toe.
Het is mij wel duidelijk wat er met hem aan de hand is.
Heeft ooit in een Prius proef gereden, maar durfde die keuze niet te maken.
Is ook moeilijk om iets wat je steeds belachelijk hebt gemaakt, dan opeens zelf aan te schaffen.
Rijdt nu in een Alfa op benzine, ondanks zijn vele km’s per jaar.
Weet dus in zijn hart dat ie dom bezig is en zoekt een zondbok, hybride dus.
Logica en Laurens in één zin bestaat gewoon niet.
Laurens zegt
@hybride liefhebbers
jongens, jongens, wat een emotie over een auto. Had ik het laatst in mijn kleuterjaren…
Die 45.000 km is gebaseerd op diverse artikelen in autotijdschriften, beleid van bedrijven tav keuze leaseauto’s en ga zo maar door. Het varieert van model tot model, maar het omslagpunt ligt hoog omdat diesels (en LPG auto’s) de meerkosten bij aanschaf afschrijven over de eerste 3 tot 4 jaar. Gebruikt zijn de dingen net zo duur als benzine auto’s. Verder betaal je veel meer wegenbelasting, extra verzekeringspremie, kan het onderhoud iets duurder zijn en ga zo maar door.
Hybrides bashen doe ik overigens niet, ik vind alleen de subsidies van de overheid (BPM vrijstelling, wegenbelasting) niet in verhouding tot de bespaarde CO2 rechten. Dat heb ik al regelmatig voorgerekend, maar ik begrijp best dat deze waarheid moeilijk te accepteren is :-)
Autogek zegt
Ga toch ergens anders huilen Laurens. Ik geef je zelfs een rekenprogaamalink dat je zelf uit kan rekenen dat je liegt over je 45000 km omslagpunt voor diesels. En nog durf je hier iets anders te schrijven. Zogenaamd gebaseerd op nietbestaande of ook onzin artikelen.
Jij had het laatst een emotie in je kleurenjaren? Dan ben je zeker een uur geleden van je kleuterschool af. Spannend in groep 1 ?
-edit: herken je jezelf hierin? graag normaal discussiëren-
Ik heb jouw ook al meedere malen geschreven waarom ervoor gekozen is om minder belasting te heffen bij schonere auto’s en JIJ bent zo kinds om te blijven jammeren ipv in te zien dat je ergens moet beginnen met schonere auto’s promoten. En dat er daarnaast op 1001 dingen kortingen en subsidie’s gegeven wordt. Daar heb jij het niet over. Ik betaal bijvoorbeeld nu voor jouw onderwijs in groep 1.
Waarheid. Ga het eerst eens opzoeken in het woordenboek.
Laurens zegt
@autogek
krijg je nu ter plekke een hartinfarct met al je geschreeuw? Daar zou ik niet mee zitten :-)
Ik ben volgens mij niet de enige die zich stoort aan je, misschien zou jij je beter kunnen beperken tot msn. Want enige kennis ter zake heb je niet.
Autogek zegt
-edit: hou het lief-
Je schrijft zelfs precies hetzelfde wat ik al eerder had geschreven over jouw.
Papagaai.
Laurens zegt
@autogek
wat een spelfouten weer. Je noemt woordenboeken, kleuterscholen waar je niet meer op zit, msn wat ik van je overgeschreven hebt, maar vergeet het belangrijkste waarmee je enig respect kunt afdwingen: foutloos schrijven.
PapAgaai :lol: JouW :mrgreen: 19 woorden en 2 spelfouten, knap hoor!
En jij betaalt 52% belasting, -edit: doe normaal- Je rekent al ongeveer net zo belazerd, maar dat neem ik iemand van jouw IQ niet al te kwalijk, het excuus zal wel dyslectie zijn? Of ADHD..
Vroegwakker zegt
Laurens,
Je bent allang niet meer grappig.
Autogek zegt
Omdat jij onzin cijfers geeft over omslagpunt van diesels kan ik niet rekenen? Ik heb met diverse auto’s vergeleken wat het omslagpunt zou zijn. En kom steeds op ongeveer de helft van jouw onzin cijfers.
