Recent is op de E3 (game-beurs in L.A.) de release van Forza 3 aangekondigd, onmisbaar materiaal voor de petrolhead gamer!
Forza is behoort tot de beste racesimulatie-games, de review van deel 2 staat hier), alhoewel Playstation-fanboys nu Gran Turismo zullen roepen. Maar goed, in deze nieuwste versie van Forza komen 400+ auto’s van meer dan 50 fabrikanten voorbij! Denk aan Maserati, Lamborghini, Corvette, etc. Tevens zijn er diverse circuits te kiezen, waaronder de Nordschleife. Meer info op forzamotorsport.net, hierrr en hierrr staan video’s (autojunk kan dat high-res geweld niet eens aan;) Het moet in oktober 2009 in de winkels liggen…
Met dank aan iedereen voor de tips!
The hottest name in racing games and the world’s most progressive maker of sporty luxury cars announced they have forged a partnership centering on the highly-anticipated debuts of the 2010 Audi R8 5.2 FSI quattro and Xbox 360. Forza Motorsport 3: later this year.
The announcement came today as part of the Xbox 360 keynote presentation at the 2009 E3 Expo, the world’s largest trade show dedicated exclusively to the interactive entertainment industry. www.audiusanews.com www.forza.xbox.com
Forza Motorsport has been at the pinnacle of racing video games since its arrival on the scene in 2005. When Forza Motorsport 3 hits the market in late October, it will set a new standard for the modern racing game. Featuring the Audi R8 5.2 FSI quattro prominently on the cover as its “hero†car, the creators of “Forza Motorsport 3†have worked closely with Audi engineers to model the R8 V10 to an intricate degree. Important, but often overlooked aspects of motorsport, details such as gear ratios, tire deformation, and track telemetry are tightly integrated throughout the entire game making it the most exhilarating experience you can have off the track. The new game will also feature exceptionally realistic renderings of race courses that Audi has dominated in recent years, including home of the 12 Hours of Sebring and several others that will be revealed in the months leading up to the game’s Fall release. Best of all, “Forza Motorsport 3†allows participants to experience the thrill of taking the checkered flag right from the starting line, with the help of driving assists, training modes and a forgiving game rewind feature that ensures a great experience for car fans of all ages and skill levels.
Anticipation for the 2010 Audi R8 5.2 FSI quattro has been running high in advance of its arrival in showrooms in the second half of 2009. At the February 2009 Boca Raton Concours d’ Elegance charity auction, rights to own the first R8 V10 model in the U.S. sold for a record $500,000. Audi will officially announce pricing for the sports car in the months ahead. The car will stand as the new top-of-the-line model of the R8 series, which was developed jointly with quattro GmbH. Its ten-cylinder engine develops 525 hp, which is capable of delivering breathtaking performance. Audi technologies such as quattro permanent all-wheel drive, the lightweight aluminum body and the innovative all-LED lights propel the new top Audi model right to the top of its competitive field.
“What we love about the R8 is the car stands for much of what makes Forza Motorsport 3 the ultimate racing game – powerful but refined, sophisticated yet inviting, the perfect blend of design and performance,†said Dan Greenawalt, Game Director, Turn 10. “It’s that blend of design and performance that makes Audi the ideal partner for my team. It mirrors the way we approach the development of Forza.â€
What made this partnership so attractive to Audi was the passion that developers of “Forza Motorsport 3†have for highly tuned automobiles.
“If you spend just a few minutes with the teams at Xbox and Turn 10 you know these are car buffs who appreciate exceptional cars,†said Scott Keogh, Chief Marketing Officer, Audi of America. “Forza Motorsport 3 exudes authenticity. Audi puts a premium on engineering excellence. The two philosophies mesh perfectly.â€
The Xbox-Audi partnership extends beyond the development of the game itself to include a series of marketing and promotional activities leading up to and following the launch of the R8 V10 and the game.
SupercarFan zegt
ziet er gaaf uit :D
ik zat net het filmpje te kijken op AJ en toen ging ik hierheen en stond dit er XD
Gnermo zegt
Mijn favoriete game krijgt eindelijk zijn vervolg :)
Gnermo van SW2 hier trouwens, voor degene die nog actief zijn op het Forza Motorsport forum :)
Jez zegt
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Forza 2 is echt de beste racegame ooit! Graphics, handling… It’s got it all! Ik kan niet wachten :D
thommie94 zegt
ik heb een ps3 maar mis deze game wel.. ik ben alleen afhankelijk van need for speed en gran turismo!
wotevajjjj zegt
way to go turn 10
FM3 word echt kick ass
bye bye GT5 dat al 2jaar wordt uitgesteld
ik heb mijn fanatec gt3 rs clubsport pakket ook al besteld :p
p.s.
als autoblog een reviewer zoekt, str mij dan gewoon een mail ik heb de pre)order al gepre-ordered dus zal hem wel als eerste hebben.
SHFT zegt
Ik eis dit op pc !!!
Bert zegt
Forza is geen simulatie,
het online gedeelte is wel echt 500X beter als bij GT maar de handling is echt totaal niet realistisch.
Zit helaas al tijden op de GT5 te wachten, en dit is alleen maar xbox helaas…. wordt een lange zit!
wotevajjjj zegt
@ bert
forza is zowat de uber-simulator
de reden dat auto’s op forza zo snel zijn is omdat er een community van 3miljoen mensen iedere dag auto’s zit af te stellen
bramwillemse zegt
Vandaag een Fanatec racestuurtje besteld, met koppeling / schakelpook. Ik ben klaar voor Forza 3 :P
Stefan-Venema zegt
De Simbin GTR serie race-games zijn simulatie, dit is gewoon hartstikke arcade. Maar wel een stuk makkelijker, veel meer wagens/circuit’s en vele betere grafic’s.
bramwillemse zegt
De game is trouwens zwaar geplugged door Audi. Bij de presentatie op E3 stond een R8 V10 op het podium en in alle filmpjes komt ie ook bijzonder prominent voor. De kas van Turn10 (de ontwikkelaar van Forza) wordt vast goed gespekt :)
mckroket zegt
lol beide genoemde games zijn toch geen echte simulaties?
komop zeg..
koop dan iets van de gtr serie, waar trouwens die r8v10 allang erin zit verwerkt:)
mckroket zegt
http://www.virtualr.net/gtr-evolution-car-track-list/ :)
nism0 zegt
hoop dat we vanavond iets meer van gran turismo 5 zien
want vanavond is sony persconferentie
cheetacars zegt
R8 V10, DBS, XKR-S, Alfa 8C Comp., Gallardo LP560-4, Corvette ZR-1 en dan nog de andere auto’s die al in FM2 zaten en dan is de officiele lijst nog geen eens uit :D Kan zeker niet wachten tot er meer bekent is! @ mckroket zeker wel simulaties GT en FM, ga toch weg met je GTR, FM & GT zijn beter :P
York zegt
@ SHFT
IK EIS HET OOK!
wolffjee zegt
voor de PS3ers onder ons! GRID als je het nog niet wist.. verder.. weet iemand wanneer gt5 uitkomt?????? duurt zo f*cking lang!
mckroket zegt
grid is al helemaal geen simulatie lol
Ruttie zegt
@Gnermo
was niet echt fan van de SW2 auto’s. zaten paar leuke tussen(S2000) was meer van het AG-tuning werk.
zelf zat ik bij Sakura Tuning(2 mans tuning shopje). deed het afstelwerk.
heb de snelste tijd op Maple Valley met een Evo gehaald..
