Vorig jaar debuteerde de tiencilinder Lexus LF-A tijdens de 24 uur van de Nürburgring, dit jaar doet ie weer mee…
Ditmaal lijkt de auto iets “officiëler”, in plaats van de mat afgeplakte versie die vorig jaar meedeed zien we nu een meer geformaliseerde livery. Toyota heeft dit jaar zelfs twee van deze supercars aangemeld, wat zou kunnen duiden op een productie debuut van de Lexus LF-A. Dat zou kunnen kloppen als we de laatste geruchten mogen geloven, het laatste wat we schreven ging over een eventuele onthulling in oktober. We wachten met spanning, aangezien Lexus deze auto positioneert als een Porsche GT2 killer. Maar ja, wie doet dat tegenwoordig niet?
KoenvanD zegt
stukken beter dan de nissan gtr
de ecosnob zegt
heeft wel iets van een corvette ZR1 met die wieltjes.
Hoe dan ook, hoe meer verschillende auto’s aan de start, hoe beter!
F1Ferrari zegt
sorry maar ik vind deze auto echt niet mooi!!!
Rick dos zegt
Iemand hier die het gevoel heeft, dat als die de plaatjes bekijkt, dat ie naar een toekomstige klassieker of legendarische auto zit te kijken? Nee? Zegt genoeg lijkt me…
florisw zegt
Leuk leuk, maar wanneer komt de gewone Lf-A de weg op? Ik ben nou wel eens benieuwd hoe die er in het echt uitziet.
AMG Powerrr zegt
De “luchthapper” bij het achterruitje is verdwenen. Volgens mij.
KeesB zegt
Tijdens de VLN race van 2 mei heb ik ze allebei ook in actie gezien. Wat een waanzinnig geluid komt er uit die dingen… ’s Avonds piepten m’n oren er nog van.
Toen we tegen de avond op een terrasje zaten in Nürburg kwamen ze gezamelijk over de openbare weg voorbijrijden. :)
13 zegt
Ja hoor, Rick dos, “Lexus LF-A” levert een miljoen hits op in Google en Autoblog besteedde vandaag voor de 17e keer aandacht aan een artikel met tag “lf-a”, aan een nog niet bestaande auto. Welk prototype doet dat beter?
“…een meer geformaliseerde livery.” Mr. C. Paste lag vanochtend om tien uur aan het strand?
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Ik zie inderdaad vrij weinig connectie met de “originele” NSX.
Buiten de naam is er geen overeenkomst te vinden.
EJS zegt
RenesisHP
Ik snap niet waarvandaan jij haalt dat er een link zou zijn met de NSX, maar Rick Dos suggereert dat iig niet, en dat zou ook volstrekt onlogisch zijn, want behalve dan dat ’t beide Japanse Sportwagens zijn hebben ze niks met elkaar te maken, de ene is een Honda, de ander een Lexus/Toyata, dat is zo’n beetje vergelijkbaar met ’t verschil tussen BMW en Mercedes..
RenesisHP zegt
Huh? Niemand die mij moet corrigeren of afbranden? :? Damn.
Nu ff serieus.
Nee. Ik zie hier geen klassieker in terug.
Eerlijk gezegd zie ik dat in geen enkele hedendaagse auto terug.
Volgens mij is het niet eens mogelijk om hedendaagse auto’s naar de klassiekerstatus te rijden. Die computers zijn volgend jaar alweer veroudert.
Rick dos zegt
@13
Uit het feit dat een auto vaak op Google gezocht wordt kan toch niet de conclusie getrokken worden dat het een toekomstige klassieker of legendarische auto wordt?
Dat heeft toch met zoveel meer factoren te maken? En heel veel je ne sais quoi?
En dat mis ik heel erg bij deze auto. Het enige wat op dit moment bij deze auto voor zich spreekt is misschien de motor maar voor de rest… kan bijvoorbeeld nou niet zeggen dat ik dol enthausiast word van het uiterlijk van deze auto. Om maar even wat te noemen…
RenesisHP zegt
Ah, 1 keer te weinig F5 gebruikt. :oops: :lol:
@EJS. Yep, dat suggereerde hij zeker niet. Dat deed ik. ;)
Bij nader inzien zijn de nieuwe(uit/afgestelde) NSX en LF-A hartstikke vergelijkbaar. Ze hebben allebei een 10 cilinder en ze zijn Japans. :P
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Het uiterlijk is een beetje saai te noemen. Op een paar “speelse” elementen zie ik er geen passie in terug.
Ik vergelijk het met een GT-R. Beestachtig goed en snel met een design wat eerder saai dan aansprekend is te noemen. Van het uiterlijk moeten deze auto’s het niet hebben.
Rick dos zegt
@RenesisHP
Wat dacht je van een AM DB9 bijvoorbeeld of een Maserati Quattroporte. Daar zie ik toch wel potentie in om klassiekers te worden.
Rick dos zegt
@RenesisHP
Wij zitten op één lijn…
RenesisHP zegt
@13.
Met jouw redenering kun je elke gehypte auto klassieker noemen.
RenesisHP zegt
@Rick dos.
Op basis van het uiterlijk wel. De techniek daarentegen?
Het kan wel als je de auto’s nauwelijks gebruikt. Die computers zijn gewoon de beperkende factor. Zelf sleutelen zit er nauwelijks in.
Voor mijn gevoel is dat wel zo handig met klassiekers. ;)
Rick dos zegt
@RenesisHP
Over 30, 40, 50 jaar staan de toekomstige Klassiekerralietjes ( ;) ) schaterend te lachen om de “computers” die in de auto’s gebruikt zijn. ;)
Einser zegt
Je kan zeggen wat je wilt, maar los van het uiterlijk vind ik het best stoer van Lexus dat ze hun auto op zo’n manier onder de aandacht brengen.
Het getuigt van lef én een groot vertrouwen in je product. Petje af!
royboy zegt
Godsallemachtig, hoe lelijk kun je een auto bestickeren…
royboy zegt
@KoenvanD: beter dan de Nissan GTR, hihihihihi….
phantom zegt
Ze weten volgens mij niet echt wat ze met die koplampen aan moeten..
BananaFlip zegt
Dat ziet er niet gek uit, maar de koplampjes zijn idd weer een beetje heel erg Lexus.
Net niet helemaal goed.
BananaFlip zegt
@ royboy
Je snapt toch wel dat dit reclamestickers zijn met een doel?
Zoja: kansloze opmerking.
Zonee: kansloze opmerking.