Eerst zelf maar eens leren rijden? Al hebben ze wel gelijk natuurlijk: onnodig linksrijden, bumperkleven, dat mag allemaal niet. Doe je dit soort dingen wel, dan ben je officieel een verkeershufter en gaat de politie je nu echt pakken.
Tot half juni is de KLPD extra begaan met de Ergernis Top 10 en sturen ze eenmaal per week al hun onopvallende surveillancevoertuigen de weg op. Dat zijn elf auto’s en vier motoren, bovenop de drie onherkenbare en 25 herkenbare politieauto’s die elke dag reeds het asfalt afstruinen.
Er zal bijvoorbeeld extra gecontroleerd worden op de naleving van rijstrooksignaleringen; de rode kruisen op de matrixborden blijken voor veel mensen niet duidelijk genoeg. Woordvoerder Frans Zuiderhoek:
“Zo’n afsluiting wordt massaal genegeerd door automobilisten, zoals we onlangs nog merkten bij de Afghanistan-top. Toen stonden er toevallig wel politiemensen om ze te bekeuren. Maar bij ongelukken hebben agenten andere zaken aan hun hoofd. Met deze actie krijgen ze extra ondersteuning.”
Dus hufters, wees gewaarschuwd. Deelnemen aan het verkeer doe je maar op een normale manier: netjes aansluitend in de file. Rij met je hart, weet je. (via ad)
Jochempie zegt
Staat met zwaailichten en zonder sirene door rood rijden omdat je dienst is afgelopen in de top tien? in dat geval ben ik voor!
petertjuh zegt
Ga eens met die OPvallende auto’s de weg op. Dan heb je al die apparatuur voor stiekem gluren en achteraf incasseren ook niet nodig.
Oja, en als je dan de weg opgaat met een echte politieauto (zoals op het plaatje) doe dan ook wat. (gisteren twee opgefokte tupperware autootjes zien stoeien ACHTER EEN POLITIEAUTO! Of die spiegelen ook niet, of die durfden niet in te grijpen. En dan daalt wederom het respect voor de handhavers.)
Blijft bijzonder dit soort uitingen: en na half juli dan? En tot nu toe? Was het tot nu toe allemaal gewoon pech als je een boete kreeg maar verder wel OK?
Emile_Benz zegt
Ik rij altijd met m’n hart…hard dus…
smeck zegt
als ze maar eens normaal controleren en de mensen die links te traag rijden eens aanpakken ipv de mensen die daardoor rechts gaan inhalen of bumperkleven.
Elke oorzaak heeft een gevolg en nu pakken ze alleen het gevolg altijd aan omdat dat makkelijker is…
BreBrep zegt
Pak dan die schlemielen die op ’t laatste moment nog even naar links snijden om een vrachtwagen in te halen extra hard aan. Da’s echt vet irritant.
OT: waarom hebben ze bij Wegmisbruikers geen Volvo’s? *denkt met weemoed terug aan vijfcilinderlawaai van Blik op de Weg*
JanJansen zegt
1. Bumperklevers
2. Rijden met alcohol op
3. Agressief rijgedrag
4. Onnodig links rijden
5. Geen richting aangeven
6. Op het laatste moment ritsen
7. Zondagsrijders
8. Te hard rijden
9. Drempels
10. Snelheidscontroles/flitsers
Inderdaad nummer 9 moeten ze goed in de gaten houden.
Maar even een kleine peiling; wie zet er zijn knipperlicht 2x aan bij het naar links afslaan op een rotonde? Wel eerlijk antwoorden!
Jochempie zegt
Ik
Jochempie zegt
Jij niet soms? Hufter ;)
Jochempie zegt
Aan welk van de verkeersergernissen maak ik me wel schuldig?
1, maar alleen op het moment dat de auto voor me echt naar de kant hoort te gaan. Niet als die aan het inhalen is.
3(?) gewoon lekker hoeken :)
8, niet echt té hard maar wel lekker doorrijden. Op de snelweg standaard 10 km/u te hard op de teller. Soms een klein stukje 160
9, ja, ik drempel. Ik vind het heel vervelend maar drempelen kan ik nou eenmaal niet laten. Wat een rare ergernis voor verkeersgedrag.
Bugatti zegt
Mijn rijinstructeur zei altijd:”Je kunt niet linksaf op een rontonde, dus ook geen richting naar links aan geven. Alleen naar rechts als je de rontonde verlaat.”