(ben KIMI NL)
pietje zegt
WOOW ziet er dik uit.. dikke r8 V10
Gnermo zegt
Het probleem is dat die lui van AG enzo denken dat ze helemaal de bom zijn omdat die dikzak van hun zn rotkop overal laat zien :p Je moet ff een friends request sturen op XBL en dan stuur ik je wel een vette auto om te proberen ;)
NLBUURMAN zegt
ik heb een laptop, die alle NFS-games wel aan kan, maar jammer genoeg kan ik dus geen Forza spelen :S en OOK geen Gran Turismo…
rFreak zegt
@ cheetacars
Je hebt geen idee waar je over praat , FM en GT5 zijn allebei vreselijk arcade als je ze vergelijkt naast echte simulatieracers zoals rFactor, GTR2, Live for Speed enz.. Alleen de graphics zijn beter van FM en GT5, maar dat is dan ook niet het belangrijkste bij een echte simulatie. Daar gaat het om de gameplay, en die is super realistisch, ook blijven die spellen altijd up to date omdat er een heel grote community omheen zit. Bijv. bij rFactor zijn honderden auto’s en banen te downloaden, elke dag komen er nieuwe mods bij (van de F1 van 1979 tot de GP2 van nu en rallyauto’s, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het downloaden) FM en GT5 zijn allebei een half jaar na hun release vreselijk verouderd.
Dus wil je echt racen, ga voor de simulaties.
Sorcerer zegt
Forza 2 is (ondanks alle lof op veel sites) nog steeds een onderschatte game! Hij is echt vrij realistisch. Niet op tijd remmen of íets te hard de bocht door betekent dat je keihard (of iets minder hard) van de baan vliegt…
Ook de timeraces zijn lekker realistisch. Drie kwartier lang racen kost je de simpelste timerace. En vlieg je in de laatste minuut de baan af, dan ben je de lul.
Ook wat betreft geluid is de game ontzettend realistisch. Je hoort de bekende Aston Martin-schreeuw, bij een GTI’tje een 4cilinderbrulletje, bij een Bentley een door de turbo’s gedempte W8… De aandrijving (achterwiel, voorwiel, allwheel) maakt ook ontzettend veel uit, alsmede andere kleine details.
Het is gewoon een erg goed gelukte game!
mckroket: je lult dus uit je nek, even voor de duidelijkheid :P
cardesigner@USA zegt
I NEED TO HAVE IT!!!!!! Gelukkig hebben we net een nieuwe T.V., zodat het spel zijn beloftes op het gebied van beeldkwaliteit waar kan maken.
rFreak zegt
@ Sorcerer , weer iemand die niet weet wat echte simulatieracers zijn.
Realistisch racen houdt niet alleen in dat je niet te hard een bocht kunt insturen, ook de temperatuur van de banden, de setups , benzine , koelopeningen en nog veel meer telt mee. En dat zit allemaal niet echt uigebreid in FM en GT5.
Even ter duidelijkheid, ik haat die 2 spellen niet, ik heb ze laatst beide gespeeld en ik vind ze ook leuk, maar er moet niet worden gedacht dat het simulaties zijn.
Arthur94 zegt
Ik hoop dat ze op de E3 ook Test Drive Unlimited 2 presenteren.
Joost1990 zegt
PENDULUM, HELL YEAH!
cheetacars zegt
@ rFreak ik geeft toe, ik heb die rFactor, GTR2 en Live for speed enzo nog nooit gespeeld, maar FM is toch echt een simulatie. Een beetje te laat remmen en je zit in de bak, realistische schade en honderden auto’s. Het verouderen klopt ook niet, want er blijven updates en ze lopen voor bij de uitbrenging. Alle auto’s kun je met echte upgrades ook upgraden. De auto’s zijn ook niet het belangrijkste zolang je maar een auto of 200 hebt iig. Nu een vraag aan jou, heb jij GT of FM ooit gespeeld? ;)
Vinny_93 zegt
Juist, kan ik überhaupt niet spelen :(
Vinny_93 zegt
@ cardesigner@usa: Dat maakt niet zoveel uit, je videokaart doet t m.
cardesigner@USA zegt
@rFreak, banden, benzine en setups zitten wel in FM, alleen in versimpelde vorm. Een echt simulatiespel heeft minstens een stuur met koppeling etc. FM en GT5 zijn gewoon spellen voor het publiek.
RazorHead zegt
ook voor PC?:d
John zegt
Voor de PS3’ers onder ons, GRID (zoals eerder gezegd) is echt heel goed!
Ik sta op het punt PGR 4 te kopen, Project Gotham Racing, is dit een aanrader?? Let me know
cheetacars zegt
trouwens @ rFreak (de laatste reactie) heb je ooit FM 2 gespeeld? want daar zit toch degelijke een realitisch tuning afdeling, de bandenwarmte maakt ook veel uit bij FM2. De banden te warm laten worden door bijv. burn-outs en je krijgt de auto de bocht moeilijk door, op goede temperatuur en het lukt wel en je merkt ook als de banden wat warmer zijn. dus…
J. zegt
There goes the last reason to buy a Playstation 3 :D.
Ik ga nu toch ook maar eens een Xbox360 aanschaffen. Wordt nog wel een dure grap want moet ook een nieuwe TV hebben om dat ding op aan te sluiten :P
wotevajjjj zegt
@john
pgr4 is niet zo leuk,ik heb het gekocht om met de caparo t1 te kunnen rijden en die viel tegen
cheetacars zegt
@ John zeker weten! Het is niet echt een simulatie, maar wel een mooie racegame met mooie auto’s en zeer goede graphics!
rFreak zegt
@cheetacars : Lees mijn post dan even goed ja , daar staat in dat ik ze beide heb gespeeld. Maar jij zegt dus al dat FM en GT5 echte simulaties zijn terwijl je de spellen die ook ECHT simulaties zijn nooit hebt gespeeld….
