In 2007 kon de Autorai nog rekenen op zo’n 400.000 bezoekers, wat destijds eigenlijk een tegenvaller was. Dit jaar is de teller uiteindelijk blijven hangen op 220.000 bezoekers, dat zijn er ongeveer 50.000 minder dan de organisatoren hadden gehoopt.
Uiteraard sprak de organisatie van een geslaagd evenement, gisteren tijdens de afsluiting van de autoshow. De halvering van het aantal bezoekers is de schuld van de economische crisis, zo gaat de inmiddels cliché redenering. Tuurlijk, zou ik ook zeggen. Het had immers niks te maken met het heerlijke zomerweer, het ontbreken van een aantal automerken, de hoge kosten voor een kaartje, etc.
Maar eerlijk is eerlijk, het was een originele insteek. Alleen jammer dat niemand van de organisatie zo realistisch is geweest om in te zien dat het een flop zou worden. Gelukkig hebben wij samen met Alfa Romeo de boel nog een beetje kunnen opleuken met de selectie en presentatie van een clubje beursbabes. We zagen de dames voorbij komen in bijna alle dagbladen, magazines en sites. Geen dank.
PS: zet 17-27 september vast in je agenda voor een echte autoshow.
Wieldop zegt
Daar ga ik ook naar toe dus dat is mooi
Freez zegt
Daar waar ik traditioneel altijd wel de Autorai bezocht, heb ik dit keer geen planning rond kunnen krijgen. Maar persoonlijk heb ik liever de stands gewoon per merk. Wel ging ik traditioneel altijd op een doordeweekse avond omdat het dan relatief rustig was, en je ook nog wat kon zien. Ik heb gezien dat het aantal avondopeningen erg beperkt was dit jaar. Twee redenen om af te haken.
Sjakie Peters zegt
Nou donderdag waren die babes gewoon pleiten jongens, dus daar zat ik even met de gebakken peren..
Stijn van Kooten zegt
Ach…ik vind het allemaal nog wel meevalllen aangezien we in de crisis zitten en mensen dus minder geïnteresseerd zijn in een nieuwe auto. Ook was de Rai vorig jaar 14 dagen en dit jaar 11 dagen. En ik denk dat mensen, die niet voor een nieuwe wagen kijken, niet zo snel hier hun geld aan willen spenderen. De entree viel mee, maar als je daar 2x eet, ben je 50 euro kwijt :P
BananaFlip zegt
Ik vind niet dat Autoblog zo een beetje de hele Rai moet afkraken.
Er waren genoeg spannende auto’s, en het was er heerlijk rustig.
Overigens was die nieuwe indeling prima te overzien, al vind ik het ook niet helemaal leuk.
En die Alfababes heb ik helemaal niet gezien.
Op zondag niet en op dinsdag niet.
Dus ga nu niet zo een beetje lullen dat jullie het allemaal zo mooi hebben gemaakt en zo.
BananaFlip zegt
*Gaat maar weer in bed liggen*
Rob USA zegt
Vergeet ook niet de schuld van Autoblog! Ik zie alle primeurs hier al. :)
Scheelt weer een ritje van 010 naar 020 ook.
Autoblog het zou verboden moeten worden. :)
Milano zegt
De RAI was helemaal niet slecht! Deze editie was minder groots, en dat is komt toch helemaal door de crisis? Als de merken in eerste instantie niet willen komen, omdat er geen geld voor is maar de meeste merken uiteindelijk toch komen, doordat er een nieuwe opzet is bedacht is toch fantastisch!?
Ik heb al meerdere berichten over de RAI langs zien komen, waaronder deze: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3690702/__AutoRAI_trekt_220.000_bezoekers__.html?p=19,1
Hier zijn ze alles behalve negatief (Ik weet dat het extreem veel lijkt op het persbericht uitgegeven door de organisatie :p)
Die beursbabes heb ik trouwens maar 1x gezien, van de vijf keer dat ik er was. Zijn jullie nou zo goed?
P.S. Haal 17 – 27 september maar weer uit je agenda, want het is nog helemaal niet zeker dat die ‘echte autoshow’ doorgaat!
lincoln zegt
auto,s zijn geen duurzame investeringen (meer) ..
er is zelfs geen status aan verbonden om er 1 te bezitten sinds de lease/leen cultuur ..
en alle gadget,s zitten standaard in de goedkoopste modellen ..
lekker spannend dus ..
