Wat de Alto, Panda en Aygo zijn voor de middenklasse huishoudens, dat wordt de X1 voor families met een iets dikkere portemonnee.
Voor “het vrouwtje” dus of ben ik nu te cynisch over de doelgroep van midi of kleine SUV’s? Echte mannen rijden toch echte auto’s of dan op zijn minst een fullsize SUV. Het goede nieuws is (hopelijk) wel dat de komst van de X1 de nogal gedateerd ogende X3 uit de showroom verdrijft. In de onderstaande familiefoto (klikken voor groot formaat) wordt maar weer eens duidelijk dat de houdbaarheidsdatum van de X3 al een tijdje verstreken is.
De X1 krijgt straks een ruime sortering aan motoren, toppers worden de xDrive23d met twinturbo 2.0 diesel met 204 pk en de xDrive28i met 258 pk sterke 3.0 liter zescilinder benzine. Als het budget minder ver reikt, kies dan voor de xDrive18i (143 pk en ongetwijfeld erggggg traaaag), xDrive20i (170 pk), xDrive18d (zie xDrive18i) of xDrive20d (177 pk). De diesels zijn dan natuurlijk bedoeld voor kilometervreetsters die alle supermarkten in de wijde omtrek afrijden voor de beste aanbiedingen.
Alle X1’s krijgen in eerste instantie het xDrive vierwielaandrijving die een standaardvermogensverdeling van 30:70% tussen voor en achterwielen. Deze verhouding kan echter volledig varieren van 0:100 tot 100:0 afhankelijk van de omstandigheden.
Met dank aan Freek voor de tip!
Westleah zegt
@ Wouter, Heerlijk stukje tekst dit: “De diesels zijn dan natuurlijk bedoeld voor kilometervreetsters die alle supermarkten in de wijde omtrek afrijden voor de beste aanbiedingen”.
Tiger zegt
Ziet er zeker veel beter uit dan de X3. Weer iets voor mensen met minder geld te besteden maar wel een A-klasse merk willen rijden..
Roland zegt
De X3 kwam al dicht bij de vorige X5 die dus groter werd.
Is er met X1 en X5 nog ruimte voor een X3 ertussen?
BMW kennende (X6, 5GT) vinden ze weer een niche: wellicht wordt de volgende X3 een cabrio-SUV of een kleine tweedeurs X6!!
Leg dit ergens vast, over twee jaar krijg ik gelijk!
blackseries zegt
het goede nieuws is,
dat deze waarschijnlijk onder de prijze of net gelijk ga ligge als die van een 3serie touring met zelfde motor, volgens wat ze bij mij op het werk hebben vermeld :D
voor de rest vind ik deze bangelijk schoon, en hopelijk ook een succes
Tombnolz zegt
Ik hou echt van die BMW-interieurs! Dus dit kan ik erg smaken. Zo stijlvol en cosy en toch zo zakelijk.
Laurens zegt
“Wat de Alto, Panda en Aygo zijn voor de middenklasse huishoudens”….. zijn we al zover heen in dit land?
Project America zegt
Hmm, ik voel me een beetje een vreemde eend, ik vind alle modellen van BMW mooi….(behalve de X3 natuurlijk) ja, zelfs de 5 GT en ook de X6 :oops:, en zeker als ik veel reacties lees dat mensen bijv. de 5 GT afkraken achja, ieder zn ding he… anyway BMW gaat de goede kant op want dit ziet er veeeeeel beter uit dan de X3.
Roderick zegt
@ Roland:
Tuurlijk! Een tweedeurs X6 of een X(.) Cabrio? Noem nog is zo’n voorbeeld van een niche bij BMW (noem geen X6 of 5 GT, wat eigenlijk heel normale verschijningen zijn). Er is tuurlijk nog wel plaats voor een X3, er moet toch ook een auto zijn om met de GLK, XC60 of Q5 te concurreren. Immers, de X1 gaat met de (waarschijnlijk komende) Q3 de strijd aan. En de X3 zal over een jaar of twee wat groeien en dan past hij gewoon tussen de X5 en de X1. Logisch toch?
RDS zegt
Ik vind het niet echt mooi, ik vind de wielen een beetje klein….
InViewAhumbleVaudevillianVeteran zegt
ziet er stuk beter uit dan de x3 alleen komt renault koleos in mij op..?
jzaero zegt
Ziet er heeel erg lekker uit!