@cardesigner, heb je gelijk in , daarom zei ik ook, ‘niet echt uitgebreid’ , met je laatste zin sla je de spijker op zijn kop. FM en GT5 zijn voor het grote publiek, terwijl GTR2 en dergelijke voor een kleiner publiek zijn.
wotevajjjj zegt
@rfreak
is het niet eerder omgekeert ?
iedereen heeft gt en gtr2 en er zijn belachelijk veel mensen met fm2
het gaat er hem alleen om hoeveel er na een jaar nog spelen
GT is na 3maand meestal dood GTR evo is ook niet echt populair, race pro zuigt
maar op FM2 spelen er nog steeds miljoenen mensen en de community is zoveel beter
DRIVR zegt
Een must-buy voor de eindejaarsperiode. Ik speel deeltje twee nog steeds regelmatig. Voor mij de beste consolesim die er is, zeker op Xbox 360…
cheetacars zegt
@ rFreak You got me there. srry, iets te rap zitten typen zonder op te letten, ik geef toe dat ik ook niet precies weet wat je nou echt onder simulatie moet verstaan. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat FM2 ook niet zomaar een racegame is, maar toch best realistisch is. De dingen die jij noemt (auto’s, bandenwarmte ed) zitten ook in FM2. En mss is het dus geen echte simulatie. Excusez-moi ;)
VolopPaffen zegt
Als een spel er mooi uitziet en je kunt vanalles afstellen enzo wil nog niet zeggen dat het een simulatie is. En als iets geen simulatie is wil dat ook nog niet zeggen dat het niet leuk is. De mensen die wel simulatie willen spelen kopen dan bijv. een Simbin game (ook ik dus ;))
Grid zag er idd ook mooi uit maar is duidelijk ook geen simulatie maar wel een erg leuke game om te spelen moet ik zeggen.
RenesisHP zegt
De echte simracers komen bij SIMBIN aan de beurt. De rest is kinderspel.
Na meer dan 15jaar racegames spelen zijn dat tenminste nog echte uitdagingen.
Aanrader van dit moment is dan ook zeker GTRevolution. Daar heb je ook de complete Nürburgring en de daarbijbehorende moeilijkheden.
Voor beginners is 1 ronde al bijna niet te doen. Doorzetten is bij dit soort sim games een must. Je doet het niet zomaar even op volle vaart. Toptijden rijden vereist topconcentratie.
Forza is voor een wat breder speelpubliek.
De moeilijkheidsgraad van GTR2 is daar te hoog voor. GTRevolution is door hulpjes al wat makkelijker. Toch blijft dit meer voor de hardcore simracer weggelegd. De NFS fan gooit zulke spellen al zeer snel gefrustreerd in een hoekje.
Daarbij zijn de echte simrace games nogal straight to the point. De gemiddelde consolegamer neemt daar geen genoegen mee.
Grand Turismo is al kaal en “saai” van opzet, de GTR reeks is nog veel “saaier”. ;)
Overigens een MUST voor Aston Martin fans. :D
sus zegt
Aan de reacties te zien surfen hier wel wat gamers voorbij !
Het is in ieder geval een fantastische game, Deel 2 was toch wel lange tijd één van de betere, zoniet de beste racegame op de xbox.
En ik kan me best voorstellen dat deze hetzelfde weggetje inslaat.
Ik vind het alleen een grote schande dat in het filmpje de ford gt crasht.
Laat dan toch die viper ofzo even over zijn dak gaan…
RenesisHP zegt
@wotevajjjj.
GTRevolution niet populair?…
Gek hè? :| De moeilijkheidsgraad ligt gewoon erg hoog bij die games.
De gemiddelde gamer heeft liever hap slik weg actiegames dan games waarmee je blij bent als je een goede ronde hebt gereden. Laat staan winnen.
Ik heb dit in mijn omgeving ervaren. Tot nu toe is er 1 geweest die de smaak van echte simracing te pakken heeft gekregen. Voor hem geld nu hetzelfde als voor mij al een hele tijd het geval is. Bijna al het andere is kinderspel.
Simpelweg te makkelijk. :)
De enige arcade racer die ik echt de moeite waard vind is Test Drive Unlimited op de PC(!). Ondanks de bugs was dit spel grafisch een openbaring. Met de uitbreiding was het feest helemaal compleet.
kiwi zegt
@wotevajjjj: jammer dat die gt3 rs enkel werkt op PC..het enige stuur wat momenteel werkt op xbox is die porsche turbo wheel, geloof je me niet? http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm ziezo :)
Verder vind ik het echt grappig dat sommige mensen GT en FM een “simulator” noemen, dat is pure arcade in vergelijking met rfactor of iracing of dergelijke (GTR2 ben ik niet zo’n fan van). En dan spelen ze zeker nog met een stom dual shock controllertje, en schreeuwen ze simulator!!!
Echte sims heb je enkel op PC imo, en vereisen minstens een stuur zoals een logitech G25 of fanatec (dat zijn zelf nog de goedkoopste voor de mainsteam sim-racers, je kan zo duur gaan als je zelf maar wilt, echt onvoorstelbaar).
Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook lol beleven aan dit soort games, ik speel nog iedere week Grand Turismo met een oud logitech stuurtje samen met vrienden, blijft lache maar simulator? Nee absoluut niet.
gregoryke zegt
dat is gewoon kei zalig ,dat gaat een toffe herfst worden
AlwinH zegt
Boeie dat het geen simulator is. Je speelt toch games voor de fun, niet voor het realisme?
Realisme heb je buiten ook :-)
kiwi zegt
@AlwinH: Simulators bieden vaak een leuk voorproefje voor buiten, handig om circuits te leren kennen en het geeft gewoon 10 keer meer voldoening dan een arcade game.
Niet iedereen heeft thuis een M3 voor de deur staan, hoe graag we het ook willen..
mashell zegt
Prutsers, ze hebben die ledjes kerstboom van de R8 er niet eens in gezet.
Rik zegt
Net persconferentie van playstation gezien. GT5 heeft de licenties van de WRC en NASCAR. Verder zag die er echt heel mooi uit, beter dan Forza.
Citrofiel zegt
Het enige wat ik wil weten: Komt er een Citroën in voor? ;)
Ikke zegt
Ik heb een ps3 en een xbox, en ben altijd een groot GT fan geweest, speel sinds kort forza 2, en dat bevalt ook prima, enige nadeel vind ik het ontbreken van een fatsoenlijk racestuur voor de xbox, want ik vind GT nog altijd een stuk lekkerder rijden omdat ik een goed stuur voor de ps3 heb, dat draagt een hoop bij aan realisme.
