Tuner Wheelsandmore heeft zich voor de verandering een keertje niet uitgeleefd op een moderne auto, maar juist op een klassieker. En wat voor eentje!
Mede dankzij film Gone in 60 seconds heeft Mustang Shelby GT500 Eleanor een grote schare fans gekregen, zelfs in Europa. Wheelsandmore speelt hier handig op in door 20″ 6Sporz velgen te monteren die voorzien zijn van Pirelli P Zero Nero rubber, maar daar blijft het niet bij. Het interieur is voorzien van een nieuw lederen interieur en alcantare hemel. Ook het dashboard is bekleed met leer en er zit drilled aluminium op. Verder heeft Wheelsandmore nieuwe pedalen gemonteerd van Tilton en meters van Autometer.
De buitenkant is compleet standaard gelaten, maar het onderstel is wel geupgrade met Koni schokbrekers. Bescheiden toch?
ELEANOR: Gone in 60 seconds and a lifetime legend
Customizing exclusive and exotic cars is one of the specialities from german tuner and wheel-manufactur Wheelsandmore, located in Baesweiler near Aachen.
It seems that the crew added their current wheel 6Sporz perfectly to the legendary Ford Mustang Shelby GT500.
In fact, it´s a totally customized Ford Mustang S-Code Fastback, built in 1967, having a 5,7L Ford V8-engine with a Shelby GT 500 Bodykit.
To retain most of the 350 horsepower, Wheelsandmore optimized the weight of their forged 20“ rims by using FEM-analysis and took stainless steel outside rims of the highest quality.
By finishing those high-end-wheels with titanium screws the weight depends about 24 lbs .
On the front axle they took a 9,0×20“ with 235/30/20 and on the rear axle 10,5×20 with 275/30/20 Pirelli PZero Nero.Outside the car should look similar to the original Eleanor look within the original lacquering.
Inside the car modern and classic parts should be combinated and the professionals did well by designing single frame parts.
All seats were covered with new leather and the ceiling was coated with high class Alcantara
The dashfront is made of a few cnc drilled aluminium plates and fits perfectly to the the new leather covered dashboard, which is equipped with new Autometer car instruments and the interieur is completed with a massive Tilton pedal set.The suspension is a special mixture with Koni shock absorbers and a special spring set at the front axle.
Met dank aan Koos voor de tip!
Reaguurder-1 zegt
Blijft een mooie auto
BananaFlip zegt
Best netjes gedaan.
Eigenlijk niet zo heel veel gedaan, maar dat hoeft ook niet bij deze auto.
Voor echte extremiteiten wippen we wel even langs bij ASMA.
AutoInformatief zegt
Dit hoeft voor mij niet helemaal, dan vind ik de gewone Eleanor stukken mooier!
Lotus-Omega zegt
@ Reaguurder-1: ben ik niet met je eens, zonder de rommel die “wheels and more”en aangehangen heeft vind ik hem mooier
TJR zegt
oh like it!
lincoln zegt
de basis een 67er Mustang !!
ach .. daar zijn er toch nog zat van ..
wel raar .. want je ziet er nix van terug ..
en een moderne auto heeft een sterkere basis dan zo,n 40 jaar oud geval ..
Laue zegt
Velgen maken of kraken een auto… in dit geval dus kraken. jammer. voor de rest leuke auto.
Maarten zegt
Jammer van die velgen :(
august zegt
-edit: check!-
de jos zegt
dit is wel erg lekkerrrrr!
BmwMPower zegt
Goed dat het exterieur er nog behoorlijk ‘standaard’ uitziet.
Zou het jammer hebben gevonden als ze deze auto in een afschuwelijke kleurencombo hadden gespoten.
sebastianchubasco zegt
ik zou de banden eraf halen, de rest mag in de schredder…
Marc1986 zegt
Jammer maar helaas, beetje mislukte poging als je het mij vraagt..
De velgen maken het er niet beter op en interieur is niet geweldig.. Tenminste, het is er niet beter/mooier op geworden dan het al was..
Dat de wegligging wellicht beter is geworden geloof ik wel, maar alle andere “aanpassingen” hoeven van mij niet zo..
Alfisti zegt
Hebbuh hebbuh!!! Wat kost ‘ie?
Willem vd Velde zegt
Prachtige auto, jammer van de velgen, zet de 17 inch hallibrands er maar onder.
PAN zegt
niet mooi, eigenlijk vindt ik het een gedrocht met hier en daar een puist.
GTR zegt
De enige echte Mustang!
De originele Eleanor is wel mooier, maar deze mag er zeker zijn!
John zegt
Mooie bak, is weer eens wat anders dan de standaard lease-astra
edgar zegt
die velgen hoeven van mij niet zo… maakt em alleen maar lelijk! origineel is ie wel super!
jb zegt
Die worden al jaren in licentie gebouwd door classic recreations
http://www.classic-recreations.com/
SjonnieKroket zegt
Ze kunnen zich beter beter houden met More en the Wheels vergeten…daar hebben deze rakkers geen kaas van gegeten
Jim zegt
Een “originele” Eleanor is veel mooier dan dit.
Alleen de tellers zijn een verbetering maar er moet gewoon een houten stuur bij.
Willem vd Velde zegt
@ edgar, origineel ziet hij er zo uit, de eleanor is al een flink verbouwde GT500.
six-trey zegt
Ben ik nu echt een van de enige die Eleanor haat?
Achja verneuk maar je 1967 Mustangs… Dan blijven er meer 1969 BOSSen over voor mij :P
GuidoBmw zegt
Nice! super auto
Rob USA zegt
Ik vind alleen die motorkap altijd een beetje te maar ik zou hem toch niet mijn garage uit schoppen. :)
MPower!! zegt
Zonde!!! Zo’n Prachtige klassieker moet je niet pimpen!!
tss68nl zegt
Jezus, dat ding is compleet verkracht. Vooral die velgen….onder zo’n auto. Wat een schande.
MPower!! zegt
Helemaal mee eens!!
DerGhopmeister zegt
waarom 20”…….
BMWX6 zegt
Lijkt net de klokkenluider van Notre Dame.
Ik wil niet een Boggle in mijn auto en er al helemaal niet op.
Laat deze maar staan bij een verzamelaar uit Dubai.
NLBUURMAN zegt
*kwijl* hoewel de velgen niet helemaal bij de auto passen.
ik heb gisteren de film voor de zoveelste keer gezien :) en hij blijft leuk
phantom zegt
Dit is zo’n ongelofelijk vette auto, die wielen staan ook zeer goed.
Een musclecar is iets bruuts, een klasse apart, met niets te vergelijken ookal is hij soms minder snel dan een supercar.
Iemand die dat niet snapt heeft er gewoon geen bal verstand van :-)
Hupke zegt
Eigenlijk wel misdadig, hoeveel werden er van gemaakt van die eleanor?
Timmy zegt
@hupke: Dat vraag ik me ook steeds af. Hoeveel gt500’s zijn er eigenlijk.
1 van onze klanten heeft er eentje en is daar ape trots op. Is ook volkomen terecht en hij staat er ook bekend om dat hij er een echte heeft dus niet een aangepaste fastback. Maar hoeveel zijn er dan eigenlijk.
OT: Wel netjes gedaan maar blijf het toch zonde vinden van zo een klassieker. Blijft origineel toch meer waard denk ik dan zo.
mikkeeey zegt
die oude blijft mooier maar deze is komt zkr in de beurt