Dit is de snelste GT2 tot nu toe?
We zagen immers al wat creaties voorbijkomen met 750 pk (Sportec), 700 pk (Techart), 680 pk (Wimmer) en 670 pk (9ff). Deze GT2 van Switzer komt echter met 800 heftige paardjes op de proppen.
Switzer is een Amerikaanse tuner, anders dan de naam doet vermoeden. We kennen ze oa van de Porsche 997 SLEDGEHAMMER met 1000 pk, vergeleken daarmee lijkt deze GT2 een lieverdje. Dat klopt als we de woorden van eigenaar Tym Switzer mogen geloven, volgens hem is de GT2 heel beheersbaar: “the best part is that the car is still so manageable on the street, at this power level. It is an everyday hyper-performing exotic, and I can’t wait to get it out on the track and see how it performs in the hands of a pro driver.” Het 800 pk-package is echter wel gebaseerd op dezelfde techniek als de SLEDGEHAMMER.
Switzer’s 800 hp GT2 package makes use of custom Garret GT30R-based turbochargers with custom billet compressor wheels on ball-bearing center sections in lightweight stainless turbine housings. Switzer’s upgraded turbos compress massive amounts of air, while generating heat than the stock units – heat which is channeled to the engine through Switzer’s own MONSTER intercoolers. The engine itself is fed air and fuel through larger injectors and a custom intake plenum with an oversized throttle-body. All this hardware is managed by the stock ECU, running Switzer-specific DME software calibrations. Perhaps the most controversial part of Switzer’s package, however, is the exhaust system. Switzer’s GT2 exhales through a GT2-specific version of the company’s existing 997 TT exhaust. “As much as we would have liked to stick with the GT2’s titanium canister, there was just no way to hit our power goal on pump gas with the stock system. It was just too restrictive and not designed to handle this much airflow.”
Switzer’s stated goal for the GT2 project was 800 crank horsepower on 93 octane pump gas with an efficient, linear power curve that efficiently put power to the ground and didn’t punish the driver with sudden spikes in torque and power.
Jipino zegt
Niet boeiend, koop gewoon een ‘normale’. Je wil echt niet sneller dan de normale GT2, die auto is al gevaarlijk snel, waarom moet elke auto tegenwoordig 3 miljoen pk hebben…
Jorden zegt
zou een 4s als basis geen verstandiger plan zijn geweest???
Citrofiel zegt
Hoeveel vermogen er ook in zit, ik vind het niet interessant… Just look at it! :?
GoldenSample zegt
En dat op ron 93
CrazyHenkie zegt
Erg goed dat ze uiterlijk standaard gehouden hebben, net als ze bij die Sledgehammer grotendeels ook hadden gedaan! Vraag me af wat de prestaties zijn!
Maar voor zover ik weet biedt 9ff meer vermogen aan dan ze bij de GT2 tentoonspreiden; in de GTO van een jaar of wat terug stond een donkerblauwe 4S, omgebouwd tot Turbo Cabriolet (die toen nog niet bestond) en die werd voortgestuwt door een 4.0 liter grote, 910 pk sterke ´Rennmotor´, dus de top van vermogen ligt kennelijk meer bij de vierwielaangedreven versies.
FarmerFORCE zegt
Mooi om zo es een vermogenstabel erbij te zien.
Mag ik uit deze figuur besluiten dat er onder 2500rpm hoegenaamd geen bal te doen is?
Lan_Evo zegt
@GoldenSample
Waarschijnlijk is het AKI 93, dus RON 97-98. ;)
Yuri zegt
@FarmerFORCE
Inderdaad.. dat is wel slecht, maar goed, als je er vaker in rijdt kun je er wel op inspelen met schakelen, ik denk over het algemeen dat je niet te klagen hebt over het vermogen van deze auto ;).
911GT2 zegt
Hebben hebben hebben… maar ja de voorliefde voor de 911GT2 lijkt me in mijn geval duidelijk…
Ik kan best een nier missen… misschien moet ik die dan maar verkopen ;)
RazorHead zegt
ze hebben precies niks aangepast op vlak van ophanging en etc?
op zijn amerikaans dus.. sneller maken voor rechtdoor, maar als er een bocht komt niet sneller als het standaardmodel. geef mij dan maar een Sportec
JoVanWittenberg zegt
@Jipino: Omdat dit in de trend “snel, sneller, snelst” valt? :P Tegenwoordig ligt de lat wel nogal hoog, daardoor lijkt het wat eentonig he.
Stefan-Venema zegt
Wat nutteloos, de gewone GT2 is al gevaarlijk bij minder dan perfect asfalt :?
hp zegt
geen idee of ie het snelste is maar hij is wel mooi
RenesisHP zegt
FFFsssssttt op hoge toeren. :roll:
Dan toch liever het standaard geluid.
Arie zegt
@ Jipino:
Helemaal mee eens….
Wat wil je nou doen met 800 pk op de openbare weg ?? (en al helemaal in de VS!!!)
Porsche911 zegt
-edit: spamhoer! ip ban-
Porsche911 zegt
-edit: ip ban-
tom zegt
Gaat het porsche hiermee dan eindelijk eens lukken om sneller te zijn dan de gtr *gnif gnif*
RenesisHP zegt
Hè bah, een spamhoer. :x
Entwicklung88 zegt
What’s with the Caps Lock? Is dat COOL?
En de standaard GT2 is al een gemeen bommetje, hier zou ik met m’n fikken vanaf blijven. Zou ik het geld er al aan willen uitgeven.
bozewolf zegt
Ik zou eerlijk gezegd doodsangsten uitstaan in dat ding. ‘k Ben niet snel bang in auto’s, maar dit gaat me te ver. I pass.
ferrari zegt
altijd al gezegd/geschreven dat die 911 modellen tot bizarre prestaties in staat zijn. en het blijft nog heel ook, dat is het meest verbazingwekkende van die platte kevers. en ze lopen ook nog eens achterlijk snel!
Bugger zegt
Het exterieur hebben ze gelukkig niet vern*ukt. Maar voor mij is de originele snel genoeg.
PCCB zegt
Ik treed bugger bij. De GT2 is zowat de meest extreme rijervaring die je kan kopen. De standaardversie is al angstaanjagend genoeg!
Buyck zegt
Is te doen 800 paartjes voor deze wagen :lol: . Dat is wat Porsche nodig heeft, doet het merk recht aan. Ge moogt niet achterop geraken hé (weet wel de concurrentie). :twisted:
carlo zegt
Dit is niet de snelste GT2. 9ff heeft er een met 850 Pk en 920 Nm, de 9ff BT2.
KlaasB zegt
ja alleen loopt deze op octaan 93 benzine, een beetje porsche liefhebber knalt er gewoon v-power in en voila 900 pk :P