Ik geef dus ook geen richting aan naar links op een rontonde, alleen naar rechts.
sjoppie zegt
@ JanJansen: Ik rij altijd rechtsom om een rotonde en zet daarbij pas mn knipperlicht net na de afslag om aan te geven dat ik de eerstvolgende afslag op de rotonde neem…
F1Ferrari zegt
zelfs in een MAtiz
BreBrep zegt
@ Bugatti
Mijn rijinstructeur zei dat ik een rotonde als een bijzondere kruising moest zien, dus wel links knipperen bij driekwart ronden. Ik denk dus dat het een kwestie is van ‘opvoeding’ door je instructeur ;)
Ralph zegt
idd. enkel richtingaanwijzer aan bij verlaten rotonde…
Maar goeie actie van dé KLPD! Wat er rijden teveel debielen en aso’s rond.
Niemand geeft richting aan…
Niemand houdt afstand…
En allemaal hebben ze haast…
Benjamin1 zegt
Waarom staat opgeduwd worden door de politie er niet bij?
En knipperen doe ik alleen naar mooie vrouwen….
JanJansen zegt
@ Bugatti & sjoppie
Goed punt, ik deed ook alleen mijn knipperlicht aan als ik de rotonde verliet.
Echter bij mijn motor-rijlessen bleek toch dat het verplicht is om hem ook eerst naar links te zetten.
Omdat je bij een motor de timing van het verkeer meer in de gaten moet houden (om maar niet stil te komen staan) ga je automatisch anticiperen of je de rotonde op kunt. Maar als ik zeg dat de helft van de automobilisten netjes hun knipperlicht uitzet bij het verlaten van de rotonde, dan overdrijf ik.
Ik ben me door mijn motor-rijlessen veel meer bewust geworden van de kwetsbaarheid in het verkeer. Je leert veel beter kijken en actief anticiperen. Ik ben hierdoor een veel betere automobilist geworden. Nadeel is dat ik dat ook verwacht van andere weggebruikers.
Jandepandaman zegt
Ik maak mij zo ongeveer 52x per jaar schuldig aan een combinatie van 7 en 8.
Tja, ik kan niet anders- Het openbaar vervoer brengt mij amper waar ik zijn moet op die dag…! :-?
Aan snelheidscontroles en flitsers doe ik niet en inderdaad- ik erger mij er KAPOT aan als anderen dat doen- Dat zijn pas ware verkeershufters waar de politie inderdaad maar goed achterheen moet!
En wat dat knipperlicht betreft- Ik steek gewoon mijn hand uit. Is dat niet genoeg dan…? :-P
Laurens zegt
Jammer dat hufters denken dat hun rijgedrag het probleem is :-)
Sjaak zegt
De grootste irritatie is vrachtverkeer dat mogen ze weleens aanpakken. Onnodige controles in de spits op kruispunten van de kit is ook erg irritant vertraagt de boel. Soms is te hard rijden op een 100 weg gewoon nodig om met het verkeer mee te gaan. Als een vrachtwagen rechts 100 rijd, dan moet je wel naar 120 pompen om al die collones van vrachtverkeer langs te gaan
johnny t-jet zegt
JanJansen , een rotonde is enkel een weg met een mogelijkheid rechstaf te slaan. De richting naar links is , rijtechnisch, niet ok. Dan zijn veel mensen veel te laat met het dan weer naar rechts doen van de richting en denk ik alleen maar , wat wil die nou ?
Ik zie het steeds meer om me heen , vooral rijscholen maar laten we ermee ophouden.
Sorcerer zegt
Je moet rijden met je hoofd, niet met je hart. Daar komen juist problemen van namelijk…
Verder vind ik hard rijden geen hufterig gedrag (mits verantwoord: niet kleven, niet knipperen met lampen, niet inhalen met extreme snelheidsverschillen, niemand klemrijden achter vrachtwagens, op N-wegen sowieso veel lagere snelheid aanhouden dan mogelijk is op de snelweg, is anders vaak onverantwoord).
Wom zegt
Het wordt tijd! Geen gelul meer, maar gewoon doen!
RenesisHP zegt
Dit belooft weer een gezellige zomer te worden. :?
peter zegt
2,4,5,6 & 7 mogen ze van mij met lijfstraffen regelen
Laurens zegt
@mx5/rx8owner
ja, als cabrio rijder bof je maar weer! Alhoewel jij natuurlijk alleen bij -10 open rijdt :-)
Jandepandaman zegt
Ja maar moet je zondag dan gaan lopen of zo…?
