Eerste premium diesel auto in het SUV segment zonder slurptax.
Wat moeten we hier nou mee? Het lijkt erop dat BMW compleet is doorgeslagen in zijn premium groene manie. Een beetje EfficientDynamics geneuzel vinden we allemaal prima, maar een sterk geknepen 2.0 dieselblok dat slechts 143 pk levert in een auto die 1.700+ kilo weegt. Waar gaat dat naartoe? De “sprint” van 0 naar 100 gaat dan ook in een bedroevende 10,3 seconden. Maar daar krijg je gelukkig wel een CO2-emissie van 165 g/km en een groen energielabel C voor terug.
Zitten we hier nou echt op te wachten? Prima dat we een beetje zuinig aan moeten doen, maar dit soort crisismodellen halen toch compleet de fun uit het autorijden? Zeker van een merk zoals BMW had ik dit niet snel verwacht.
Mocht je toch interesse hebben dan kan je vanaf juni terecht bij je plaatselijke BMW dealer waar de X3 xDrive18d dan te bewonderen is met een prijskaartje van 47.750 euro.
BMW X3 xDrive18d overtuigend spaarzaam
Rijswijk. BMW introduceert de BMW X3 xDrive18d: een bijzonder economische en meer bereikbare uitvoering van BMW’s Sports Activity Vehicle. De efficiënte 2,0-liter dieselmotor van 105 kW/143 pk laat een gemiddeld brandstofverbruik noteren van 6,2 liter per 100 kilometer.
De BMW X3 xDrive18d bereikt een CO2-emissie van 165 g/km, wat de auto het groene energielabel C oplevert. Daarmee is het de enige diesel in het premium SUV zonder de zogenaamde slurptax. Vanaf juni dit jaar staat de BMW X3 xDrive18d, als handgeschakelde uitvoering, bij de dealer.De BMW X3 xDrive18d is standaard uitgerust met BMW EfficientDynamics: een pakket voorzieningen dat het brandstofverbruik en de CO2-emissie omlaag brengt, maar tevens het rijplezier verhoogt. De 2,0-liter viercilinder dieselmotor levert zijn vermogen van 105 kW/143 pk bij 4.000 t/min. Het maximumkoppel van 350 Nm is al beschikbaar bij 1.750 t/min. De nieuwe auto biedt daarmee een uitstekende trekkracht bij elk toerental, accelereert in 10,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 195 km/u.
Zonder CO2-heffing
De BMW X3 xDrive18d is de enige premium dieselauto in zijn segment die gevrijwaard blijft van de CO2-heffing, in de volksmond ook wel slurptaks genoemd. Mede hierdoor heeft BMW Nederland de prijs kunnen vaststellen op 47.750 Euro. Uiteraard voldoet de auto reeds aan de Euro5-emissienorm die later dit jaar van kracht wordt.Met de introductie van de BMW X3 xDrive18d breidt BMW het aantal motorvarianten voor zijn Sports Activity Vehicle uit tot zeven. De koper kan kiezen uit drie benzinemotoren variërend in vermogen van 110 kW/150 pk tot 200 kW/272 pk. De dieselrijder staan vier motoren ter beschikking, met vermogens van 105 kW/143 pk tot 210 kW/286 pk.
BMW verkocht wereldwijd inmiddels meer dan 500.000 exemplaren van de BMW X3. Talloze onderscheidingen vielen de auto ten deel . Meest in het oog springend is de waardering als “meest betrouwbare auto” door de gerenommeerde Duitse ADAC. De afgelopen twee jaar was de BMW X3 de meest betrouwbare auto van Duitsland. Tevens kan de BMW X3 gezien worden als de stichter van het medium SUV segment. Met de introductie van de BMW X3 xDrive18d krijgt dit succes een sterk vervolg. Hij voldoet in zijn segment aan de actuele vraag naar bijzonder economische auto’s die daarbij sportief te rijden zijn en een ruim interieur bieden.
arnold zegt
onze 12 jaar oude opel sintra is nog zuiniger en zit ook sneller op de honderd dit is echt kansloos en rijden op gas dus ook nog schoon
david zegt
10 sec naar 100 is nog vrij vlot voor zo’n bakbeest, ik denk dat het merendeel van het Nederlandse wagenpark dat niet bijhoud.
technopatat zegt
waaaa? 47.750 euro voor een 2.0 diesel :o! veeeeeeel te veel geld naar mijn gedacht!