Het hele geblaat over het ontbreken van schade in GT vind ik nogal bullshit, aangezien de schade in forza 2 geen drol bij draagt, als ik frontaal op een andere auto bots kan ik nog gewoon door rijden, en merk ik weinig van de schade, dus tsja, waarom zit het er in?
Ik ben benieuwd hoe ze schade in GT5 gaan integreren, want de makers van GT hebben altijd al aan gegeven dat ze het alleen willen toevoegen als het ook zeer realistisch kan worden gemaakt, oftewel, je komt met je bumper tegen een vangrail, en dan ben je m ook voor de helft kwijt en rijd je auto merkbaar minder.
Rik zegt
Er zit wel schade in gt5…. wat nu te zien was…. en ja Citrofiel….Citroen doet ook mee :p
joris zegt
deel 2 was egt kankergoed, nu maar hopen dat het niet te veel arcade wordt wnat dat zou egt zonde zijn
i’ve got high hopes
rubber ducky zegt
Voor alle me nsen die zeggen dat FM geen simulatie is heeft hem niet goed gespeeld,
Alle auto’s staan in het begin ingesteld met ABS, TCS en STM, als je deze nou s uitzet moet je s zien wat er gebeurd en dan heb k t ook over die ideale lijn die elke keer aangegeven staat.
Alleen de schades/crashes zijn soms een beetje jammer bij Forza
motermuis91 zegt
dit moet vast ook net zo’n topper worden als zijn voorganger wat ik nog steeds dagelijks speel, het blijft leuk om een beetje rond te kloten :)
en ik snap egt niet waarom veel mensen zeggen dat FM geen simulatie game is want dat is het zeker wel, als je de schade op realistische zet en ABS, TCS en STM uit zet
blokker5 zegt
@john
Ik heb zo’n drie weken geleden pgr4 gekocht. Ik kwam er echter niet aan toe. Nu m’n examens voorbij zijn en ik fm2 had uitgeleend ben ik maar begonnen met spelen. Ik begon met de arcade mode. Je begint, zoals een echte pgr, met het kiezen tussen een paar (totaal verschillende!) auto’s en een motor!. Ik begon op medium niveau met een mini. Het niveau ligt betrekkelijk laag. Ik zette hem al snel op het moeilijkste niveau. Mijn eerste teleurstelling was dat ik die motorrijder voor me niet makkelijk van zijn motor kon rammen. Na twee uur arcade was ik er achter gekomen dat er verschillende soorten races zijn. Eentje is de klassieke race tegen elkaar. Dit is altijd motors en auto’s door elkaar. Een andere is dat je racet maar elke bepaalde tijdseenheid degene op de laatste positie afvalt. Een ander soort race is dat je een circuit in een bepaalde tijd moet afleggen. De laatste racesoort (zover ik weet na 2 uurtjes spelen) is een aantal checkpoints behalen binnen een bepaalde tijd. Elke checkpoint meer betekent meer kudos. Kudos zijn niet echt belangrijk in het spel maar het is leuk om zoveel mogelijk te halen in een race. Je kan kudos halen door te driften, door bochten heel mooi te nemen, te draften (in de luchtstroom van een andere auto rijden) en, in het geval van motors, wheelies te trekken. Met kudos kan je auto’s enzo kopen. Mijn eerste aankoop was de volledige nurburgring! Na twee uur arcade heb je het wel een beetje gezien. Ook de moeilijksgraad blijft niet zo hoog. Dat was wat ik gisteren had gedaan. Vandaag heb ik een paar uur time attack gedaan. Dit vind ik een stuk leuker! Je hebt een stuk of wat steden waar je verschillende circuits kan kiezen. De auto’s en motoren zijn verdeeld over klasse a t/m g. Van best naar minst goed. De auto’s zijn echt heel bijzonder ingedeeld. Bijvoorbeeld een rs4 bij een continental gt. Het leuke is dat je eerst denkt dat er niks van klopt maar als je ze beiden over een circuit hebt gegooid ze ongeveer gelijk zijn (of dat je er achter komt dat de rs4 nét wat sneller is!!). Je moet het realisme niet al te serieus nemen van het rijden. Je moet in tegenstelling tot een spel als burnout of vroeger need for speed wel remmen voor bochten maar ik vind het in verhouding tot forza motorsport niet echt spetterend. Ik betrap mezelf er wel op m’n boxen elke keer weer vol open te gooien! Het geluid van de auto’s is niet altijd juist met hoe ik het geluid van auto’s in filmpjes hoor, maar klinkt wel echt lekker! Vooral de f430! Wel kan ik aanraden de muziek uit te zetten. Dit is in de meeste steden een soort van aziatisch geschreeuw, maargoed ieder zijn ding:p De motores kan ik niet zo veel over zeggen. Ik ben zelf niet zo geïntresseerd in motors en heb nooit een motorracegame gespeelt. Het rijden vind ik iig best wel lastig, vooral de hogere klasses. Ze kunnen wel goed opboksen tegen auto’s. Het realisme van het autorijden werd vooral duidelijk op de nurburgring. Dit kwam omdat ik al heel wat rondjes in fm2 op dit circuit heb gereden. M’n conclusie is dus dat als je op zoek bent naar realisme je niet deze game zou moeten kopen. Als je echter op zoek bent naar een hoop lol (vooral multiplayer lijkt me leuk!) dan kan ik hem zeker aanraden! Vooral nu die nog maar 30 euro kost!
blokker5 zegt
Ohja, ontopic:p
Wat krijg ik er alweer zin in, autoblog mag wel weer eens wat autogamereviews gaan doen!
Evilghost zegt
Met ABS, TCS en STM aan is het nog steeds richting realistisch hoor.. Je maakt het alleen maar moeilijker.
Moeilijker =/= realistischer.
Benjamin1 zegt
LOL
De makers van PGR zijn momenteel bezig met een race sim voor de PS3.
GT5 komt maart 2010. Ik heb liever dat ze de game uitstellen en dat het goed is dan dat ze een half product in de schappen *kuch* NFSU *kuch* leggen.
Goeie sims op de PS3 op dit moment zijn inderdaad GRID, maar vergeet Ferrari Challenge ook niet, supersim met oogstrelende graphics en supergameplay.
http://www.gamespot.com/ps3/driving/ferrarichallenge/index.html
BmwMPower zegt
Supervette trailers, ik weet al een adresje waar dit spel zeker in de console wordt gestopt!