…Oh nou zie ik het pas: ZondagS !
:lol:
peter zegt
@johnny t-jet
heb al ooit bijna op iemand gezeten die zen pinker naar rechts opzette tot ze het rond punt verliet. Ik naderde rond punt, zag pinker en dacht dat ik op rond punt kon komen. Volgende rond punt deed ze het zelfde. Dat is dus iemand die nog maar net haar rijbewijs had, je zou denken dat ze het op de rijschool uitleggen… Ergste is bij zo’n mensen dat ze dan is kwaad kijken en denken “het is weer een bmw rijder”.
RenesisHP zegt
@Laurens.
Momenteel rij ik helemaal geen cabrio. De mx5 staat nog opgeschort.
Daarbij zijn wij met de mx5 net zulke grote hufters als met de rx8. Vooral het uiterst asociale drempelschrapen komt op ons lijstje voor.
Laurens zegt
@mx5/rx8owner
niets hufterigs aan, andere weggebruikers waarderen dat juist :-)
creative zegt
Autoblog filmnieuws= er is een nieuwe Fast & Furious film uit!
OT= deze film moedigt huferig gedrag uit! schande!
RenesisHP zegt
@Laurens.
Ehh, welk gedeelte waarderen ze dan? Ik geloof dat ik je niet meer begrijp(het is vroeg)..
Chris zegt
niet de KLPD, maar HET KLPD
Jopie zegt
Laat de politie eerst zelf maar het goede voorbeeld nemen. Bij ons in de buurt rijden ze doodleuk tegen het eenrichtingsverkeer in en als iemand daar een opmerking over maakt zeggen ze: wij zijn van de politie, wij mogen dat. Dat ze spelende kinderen in gevaar brengen, dringt niet tot ze door.
Ook zien we ze regelmatig de zwaailichten aandoen om niet te hoeven wachten voor het stoplicht.
Als ze respectvol rijgedrag willen, moeten ze zelf eerst respect afdwingen.
august zegt
HOERA!
august zegt
(vanwege die nieuwe film, allicht)
JanJansen zegt
@ Jopie
Daarom is het zo jammer dat SBS6 het programma “wegmisbruikers” uitzendt. Hier wordt alles zo treurig zwart-wit neergezet.
Ik ben een groot fan van “Blik op de weg” waarin er op een normale toon met de mensen wordt gesproken over hun gedrag en gerelativeerd wordt. Vaak blijkt dan dat veel mensen het allemaal goed bedoelen, maar de regels gewoon niet weten of druk zijn met hun leven.
Wat ik ook leuk vind is dat de makers zelf autogek zijn wat ze ook uitstralen in hun programma.
peter zegt
ik word woedend van die programma’s. Is vaak zo onrechtvaardig. Mensen die niets verkeerd doen keihard aanpakken.
Raptor zegt
Ik erger me aan mensen die te kort vóór me rijden. ;-)
tss68nl zegt
@BreBrep
Deels mee eens, want als het om een hufter gaat die mensen geen ruimte geeft om in te voegen en die vrachtwagen in te halen, dan geef ik hem groot gelijk dat ie z’n bak ervoor gooit.
Dat is een beetje het hypocriete van de meeste bestuurders….ze huilen als iemand z’n auto ervoor gooit, maar verplaatsen zichzelf niet in de schoenen van die ander. Wedden dat je jezelf zit op te vreten achter je stuur als jij zelf die auto bent achter die vrachtwagen en niemand laat ook maar een halve autolengte ruimte?
bramwillemse zegt
Nou, dit is iets waar ik me wel in kan vinden. Ik heb redelijk een hekel aan mensen die geen richting aangeven en onnodig links rijden.. En doe dat zelf gewoon wel. Het lijken kleine dingetjes, maar het maakt het autorijden (vooral als het druk is) net wat comfortabeler / duidelijker.
peter - italia zegt
het uitvoeren van punt 5 en 6 ben ik ondertussen afgeleerd… maarja in italie gaat het iets anders.
Tis altijd ff flink wennen als ik in nederland rij…
*hoezo geen parkeerplaats bij de lokale appie? zet hem mooi hier neer met alarmlichten aan :-p*
Laurens zegt
2. Jammer dat hufters denken dat hun rijgedrag het probleem is :-)
Laurens zegt
Op de cruisecontrol rijdende Volvo’s, die met 1 km verschil (TomTom, net geen boete) een rijtje auto’s inhalen, da’s wel weer plesant!