RenJie zegt
ach, het VIEL wel mee. Zo saai vond ik het niet, ik heb me prima vermaakt. Alleen was het wel minder leuk dan de vorige jaren, hier kreeg je alleen maar Insignia-pennen in je handen gedrukt.
A6'er zegt
Ik wou er wel heen, totdat ze bekend maakten dat ze de auto’s per categorie gingen indelen. Jammer dan. IAA here I come.
timberleek zegt
@ rob usa
wat is dat 010 en 020 nou eigenlijk?
autoblogger zegt
@Milano: redactie van telegraaf zit vuistdiep in de Autorai, dus dat is inderdaad niet representatief. Al zaten er inderdaad voordelen aan deze opzet, dat geloof ik best. Maar het was gewoon geen succes, anders waren er wel meer bezoekers geweest.
@all: niet zo serieus over die babes, ze waren er idd maar 1 dag ;)
timberleek zegt
ik ben er 1 keer geweest een jaar of 3 geleden. toen vond ik het wel weer genoeg.
autoblogger zegt
Oh, en de IAA gaat echt wel door! 100% zeker…
RenJie zegt
@timberleek
meen je dat serieus of? Netnummer = steden? ;)
lincoln zegt
@timberleek .. hij bedoelt van 06 naar 06 ..
donovan zegt
Ik had uitgerekend dat ik met de terugstorting van het geld voor PowNed net aan naar de AutoRAI zou kunnen. Helaas zat dat er niet in omdat ik het geld nog niet heb mogen ontvangen :-(
donovan zegt
PS. Zo misschien nog wel net die 50.000 anderen ;)
NLBUURMAN zegt
Ik vond de Rai een geslaagt evenement, niet zozeer om de primeurs ofzo, maar dat de organisatie het toch maar heeft gedurfd. bovendien, AutoRai – Life was echt super! zie je ook eens wat het nou echt is. deze opzet is meer bedoelt voor mensen die echt een auto in een bepaalde categorie zoeken, in plaats van merkentrouwe mensen. Ik bedoel, mijn ouders zijn opelmensen, dus die zie je niet snel bij de VW-stand, maar als mensen nu een nieuwe auto willen hebben voor hun gezin, gaan ze naar die afdeling toe, zonder elk merk in alle hallen door te wandelen om maar iets te vinden. ga zo door autorai, wat mij betreft mag de oude opzet wel, alleen nu kon je wel veel dichter bij ferrari’s etc. komen, anders stond je er 300 km vanaf……. (bij wijze van, geen commentaar aub).
silversurfer zegt
@wieldop; gaaf joh voor je.
@rob usa; ja als erin autoblog staat dat het een gave auto is koop ik hem meteen. ik hoef er niet een in te zitten laat staan in te rijden.
ik vond het per categorie juist erg goed en makkelijk. who needs al die domme sportwagens en limo’s. kon nu daar zo voorbij lopen zonder eroverheen te struikelen. ik kan me wel voorstellen dat een merk zich meer wil profileren maar voor de consument die een bepaald type wagen zoekt is het goed vergelijken.
Vive la FRANCE! zegt
@ milano,
Ik ben het helaas niet met je eens. Volgens mij moet een autobeurs gewoon per merk worden opgedeeld. Ik moet echter wel eerlijk zijn: ik ben niet geweest. Misschien dat die nieuwe opzet wel heeft gewerkt. Maar goed, er was sowieso geen reden voor mij om te komen: mijn favoriete merken waren er niet en het was erg mooi weer!
mike zegt
logisch, die lelijke auto’s van tegenwoordig. geen mens heeft tegenwoordig nog interesse in die mormeltjes!
mike zegt
@ vive la france! het moet zijn: vive la italia!
Rick dos zegt
Making the best out of a bad situation.
Als ze het niet op deze manier hadden geprobeerd dan hadden we al helemaal geen RAI gehad, of misschien een RAI ter grootte van één hal. Dan had je dat gezeik weer gehad. Veel fabrikanten trekken zich terug van veel beurzen wereldwijd. Dat dreigde ook in Nederland te gebeuren.
Nu hebben er toch, naar ik mag aannemen, 220.000 mensen genoten.
Dus FAIL? Neuh. In deze omstandigheden is “FAIL” alleen voor de zeikerds onder ons en dus de stuurlui aan wal. Je faalt alleen als je ziet dat iets verkeerd dreigt te gaan en er helemaal niets aan doet.