Hier inderdaad dyslectie, maar dan nog steeds een IQ van 132. So bite me.
Ik heb jouw respect echt niet nodig hoor. Ik wens het respect van mensen met een beetje normaal gedrag en waar normaal mee te praten/bloggen valt. En hoef geen respect van mensen zoals jij, want dat soort respect houdt toch niets in.
Laurens zegt
@autogek
ik zag nog een derde spelfout over het hoofd in je 19 woorden brij, en was vergeten dat je natuurlijk ook de schuld aan een te hoog IQ kunt geven… Geniaal of gek, kies zelf maar.
Maar dat ik totaal geen respect voor je heb, daarin heb je gelijk. Om je IQ en dergelijke te gebruiken als argument om je meningen te onderbouwen…
Ik verkondig hier ook meningen trouwens, jij met je geschreeuw maakt er telkens “feiten” van.
@vroegwakker
? Gaat het daarom als de overheid hybrides stimuleert? Of het grappig is?
Laurens zegt
http://directlease.nl/DLNl/findprice.do?minimumPrice=800&maximumPrice=900&searchfuelprice=1&mincostexvat=&maxcostexvat=&make=52&category=HA&fuel=&yearlyKm=45000&duration=39&co2=X&submit=Zoeken
Bron Directlease.nl. Looptijd contract 39 maanden 45.000 per jaar Toyota Auris inclusief brandstof:
benzine 809 Euro/maand
diesel 874 Euro/maand.
Volgende keer toch meer offerte mogelijkheden aanvragen als je weer gaat leasen, @autogek, maar tegen 14% bijtelling en je vooroordelen is het moeilijk concurreren.
Autogek zegt
Dus???? Ik zeg niet dat diesel niet duurder is dan benzine. Ik zeg dat het omslagpunt veel lager ligt dan 45000km. En jouw voorbeeld laat dat ook weer zien. Reken zelf maar eens een keer na knulletje.
En ik gebruikte mijn IQ-cijfer niet om mijn mening te onderbouwen. Jij zei dat ik een laag IQ zou hebben in je laatste reactie. Doorop heb ik even mijn IQ gehalte neergezet om jouw onzin reactie te ontkrachten.
Ik heb trouwens al veel vaker gezegt dat ik mijn Prius had gekozen voor de verlaging van de bijtelling. En ik mijn keuze had gemaakt voor de best rijdende auto in zijn klasse. En dat hij ook wat voor het milieu deed.
Maar je blijft een klein kind dat niet wil luisteren.
Laurens zegt
Als een diesel bij 45000 km per jaar duurder is dan een benzine auto van het zelfde type, zal het omslagpunt dan niet nog hoger liggen, Einstein?
Ik heb trouwens niet gezegd dat je een laag IQ hebt, alleen je IQ aangehaald. Jij bent zo onzeker dat je er meteen van maakt dat je van een laag IQ beschuldigd wordt.
Misschien moet je eerst maar eens uitleggen wat je onder omslagpunt verstaat. Dat is niet de bochtsnelheid waarbij een Prius op zijn dak gaat…
lincoln zegt
IQ is hetzelfde als “respect” ..
luitjes die daar mee dwepen .. bezitten het niet ..
Citrofiel zegt
@ Laurens; “Hybrides bashen doe ik overigens niet”
Nee, maar hybride-rijders bashen wel. :roll: Wat doen jullie toch moeilijk naar elkaar… ( @ allemaal) Ik snap niet waarom jullie elke keer weer op elkaars reacties in gaan, terwijl jullie toch zelf toegeven dat het elke keer dezelfde discussie is… Doe de ander gewoon stiekem af als gek en laat hem rusten (of schreeuwen)…
Autogek zegt
Tuurlijk Citrofiel, maar als hij mij voor domme hoer uitmaakt gaat dat toch veel te ver?
