Dus jij vindt de Ferrari California met zijn 460 pk ook een beetje te tam? Dan is er (wellicht) goed nieuws! Autoblog bezoeker Jan spotte namelijk deze lichtelijk gecamoufleerde California in Maranello vorige week.
Hebben we hier te maken met een hetere variant van de reguliere California? In eerste instantie dacht ik het gewoon om wat beschermingsfolie ging, maar na het iets beter bestuderen van de foto’s leek het toch alsof er meer aan de hand was. Er waren al eerder speculaties over een mogelijke extra-hardcore California Mondial. En waarom ook niet? Als straks de nieuwe F450 er is dan onstaat er weer een mooi gat tussen de reguliere California en de F450. Daar zou deze California GT met extra pktjes dus prima tussen passen. Laten we het houden op 490 tot 500 pk.
Klik HIERRR voor een groot exemplaar van de foto.
Tommeke zegt
Maar 30-40 pk meer volgens jij?
Thijs zegt
California Scuderia?! Nice…
Grasmaaier zegt
30-40 Pk Plus een afname in wagengewicht zorgt voor genoeg verbetering qua prestaties denk ik zo :)
Tommeke zegt
Hoeveel zou dit dan zijn in topsnelheid? 5 km/h rapper :/ Of een paar tienden minder tijd nodig om te naald te laten passeren aan het magische 100-getal…
MDA zegt
welke veranderingen zie jij dan nog meer dan het afplakfolie?
Wom zegt
Wel 1 van de mooiste cc’s die gaat rondrijden!
Jammer dat geen cabrio-fan deze auto mooi vindt, of ooit zou willen kopen…
Ik ben wanneer en waar de eerste verkochte gespot gaat worden!
Sander zegt
@ Tommeke,
Gewichtsbesparing zorgt er vooral voor dat je wat harder door de bochten kan, naast sneller optrekken natuurlijk.
Tommeke zegt
@ Sander & Robbie
Ik hoop om er een motor in te zien liggen die met gemak 600 pk produceerd.
Citrofiel zegt
Veel verschil met de gewone California is niet realistisch. Dan komt hij weer te dicht bij de F450. Dus 600 pk zit er zeker niet in.
Wel leuk, zo’n autoblog-primeur.
@ Tommeke; ‘jou’ en ‘produceert’. :P
Tommeke zegt
@ Citrofiel
Of toch meer dan 550 of dergelijk…
Het is vakantie ^^
Rick dos zegt
Robbie, moet je me toch ff helpen, aangezien je vaag blijft, wat heb je na nadere bestudering dan geconstateerd dat anders is?
Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat ze een “test”auto gebruiken waarvan het stuur aan de rechterkant zit, maar dat ben ik….
VivelaFRANCE zegt
“Snelheid is niet alles, schoonheid moet er ook wezen” ;) , gelukkig heeft de California het allebei, dus dat zal wel goed komen.
RenesisHP zegt
Nu je het zegt, inderfuckingdaad. Die folie staat garant voor extra prestaties. :?
Tom307 zegt
word vet :D
dekster zegt
Zelfs al krijgt de aap een gouden ring, het is en blijft…
bakkerst zegt
@ MX5/RX8owner
Dikke lol! :D
freek zegt
stoffen dakje om gewicht te besparen? :D
Zou leuk zijn.
guzmann zegt
Weet je zeker dat het niet gewoon beschermingsfolie is?
xc60 zegt
kunnen de mensen die deze auto lelijk vinden aangeven wat precies? Ik vind het namelijk een prachtige wagen!
Benjamin1 zegt
Dat is gewoon folie om de bumper tegen steenslag te beschermen tijdens transploft…
RenesisHP zegt
@xc60.
Mwah, die “sleuf” vanaf de motorkoelroosters achter de voorwielen die in een scherpe hoek overgaat naar de achterkant toe loopt is toch niet het mooiste stukje evenwichtig design wat ik van een Ferrari verwacht.
Het geheel oogt ook enigzins soft voor een Ferrari.
dummy zegt
Behalve de fameuze ‘mules’ heb ik nog nooit een Ferrari ‘zonder beschermfolie’ uit de fabriek zien rijden…
vla zegt
Is dit niet gewoon de Autoblog.nl versie met bijhorende stickers?