Frederick zegt
Ik zou er in eerste instantie wel naar toe gaan maar door een negatief verhaal van een vriend die eral heen was geweest ben ik uiteindelijk thuis gebleven… Hij zei dat het voornamelijk het groene verhaal was wat naar voren kwam, not my interst dus… Misschien dus maar afreizen naar Duitsland… hebben ze tenminste echte auto’s
mike zegt
@frederick, italiaanse auto’s zijn de beste, maserati, ferrari, lambo.
mike zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
#Lennard zegt
FAIL? Vond het zeer geslaagd. Ben zelfs 2 keer geweest (1 x met vrij-kaartje :) )
Eerste keer met mijn vader om te kijken voor een nieuwe auto. Dan is de nieuwe opzet wel handig, omdat de auto’s per segment/klasse in 1 hal staan.
Makkelijker vergelijken..
Tweede keer met vrienden en ook dan is de nieuwe opzet handig. Want zo kun je de eco/familie/city/compact/etc. hallen gewoon overslaan :)
Verder stonden er ook een paar hele lekkere auto’s dit jaar. Denk aan HESSING, Kroymans collectie, Supercar paddock, R8 V10 *kwijl* , SLR 722 S Roadster, AMG, Maybach, etc.
CooperDriver zegt
De rai was megaschraal. En die “babes” van jullie voor alfa waren in geen velden of wegen te bekennen toen ik er was (za 4 april). Dus leuk verhaal maarre heb r geen fok van meegekregen… En dat maakt het alleen maar nog schraler.
Rick zegt
Heeft dat iets te maken met de indeling?
Wapwap zegt
Wat een lekker negatief bericht weer.. maargoed, Nederlanders zijn dan ook goed in het afzeiken van dingen.
Als de organisatie in jouw ogen zo onrealistisch is geweest en een “flop” aan hadden zien moeten komen, beargumenteer dat dan ook. Wat hadden ze in jouw ogen fout gedaan? Ik zie het mooie weer of het ontbreken van een paar automerken geen reden voor het aflassen van een evenement.
Dat de autoshow van Geneve bijna 10% minder bezoekers had ten opzichte van vorig jaar doet er waarschijnlijk niet toe.
Majinstar zegt
Waarom de Duitse crisis wel helpen bij ( IAA ) en die van Nederland ( AutoRai ) niet. Ik ben ook een autoliefhebber, maar geen NSB-er.
220.000 bezoekers die een geprijsde entree kaartje kopen voor AutoRai. Nee aan de crisis ligt het niet. Ik denk wel het mooie weer en Paasweekend. Waarom binnen auto’s kijken als je dat buiten ook kan ?
autoblogger zegt
@Wapwap: 10% is heel wat anders dan 50%, dat is 5x zoveel!
ZwerverRoodbaard zegt
Raar?
Je werd er A. mee dood gegooid en B. de hele nieuwe opzet sprak mij persoonlijk iig niet aan.
Tedje zegt
Zwaar fail inderdaad.
Ondanks de versobering en het ontbreken van allerlei merken betaal je nog steeds een godsvermogen om binnen te komen, terwijl de aankleding nog kaler is dan de poes van mn vriendin. De indeling per soort vind ik waardeloos, want welke autoliefhebber gaat er nou voor z’n lol door een hal vol city of gezinsautos lopen? Heel de spanning van de merkbeleving was weg en je bent in no time klaar met de hallen die je wel interessant vindt.
Babes? Niet gezien, behalve hier en daar een enkele bezoeker babe. Alle stands stonden alleen vol met pukkelige student verkopertjes in veel te dure pakken die de meest baarlijke nonsense uitkraamden en overduidelijk nog nooit aanwezig waren geweest bij de les “hoe spreek ik een klant aan”, laat staan bij “hoe voer ik een succesvol verkoopgesprek”. Sommigen waren zelfs alleen maar bezig om hun vrouwelijke collega’s te paaien ipv acht te slaan op potentiele klanten. Godallemachtig wat slecht.
En dan het hoogtepunt: Parkeren 14 euro. Ook een geweldige stimulans om een nieuwe auto te gaan kopen. Nee de Auto Rai is dit jaar definitief overleden wat mij betreft.
wooter zegt
14 euro om te parkeren? wtf? Brussel kost je maar 4 euro!
Ik vind het grappig dat het crisis-spook zo toeslaat in Nederland, maar het autosalon van Brussel het quasi even goed deed, en dat voor een salon dat dit jaar enkel “bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen” deed.
Anyway, op naar IAA.
Benjamin1 zegt
Was twee jaar geleden naar de Rai en de IAAF geweest. De rai was leuk, maar de IAA is gewoon zo enorm veel vetter.