Kan niet wachten! :D
Ralph zegt
Gran Turismo! LOL
Als ik een Xbox zou hebben zou ik zeker Forza Motorsport kopen en spelen.
Voorlopig speel ik nog steeds GT4 op de PS2.
Géén trek ik een te dure PS3 onwille van de Blu-ray
Niettemin petje af voor Forza Motorsport.
blokker5 zegt
Ik vind trouwens niet dat je forza moet vergelijken met iets als gtr. Die proberen namelijk echt een simulator te zijn en forza is en blijft gewoon een game! En ohja voor de 360 heb je natuurlijk race pro van simbin, maar daar zal ik niet te lang over uitweiden.
Sander zegt
Ik heb zelf vele uren FM2 gespeeld, ontzettend veel lol en uitdaging mee gehad. Een simulator is het echter niet helemaal. Het sterke punt van Forza is dat het enigzins realistisch is en dat weet te combineren met leuke gameplay. Het wordt inderdaad een stuk moeilijker met TCS/ABS/STM uit dan met de hele mikmak aan. Vooral leuk zodra je zonder assists sneller begint te worden dan met assists aan. Op een gegeven moment wordt je beter en ga je voor snelle tijden. Dan toont de online community wel zijn waarde. Heb er zelf veel plezier aan gehad om in alle time attacks in de top 100 te komen. Daarna ben ik met de GTR serie begonnen, en het is anders. Behoorlijk anders. Waar de online community een paar steekjes laat vallen, draagt het realisme weer een steentje bij aan de beleving. Je mist de grote community en de competiviteit, maar je krijgt er een hoop voor terug. Bij Forza heb je inderdaad met bandenwarmte etc. te maken. De GTR spellen gaan wel een stuk verder. Enkele voorbeelden zijn het instellen van de cooling vents zo dat de motor genoeg koeling krijgt, maar je daar geen extra drag mee veroorzaakt. Zo zijn er vele andere dingen naast natuurlijk de physics die het toch echt een stuk realistischer maken. Forza is behoorlijk realistisch en scoort vooral met de online community. Maar om een stap verder te gaan in realisme, ook al moet daar de online fun voor worden ingeleverd, ben je bij GTR aan een beter adres. Zodra je er meer tijd in steekt wordt goed rijden net zo leuk als online racen.
PGR4 is een compleet ander verhaal. Alleen leuk om online een beetje te gummen, maar rond de Nordschleife met 240 overal door de bocht in een drift wordt erg snel saai.
my 2 cents
Sorcerer zegt
rFreak: FM2 houdt wel rekening met bandenslijtage en temperatuur, andere setups (gear ratio’s kun je bij sommige bakken zelf instellen), benzine (pit-stop is nodig en er wordt volgens mij zelfs rekening gehouden met het gewicht van de brandstof)… Je kunt zelfs in iemands wak gaan rijden om zo ietsjes sneller te kunnen.
Het is uiteraard geen echte simulator zoals die er wel bestaan, maar geen enkele racegame is dat. En wat mij betreft hoeft een goede racegame niet per se extreem moeilijk te zijn en zegt moeilijkheidsgraad niet per se iets over realisme.
Het grote verschil met irl racen blijft nog altijd dat je irl beter aanvoelt wat je snelheid nou is en dat je daardoor betere inschattingen kunt maken, imo. En dat is ook de reden waarom sommige racegames zoals deze best lastig te spelen zijn.
Hoe dan ook onderscheiden ze zichzelf ontzettend van games als NFS waarin je je auto elke kant op kunt gooien en je de bocht toch wel haalt op iedere snelheid (kort door de bocht even … :P).
De mensen bij FM2 hebben iig de moeite gedaan om van iedere auto in de game het motorgeluid op te nemen en in het spel te stoppen. Da’s ook één van de sterke punten van Forza!
Pasquale zegt
sorry kan even niet volgen?
komt het alleen uit voor x-box of ook voor ps3 ?
Gnermo zegt
@Citrofiel: Ik hoop zelf op de C4, het liefst de snellere versies. Heb zelf een tijdje in de 110pk diesel mogen rijden en dat ding ging als een speer, met caravan erachter in zn 3 de berg op, ed… C2 VT-R mag ook, turbotje erop gooien en we zijn klaar :p
Jorrit zegt
Geef mij maar GTR Evolution. Heb GT4 nog helemaal leip gespeeld, maar GTR Evo is toch wel even andere koek. Helemaal met een Logitech G25. Ik mis alleen nog de G-krachten van het echte autorijden…
Sander zegt
@Pasquale, Forza komt alleen op de xbox.
Relief zegt
http://www.youtube.com/watch?v=qDlE4s0X4so&feature=channel_page
Dit is echte gameplay dames en heren! Kijk en geniet!
Roy zegt
check dit filmje van GT5 zit ook WRC en NASCAR in!!!_o_
http://www.gran-turismo.com/en/movie/d3284.html
Marly zegt
Dat ziet er wel mooi uit.
Pasquale zegt
@Sander
thx
laulau zegt
weet iemand of die ook op de ps3 komt?
nism0 zegt
welke bedoel je laulau?
Forza Motorsports 3 komt alleen op de 360
Gran Turismo 5 komt alleen op de PS3 er komt er ook een voor de PSP met 800 auto’s :o
cheetacars zegt
cockpit view, dat mocht tijd worden :D alleen dat over de kop slaan lijkt wat stom imo…
rFreak zegt
@ Sorcerer, dat weet ik , ik kan die spellen dan ook echt wel waarderen. Maar zoals meerdere mensen hier al aangaven, is het geen simulatie, het voelt misschien wel realistisch aan, maar alleen al het feit dat je met een controller goed door de bochten kunt komen maakt het al onrealistischer, rFactor en dergelijke MOET je met stuur spelen. Anders kun je geen bocht fatsoenlijk nemen. Enfin genoeg gedisccusieerd, laat maar komen dit spel. De graphics zijn echt bruut!!!!
AriM6 zegt
Forza 2 was waardeloos, alles behalve realistisch
Dus ik hoop voor de X360 fans dat de makers van Forza goed hebben gekeken naar GT5 Prologue , anders krijgen ze weer een waardeloos spel dat de €64.95 absoluut niet waard is.
Aangezien ze al lang bezig zijn met GT5 , denk ik niet dat ze zich makkelijk laten verslaan door een spel zoals Forza.
GT is altijd de baas geweest en dat zal altijd zo blijven
Roy zegt
@AriM6
ik heb zowel FM2 als GT5 Prologue gespeeld en ik heb nog niet het gevoel gehad dat GT5 realistischer was dan FM. Bij mij is de controller de doorslaggevende factor. Bij GT5 krijg ik gewoon kramp in mijn handen bij het vasthouden van de PS3 controller, terwijl de xbox controller wel lekker in de hand ligt. En bij de xbox kun je gedoseerd gasgeven en remmen(!), wat natuurlijk ten goede komt aan het realisme.