Citrofiel zegt
@ Autogek; Waar staat dat dan? Ik vind het niet. Citeer eens letterlijk wat je bedoelt. Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt overigens, maar Laurens is wel zo slim om zijn beledigingen niet expliciet te vermelden, zodat hij zich er onderuit kan praten. En daar kan autoblog hem dus ook niet op ‘pakken’.
@ Laurens; Met je ’te veel subsidie voor de Prius’-verhaal ben ik het eens, maar je trekt het wel erg ver door met je Prius-(rijders)-haat.
Laurens zegt
@citrofiel
ik haat die rijders niet, maar hun manier van argumenteren…
Ik ben al weken bezig een inhoudelijke discussie over nut, noodzaak en effect van hybride subsidies op gang te krijgen.
Over de auto heb ik helemaal geen mening. De berijders vind ik intussen extreem hypocriet; “kijk mij eens lekker milieubewust zijn op kosten van de samenleving”.
Laat de overheid (lees mede belastingbetaler) mijn huis extra isoleren, een HR++ ketel installeren en ga zo maar door, dan vertel ik iedereen dat ik zo weinig gas verbruik. Het is toch klip en klaar dat het wel heel gemakkelijk is milieuvriendelijk te zijn op die manier. En het erover opscheppen dan wel heel gemakkelijk is. Geen wonder dat de hybrides afgesneden worden in het verkeer.
Er zijn veel effectievere bestedingen voor al dat hybride subsidiegeld.
Autogek zegt
@ Citrofiel.
Laurens schreef vandaag:
-edit-
Dus en ben ik een hoer en hij noemt mij dom is deze.
-edit: jij loopt ook te schreeuwen, graag allemaal normaal doen-
Autogek zegt
In deze. Voor laurens weer begint over schrijffouten. ;)
Autogek zegt
En blijkbaar mag agressief rijgedrag tegen Priusen gewoon maar. Dat schrijft hij in zijn laatste reactie. Omdat hij een andere keuze kwa auto heeft gekozen dan ik?
En voor de laatste keer, het is geen subsidie. Maar een belastingskorting. En ik weet bijna zeker dat hij ook op diverse vlakken belastingkortingen of subsidie’s krijgt. want 99,9% van nederland krijgt wel op 1 of andere manier korting of subsidie.
Hier had ik mijn auto al voor de bijtellingsverandering. Dus ik had hem voor zijn rijeigenschappen en voor dat hij beter was voor het milieu. Maar daarnaast is deze heffingskorting wel de enige korting die ik krijg van de Nederlandse staat. Voor de rest ben ik alleen maar een zware belastingbetaler. Hij doet ….. alsof hij mijn salaris betaal van zijn belastinggeld. Daar wordt ik moe van.
Dat hij het niet eens is met de heffingskorting is wel duidelijk, dus daar kan hij over ophouden. Maar zullen we dus alle subsidie’s en heffingskortingen afschaffen en iedereen hetzelfde % belasting gaan betalen? Nee, daar hoor je hem niet over.
Vroegwakker zegt
Autogek,
Rustig toch.
Laurens is gewoon een idioot die hier komt om mensen op stang te jagen.
Eerst vond ik hem wel grappig, maar nu allang niet meer.
Hij heeft een formule om uit te rekenen hoeveel milieu verbetering een hybride oplevert. En ik ken die formule ook, dan kom je uit op 29 euro per jaar. Hij denkt 30 , laat hem toch.
Maar nu even serieus, merk je werkelijk iets van agressief rijgedrag tegen Prius rijders?
Citrofiel zegt
@ Laurens; Geef de overheid de schuld, niet de Prius-rijders. Als ik een auto van de zaak mocht kiezen, dan zou ook ik toch zeker even een Prius (of andere hybride overwegen). Prius-rijders (muv Autogek, aangezien hij hem voor de bijtellingsverlaging had) zijn gewoon zuinig, goede rekenaars, verstandig zo je wilt. Met protest moet je niet bij hen aankomen, maar bij degene die deze onzinnige regeling bedacht heeft!