Daar stonden toen zo onnoemelijk veel vette bakkken, aparte stands voor Hamann etc, wet dacht je van een matzwarte F430 ”Tu Nero”, de 430 Scuderia, ga zo maar door.
Ondertussen werd de nieuwe Opel huppeldekut gepresenteerd op de rai…
En dat is de reden waarom ik de Rai laat schieten en lekker naar Frankfurt ga.
Wapwap zegt
@autoblogger: Natuurlijk is dat een groot verschil. Het geeft alleen wel aan dat een veel grotere en bekendere autobeurs als Geneve ook te maken heeft met teruglopende bezoekersaantallen, en niet alleen de AutoRAI. Wellicht dat daar een verband ligt.
arjontje zegt
Ik moest dit jaar verplicht met school er naar toe.
Vond het dit jaar geen ene ruk aan.
Door die nieuwe op zet was het gewoon een zooitje.
en onoverzichtelijk.
En ja ik kom voor diverse merken.
En je was je eigen rot aan het zoeken naar een bepaald model van een merk.
En om nou alleen voor autorai live te komen.
O en het parkeren kon nog duurder als je te lui was om wat te lopen.
of een pendelbus te pakken.
Dan koste het parkeren je zelfs 24 euro. :o
Met andere woorden ik verheug me op de IAA.
kyanite zegt
Paar jaar terug in Brussel geweest op de Autosalon, die is duidelijk vele malen beter als dat gedoe in Amsterdam. Maar de voorkeur gaat nog steeds uit naar Frankfurt, wordt weer een fijn ritje door Duitsland.
robert zegt
ik ben vaak geweest. Ik heb jaar overgeslagen en verwacht de aankomende keren ook niet te gaan. De rai is gewoon te klein. De nederlandse markt is voor autoproducenten gewoon niet interessant genoeg meer om er met complete nieuwe introducties te komen. Die bewaren ze voor Duitsland, Zwitserland, USA of Azië. Ook op dit punt komende de nieuwe economieen ons voorbij.
@udi zegt
Er was ook werkelijk geen bal aan.. 2 jaar terug was het een hele gave beurs.. maar nu.. bah..
Autorai Life was ook een aanfluiting.. Auto’s netjes heen en weer rijden.. Het leek Gek op Wielen of RTL autowereld wel… saai… en komt er eindelijk een Italiaanse exoot en een Duits raspaardje de zaal binnen driften zijn ze binnen 3 minuten weer weg..
Erg jammer.
WieAndersDasAuto zegt
Ik heb me wel vermaakt. Er stonden genoeg leuke auto’s tussen. Alleen die nieuwe indeling beviel me niet echt. Want de zalen zoals ”family car” ben je zomaar doorheen. Maar verder was het een geslaagde dag voor mij dus vind ik dat RAI dit jaar een geslaagd evenement was.
VivelaFRANCE zegt
@ mike,
Nou…, daar zit ik dan nog over te twijfelen ;) ! Nee, ik vind Franse auto’s toch het beste (deels ook uit patriottisme), maar Italiaanse auto’s zijn zeker weten een hele goede tweede, fantastische auto’s!
PS: ik kan geen Italiaans, maar moet het niet viva l’Italia zijn?
Tjuus zegt
Wat een onzin! Ik heb mijn ogen uitgekeken op de cabrio, en luxury stand! Ik mocht in alle jaguars! Is me 2 jaar geleden niet gelukt! Okee, er waren geen primeurs, maar wat is nou leuker dan een beetje auto’s uitproberen? En waarom zou een consument voor primeurs komen, zo belangrijk is dat niet voor een consument..
Pieter zegt
Ik heb mij er wel vermaakt, maar misschien was het beter geweest als ze een andere naam hadden verzonnen, zodat niet iedereen de vergelijking met de oude opzet zou trekken. Deze opzet is duidelijk goedkoper geweest om aan deel te nemen (minder kosten aan standbouw) en waarschijnlijk de enige manier om het evenement überhaupt door te laten gaan. Natuurlijk geeft iedereen de voorkeur aan de oude opzet, maar dat moet ook opgehoest kunnen worden door de merken.
Martijn zegt
De hele autorai discussie draagt iets verder dan de meesten van jullie in de reacties laten blijken.
– parkeergeld heeft de RAI niets mee te maken, gemeente Amsterdam schrijft de tarieven voor!
– het was deze RAI of géén RAI, op deze manier is er tenminste nog kans dat Nederland een autoshow heeft in de komende jaren. Het is immers een uithangbord voor geheel automotive Nederland.