AriM6 zegt
Als alleen gedoseerd gasgeven en remmen bij jouw het realisme zijn dan dan moet je het bij Forza 2 houden.
Maar bij GT5 zijn er veel meer opties dan bij Forza 2.
Ik weet niet hoe jij je controller dan vast houd hoor, ik heb nog nooit kramp in mijn handen gehad van die PS Controller
kiwi zegt
ik snap zowieso niet wat er realistisch is aan een PS3 of XBOX controller..echt 0,0. Je geeft in een auto toch ook geen gas met je handen? Of sturen met een joystick..zulke games moet je gewoon met een stuur spelen, liefst nog een koppeling erbij ook :D
rutger zegt
ik heb vrij lang fm2 op de xbox 360 gespeeld, vervolgens een ps3 gekocht met gt5 prologue maar ja daar ben je in 1 dag mee klaar en het online continu eraf worden gereden door nfs kiddos is ook niet alles. Mijn ps3 staat dus stof te happen tot gt5 eens echt uit komt. Tot die tijd kan ik me denk vermaken met fm3 als dat een beetje opschiet.
rubber ducky zegt
@ Sander
Mooi verhaal schrijf je zo ff op!
maar kudos zijn wel heel belangrijk in het spel vooral bij superstar en je hebt ook races zoals cone challenge daar is t ook belangrijk
Benjamin1 zegt
Sims speel je nog altijd met stuurtje hoor, hoe wil je lekker sturen met een knuppeltje?
Forza Motorsport 3 zal vast een goeie game worden, vergelijkbaar met GT psp.
GT5 is just in a league of it’s own.
Als je kramp krijgt van een PS controller ligt het toch echt aan jou, speel nu best veel Infamous maar heb nergens last van.
BananaFlip zegt
Ooooh…
Dat ziet er toch wel weer prachtig uit.
Iedereen die nu over Gran Turismo gaat zeiken is gewoon verschrikkelijk kansloos bezig, FM3 is echt heel erg goed aan het worden.
Zeker met die heeeeeeerlijke R8 V10.
En scherp weer, heerlijk hi-res!
Danny zegt
ik kan niet wachten hoopelijk net zo,n goed spel als Forza 2 maar dan betere grafics en een minder saaie omgeving en meer dan 400 autos en 300 banen die stunts bij dat filmje zal wel zeker voor de show zijn.
“offline” welke autos willen jullie in deze game ?
Danny zegt
ik denk dat deze autos in Forza 3 gaan !
Autos Forza 2
Model
2002 Acura RSX Type-S
2001 Acura Integra Type-R
2006 Acura RL A-Spec
2005 Acura NSX
1997 Acura NSX
2000 Acura VIS Racing Integra Type-R
2002 Acura #42 Realtime Racing NSX
2001 Aston Martin V12 Vanquish
2005 Aston Martin DB9 Coupe
2004 Audi TT Coupe 3.2 quattro
2000 Audi S4
2004 Audi S4
2003 Audi RS 6
2006 Audi RS 4
2000 Audi AWE Tuning SilverBullet S4
2001 Audi #4 Johansson Motorsport R8
2002 Audi #1 Infineon Audi R8
2004 Audi #5 Audi Sport Japan Team Goh R8
2004 Audi #88 Audi Sport UK Team Veloqx R8
2006 Audi #2 FSI Champion Racing R8
2004 Audi #8 Audi ABT TT-R
2002 Audi #1 Champion S4 Competition
2003 Audi #1 Champion RS 6
2004 Bentley Continental GT
2003 Bentley #7 Team Bentley Speed 8
1997 BMW Motorsport M3 E36
2005 BMW Motorsport M3 E46 Coupe
2002 BMW Motorsport M3-GTR
1999 BMW Motorsport #15 BMW Motorsport V12 LMR
2005 BMW Motorsport #2 BMW Motorsport M3-GTR
1987 Buick Regal GNX
2004 Cadillac CTS-V
2002 Cadillac #6 Team Cadillac Northstar LMP-02
2004 Cadillac #16 Team Cadillac CTS-V
2005 Chevrolet Cobalt SS Coupe
2002 Chevrolet Camaro 35th Anniversary SS
2002 Chevrolet Camaro SS
1996 Chevrolet Corvette Grand Sport
2002 Chevrolet Corvette Z06
2006 Chevrolet Corvette Z06
1969 Chevrolet Camaro Z28
1969 Chevrolet Camaro SS Coupe
1970 Chevrolet Chevelle SS-454
1967 Chevrolet Corvette Stingray 427
1970 Chevrolet Corvette ZR-1
2003 Chevrolet Corvette Guldstrand Edition
2002 Chevrolet Lingenfelter 427 Corvette
2004 Chevrolet #3 Corvette Racing C5.R
2006 Chevrolet #4 Corvette Racing C6.R
2003 Chevrolet #73 3R-Racing Corvette Z06
2005 Chevrolet #31 Whelen Engineering Corvette Z06
2005 Chevrolet #99 Tiger Racing Corvette Z06
2004 Chrysler PT Cruiser GT
1998 Chrysler Eagle Talon TSi Turbo
2006 Chrysler Crossfire SRT6
2005 Chrysler ME Four-Twelve Concept
1968 Chrysler Plymouth Barracuda Formula-S
2003 Dodge SRT4
1996 Dodge Stealth R/T Turbo
2006 Dodge Charger SRT8
1999 Dodge Viper GTS ACR
2003 Dodge Viper SRT10
2003 Dodge Viper Competition Coupe
1969 Dodge Charger R/T-SE
2000 Dodge Hennessey Viper 800TT
2000 Dodge #57 Carsport Holland Viper GTS-R
2001 Dodge #58 Larbre Compétition Viper GTS-R
2002 Dodge #1 Team Zakspeed Viper GTS-R
2003 Dodge #126 Team Zakspeed Viper GTS-R
2005 Dodge #77 Team Zakspeed Viper ACR
2003 Dodge #23 Magellan Financial Viper Competition Coupe
2004 Dodge #22 3R-Racing Viper Competition Coupe
2005 Ferrari 612 Scaglietti
1994 Ferrari F355 Berlinetta
1999 Ferrari 360 Modena
2002 Ferrari 575M Maranello
1991 Ferrari 512 TR
1998 Ferrari F355 Challenge
