De jongens van AC Schnitzer hebben wel vaker aan Mini’s gezeten, maar deze cabrio is vers van de pers. Het ziet er lekker uit, en het gaat nog goed vooruit ook.
De basis is een Mini Cooper S Convertible die standaard 175 pk op het wegdek legt. Door de AC Schnitzer performance upgrade wordt dit echter aangescherpt tot 208 pk, of 226 pk voor de ‘export-versie’ (?). Het geheel wordt afgemaakt met een sportuitlaat met chromen eindsierstukjes, en omdat keihard doorslippende voorwieltjes maar heel even leuk zijn wordt er ook een limited-slip differentieel gemonteerd. Het onderstel wordt aangepakt met instelbare Schnitzer-vering en een aluminium brace.
Een wolf in schaapskleren is niks voor AC Schnitzer, dus wordt er ook naar hartelust met plastic gestrooid. Voor- en achterspoilers, sideskirts, interieurfrutsels en een stickersetje zorgen dat je Mini er nooit meer standaard uitziet, en de 17″ of 18″ velgen maken het feest compleet.
“MINI Look” by AC Schnitzer
With innovative developments, the Aachen-based tuning specialist creates driving pleasure and the perfect MINI Look
With its new Convertible (R57), MINI has now produced the next body variant of the cult car. The
AC Schnitzer designers and engineers have already developed a range of special accessories for the new MINI. In keeping with the history of the MINI, the Aachen-based tuning specialists have concentrated on developments in the field of performance upgrades, sports rear silencer, sports suspension, alloy wheels, exterior components and interior details.Under the small bonnet of the MINI Cooper S the 1.6 litre engine provides power of 175 HP. The AC Schnitzer performance upgrade energizes the MINI Cooper S to 153 kW/208 HP. Under the same conditions, the uprated export version of the Cooper S takes the standard power of 128 kW/175 HP to an impressive 166 kW/226 HP. At the same time, the AC Schnitzer limited slip differential in the MINI Cooper S and Special Model JCW (John Cooper Works) guarantees maximum driving pleasure with excellent ground adhesion.
The perfect driving experience is complemented by the acoustic qualities of the AC Schnitzer sports silencer in special steel with chromed Racing tailpipe for the MINI Cooper S and JCW. The AC Schnitzer sports exhaust perfectly adapts the complete exhaust system to the needs of high performance and tuned engines.
An equally important contribution to driving performance is provided by the renowned
AC Schnitzer suspension components, available in the form of suspension spring kit and height-adjustable racing suspension. In conjunction with an aluminium strut brace for the front, even more performance can be extracted from the MINI One, Cooper or Cooper S.To fill the wheelarches of the new MINI, AC Schnitzer is also offering a choice of several wheel and tyre combinations with Mi1 rims in 17″ and Mi2 rims in 18″.
Visually, the new series MINI shows few differences from the current series. The designers of
AC Schnitzer have changed this with front spoilers and rear skirts (for the MINI Cooper S), which not only enhance the looks of the MINI but also offer aerodynamic advantages. Decal sets in white, black or chrome/black put the finishing touches to the appearance of all MINIs.Characteristic of the MINI, in the interior the central instruments are arranged between driver and passenger. Characteristic of AC Schnitzer, sporting elements are applied to the driver’s workplace. So the Aachen designers offer gear knobs, handbrake handle, pedals and foot rests in aluminium, with velours floor mats.
SupercarFan zegt
ziet er dik uit :O
Stefan-Venema zegt
Doet um moar in t zwart, mè rooi lère beklejing.
W115 zegt
Mooi, maar zijn ze er niet een beetje te laat mee?
ferrari599xx zegt
geef mij maar de witte :)
Laue zegt
dit is dus een nee.
qoekje zegt
ac snitzer kan zich maar weer beter bezig houden met motoren zie ik wel
opelsintrafreak zegt
leuke auto maar w115 heeft wel gelijk dat ze beetje laat zijn vind ik
@stefan serieus ?? rood leer ??
Martincb zegt
pak ‘m maar in
Kpr zegt
Te laat? De nieuwe MINI cabrio is nog maar uit sinds maart… En eerlijk gezegd heb ik pas dit weekend er eentje zien rijden… op dealer platen.
CooperDriver zegt
ik denk dat de ‘export versie’ iets verzekeringstechnisch is (aantal pks vs premie) in dld? Of misschien voor de belgen minder pk zodat hij in een lagere belastingsklasse valt ofzo? Zo te lezen is het iig een elektronische begrenzing op het aantal pk’s
Robin zegt
voorbeeld van hoe maak ik een mooie auto lelijk.
Polygoon zegt
Tuned mini. LOL zoveel pk voor een kleine auto.
TylerD zegt
Bij vermogenwinsten boven de 20% in Duitsland, moeten remmen, ophanging en transmissie worden aangepast. Dat maakt alles veel duurder, daarom.
Citrofiel zegt
@ W115; Laat? Hoezo? Dit is de nieuwe Mini Cabrio, dus ze zijn er goed op tijd bij.
Dutch_Tuning zegt
het kan der mee door…
Jan Rap zegt
Godverdomme deze is goed gelukt zeg!
Die bodykit is echt prima!
Alleen vind ik ‘m als cabrio toch een beetje ehm hoe zeg ik dit netjes, tja, ehm … GAY?
W115 zegt
@Citrofiel
Dat heb ik over het hoofd gezien ;)