Mstr zegt
En daarna laten chippen naar de normale hoeveelheid PK’s?
Juist goed voor de leasers onder ons? :)
Rick dos zegt
“Zitten we hier nou echt op te wachten? Prima dat we een beetje zuinig aan moeten doen, maar dit soort crisismodellen halen toch compleet de fun uit het autorijden? Zeker van een merk zoals BMW had ik dit niet snel verwacht.”
Wat doe je nou moeilijk? Je hebt wel door dat BMW andere en sterkere motoren in het aanbod heeft?
Neem eens wat vaker de fiets zegt
Uitstekend! Nu nog alle 8 en 6 cylinders afschaffen en het wordt nog wat.
BananaFlip zegt
Laat BMW dit soort shit dan in een X6 proppen.
Die is toch al waardeloos en lelijk.
mark zegt
Beter de nieuwe Lexus RX.
148 gr/km en 299pk
0-100 in +/- 6,5 sec
A label
robbie zegt
@Rick dos, natuurlijk weet ik dat, maar door dit soort crisismotoren aan te bieden ben je natuurlijk wel enigszins bezig om uit te hollen waar je merk voor staat.
johnny t-jet zegt
crisis motoren …….stoer hoor.
en nu de centjes nog…
Rick dos zegt
@robbie
In het verleden heeft BMW niet anders gedaan. Denk aan de 315 (E21) en 518. Het valt nu alleen meer op omdat men het onder het “groene” kopje schaart. En daar wordt de gemiddelde persoon hier op Autoblog dan onrustig van. BMW niet, want die ziet dan wat meer geld binnenstromen…
Mr. X. zegt
sneu bericht weer! het niveau gaat steeds verder omlaag op deze site… echt jammer.
wat is er mis met een 0-100 tijd van 10,3 seconden? moet alles binnen 5 seconde naar de 100 gaan ofzo?
“maar dit soort crisismodellen halen toch compleet de fun uit het autorijden?
dan koop je hem toch niet?
jammer jammer jammer
Paul zegt
De titel begint al slecht. Wat een gezeik weer allemaal. Met een ruime 10 secondes houd ie inderdaad de gemiddelde auto prima bij, verder wat Rick zegt…
Guido zegt
Mwa, sneller dan een gemiddelt dieseltje ;) Meenemertje..
Wouter zegt
“10 sec naar 100 is nog vrij vlot voor zo’n bakbeest, ik denk dat het merendeel van het Nederlandse wagenpark dat niet bijhoud.”
Ik heb het laatst geprobeerd op de Solex, maar bij 90 moest ik inderdaad lossen. Baluh joh!
BTM zegt
@Mr.X.: inderdaad, 0-100 in 10,3 seconden is prima, kan nou niet zeggen dat je met zulke cijfers aan alle kanten voorbij wordt gereden (in NL zeker niet). Snap het probleem dan ook niet. Ben benieuwd wat voor auto de auteur rijdt, als hij 0-100 in 10,3 seconde zo bedroevend langzaam vindt.
robbie zegt
@BTM, het gaat er denk ik niet zozeer om in wat voor auto ik zelf rij. Het gaat er meer om dat je van een BMW wel iets meer zou kunnen/mogen verwachten.
Freude am Fahren, iemand?
Rick dos zegt
Freude am Fahren wordt dus bepaald door de grootte van de motor?