1984 Ferrari GTO
2004 Ferrari F430
2003 Ferrari Challenge Stradale
1987 Ferrari F40
1995 Ferrari F50
2002 Ferrari Enzo Ferrari
1969 Ferrari Dino 246 GT
1964 Ferrari 250 GTO
1967 Ferrari 330 P4
1998 Ferrari #12 Risi Competizione F333 SP
2003 Ferrari #72 Team Alphand Aventures 550 Maranello GTS
2003 Ferrari #88 Veloqx / Prodrive Racing 550 Maranello
2005 Ferrari #11 Larbre Competition 550 Maranello GTS
2006 Ferrari #62 Risi Competizione F430GT
2003 Ford Focus SVT
2006 Ford Focus ST
2005 Ford Mustang GT
2000 Ford Mustang Cobra R
2005 Ford Ford GT
1970 Ford Mustang Boss 429
1966 Ford GT40 MkII
2003 Ford FocusSport SVT Focus
2004 Ford #10 Tiger Racing Mustang
1994 Honda Civic 1.5 VTi
1995 Honda CR-X Del Sol SiR
1999 Honda Civic Si Coupe
2000 Honda Prelude SiR
1991 Honda CR-X SiR
2000 Honda Integra Type-R
2004 Honda Civic Type-R
2002 Honda Integra Type-R
2003 Honda S2000
1992 Honda NSX-R
2005 Honda NSX-R
2005 Honda NSX-R GT
2004 Honda Wings West Civic Si
2000 Honda Aerogear Integra Type-R
2004 Honda Mugen Civic Type-R
2002 Honda Mugen Integra Type-R
2003 Honda Mugen S2000
1994 Honda Do-Luck NSX
2003 Honda #16 G’ZOX NSX
2005 Honda #18 TAKATA DOME NSX
2005 Honda #8 ARTA NSX
2003 Hyundai Tuscani Elisa
2003 Infiniti G35 Coupe
2007 Jaguar XK Coupe
1993 Jaguar XJ220
1961 Jaguar E-type S1
2002 Koenigsegg CC8S
2005 Lamborghini Gallardo
1988 Lamborghini Countach LP5000 QV
1997 Lamborghini Diablo SV
2005 Lamborghini Murcielago
1999 Lamborghini Diablo GTR
1992 Lancia Delta Integrale EVO
1974 Lancia Stratos HF Stradale
2003 Lexus IS300
2002 Lexus SC430
2006 Lexus IS350
2003 Lexus Foose Design IS430 Project Car
2003 Lotus Elise 135R
2005 Lotus Elise 111S
2005 Lotus Exige
2005 Lotus Exige Espionage
1989 Lotus Carlton
2005 Lotus Exige Cup 240
2002 Lotus Esprit V8
1972 Lotus Elan Sprint
2006 Maserati GranSport
2004 Maserati MC12
2005 Maserati #15 JMB Racing MC12
2005 Maserati #35 Risi Competizione MC12
2005 Maserati #9 Vitaphone Racing Team MC12
2005 Mazda Axela Sport 23S
2001 Mazda Mazdaspeed Familia
2001 Mazda Mazdaspeed Roadster
1990 Mazda Savanna RX-7
2004 Mazda RX-8 Mazdaspeed
1997 Mazda RX-7
2002 Mazda RX-7 Spirit R Type-A
1995 Mazda AB Flug RX-7
1995 Mazda INGS RX-7
1995 Mazda RE-Amemiya RX-7
1997 McLaren F1 GT
1997 McLaren #41 Gulf Team McLaren F1 GTR
1997 McLaren #43 Team BMW Motorsport McLaren F1 GTR
2003 Mercedes CLK55 AMG Coupe
2004 Mercedes C32 AMG
2005 Mercedes SLR
1998 Mercedes AMG Mercedes CLK GTR
1954 Mercedes 300SL Gullwing Coupe
2003 MINI Cooper-S
2003 Mitsubishi Eclipse GTS
1995 Mitsubishi Eclipse GSX
2006 Mitsubishi Eclipse GT
1998 Mitsubishi FTO GP Version R
1997 Mitsubishi GTO
1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR
2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR
2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR
2000 Mitsubishi Lancer Evolution VI TME
2006 Mitsubishi Lancer Evolution IX GT
1999 Mitsubishi MINE’S CP9A Lancer Evolution VI
2003 Mitsubishi Sparco Lancer Evolution VIII
2006 Mitsubishi HKS Time Attack Evolution
1996 Nissan Silvia K’s
1992 Nissan Silvia CLUB K’s
2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II Nür
2003 Nissan Skyline Coupe 350GT
2000 Nissan Silvia Spec-R
2003 Nissan Fairlady Z
2002 Nissan Skyline GT-R V-Spec II
1993 Nissan Skyline GT-R V-Spec
1994 Nissan Fairlady Z Version S Twin Turbo
1998 Nissan R390
1969 Nissan Fairlady Z 432
1969 Nissan Fairlady Z 432R
2002 Nissan Tommy Kaira Skyline GT-R R34
2003 Nissan Fairlady Z Custom Edition
2000 Nissan Top Secret D1-Spec S15
2002 Nissan MINE’S R34 Skyline GT-R
1993 Nissan MINE’S R32 Skyline GT-R
1998 Nissan #32 NISSAN R390 GT1
2003 Nissan #12 CALSONIC SKYLINE
2003 Nissan #23 XANAVI NISMO GT-R
2003 Nissan #3 HASEMISPORT ENDLESS Z
2005 Nissan #46 Dream Cube’s ADVAN Z
2004 Opel Speedster Turbo
2003 Opel #5 OPC TEAM PHOENIX Astra V8
1999 Pagani Zonda C12
2003 Pagani #17 Carsport America Zonda GR
2005 Panoz Esperante GTLM
2003 Panoz #11 JML Team Panoz LMP-01
2005 Panoz #51 JML Team Panoz Esperante GTLM
2006 Panoz #81 Team LNT Panoz Esperante GTLM
2007 Peugeot 207 RC
2004 Peugeot 206 RC
2007 Peugeot 207 Super 2000
1993 Peugeot #3 Peugeot Talbot Sport 905 EVO 1C
2006 Pontiac Solstice
2004 Pontiac GTO
1968 Pontiac GTO Hardtop
2003 Porsche Boxster S
1989 Porsche 944 Turbo
1982 Porsche 911 Turbo 3.3
2006 Porsche Cayman S
2004 Porsche 911 GT3 (996)
2007 Porsche 911 Turbo (997)
1987 Porsche 959
2007 Porsche 911 GT3 (997)
1995 Porsche 911 GT2
2003 Porsche Carrera GT
1970 Porsche 914/6
1973 Porsche 911 Carrera RS
1987 Porsche #17 Racing Porsche AG 962c
