Heiligschennis? Of een mooi tweede leven voor een gecrashte XK8?
Persoonlijk ga ik voor optie 1, maar ik moet wel zeggen dat deze replica bepaalde aardige details heeft. Er is in elk geval genoeg fiberglas gebruikt om de looks van deze XK8 uit 2005 te verbouwen tot een Aston Martin look-a-like. En een XK8 als basis is misschien helemaal niet zo raar als je zou denken.
Want aangezien Jaguar en Aston Martin allebei lange tijd tot het Ford concern behoorden delen ze de nodige onderdelen. Zo passen de velgen van de Vanquish gewoon op de XK8 en ook zaken als de buitenspiegels, deurgrepen en radio/aircopaneel zijn gelijk bij beide auto’s.
Alleen een beetje jammer dat de ‘ombouwer’ zo’n oerlelijk Aston Martin logo op het stuur heeft geplakt!
Ben je nou helemaal verliefd geworden op deze auto? Of wil je gewoon meer foto’s gekijken? Dan moet je even een kijkje nemen op eBay want daar staat dit schepsel te koop. Bieden kan vanaf $35.000. (via: carscoop)
En voor de fans nog een aantal video’s:
maarten zegt
op paar dingen na erg goed gelukt toch blijf ik het dom vinden en dat grote aston teken op het stuur helemaal>.
Davyburger zegt
Hij ziet er eigenlijk nog niet eens zo verkeerd uit, Als mensen hier prettig van worden om in te rijden moeten ze dat vooral doen. Doe mij dan maar een xk8 ipv deze replica
floryn zegt
haha dat logo op het stuur moest zo groot zijn dat het oude niet meer te zien was dat is echt heel heel lelijk. Nee doe dit maar niet meer maak er maar weer een XK8 van dat is al een prachtige auto…
Eric zegt
Ik vind het een mooie auto, haal die badges er allemaal af. Blijft er een mooie auto over.
DJD zegt
Dat kan een stuk slechter! Alleen dat stuur is nogal pauper…
Lout zegt
Waarom hebben ze geen XKR als basis gepakt? Dat komt nog net iets overtuigender over!!
Neluz zegt
ik vind het echt een lelijk ding :P laat het dan maar bij een xk8
volvo nerd zegt
achterlichten van een sebring
Philip zegt
Je ziet natuurlijk direct dat het fake is, maar toch vind ik het wel vet gemaakt.
En nog iets dat me opvalt: achterlichten van een oude Sebring Convertible, geen slecht idee! :P
1NteNSe zegt
toch netjes gedaan, ik vind het mooi hoor! hoewel ik moet zeggen dat een echte Vanquish mooier is, en een echte XK8 óók mooier is, vind ik het toch een vette bak hoor!
SummerSky zegt
Aston Martin doet deze verbouwing zelf toch een stuk beter…
BMWM3E30 zegt
Ach ik vind het wel wat hebben. het is ook wel grappig omdat AM zelf nooit een open versie van de Vanquish heeft gemaakt.
BananaFlip zegt
Dat is wel een beetje een ziek mixje…
Maar het is inderdaad toch wel aardig goed gelukt.
De grille is welhaast perfect, dat vouwtje bij de koplampen is ook mooi nagemaakt.
Maar opvallende dingen zoals de koplampen en het stuurwiel zijn dan weer helemaal mislukt…
Toch een leuk projectje.
Bentleygtc zegt
ze konden hem beter laten lijken op een db7 had je meer kans gehad xD dat logo omfg te lelijk maar voorkant vind ik nog aardig gelukt!
Snitlah. zegt
Het stuur is kotslelijk & dat logo maakt het er niet beter op..
AMG Powerrr zegt
Zit er dan ook die overheerlijke V12 bij? Niet? Dan is het niets.
getl4id zegt
ik vin hem eik maar gruwelijk lelijk
Lotus-Omega zegt
nog helemaal niet zo’n gek idee een XK8 als basis.
en het lijkt ook, integen stelling van de meeste andere replica’s
lincoln zegt
tuurlijk kneusjes ..
en als het uit een fabriek komt is pure passie ..
want daar komt passie voor de simpele zielen vandaan ..