Einser zegt
Die netjes op de rugleuningen heb ik ook!
JosJ zegt
Denk dat veel mensen inderdaad voor de X1 zullen gaan kiezen ipv de X3. Dit model ziet er imo een stuk beter uit!
RomeoS zegt
Bij BMW vind ik het interieur altijd erg mooi en strak, precies zoals Tombnolz omschrijft. Daarbij vind ik iDrive ook een erg nette oplossing voor de vele knopjes, ik hou wel van een opgeruimd interieur.
Het exterieur vind ik ook geslaagd, precies in de setting van de nieuwe 5-serie.
Kortom: erg geslaagd, maar de achterlichten mogen wat mij betreft wel wat subtieler vormgegeven worden.
jelle zegt
Ik vind ‘m lelijk…
northspotting zegt
Ik weet niet hoe zwaar zo’n X1 gaat wegen, maar een iets langere 1-serie op hoge poten zou met 143pk ineens enorm traag zijn…? Ik snap dat het er een beetje bij hoort om zulke dingen te zeggen, maar soms mag het wel wat minder op Autoblog.
AMGJunk zegt
@Wouter:
echte moet zijn echteR.
Verder…hmmm niet zo interressante auto..doe mij die X5M maar… :lol:
Grote Smurf zegt
Krijg je er ook een Tiguan bij voor als ’t sneeuwt?
BananaFlip zegt
Redelijk nutteloze teaser.
Maar dit is wel weer een goede reden om nog maar eens lekker te gaan zaniken over de het mislukte design van de X3.
En inderdaad al verschrikkelijk gedateerd.
Laat die X1 maar komen, een beetje frisse SUV is toch een stuk beter dan die verouderde X3.
MCW zegt
Door mooie kleuren en materialen wordt het nog wat maar anders vind ik die BMW’s interieurs maar kil met suffe middenconsoles
B-ride zegt
Wat een lelijk apparaat, geen idee waarom zo een mini SUV nuttig zou zijn. Een SUV is toch alleen om te laten zien dat je geld hebt, met zoiets lukt dat niet echt.
GOD zegt
ik vind hem stiekem best wel mooi
GerreLekker zegt
Hopeloos lelijk; die nieuwe ‘varkensneus’ (ook terug te vinden op de nieuwe 7 en dat gedrocht van een 5GT) is echt verschrikkelijk. Dat maakt al die wagens vreselijk lomp… De enigste mooie neus vind ik de M3 op dit moment.
@Tombnolz: ‘Zo stijlvol en cosy’ ik vind daar dus geen b*l cosy aan: vind ze allemaal zeer onaangenaam hard en ongezellig…
Jipino zegt
B-ride
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik zie het nut van SUV’s sowieso niet in. Stationwagons hebben meestal net zoveel ruimte, een betere wegligging en zijn minder zwaar.
Marco zegt
Nu nog de X1M met de v8 uit de m3 en we zijn blij :P
Punk zegt
de nieuwe X3 krijgt de formaat als de oude 1e generatie X5.
Citrofiel zegt
Een teaserpic van het interieur? Is dat niet juist het deel dat niet interessant is? Het deel dat we al kennen? Alle BMW-interieurs zijn toch hetzelfde? (A)
Rick-dos zegt
So far, so good…
Jipino zegt
@Citrofiel
Dat is tegenwoordig juist het deel dat bij BMW het mooiste is. Bovendien is dit heel anders dan het interieur van de 7-serie, de Z4 en de 5 gt.
EnzoR zegt
ik snap dit niet van BMW. Dit zijn auto’s die niet lang in zijn in Amerika dan weer wel.
Maar ze willen nu zoveel X modellen
Lork zegt
beter geeft BMW EERST de X3 een drastische Facelift.
dat scheelt al heel wat
Cor zegt
Doe mij maar vijf x3’s; voor iedere dag van de week een.
Doe me ook twee X1’s voor in het weekend.
Voor vakantie pak ik een klassieker : Mercedes G 500.
Gelukkig werken er nog mensen met kennis en verstand van zaken bij de merken die niet iedereen kan betalen.
De betalende klant bepaald, niet de kniesoor!
Succes met jullie loopbaan in de autoindustrie!
pat zegt
Is dit een lelijke auto?