Echt een hebbedingetje, de persoonlijke Bugatti Type 57C Coupe (1936) van Ettore Bugatti. Helemaal in hippe duotone met groen en zwart, die man had smaak!
Deze Bugatti kan het record verbreken dat onlangs door de Ferrari Testarossa 250 werd gezet; de duurste auto ooit verkocht op een veiling. De Bugatti Type 57 C Coupe zal worden geveild op het 2009 Pebble Beach Concours d’Elegance.
De auto wordt beschouwd als een zeer historisch stukje automobiel. Hij werd gebouwd voor Bugatti oprichter Ettore Bugatti als een verjaardagscadeau. De fabriek heeft de auto tijdens de Tweede Wereldoorlog zeer goed beschermd en deze bleef dus volledig intact. Ettore overleed in augustus 1947 en de fabriek besloot de auto te houden, later werden er zelfs wat upgrades aan toegevoegd. De auto verliet rond 1950 de fabriek en heeft sindsdien slechts een paar eigenaars gehad, welke de auto allemaal overprotective behandelden (logisch). De Type 57 C Coupe is volledig origineel en er zijn geen herstelwerkzaamheden aan gedaan oid.
Met dank aan klassiekerrally voor de tip!
Stefan-Venema zegt
Een droom, niet meer, niet minder :D
JoVanWittenberg zegt
Leuk hebbeding, maar ik zou er niet mee durven rond rijden, stel dat iemand er tegenaan botst… Veel geld voor in de garage, wel tof dat je dan kunt zeggen dat ie ooit nog van de oprichter van Bugatti is geweest!
gijsmarree zegt
klassiekers hebben zoveel meer stijl en klasse dan die nieuwe meuk
bozewolf zegt
Eens met Jo. Als je zo’n ding dan toch koopt, zet em lekker in de huiskamer of salon ofzo. Ik zou m’n hart vasthouden op de openbare weg.
lincoln zegt
man .. dat ding is nog te lelijk om in mijn garage te staan ..
ErikkNL zegt
Ik zou er ook niet mee gaan rijden als ik het geld ervoor had. Misschien is dit nog wel een goede investering voor de toekomst :) Zullen zat mensen interesse hebben in deze auto! Zag laatst nog een oude Bugatti in Aerdenhout staan, bleek het een volkswagen replica te zijn :D Kon geen foto’s maken, want het was ’s avonds!
StakkiTargi zegt
Maar 1 foto?
RenesisHP zegt
Ik zou hem dagelijks aftrappen. Het blijft een auto. :D
lincoln zegt
@RenesisHP .. goed zo ..
dan zie je dat bij de meeste hun “emotie” in hun portomonee zit ..
ja ja .. de meeste noemen hun zelf nog “autoliefhebber” ook ..
zullen hun leven in een leasebak slijten ..
Ary zegt
deze gaat voor minimaal 10 miljoen onder de hamer
micheloo0 zegt
Ik ben er zeker van dat die t record dubbel en dik gaat verbeteren en dt t lang gt duren eer dt geklopt wordt.
–edit: huh wat?–
dakarbemo zegt
heel mooi stukje auto historie. ik zou em in het buggati museum willen zien ooit.
ps: bij wie doet het artikel over david carradine?? bij mij doet ie het niet.
GOD zegt
Ik vind er geen bal aan en had hem naar de sloop gebracht.
ik kan klasiekers waarderen maar dit is een lelijk oud hok
RenesisHP zegt
Ja maar dat Bauhaus motorblok is
saaigaaf. ;)akie zegt
ik bied 3.000.000 en een bounty
Klassiekerrally zegt
@ GOD: vlak na de oorlog gebeurde dat ook met veel Bugatti’s. Ze waren toen gewoon waard wat het staal opbracht. Meer niet :)
Polygoon zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
R-R zegt
Kijk dat is nu eens een interessante wagen. Zal de Royale wel niet overtreffen zeker qua opbrengst
G_deGroot zegt
Wat een ricer-kleurstelling.
Bugatti blauw er overheen spuiten aub :)
Citrofiel zegt
Het is dat die schermen er nog wat van maken, de koets is wel heel erg hoekig…
integralechubasco zegt
mooie automobiel… eppies moeten er met hun takken vanaf blijven…
integralechubasco zegt
in een tijd dat alle fabrikanten nog koetsen als voorbeeld namen week ettore af en bedacht dat het voorruit beter schuin kon in plaats van rechtop staand….
SyriX zegt
zoiets heeft iegelijk geen financieel waarde, het is net alsof je een prijskaartje aan de torren van Pizza hangt. Priceless
Laue zegt
hier kun je toch niet in rondrijden? dit model is gewoon niet te verzekeren!
EnzoR zegt
zal wel duur zijn. maar nee liever een ferrari uit de jongere jaren dan deze. ziet er echt niet uit :O
floryn zegt
gaaf ding en vooral er mee gaan rijden wat mij betreft. De rekening voor herstelwerkzaamheden is dan wel hoog maar een eigenaar van zo’n mobiel heeft de morel plicht om dat te kunnen betalen (begin er anders niet aan). ZOu wel leuk zijn om m nog een de mille miglia te zien rijden. Waarschijnlijk is het ook nog een behoorlijk vlotte bak. De bugatti atalante van jay leno is vologens hem behoorlijk vlot.
BmwMPower zegt
Een zwarte Volkswagen? Die wil ik wel! ;)
gschoots zegt
Jay Leno heeft een replica, een originele is zelfs voor hem te duur…. 8)
Ralph Lauren heeft hem wel, die heeft blijkbaar iets langer geld gespaard.
Persoonlijk houd ik niet zo van Bugatti’s, ik vind de waarde imposanter dan de auto’s zelf.
ferrari zegt
zal wel rond de 12miljoen gaan opleveren. wel gewaagde kleuren, zeker voor die tijd!
sjazz zegt
dit soort auto’s zijn stijliconen uit vervlogen tijden.
mooi omdat ze apart zijn, uit tijden waarin niet alle auto’s op elkaar leken.
historisch erfgoed dat gekoesterd moet worden.
Wat zijn de specs verder van deze machine?
PCCB zegt
Ik vind’t een hele mooie oldtimer. Prachtige kleurencombinatie zelfs. Maar ik heb er ook het geld niet voor over eigenlijk.
joep zegt
@gschoots, er zijn dacht ik ook nog maar twee originele atlantique’s dus het aanbod is ook enigszins beperkt…
Rick-dos zegt
Voordeel is wel dat je met een fietsband reparatieset je band kan plakken…
Jorden zegt
een veyron zwart/groen dan maar…
In tegenstelling met de ferrari kan ik hier de miljoenen niet aan afzien.
NLBUURMAN zegt
ben ik nou scheel of is dat rechterachterspatbord (galgje-woord) naar de kl*te?