Linkador zegt
Zoals voor de Top Gear Toyota’s, als het geen gegeven feit is trappen 99,99% van de auto liefhebbers er in real life met hun 2 voeten in.
Vinny_93 zegt
Ehm, Epic Fail?
Of Customization Fail.
Of gewoon Fail.
Joost1990 zegt
LELIJK!
Fortuna zegt
Ik wil de afdruk van dat AM logo op zijn hoofd wel eens zijn bij de volgende crash.
GTR zegt
Ik denk dat iemand zonder echt verstand te hebben van auto’s en al, het niet eens door zou hebben. Die zouden gewoon zeggen; Wauw, kijk! Een AM!
Is opzich niet slecht gedaan! Wel nice dat ie die achterlichten van een Serbring heeft gebruikt. heeft ie wel knap gedaan.
Citrofiel zegt
Nou, vergeleken met vele andere replica’s op autoblog valt dit nog zeker mee.
florisw zegt
Dit haalt het niveau van de gemiddelde replica aardig omhoog. Maar je rijdt hiermee nogsteeds voor paal.
Mardec zegt
Dan heb je een XK8, en je wordt er nog mee uitgelachen.
EPIC FAIL dus
Scorso zegt
Nu, ja… Een mooi herstelde XK8 had wss evenveel gekost en het had er nog goed uitgezien…
mashell zegt
Netjes gedaan. Alleen het plaklogo op het stuur is niet helemaal hetzelfde niveau.
Majinstar zegt
Ik vind hem op Jar Jar Binks lijken. Suf en dom.
http://kimskorner.zed1.net/albums/Answers/jarjarbinks.jpg
Dan zegt
Wel goed gedaan, maar het is toch nog steeds een XK8.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooie sticker op het stuur…
Stakkers!
VSTMcLaren zegt
als je die hoge voorkant ziet van die “aston” moet ik steeds denken dan het een onderstel is van een BMW Z8… anyone?
Appeltje zegt
Ik vind het wel goed gedaan. Ik durf me er wel in te vertonen, alleen de “vin” in de voorbumper staat me echt niet aan. Ombouwen is geen heiligschennis zolang het model nog (onbeperkt) in productie is, vind ik. Het wordt pas erg als je een 250 GTE oid. sloopt voor een namaak S.W.B. (gebeurt nog wel eens).
Marco zegt
ultra belabbert
Birger zegt
Maar Aston Martin heeft de Vanquish toch nooit als cabrio geleverd? Of is dit zo’n Zagato replica?
Birger zegt
En na enig zoekwerk kan ik zeggen dat de Zagato Vanquish Cabrio ronde achterlichtjes heeft en voor de rest ook behoorlijk verschilt. De Vanquish Cabrio bestaat niet.
Leuke auto dus, maar geen replica van een Vanquish.
Birger zegt
En ik was ook al niet de eerste die dat opviel… Na wat extra in de comments lezen zag ik dat BMWM3E30 het eerder al riep.
En nu heb ik honger.
tmnl zegt
Ironisch maar onvermijdelijk:
De jaguar xj41/xj42 was de beoogde opvolger van de xjs. Na het falen van dit project werd op basis daarvan de db7 ontwikkeld (AM had immers geen geld om from scratch een nieuw model te ontwikkelen)
Het project dat ervoor in de plaats kwam bij jaguar was uiteraard de xk8. Drie maal raden welke auto door aston martin na de db7 gepresenteerd werd…
Geen idee of de maker van deze voorgeschiedenis op de hoogte is maar in ieder geval een leuke knipoog naar de oorsprong van de wedergeboorte van Aston Martin.
leuk lees-/kijkvoer over dit onderwerp:
http://www.aronline.co.uk/index.htm?xj42devf.htm