@ autogek; Aha, ik zocht op de exacte bewoordingen. Dit is zeker als een belediging op te vatten. Mocht je het serieus nemen, dan zou je contact kunnen opnemen met autoblog…
Autogek zegt
@ Vroeg wakker. Helaas krijg ik vaker te maken met auto’s die aggressief reageren als ze mij willen inhalen. Hier veel stoplichten die van 2 banen gelijk overgaan naar 1 baan. En dan zijn het vaak “leaseauto’s” wagens die dan mij zo nodig voorbij moeten voor het 1 baan wordt. Maar een Prius is dus niet zo langzaam als men denkt. Tuurlijk kan ik ze dan gewoon voor laten gaan. Maar moet ik altijd achteraan sluiten omdat hunvinden/denken dat mijn auto langzaam is?
@Citrofiel. Tuurlijk bedoelt hij met deze beschrijving precies wat ik zeg. Hij noemt mij hoer en dom. Ik vind dat Autoblog allang had moeten ingrijpen bij Laurens. Maar autoblog is meer aan de kant van hybridehaters ( lees je aan hoe hun artikelen geschreven zijn) dan voor Priusrijders.
Vroegwakker zegt
Autogek,
Ik kan niet zeggen dat ik ooit gemerkt heb dat iemand
agressief naar mij gereageerd heeft.Wel verbaast.
Zoals die collega, toen we van een meeting kwamen vanuit Rotterdam (toen ik net de Prius 1 had) die nog even aangaf met zijn (lease) VW Passaat heel snel was.
Op de snelweg werd een caravan-combinatie ingehaald door een vrachtwagen.
Dus hingen we daar beide achter.
Heerlijk om dan van pakweg 80 even door te trekken naar 160 en de verhoudingen even duidelijk te maken.
En even over Laurens, wat hij daar tegen je zegt, gaat alle perken te buiten.
Volgens mij hoort zo iemand door de MODERATOR van deze site uitgesloten te worden!
Vroegwakker zegt
O en Laurens, zoek de taalvauten maar in mijn tekst, krijg ik dan je respekd?
Citrofiel zegt
@ autogek en vroegwakker; Autoblog probeert op te letten, maar ze gaan niet alle reacties woord voor woord nakijken. Af en toe valt er iets op en wordt het ge-edit, vooral bij nieuwe artikelen. Er glipt genoeg tussendoor. De enige oplossing is een mailtje sturen en hun aandacht ervoor vragen. Het is niet zo dat autoblog niet ingrijpt omdat ze het eens zijn met hybridehaat, beledigen is hoe dan ook verboden. Kijk maar bij de huisregels: “Discussies over auto’s kunnen voor verhitte reacties zorgen, maar dat betekent niet dat men generaliserend, kwetsend, op-de-man, grof of stupide hoeft te reageren.”
Zo denk ik althans dat de vork in de steel zit.
RubenBaeten zegt
Ik heb de boel een beetje opgeschoond. Vechten over Priussen doen jullie maar over een alcoholvrij biertje, graag normaal discussiëren hier. :-)
Autogek zegt
Heb je het een beetje gelezen Vroegwakker en Citrofiel? Heb je gezien wie er nu het meest ge-edit is? De Priusrijder.
appie zegt
Het wordt steeds mooier op de weg met al die priussen !!!!. Toyota had een vooruitziende blik en dat mogen zeer veel andere merken, zoals VW, Audi, Peugeot, Opel, de gehele Amerikaanse autoindustrie, etc etc zich aantrekken. Ze lopen jaren achter en moeten nu een grote inhaalslag maken of gaan failliet en worden overgenomen door Fiat, terwijl Toyota zich suf produceerd om aan de vraag te voldoen. Op deze site schrijven heel veel sukkels nog steeds negatief over Toyota waar respect op zijn plaats zou zijn !!.
Vroegwakker zegt
Autogek,
Maak je niet druk joh, geniet er gewoon van dat je één van de bevoorrechte mensen bent die in een Prius mag rijden.