– denken jullie nu echt dat de autoimporteurs, dealers, fabrikanten etc. blij zijn dat de merkidentiteit volledig verloren gaat…? Natuurlijk niet, maar tegen 1/5e van het budget toch 220.000 man (en vrouw) je producten laten zien lijkt me niet verkeerd.
@ autoblogger, ja inderdaad -50% bezoekers maar -80% kosten. Reken maar uit per bezoeker…
Kortom, nee zeker niet de gaafste RAI ooit maar wel een staaltje creativiteit en ondernemerschap passend bij deze economische laagtij dagen.
Joost1990 zegt
Dit was mijn 5de keer en met voorsprong de allerminste van die hele 10 jaar. Het was allemaal zo zeer sober aangekleed. Ik weet nog van de vorige keren dat de stands ontzettend licht en kleurrijk waren. Dat was nu dus echt niet aan de orde. En ik heb helemaal geen beursbabes gezien. Ook jammer dat de auto’s gelijkvloers stonden, op een paar die op zeecontainers geplaatst waren. Erg catchy maakte dat het er niet op. Goed, alleen de adventure expierience was erg leuk (zat in een GL 420 CDI van 160.000 euri). Ben blij dat ik er naartoe geweest ben, maar om nou achteraf te zeggen dat ik het niet had kunnen missen… nee.
Tedje zegt
Ik snap overigens helemaal niet wat het probleem met de kosten is. Ze hebben alleen al meer dan 3,5 miljoen euri aan entree opbrengsten. 3,5 miljoen! En dan moeten de standhouders (lees: auto importeurs, sponsors, febos en drankverkopers) ook nog eens een vermogen betalen om er uberhaupt te mogen staan.
Waar gaat al dat geld in godsnaam naar toe?
Sjappoo zegt
Ben gisteren nog geweest… Vond het nog best een leuke opzet. Wel een keertje wat anders! Ben dit jaar ook in Genéve geweest en had dus ook niet veel hiervan verwacht want wat kan daar tegen op? Maar viel me dus reuze mee!
En de rust komt misschien ook wel door alle negatieve aandacht die ze hebben gegeven aan de autorai! Want het was een flop voordat de show was begonnen!
En hoeveel bijzonders hadden de ontbrekende merken dan nog te melden?
Miste er weinig aan! En door de rust heb ik alle auto’s heerlijk rustig kunnen bekijken!
cardesigner@USA zegt
Ik ga waarschijnlijk ook naar Frankfurt. De grootste show v.d. wereld.
alpitlum zegt
Ik kom al ruim 20 jaar op de Autorai. De nieuwe opzet was “not my cup of tea”. Ik vond het bijvoorbeeld ronduit irritant in 2 hallen Opel’s tegen te komen. Waar ik normaal gesproken maar één keer de andere kant moest opkijken en hard doorrennen, moest dat nu twee keer, want Opel maakt ook groene auto’s.
Dat veel merken niet aanwezig waren maakte het natuurlijk ook erg moeilijk om een echt goede vergelijking te maken tussen de diverse auto’s uit hetzelfde segment. Wilde je bijvoorbeeld een Clio met een 207 of Grande Punto vergelijken dan kon je beter wegblijven, want deze auto’s waren niet aanwezig. Als zelfs de grotere merken afwezig zijn dan heeft een vergelijking van bijvoorbeeld compacte auto’s geen enkele zin.
Samengevat: In 2011 graag weer één stand per merk (en die hoeven niet zo schrikbarend duur aangekleed te worden) en alle merken aanwezig, die op dat moment nog bestaan.
jeroen zegt
de RAI is al jaren kansloos. typische een polder beurs!!!!!!!!!!!
p.s
ga lekker naar geneve of frankfurt, daar zie je teminsten nog wat.
karel franssen zegt
autorai was oke!!! zeker voor deze tijd van bezuinigen.
al deze organisatie en medewerkers binnen en buiten
ze hebben hun uiterste best gedaan om alles te laten
slagen.100% prima en bedankt.ga zo door!!!!!
k.franssen uit weert
Jozo zegt
RAI = FAIL … is dat om de discussie op gang te krijgen ofzo ? Als ik in een gesponsorde auto naar elke beurs in Europa zou kunnen zou ik de RAI waarschijnlijk ook een FAIL vinden. Maar goed, dit is voor mij qua afstand en totale kosten de goedkoopste manier om zoveel auto’s bij elkaar te zien. Ben gisteren geweest en heb me prima vermaakt.