1998 Porsche #26 Porsche AG 911 GT1-98
2004 Porsche #23 Alex Job Racing 911 GT3-RSR
2005 Porsche #31 Peterson-White Lightning 911 GT3-RSR
2005 Porsche #44 Flying Lizard 911 GT3-RSR
2005 Porsche #5 XBOX 360 911 GT3-RSR
2002 Porsche #57 Larbre McDonalds 996 GT3 Cup
2003 Porsche #22 3R-Racing 911 GT3 Cup
2005 Porsche #3 Lechner Racing School Team 1 911 GT3 Cup
2005 Porsche #55 Applied Materials 911 GT3 Cup
2005 Porsche #66 AXA Racing 911 GT3 Cup
2006 Porsche #81 Synergy Racing 911 GT3 Cup
2006 Porsche #82 Red Bull 911 GT3 Cup
2006 Proto Motors Spirra
2003 Renault Sport Clio V6 RS
2002 Saab 9-3 Aero
2000 Saleen S281
2006 Saleen S281 E
2004 Saleen S7
2001 Saleen #26 Konrad Motorsports S7R
2002 Saleen #11 Graham Nash Motorsport S7R
2003 Saleen #2 Konrad Motorsports S7R
2006 Saturn ION Red Line
2005 Scion tC
2003 SEAT Leon Cupra R
2005 SEAT Cupra GT Prototype
2007 Shelby GT500
1999 Shelby Series 1
1968 Shelby Mustang GT-500KR
1965 Shelby Cobra 427 S/C
2005 Subaru Legacy B4 2.0 GT
2005 Subaru Impreza WRX STI
2004 Subaru Impreza WRX STi
1998 Subaru Impreza 22B STi
2006 Subaru Impreza S204
1998 Subaru Tommy Kaira Impreza M20b
2003 Subaru #77 CUSCO SUBARU ADVAN IMPREZA
1985 Toyota Sprinter Trueno GT Apex
2002 Toyota MR-S
1992 Toyota Supra 2.0 GT Twin Turbo
2004 Toyota Altezza RS200
2003 Toyota Celica SS-I
2002 Toyota Soarer 430SCV
1995 Toyota MR2 GT
1998 Toyota Supra RZ
1969 Toyota 2000GT
2002 Toyota Tom’s W123 MR-S
1995 Toyota Border MR2 Turbo T-bar
1995 Toyota VIS Racing MR2 Turbo T-bar
2003 Toyota APR Performance Celica GTS
1995 Toyota Tom’s T020 MR2
2002 Toyota Tom’s Z382 Soarer
1992 Toyota Do-Luck Supra
1998 Toyota VeilSide Supra Fortune 03
1998 Toyota AB Flug S900 Supra Turbo
1998 Toyota VeilSide Supra Fortune 99
1998 Toyota Top Secret 0-300 Supra
1999 Toyota #3 Toyota Motorsports GT-ONE TS020
2004 Toyota #35 Yellow Hat YMS Supra
2005 Toyota #36 OPEN INTERFACE TOM’S SUPRA
2005 Toyota #6 EXXON Superflo Supra
2006 Toyota #25 ECLIPSE ADVAN SUPRA
2001 TVR Tuscan S
2001 TVR Tuscan R
2005 TVR Sagaris
1998 TVR Cerbera Speed 12
2006 Vauxhall Astra VXR
2004 Vauxhall VX220 Turbo
2005 Vauxhall Monaro VXR
2004 Volkswagen Beetle
1995 Volkswagen Corrado VR6
1992 Volkswagen Golf GTi 16v Mk2
2003 Volkswagen Bora VR6
2006 Volkswagen Golf GTi
2003 Volkswagen Golf R32
2004 Volvo S60 R
2004 Volvo #24 At-Speed S60 R
Forza 3 ???
Audi R8 V10
Jaguar XJR
Chevrolet ZR1
Audi #2 Audi Sport North America R10 TDI
Audi #2 FSI Champion Racing R8
Audi #8 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI
Bentley #7 Team Bentley Speed 8
Cadillac #6 Team Cadillac Northstar LMP-02
Ferrari#30 MOMO Doran Racing F333 SP
Peugeot #8 Peugeot Sport 908
Peugeot #3 Peugeot Talbot Sport 905 EVO 1C
Porsche #17 Racing Porsche AG 962c
Toyota #3 Toyota Motorsports GT-ONE TS020
plus verassende extras !
Danny zegt
http://video.google.nl/videosearch?sourceid=navclient&hl=nl&rlz=1T4HPEA_nlNL315NL315&q=forza%203%20car%20list&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iv#q=forza+3+car+list&hl=nl&emb=0
Nick zegt
Ik heb het spel maar 1 keer gespeeld, en dat was ook maar deel 1. Toch was dat wel erg gaaf, jammer dat die delen niet op de ps2 te krijgen waren! Maar goed ik heb een ps3 dus ik wacht lekker op GT5, die ook zwaaaaaar tof wordt. :D
MathMadd zegt
ik heb zelf forza2 on xbox360 dat is maar goed ook want ps3 zuigt
en GT series ook heb daar gewoon de pest aan
maar daar gaat het niet om. ik ga zeker forza 3 kopen omdat ik farza 2 al goed vond dus nog effe w8ten en dan heb ik hem
p.s Gamertag is touwens oddtester
jimboo zegt
juist oke mij mening is verdeeld ik heb een xbox en een ps2 en 1 en een psp ! toch speel ik liever forza dat komt omdat je gewoon te lang bezig bent met gt en serieus dit ziet er toch goed zonder dat blu ray maar ged hoorde dat ze gt ook op de psp gaan uitbrengen die ga ik zeker halen!!
ik heb alle delen van gt uitgeseeld maar sorry gt guys ben nu een forza boy :P 10 x beter gr
Lennart zegt
Forza 3 lijkt me wel een vette game. Ik speel nu nog games op mn antieke PS2 maar die is ook weleens aan vervanging toe.. betaalbare Xbox360 plus deze game lijkt mij een mooie aanwinst. :D
MathMadd zegt
ik kan niet w8ten op vrijdag want dan ligt forza 3 in de winkel. maar ik heb hem al ge pre-odert. dus krijg ik ook alle extras er bij
MathMadd zegt
weet iemand wat de snelste auto van forza3 wordt
die van forza2 was de 1998 TVR Cerbera Speed 12
die kon je tunen naar max 405/km maar ik denk dat die nu een waardige tegenstander krijgt in forza3 de: bugattie veyron want die gaat standard al 407/km dus ik ben heel benieuwd :)