We hebben Laurens beter leren kennen, een ziek figuur.
V.w.b. je opmerking van het invoegen van 2 banen in 1, dat maak ik nooit mee.
Wanneer ik als voorste voor het stoplicht sta, laat ik de Prius in stand B en trap de “hand(voet)rem”in. Wanneer het stoplicht op groen gaat laat ik de “hand(voet)rem”los en druk het gas volledig in. En het is mij nog nooit overkomen dat er dan iemand voor mij invoegt.
Autogek zegt
;) Precies, dat doe ik ook af en toe. En dan maar raar opkijken in die golf of astra.
Laurens zegt
Toch nog maar even een reactie. Heb dit draadje even terug gelezen. De allereerste reactie van @autogek begint al meteen goed (Autogek schrijft:
10 June 2009 om 9:03): de autoblog redactie bestaat uit leugenaars en mag door ratten besmet worden.
De andere Prius bezitters kunnen er ook wat van (Beetje Verward schrijft:
10 June 2009 om 8:59) door de auteur te vergelijken met een haatzaaiende nazi uit de jaren 30, volgens de volgende Prii (Vroegwakker schrijft:
10 June 2009 om 11:08) is de schrijver bekrompen. Op dat moment heb ik mijn mond nog helemaal niet opengedaan :-)
Al met al ben ik denk ik nog vrij mild door een duidelijk de weg kwijtzijnde hybride rijder een pooier (en dus niet een hoer) te noemen, als de motivatie van de gemiddelde Prius rijder om een auto te kiezen duidelijk gedreven is door financiële motieven; en dan misschien niet in het specifieke geval (wat ik niet geloof) maar dan toch zeker door de meerderheid van de leaserijders :-) Want dat is toch echt DE verklaring voor het succes van hybrides in Nederland.
Als er dus iemand is die zich moet schamen, zijn het de Prius rijders op dit blog. Jullie zijn echt een zielig en hypocriet zootje. En dat komt uit de grond van mijn hart.
Autogek zegt
Je moet even de hele teks nemen en niet stukjes eruit halen. dan komen de teksten tot hun recht. Maar ja, je blijft de zelfde vriendelijke man die je in je reactie’s weergeeft.
Autogek zegt
PS Autoblog/RubenBaeten,
Laurens houdt zich weer niet aan jullie huisregels. “Priusrijders jullie zijn echt een zielig en hypocriet zootje”.
Maar zeker nog geen tijd om hem te weren van deze site?
BananaFlip zegt
@ Autogek
Staat er ergens in de huisregels dat je van de site wordt verwijderd als je een feit noemt?
Jan zegt
Lol ik rij, 120.000km per jaar in een prius. De baas betaalt wel, en ik maar 14% :D
Vroegwakker zegt
Jarenlang heb ik mensen horen klagen : Laat ze maar eens benzine-auto’s bouwen die 1 op 20 kunnen rijden.
Eindelijk zijn enkele merken daartoe in staat en dan krijg je allerlei gezeik van zielige figuren:
“Ik vindt’m niet mooi”
“hij kan geen 280 km per uur”
“mijn Kawasaki trekt veel sneller op”.
e.d.
Autogek zegt
@ Bananaflip: Er was Rubenbeaten ( autoblog) gezegt dat er normaal gereageert moest worden en niet op de man af gegaan mocht worden. Dus ook niet een groep uitschelden.
Maar ja, jij bent blijkbaar eenzelfde type als Laurens als je zo’n opmerking normaal vind en een feit noemt.
Bad Santa zegt
In een land waar VW en Opel de best verkopen merken waren/zijn, moet je als Japanse fabrikant natuurlijk technisch en qua ontwerp daar niet te veel van afwijken.
In Nederland regeert al jaren de middelmaat, alles wat beter probeert te zijn wordt genadeloos afgeserveerd.
Joshua zegt
Mensen die negatieve reacties geven op de Prius hebben (natuurlijk geen geld) er nog nooit een week in gereden. Dus, als je er geen ervaring mee hebt, geen mening a.u.b.