Here I was thinking that it was more than that…..
lincoln zegt
nederlanders en “fun” ..
topsnelheid 120 km/u en in de file staan ..
en nooit van het asphalt af komen ..
je hebt gewoon recht op meer dan 350 peekaa ..
BMWX6 zegt
Dat is eigenlijk een schande om in te rijden. Een 1.8 diesel in een X3? Onze X3 heeft een 2.0 Benzine, Dat valt nog mee de X6 daarintegen een 3.0 diesel. Die 2 vind ik toch vrij snel. maar een 1.8 Diesel. Nooit verwacht van BMW.
Laurens zegt
Heb de meeste lol gehad in een Dafje 33, ging niet harder dan 110, maar wel altijd 110. En dat vereist heel wat “anticiperen, bumper kleven, rechts inhalen, op 2 wielen door de bocht en ga zo maar door”. Daar leer je autorijden van ;-)
OT: leuk, BMW, die hebben het echt door! Maar wat mij betreft niet met dit model :lol:
Audi A6 3.2 zegt
@ Robbie
Hoezo dat nou weer dan! Dus BMW mag alleen dikke auto’s maken? Dan krijg je daar weer commentaar op. BMW heeft toch ook meer te bieden dan weet toch iedereen. Snap niet wat hier nou het punt is hoor!
FioranoJC zegt
Zelfs de skoda van me opa blaast dat ding eruit
realist zegt
@robbie:
Dat Feude am Fahren zit niet alleen in het vermogen. het zit hem ook in de techniek, het bochtengedrag, de afwerking, het stuurgedrag, noem maar op.
@ BMWX6: tekst aub wel lezen: het betreft hier een 2.0 blok, uw 2.0i benzine is exact even snel…..
noes zegt
@ BMWX6
Valt een X3 2.0 benzine nog mee? Die is nog altijd langzamer dan deze X3 diesel, doet namelijk 0-100 in 11,5 s. Bovendien kun je deze nog laten chippen tot +- 180 pk….
Lan_evo zegt
Ben het totaal eens met dit artikel. Deze auto heeft helemaal niks meer met Freude am Fahren te maken en in mijn ogen is dat geen positieve ontwikkeling bij BMW. Echter of het voor hun ook zo negatief is, valt te betwijfelen. Ik denk dat zij wel meer geld binnenharken met die ‘groene’ auto’s en ook goede publiciteit bij het meerendeel van de bevolking. Ik als autoliefhebber word er toch niet echt vrolijk van.
Alexander zegt
Ik vind dat nog best meevallen die 0-100 tijd. Tegenwoordig zijn we stevig verwend wat prestaties betreft. Een dikke 10jaar geleden ging de gemiddelde leaseback amper onder de 12sec. Hoorde je toen iemand klagen?
men punt is : alle luxe went. Slecht is dat zeker niet. maar laten we toch vooral ni vergete da dit slechts nog maar eens een extra optie is naar ons, consumenten toe. swat. dat ieder er maar het zijne van denkt!!
Alexander zegt
@ vorige bericht
leasebak is natuurlijk zonder -c .
Graafke zegt
Als deze 20% bijtelling zou hebben was het een interessante car geweest na een krachtkuur.
Nu zie ik de toegevoegde waarde nog niet zo.
ML320cdi zegt
Lexus is zeker nog geen premuim? Want als je naar RX450H kijkt! Zie je aardige cijfers voor zo’n SUV! Hij heeft zelfs A-label en gemiddeld verbruik van 5,3 liter op 100 km.
realist zegt
@ml320cdi:
geen appels met peren vergelijken: de lexus waar u het over heeft is aanmerkelijke duurder.
bmw zegt
Wat een gezeur. Mijn auto doet er zestien seconden over om de 100 km/h te bereiken. Maar dat weet je toch bij aankoop? Als je dat niet belangrijk vindt, waar is dan het probleem? Of mag een BMW niet rustig gereden worden? Freude am fahren my ass, elke deftige auto is freude am fahren en dat zit hem niet alleen in optrektijden. Echte freude bereik je pas als de omhooggevallen sportieve rijders mijn freude niet bederven met hun “sportief gedoe” ;-)
peter zegt
how low can you go. De X3 is zoiezo al een loser bak dat het niet normaal is, koop je toch echt alleen als je een X5 koopt.