Sorcerer zegt
Laurens: heb ik ook naar je gezwaaid toen ik langsreed? :P
(nah, geintje, ik geef ff gas bij als ik inhaal, vooral als ik wachtenden achter me heb)
m@rco zegt
Wat betreft de rotonde’s: Dit is volgens de overheid de officiële regelgeving voor richting aangeven:
http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkeer-voertuigen-en-wegen/verkeersregels/overige-informatie-verkeersregels/wat-zijn-de-verkeersregels-op-een-rotonde.html
Alleen richting aangeven bij het verlaten dus.
Erik zegt
Kansloos plan weer, in plaats van mensen verantwoordelijkheid te geven en goed gedrag te stimuleren gaan ze gewoon weer meer boetes uitdelen, want dat is gewoon waar dit op neer komt.
Het is zo makkelijk om de gevolgen te beboeten en de oorzaken (gebrek aan wegen/rijvaardigheid) niet aan te pakken, maar daar zijn we inmiddels aan gewend in Nederland. Vroeger was rijden met een slokje op nog normaal, nu ben je een klootzak. Vroeger kreeg je nog wel eens een waarschuwing, nu rijd je de straat uit en krijg je een bekeuring omdat je je gordel nog niet vast hebt. Let maar op; over een paar jaar is hard rijden net zo erg als rijden met alcohol op nu is, en dat hebben we dan met z’n allen laten gebeuren.
mashell zegt
Dus ze gaan nu opletten tot half juni en dan breekt het grote verkeerspolitie vakantie seizoen weer aan en is alles geoorloofd of wordt het weer oud hollands gedoogd? Dat is wel vreemd, bij een constante wet hoort een constante handhaving en geen taskforce gedrag.
mashell zegt
“ie zet er zijn knipperlicht 2x aan bij het naar links afslaan op een rotonde? ”
Ik niet. Want dat mag niet! De rotonde heeft geen afrit aan de linker kant daarmee is het gebruik van het linker knipperlicht onjuist en onjuiste signalen geven is zelfs verboden.
Als je iets verder nadenkt weet je ook dat het gebruik van het linker knipperlicht overbodig is, de enigen die er iets aan zouden kunnen hebben (degenen die wachten aan de andere kant van de rotonde) kunnen het licht niet eens zien.
rick zegt
terrecht, hardrijden doe je of in duitsland of op zandvoort
Laurens zegt
3. Jammer dat hufters denken dat hun rijgedrag niet het probleem is :-)
peter zegt
aggressie in verkeer is ergens teken van zwakte. Anderzijds zou er wellicht geen verkeersaggressie zijn indien de andere 9 niet gebeurden.
Ary zegt
wat als je met vol respect 200km/h rijdt???
Laurens zegt
4. Gelukkig weten hufters dat hun rijgedrag het probleem is :-)
Niet specifiek voor “ik rol” ers, want dat kan idd ook met minimaal 10 km snelheidsverschil, of niet!
uhh zegt
tja…. tot aan de zomer sponseren we meneer bos nog.
of er moet nog een bank omvallen dan gaat deze actie door tot eind 2009:(
dennis zegt
zolang je op de rotonde rijdt hoef je geen knipperlicht te gebruiken en heb je voorrang (ook al rij je rondjes :D ) , pas als je af wil slaan moet je richting aangeven en evt fietsers voorrang geven….
Gert zegt
@erik: vroeger was alles beter… Maar ik proef uit jouw reactie dat jij er voorstander van bent dat iedereen opnieuw examen moet doen en dat iedere paar jaar moet herhalen? Gratis natuurlijk want anders zijn het maar geldkloppers… En naturlijk is bumperkleven en met alcohol op rijden het gevolg van te weinig wegen…
Dennis zegt
Waar ik mij helemaal kapot aan irriteer zijn de malloten die op een rotonde eerst hun richtingaanwijzer uitzetten naar links, maar dan toch rechtdoor gaan.
Dan denk je dus dat die eikel voor je langsgaat, maar hij slaat toch af, vaak is dit dan ook in combinatie met een zondagsrijder…
Floryn zegt
verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.
@ Emile Benz your totally right hard rijden is nog steeds het motto en dat zal ook zo blijven.
Floryn zegt
met respect voor de rest van de wereld overigens!
timberleek zegt
als ze maar die kadavers aanpakken die <80 gaan rijden op een 100km/u weg.
of laatst had ik er een die eerst al steeds verder afremde (naar 30 op een 80 km weg) en toen besloot dat hij maar even om moest draaien (onderaan een helling voor een brug). die moeten ze van de weg af halen. je zal net van de andere kant aan komen. tegen de tijd dat je hem ziet zit je erop.