Qua aankleding was het allemaal niet geweldig met die containers enzo, maar het gaat uiteindelijk om de auto’s toch ? Ik heb genoeg gezien (en gehoord…de C63 AMG werd nog even gestart) en het was niet superdruk.
Geneve en Frankfuhrt zijn altijd al mooiere beurzen geweest…niet zieken dus ;)
Jozo zegt
Trouwens….waarom probeert Autoblog (cq Powned) mij te paaien met kaartjes voor een beurs die op voorhand al een flop is ??? Of krijg ik daar ook nog geld voor terug ??
paul zegt
als ze de paden nou eens een stuk breder zouden maken bij de supercars dat zou al een heel stuk helpen heb een groot deel van de tijd in de file gestaan zonde
leek de coentunnel wel…
Alfisti zegt
Crisis of geen Crisis, de autorai heeft dit over zichzelf uitgeroepen. Lang niet alle bezoekers komen naar de tentoonstelling om een nieuwe auto uit te zoeken. Het gaat bij dit soort show om beleving, gvoel en emotie en dat is waar het deze rai aan ontbrak.
Als men echt low budget had willen gaan, maak er dan wel iets moois van. Moht over twee jaar weer een AutoRai worden gehouden en mochten de budgetten dan nog niet op peil zijn, zorg dan voor het volgende:
1. Merkbeleving
2. Spectacel
3. Uitstraling
4. educatie
Laat de merken hun auto’s weer bij elkaar zetten, dan maar zonder miljoenen kostende stands, zeecontainers zijn ook goed. Gebruik een verloren zaal als waar Veronica stond als een show plaats, en zorg dat een “groene” hal ook meer informatie geeft over energiebesparing. Laat het Minesterie met de billen bloot gaan over de labels, etc.
Deze Autorai was gewoon zonde, en als dit bekend wordt blijven de bezoekers vanzelf wel weg.
mashell zegt
Ook mijn schuld, ik had wat beters te doen.
Jan Rap zegt
Ik vond er niet bijzonder veel aan.
Het was dat we een paar vrijkaartjes kregen, anders had ik die 15 piek of wat was het heeel erg zonde van mijn geld gevonden.
5 euro had me een geschiktere prijs gevonden. Het is ten slotte een grote showroom. Je betaalt toch ook niet om een dealer in te mogen?
Oversteer zegt
Voegt weer lekker veel toe autoblogger z’on bericht, ga je schamen!
Ik wil mijn twee minuten terug! :evil:
Kees zegt
Fail?
Ik heb een leuke dag gehad!!!
BananaFlip zegt
@ Jozo
Ja, lekker slim he.
Iedere kleuter die nu z’n zakgeld aan PowNed geeft mag gratis naar de saaiste, slechtste en zieligste autoshow van de hele wereld!
Amar zegt
‘k ben er geweest en ik heb me prima vermaakt, oke het is lang niet zo leuk als merken apart, maar fail is een beetje overdreven. (Ik ga wel naar de IAA om de echte merkensfeer te proeven)
Carabo zegt
Wat een fantastisch Hollandse titel, gefeliciteerd wederom.
Ik ben er ook geweest, en ja het was een stuk minder spectaculair dan de voorgaande edities die ik heb bezocht. Maar wat wil je ook met een experimentele opzet. Knap dat de organisatie zoiets nog kon opzetten in crisistijd. Aan de opzet kan nog flink geschaafd worden, ben het met Alfisiti eens wat dat betreft. Maar ondanks het gebrek aan show allure heb ik me toch goed vermaakt. Je bent autoliefhebber of niet he.
Arnold_GT zegt
ik ben geweest, vond het onoverzichtelijk en niks aan…
Entree 2x 16,- = 32
parkeren 24,- = 24
Totaal…………= 56,-!
voor 3uurtje RAI, idioten
BananaFlip zegt
@ Arnold_GT
Niemand zegt dat jij maar drie uurtjes binnen mag blijven hoor…
Christiaan Berghuis zegt
De AutoRai 2009 was een doorlopende deja vu. Doordat vele modellen onder meerdere categorieën vielen, kwam ik te vaak dezelfde modellen tegen (‘nee hè, alweer die BMW’).
Op zich niet zo erg, als de organisatie qua aankleding ook echte aparte werelden had gecreëerd. Dit was qua sfeer geen evenement, maar een occasion show.
blablabla zegt
ik ben niet racistisch hoor, maar die donkere heeft echt een kop als ” the grudge “