Bij een 1 of 3 serie is dat anders, denk dat de meesten van hen geen 7 zouden willen en meestal ook geen 5.
Zeker de 3, dat is de best rijdende BMW. Ik bedoel gewoon – de berlines koop je niet omdat je de grotere niet kan betalen, dan koop je wel iets van de concurrentie.
Bij de X3 is dat anders – in dat marktsegment draait alles om de perceptie naar buiten toe – dus die koper had echt wel liever een X5 gewild.
en dan een 143pk .. met dat gewicht & die aerodynamica.. dat moet zowat het equivalent van een 314d of een 112d zijn….
xjs678qr zegt
Ik denk dat een basis-tiguan en een Jetta 1.9tdi, C30 1.6d allemaal langzamer zijn… Het is een instapmodel, maar die moeten er ook zijn he ;)
peter zegt
correctie eerste zin als je een X5 wou
realist zegt
@ peter:
je praat onzin!
Tommy zegt
Waar zijn ze daar bij BMW nou eigenlijk mee bezig? Wie koopt er nou een dure witte X3 met 2.0 dieselmotor… Echt kansloos dit, had dit blok in de X1 gestopt en voor een zacht prijsje in de prijslijst gezet. Nu gaat de X3 er straks uit en hebben ze 3 xDrive18d’s kunnen slijten, dat kan vast wel uit!
peter zegt
@realist
ik zit zelf nu in het budget van een 3 serie. Dat betekendt dat ik bvb (in ons lease systeem) ook een signum zou kunnen nemen die natuurlijk een stuk groter is. Maar dat wil ik niet omdat ik rijplezier relevant vindt.
Een X3 rijder vindt dat duidelijk niet belangrijk (al is mee gereden ? jeez ).
Ander voorbeeldje ? Zelfstandige collega van mij heeft veel groter budget dan ik.
Die gaat een nagenoeg full option 330d touring nemen. Nu moet je de prijs van die wagen is vergelijken met gelijk uitgeruste 530d. Dat scheelt bijna niets. Perfect bewijs dat die kiest voor de 3 serie omdat die hem mooier lijkt of beter rijdt. Of mss gewoon omdat hij zichzelf te jong vind om met een 5 te rijden…. maar zo zie ik een X3 koper echt niet redeneren, dan koop je gewoon geen SUV punt.
Edman zegt
Het valt allemaal toch ook wel mee? Daarnaast heb je in Nederland toch geen snelle kar nodig en opzich is een groot deel van de BMW’s die rondrijden toch langzaam. Het gros van het Nederlandse wagenpark is niet echt snel en in een land waar 130 rijden al uit den boze is…
cardesigner@USA zegt
Dit is toch nog wel een redelijke tijd? 10.3 Seconden is echt zo slecht niet hoor voor (een SUV) C-label met vierwielaandrijving.
realist zegt
@ peter:
zoals je het nu stelt, klinkt het al een stuk aannemelijker.
in de eerste reactie klink je als een kind die stelt dat 1 serie rijders ook zouden kunnen overwegen een 7 serie te kopen….
en ja: ik heb in de X3 gereden: die rijdt stukken strakker en scherper dan een vergelijkbare concurrent. Dat hij spijkerhard geveerd is, dat is een ander verhaal.
Gnermo zegt
Als de tussensprints maar vlot zijn. Toch heren?