Sjefke zegt
1. Bumperklevers
Zwaar irritant, als ik kon reed ik ook wel door en als ik rechtser kan rijden doe ik dat ook wel dus fo van mijn bumper!
2. Rijden met alcohol op
Helaas zelf ook een paar keer schuldig aan geweest maar heel duidelijk not done!
3. Agressief rijgedrag
Tja wat vind iemand agressief?
4. Onnodig links rijden
Sommige mensen dienen een linker rijbaan verbod te krijgen! Zwaar irritant.
5. Geen richting aangeven
Ook zo’n mooie, trouwens voor degene die zeggen dat linksaf op rotonde geen richtingaangeven behoeft wil ik even melden dat dit dus wel verplicht is. Ik vind het ook uiterst irritant als mensen dit niet doen want zou de wachttijd bij een rotonde een stuk korter maken.
6. Op het laatste moment ritsen
Mag van mij op 1 staan. Nog net 1 auto inhalen om voor mij in te voegen is de enige reden waarvoor ik mag bumperkleven! Als ie er zo graag tussen wil moet hij hem maar tegen mijn auto aanduwen. Meestal is er nog voldoende tijd en ruimte om eerder in te voegen maar willen ze dit niet. Rijontzegging zou ik zeggen! :D
7. Zondagsrijders
Tja neem aan dat hier ook de 70+ers onder vallen… Ik zou zeggen ga toch met de fiets als je zoveel tijd hebt, of anders het openbaar vervoer.
8. Te hard rijden
Wat is er erg aan te hard rijden? Zonder gevaarlijk weggedrag te hard rijden zou gedoogd moeten worden!
9. Drempels
Tja irritante dingen maar ooit ook wel noodzakelijk
10. Snelheidscontroles/flitsers
Te dure hobby dus ook niet prettig nee. Vaste palen helpen ook niet want is slecht voor het milieu dat afremmen en gasgeven.
De wijze waarop de politie in mijn regio (Zuid Oost Brabant) rondrijd heb ik verder weinig op aan te merken
peter zegt
bedoel je nu niet RECHTS ?
er zijn trouwens massas mensen die voorrang van rechts niet lijken te kennen.
Laus zegt
lijstjes! leuk !
1. Bumperklevers
Moet je maar doorrijden. Of gewoon niet.
2. Rijden met alcohol op
2 pilsjes moet kunnen.
3. Agressief rijgedrag
Mannen zijn jagers. Auto is een vergroting van je ego. 1+1
4. Onnodig links rijden
rechts inhalen toestaan
5. Geen richting aangeven
boeiend.
6. Op het laatste moment ritsen
en? Gewoon ruimte laten als je rechts rijd. Dan blijft alles fijn rollen.
7. Zondagsrijders
tja….
8. Te hard rijden
De in dit lang geldende snelheden zijn nog uit de tijd van paard en koets. Achterlijk, achterhaald en beschamend.
9. Drempels
ergelijk, maar in kinderrijke weken wel noodzakelijk.
10. Snelheidscontroles/flitsers
Bello is braaf :) Flitsservice op de smartphone.
Meeste ergernissen in het verkeer zijn gewoon een gevolg van de menselijke natuur. Jagers, verzamelaars, ego, man, vrouw enz enz. Gewoon niks aan te doen. Waarom ben je buiten je auto relaxed en in je auto opgefokt? Je kunt een man niet als een vrouw laten gedragen. Dat gaat gewoon maar ten dele.
R. Onderwater zegt
Het is doodzonde dat er weer eens ongenuanceerd wordt geoordeeld over de (deel) gevolgen van vervreemding door overbevolking, inplaats van de oorzaken aan te pakken.
Iedereen die een beetje levenservaring heeft en dus goed om zich heen gekeken heeft, weet dat excessen grotendeels ontstaan doordat men zich niet sociaal gecontroleerd weet (en voelt).
Dit is namelijk een van de kwalijkste gevolgen van (te) grote bevolkingsdruk waardoor wij allen voor onze naaste vreemden zijn.
R. Onderwater zegt
@Sjefke
Geef alsjeblieft geen onjuiste informatie (links knipperen op rotondes) de mensen zijn toch al zo in de war.