Mb zegt
Gewoon doortest model. Niks boeiends.
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
Zie jij ergens Powned stickers zitten dan? :P
156/2005 zegt
Is het niet een rechtgestuurde versie met bepaalde aanpassingen voor een andere markt?
Benjamin1 zegt
@ vla
Dan wassie stijlloos roze.
The 12oach zegt
Ik vind hem standaard al mooi, maar als GT zou die bij mij in het rijtje komen van geweldige auto’s weet niet waarom maar hij heeft iets, net zoals de 456 wat ik ook een pracht wagen vond/vind.
JPM zegt
@ Rick dos
Foto is gespiegeld?
Eric zegt
Deze wordt geleverd aan een land waar de bestuurder rechts zit. Zoals GB, Japan,…..
Buiten de folie niets bijzonders. Je moet weten dat elke wagen die verzonden wordt naar de dealer eerst een paar rondjes moet draaien op het circuit van Maranello. Niks speciaal dus!!!
Mauske zegt
De maker van de foto en de schrijver van dit stukje is waarschijnlijk nog nooit in Maranello geweest.
ELKE Ferrari die de fabriek verlaat gaat rechtstreeks over de openbare weg, met beschermfolie richting het circuit van Ferrari.
Dit is ongeveer 1km rijden.. Ze komen de fabriek uit, gaan rachtsaf langs het museum, weer rechts en dan zijn ze op het circuit.
ELKE Ferrari die de fabriek verlaat heeft eerst een paar rondjes op het circuit gereden voor hij uitgeleverd mag worden.
Zo heb ik 2 jaar terug verschillende F430,s en 599,s voorbij zien rollen incl de beschermfolie er nog op !
Dus jongens, ik denk niet dat er voorlopig een snellere versie van de calfornia aankomt.
Mies zegt
@ Rick dos: Dat was dus ook mijn gedachte! Ferrari gaat zelf toch niet met een rechtsgestuurd (concept)model rijden….
@JPM jaja en dat spandoek + steigerend paard hebben ze daarna zeker weer terug gespiegeld :?
Ferraritje zegt
Voor de duidelijkheid: dit is geen Autoblog.nl-model(rijmpje)met gecamoufleerde Powned-stickers maar een California die voor het eerst in zijn pas in de fabriek afgewerkte leven een beetje mag buitenspelen op het FIORANO-circuit, ook bekend als Ferrari’s testbaan, voor hij naar de dealert gaat.
Kevin van Gorp zegt
Is hij niet gewoon over een rondslingerende komo zag gereden?
marcel zegt
lijkt mij ook gewoon een standart california die met zijn testrit bezig is alles ziet er gewoon uit aan deze ferrari en een snelle verzie word eestal tegen het einde van de productie geintroduceert en niet in het begin
rider zegt
ik zie niks bijzonders! die beschermfolie gebruiken ze al tijden als ze de fabrieks/klanten auto’s even een systeemcheck op hun eigen circuit geven. dit is zekers NIET een hetere versie van de California. is gewoon een standaard versie. er zit niks opvallends aan wat afwijkt van de standaard versie. is ook geen mule.
Mikey zegt
Waarom moet er ‘autoblog.nl’ midden op de foto staan en niet gewoon mooi in een hoekje?
autoblogger zegt
@Mikey: omdat er sites/media zijn die foto’s overnemen zonder fatsoenlijke bronvermelding plus linkje. Dus zetten we het op de foto.
Nino zegt
Stuur zit aan de verkeerde kant?! misschien is hij voor export naar china?
jdm zegt
-edit: dan moeten we dat dus beter doen, dank u-
Ferrari Fan zegt
Het zou mooi zijn als er een Scuderia versie zou komen. En gewicht zouden ze prima kunnen besparen door het dak van de California voor die versie dicht te maken, net zoals ze gedaan hebben bij Mercedes voor ik dacht de Black Serie.
Kimi en Felipe zegt
@mauske. Goed weergegeven en mooi beschreven, behalve dat je schrijft dat ELKE Ferrari de poort verlaat met beschermfolie. Da’s niet waar. Ik heb al heel wat uren staan te spotten aan de poort, maar dat klopt niet. Ook onbeschermde Ferrari’s worden losgelaten uit de fabriek.