Autojunkje zegt
@peter degene die een x3 koopt wil gewoon niet zo’n groot lomp ding als de x5.
iemand die een x3 koopt wil een hoge auto maar toch nog dat gevoel hebben dat hij een 3 serie met dezelfde motor eruit kan rijden en niet vast zitten aan zo’n groot lomp ding.
Timmie zegt
Dit was onvermijdelijk. De huidige situatie (+2l motoren in SUV’s) wordt in deze economische tijden onhoudbaar, en dus breidt BMW naar onderen uit. Eigenlijk verkoopt BMW (alweer) zijn ziel. Aan de andere kant: BMW SUV wordt weer iets toegankelijker (pardon: minder ONtoegankelijk)
Laurens zegt
Wat is het probleem?. Vind je hem te langzaam, koop een andere. Maar veel lease auto’s tegenwoordig zijn C label of minder, verplicht. En daar zit de omzet, afgezien van een enkele jachtopzichter, of de rijks plantsoenendienst, die nu LaRo rijden….
OT: tijdje een 318TDS Touring gereden, 90 pk in 1300 kilo. Ging prima, tenzij je van het gas af moet op een Duitse helling. Dus zorg je ervoor dat dat niet gebeurt. Of als een gechipt Golfje voor je aan de kant gaat. Dan baalt hij, ook leuk :lol:
Bob zegt
Wat is er nou mis met die acceleratie? In Nederland sta je toch bijna altijd in de file of mag je maar 80.
47,000 Euro (aka 100,000 gulden) is een belachelijk bedrag trouwens voor zo’n auto. Wie zegt er nog dat de Euro niet de prijzen heeft verhoogd?
Micheloo0 zegt
Tis weer eens bmw en er zitte een hele hoop positieve reacties tussen .spijtig
www.1001webshops.nl zegt
Zo in het wit en met de plastic opplakstukken lijkt het net een Chinese kloon
Audi A6 3.2 zegt
@MichelooO
Waar slaat die opmerking nou weer op dan. Wat een dom gelul.
GOD zegt
mensen verwachten tegenwoordig een 0-100 binnen 7 sec anders hoor je er niet meer bij en ben je een schooier.
Marco zegt
Ach, een XC60 2.4D DRIVe is nog iets zuiniger en heeft 163 pk en vijf cilinders te vergeven! Kost ook minder. Of is Volvo niet premium?
invine zegt
Wat boeit de 0-100? Net of je elke keer als een beest moet optrekken. Gaat mij meer om de tussensprint.
berengun zegt
ik zou eens willen weten wie de test zou doorstaan om deze 143pk versie te onderscheiden van de 150pk versie zoals de X3 initieel geleverd werd… waarschijnlijke kiest iedereen voor de 143pk versie als de betere motor. nieuw type motor, stiller, zuiniger, meer trekkracht onderin. en die 7 peekaatjes zullen het verschil echt niet maken hoor. ik ben allesbehalve een “milieurijder” maar sommigen kunnen naar mijn mening toch wel licht overdrijven….
cardesigner@USA zegt
@Marco, de auto die jij noemt heeft voorwielaandrijving, de X3 heeft vierwielaandrijving. Waarom zou je een SUV kopen met voorwielaandrijving? Dan gaat het je echt om wat mensen van je denken, en niet om de auto zelf.
w0o0dy zegt
@cardesigner@USA: “Waarom zou je een SUV kopen met voorwielaandrijving? ”
Tja, waarom kopen de meeste mensen een SUV? Om iets met 4wd te doen? Om de auto zelf? Dacht het niet! 99% van de kopers koopt een SUV vanwege het uiterlijk niet om wat het ding wel of niet kan. Feit is: ondanks 4wd zijn suv’s als de X3 (maar ook de Q5, de Sportage, en nog wat van die “lifestyle auto’s”) hopeloos in het terrein…. vrijwel alle ongebaande paden waar je met zo’n auto nog kunt rijden kun je met een fwd auto ook wel slechten….