KippieKnaus zegt
@Joshua
Je hoeft niet in een auto te hebben gereden om hem lelijk te vinden en te zeggen dat het idee erachter een hoax is. Bovendien kan je d.m.v. autojournalistiek ook behoorlijk goed te weten komen of een auto goed rijdt. In feite kan je dus over auto’s zeiken zoveel je wilt..
Vroegwakker zegt
KippieKnaus,
Jij mag de Prius 3 lelijk vinden, is je goed recht.
Net zoals ik hem prachtig mag vinden.
Maar een “hoax” is het echt niet, een geweldige wagen en nog zuinig ook!
Wanneer ik de (meeste) autojournalistiek had geloofd, was ik nooit in een Prius gaan rijden.
Maar gelukkig was de enige site die ik daarover heb gelezen die van Autozine.
En ik kan je vertellen, de autojournalistiek, zit er zover naast, belachelijk gewoon. Ook een Prius 1 rijdt geweldig, de 3 nog veel beter.
Die “autojournalistiek” neem ik voortaan wel met een hele grote korrel zout.
Vroegwakker zegt
Oh en KippieKnaus, overigens mag je van mij zeiken wat je wilt hoor, veel plezier met je gezeik.
KippieKnaus zegt
”Maar een “hoax” is het echt niet, een geweldige wagen en nog zuinig ook!”
Er valt genoeg te zeggen voor de beweringen dat CO2 vermindering en brandstofbesparing hoaxes zijn. Bovendien kan je voor het geld van een Prius genoeg beter rijdende auto’s krijgen(Golf, Focus, Astra).
Vroegwakker zegt
Hey Kippieknaus,
idd een Golf, Focus en Astra rijden veel beter dan een Prius.
Heb jij weer gelijk in!
Maar vergeet niet dat de Solex van mijn Opa dan weer veel beter reedt dan die 3 genoemden.
Zet de wereld gerust op z’n kop.
Je hebt al veel in een Prius gereden merk ik wel.
Het kan persoonlijk zijn, maar ik vind persoonlijk een Prius 1 zo’n 30 maal beter rijden dan wat jij noemt, (waarbij opgemerkt dat ik nooit in een Astra heb gereden, dus is mijn oordeel daarover net zo’n gok als die van jou over de Prius).
De Prius 3 rijdt nog fijner dan de Prius 1.
DaTe zegt
Zo mooi die hele discussie :) De schrijver zegt zelf ook al dat hij niet objectief is en geen journalist is dus wat verwacht iedereen. Prius II was gewoon niet mooi maar dit model vind ik prachtig. Sneller dan al die standaard golfjes en leons met hun 1.9 TDI en 1.4 tfsi of 1.6 fsi. Als je in een golfje gaat zitten nadat je in de laatste Prius hebt gezeten lijkt het alsof je in de T-ford (voor de mensen die deze niet kennen, heeeeeeeele oude auto) terecht bent gekomen. Milieu gezeur…nou mooi meegenomen (hou op over productieprocessvervuiling, dat klopt niet), buiten dat is het gewoon een hele dikke bak, onderscheidend, high tech en in die prijsklasse erg compleet. Tenzij je een lompe A3 wil waar je zowat nog voor je wielen moet betalen want dat is natuurlijk maar net standaard.
Kortom: Prius en Toyota lopen 10 jaar voor op ons Europeanen.
Jack Smits zegt
Met verbijstering heb ik de discussie hier gevolgd. De Prius wordt vergeleken met BMW`s en Lupo`s e.d.auto`s.