RA999 zegt
@ cardesigner
De XC60 is altijd 4WD…
ju zegt
Wat een gelul! De eerste generatie X3 had een 2.0 diesel die net geen 150 pk haalde en even snel/traag was. Dit was een goede motor. Het koppel lag mss een beetje hoog, maar het ding trok perfect mee in het verkeer. Het was leuk om mee te rijden.
Spijtig dat het meeste volk dat hier reageert nog nooit heeft gereden met een auto, laat staan oud genoeg is om een rijbewijs te halen.
Benjamin1 zegt
0-100 in 10,4 seconden! wat een schande, echt heel slecht dit van BMW gewoon schofterig. 10,4 seconden, dat is een eeuwigheid
Ik gok dat 90% van de reaguurders dat veel sneller doet op de fiets en dat 99% nog nooit binnen de 10 seconden op de honderd heeft gezeten!
JMK zegt
Er is wel degelijk vraag naar deze auto. Vooral de oudere berijder is op zoek naar een goede, functionele en zuinige auto. BMW doet er dus zeker goed aan om deze X3 op te nemen in hun gamma. Keus voor iedereen en niet alleen voor de onnozele petjes onder ons. Fijn weekend allen.
hape zegt
Aan die futloze motor wen je nog wel een keer…
’t Is die vormgeving en die valt pas goed op in de kleur wit….. In zo’n hok wil je niet gezien worden. Ook niet als je een X5 niet kunt betalen.
Jean zegt
@ BMWX6 het is geen 1.8 diesel maar een geknepen 2 liter diesel maar omdat die al in het gamma zit noemen ze het een 1.8.. dus die 2 liter diesel is even groot als JULLIE 2 liter benzine motor.. snap jouw probleem niet
six-trey zegt
0-100 in 10 sec dit is toch het gemiddelde in europa?
dit is toch ruim voldoende voor een “goedkopere” BMW SUV?
Wil je een hoge 0-100 koop een muscle car !
bmw330i touring zegt
@Robbie:
Ik vind dat de X3 zoizo al afbreuk doet aan bmw. Heb eigenlijk meer problemen met de X3 dan met de motor keuze. Onlans had ik een 118d als vervangwagen en dat blok doet helemaal niets verkeerd (voor zover een diesel spanned is … ).
P.S. hij is meer als een seconde sneller als de instap benzine van 150 pk…
Vind het geef rare keuze…
Maarja genoeg rationele zever :D. Een bmw hoort natuurlijk een dikke 6 cilinder te hebben ( of meer ;) maar ik ben nu eenmaal verkocht aan de 6 cilinders).
a_buis zegt
@benjamin: you said it!
Wat een geneuzel over die pk’s toch. Moet altijd powerrrrr zijn en dan wel 200+ pk. Chip dat hok en hij rijdt echt prima. Ok, niet zo vlot als de 3 liter. Maar naar ieders wens is er een bak. Doen ze toch goed bij BMW.
Mijn ‘oliestokert’ heeft na chip een gedaantewisseling ondergaan. Aanrader.
Johan zegt
PFFFFFFF…..de VOLVO XC60 met z’n nieuwe 2.4D 175 PK heeft een uitstoot van 159 gram….en een groen B label.
En dit uit een 5 cilinder!!!!!!
Doe mij dan toch maar een XC60, die er toch het beste van het rijtje mini SUV uitziet
Ogerr zegt
Niks mis met de motor, niks mis met de pestaties.. Zogenaamde coupes die ik ken zijn evensnel zoniet trager
Maar wat is die x3 toch een hondslelijk auto, en daarvoor 1ton (gulden) voor durven vragen….
DavidZ zegt
Slimme zet van BMW: het koppel is gelijk aan de versie met meer pk’s. Die trekkracht lijkt me in ’t dagelijkse verkeer het belangrijkste. Ik heb een paar jaar terug een proefrit gemaakt met de toenmalige 150 pk diesel. Beetje lawaaiig, en geen automaat helaas, maar de X3 zelf reed zeer goed. Sportief maar comfortabel genoeg. Goed formaat ook voor in het kleine Nederland: de huidige X5 is een stuk lastiger te parkeren, erg grote draaicirkel etc.
Micheloo0 zegt
@ audi a6 3.2:
En jij rijdt zeker en vast een 2.0 TDI met natuurlijk 136 pk
D@NNY zegt
Voorlopig sta ik gemiddeld 97% voor het rode licht, mag ik niet harder dan 50, of trajectcontrole 80, of sta ik in de file……Wat moet ik dan met 400 PK en een top van 320km…?????
RenesisHP zegt
@robbie.
“Prima dat we een beetje zuinig aan moeten doen, maar dit soort crisismodellen halen toch compleet de fun uit het autorijden?”
Dude, je woont in Nederland. Wat nou fun met autorijden?
Ik heb er gisteren een kleine 4 uur over gedaan om vanuit Rotterdam in Maastricht te komen.
De terugweg was een gelukkig stuk leuker, duurder(geflitst met 155km/u in een (120)snelwegbocht) en sneller. ;)
CrazyHenkie zegt
Vergeet niet dat een aanzienlijk van de verkochte BMW´s een 3-/118d of 320d is, en die zijn, vooral in combinatie met een automaat, nauwelijks sneller dan zo´n X3 1.8d. Uiteraard, het blijft niet de snelste X3 evar, maar er lijkt me prima mee te leven, zonder dat je een ´ik kom tekort´-gevoel hebt …
Audi A6 3.2 zegt
@Michelooo
Volgens mij heb je een probleem met lezen als je goed naar mijn naam kijkt weet je wat ik rij. En al zou ik een 2.0 TDI rijden met 136 pk zo wat! Prima toch ieder zijn ding maar niet van die domme dingen gaan uitkramen. Denk dat jij namelijk niet eens een auto bezit laat staan een rijbewijs!
BMWX6 zegt
@noes, Ja de 2.0 valt echt goed mee hoor.
@jean, Toch blijf ik volhouden dat onze X3 2.0 I sneller is.
SIM zegt
de x3 blijft een lelijke slecht afgewerkte auto.
Er wordt meer plastic gebruikt dan in een gemiddelde jap.
Freude am fahren is bij dit model zoek.
Voor die prijs is er veel beters op de markt.
hape zegt
Tsja Sim,
Als je een bmw badge op je auto wilt dan moet je bereid zijn om flinke concessies te doen.. meestal in je portemonnee.
Maar dat is gelijk ook de reden voor veel mensen om bmw te rijden…. je scoort ermee in de buurt, op het werk etc.
clijde zegt
BMW begrijpt het wel!, de meeste kleuters die reageren kunnen nog niet eens fietsen (zonder hulpwieltjes) , vandaar mijn reactie :) Het is allemaal verkooptechniek bij BMW, de verkoop was aan’t kelderen, en hebben ze met de “witte” modellen weer hele hoge ogen gegooid. Met A labels zullen ze meer aan de man brengen, zeker met deze X3, hij zal ook meer verkopen in de lease. Zo luidt het oude gezegde: Hard rijden kost geld. Dus ik snap BMW wel.
tdj zegt
Who cares, een SUV rij je toch niet voor de sportieve rijeigenschappen? Op deze X3 is vast ook de optie “zonder typeaanduiding” beschikbaar..
CarCleaner zegt
Heb een X3 besteld met deze motor na een proefrit met de 2.0 en de 1.8 toch voor de 1.8 gekozen omdat ik het verschil in prestaties niet merkte maar wel in de portemonnee schilt hier in belgie dikke 2500€ en vooral minder BIV 495 ipv 1295 € .
Komende van een E39 525d rijd de X3 zeker zo goed …
Grtzzz