Laten we buiten het feit dat de auto volgens sommige lelijk is.(een VW Golf is wat dat betreft een koploper voor mij ) is deze auto waar ik de laatste 2,5 jaar meer dan 70.000km in heb gereden niet vergelijkbaar met wat voor soort auto. Alleen al de wegenbelasting die je voor een TDI`tje betaald daar rij ik de hele maand van (poeha) en de ruimte die is vergelijkbaar met 3 lupo`s. Daarbij komt dat ik ondanks het feit dat ik niet een langzame rijder ben toch meestal 1 op 19 of 20 haal. Ook is de techniek (40% efficientie van de motor hoe komt hiuj er bij?) vele malen beter dan die van welke duitse fabrikant op dit moment dan ook. De eerste productie hybrid moet mnog van hun band aflopen (en is nu al onbetaalbaar) Als het niet in het straatje van sommige personen past is alles lelijk en slecht. Maar ik lach iedereen 9ZEKER OP HET EIND VAN DE MAAND)uit die met hun kleppetjes in hun golfjes of lupotjes langs komen scheuren. eN Ik ben wel een priverijder en geen zakelijke rijder.
rene zegt
Laurens begin te vemoeden dat je niet echt zoveel weet van techniek maar meer van boekjespraat.
Joshua zegt
Wie of wat bepaalt eigenlijk wat mooi of lelijk is? Het gaat om een goede auto en als je het niet kunt betalen, hou dan gewoon je mond en ga lekker fietsen!!
Jack Smits zegt
Ik begrijp uit het antwoord dat hij een techneut is van de eerste beste orde (op papier) maar het fietsen moet hij maar laten want als de ketting eraf loopt dan legt hij hem er waarschijnlijk met zijn technische boeken kennis er achterstevoren op. En zoals eerder gezegd de europese (en amerikaanse) autofabrikanten lopen allemaal gigantisch achter in die technologie waarbij ze allemaal hun geld in onhaalbare projecten stoppen (Waterstoof auto?) Dit moet ook gemaakt worden met? juist elektra. Hebben we weer vervuilende olie en/of kolen nodig.
Ga maar wandelen in de bossen.
Tanio zegt
De negatieve reakties op de (nieuwe) Prius lijken op uitspraken die de mensen vroeger deden toen de trein en auto hun intrede deden. Natuurlijk zijn er ernstige nadelen aan deze vormen van mobiliteit verbonden, maar ik kan mij onze samenleving niet voorstellen zonder auto of trein. De Prius en vergelijkbare auto’s kunnen de “schade” misschien iets beperken.
Toine zegt
Je hoeft geen bomenknuffelaar te zijn (vroeger zeurde men over geitenwollen sokken) om een prius te rijden, maar gewoon slim. Een hele moderne, goed uitgeruste auto voor een hele redelijke prijs. En of het je nou een reet kan roesten of niet, ook nog beter voor het milieu. Alle zure onzinverhalen over vervuilende productieprocessen ten spijt. Lelijk? Over smaak valt alleen maar te twisten. Ik zou alle voorstanders voor ‘mooie’ auto’s op de weg (Wat een pathetische lulkoek!) adviseren eerst eens een keertje in de nieuwe prius te rijden.
Jack Smits zegt
Om deze discussie een beetje kort te sluiten. Ik heb zojuist mijn prius II ingerolen voor een prius III. Nu was ik altijd al nieuwsgierig hoeveel mijn auto per kilometer zou gaan kosten. Na alles meegerekend te hebben , zoals er zijn houderschapsbelasting, verzekering, onderhoudskosten, meerkosten bij het onderhoud zoals bv. ruitenwissers, benzineverbruik en natuurlijk mijn afschrijving(mijn nieuwe kost bijna € 3000,= duurder maar toch als afschrijving meegerekend), heb ik na 3 jaar en 3 maanden en een afstand van 70.000 km een kosten post van €0,285 cent per kilometer kom daar maar is mee met een goede middenklasser, auto kom je toch alweer gauw in de buurt van een supergedkope en superkleine auto. Dus voor mij die ook naar zijn portemonne kijkt en niet te chauvinistisch is dat hij “maar” een jappanner rijdt lach ik iedereen, behalve prius rijders, uit. En ik doe nog IETS voor het milieu.
Martha zegt
Nou er is hier al meer dan een jaar niks meer gebeurd! Prius-bash-hype is over! Prius rijders kom maar weer uit de schuilkelder!