Als je het officieel bevestigd wil hebben, dan moet je maar even op de site van postbus 51 kijken.
peter zegt
6.
hier is belangrijk verschil (in belgie toch). Staat er bordje ritsen, dan rits ik. Staat er geen bord, kom je er bij mij niet door en zal ik dat zelf ook nooit doen. Ik haat dat egoisme in het verkeer.
Of het nu geen pinker gebruiken is, links rijden of “Op het laatste moment ritsen”. Mensen die een van deze 3 doen denk ik dat ik in real life ook niet zou apprecieren
XytraS zegt
Zouden ze in Belgie eens een vb mogen aan nemen, maar daar hebben ze hier dan ook geen tijd voor, je kan niet flitsen en tegelijk echt belangrijke dingen doen natuurlijk…
Jan C. zegt
In de praktijk is het gewoon geldkloppen.
Potver7 zegt
@ Laus: “Gewoon ruimte laten als je rechts rijd”.
Het probleem is dus dat er dan van die malloten zijn die dan alsnog de auto voor je van de weg drukken. Uit het feit dat jij dat niet uit de praktijk herkent, kunnen we dus opmaken dat jij zo’n malloot bent. Dat blijkt trouwens ook wel uit een paar andere antwoorden van je.
peter zegt
Wat snelheid betreft – hoe zit het eigenlijk in NL ? Wordt er op gevaarlijke plaatsen geflitst of eerder op financieel interessante plaatsen zoals België ?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooi dat ze TOT HALF JUNI hun werk eindelijk eens gaan doen…
???????????????????????????????????????????????????????????????
:o
En ik maar denken dat ze dat altijd al deden!!!!!!!!
wat naief…
Laurens zegt
@Potver7
Ter verdediging van Laus: dat is ook een beetje mijn methode ;-)
Netjes in de linkerbaan doorrollen tot voorbij het bordje Ritsen, daarna knippertje aan en/of oogcontact met de andere baan en netjes wachten tot ik er tussen mag, vervolgens vriendelijk danken. Dat werkt alleen als men op de in te voegen baan meewerkt, maar dat doet men over het algemeen altijd omdat ik het “beleefd” doe.
Maar de echte Laus, dat zou dan de persoon kunnen zijn die er dan nog eens langsgast omdat hij al de tijd al vond dat ik te langzaam reed in die linkerbaan. En die laat ik er meestal (maar wel met veel tegenzin) dan toch maar tussen omdat dergelijk gedrag waarschijnlijk al eerder de file ter plekke veroorzaakt zal hebben.
BananaFlip zegt
Alsof die pliesiekereltjes zelf allemaal zo braaf zijn…
http://www.youtube.com/watch?v=aZGrpdOwrww
[Only in America… ja ik weet het :D ]
kyanite zegt
@ peter 3 April 2009 om 17:18
In Nederland is het voor 99,9% van de gevallen op financieel interessante plaatsen, langs een uitgestorven proviniciale weg en langs snelwegen (meest veilig weg die er bestaat). Binnen de bebouwde kom zie je ze ook weleens flitsen, maar dat zijn dan vooral ook de doorgaande wegen zonder fiets- en voetgangersverkeer, oftewel de relatief veilige wegen.
Als die boeven nou eens bij basisscholen gaan bekeuren, als je ziet hoe veel ouders ‘veilig’ de kinderen met de auto bij school afzetten… of drukke fietsroutes, ga daar eens met de camera staan, net als bij winkelgebieden, bejaardenhuizen, zebra-paden in het algemeen, rotonde’s. Maar goed dat zijn enge plaatsen voor de camera-man/vrouw, daar kan je weleens aangesproken worden door burgers.
lincoln zegt
ach jee .. is het weer zo ver ..
gaan ze weer eens “aanpakken” ..
de politie zal weer zeer selectief te werk gaan ..
vooral belastingbetalers aanpakken ..
alles voor de statistieken ..
maw .. de politie doet wederom geen flikker ..
tis alleen weer een politie woordvoerder (leugenaar) die een gerucht in de wereld helpt ..
Laurens zegt
Dat zal het verklaren ;-)
OT: al tijden schoon. Vroeger, toen zag ik het als een andere manier om een hobby te financieren. Er waren duurdere!
VTEC-Tedje zegt
Deze jongen doet meestal een concert geven voor mensen die in een hobbelwijk wonen. In de hoop dat ze begrijpen dat een wijk zonder drempels een stuk stiller kan zijn. En rustiger.
Het programma van de concerten bestaat uit toerenjanken in lage versnellingen. Dat plopt zo fijn bij ‘gas los’ en de B16A is erop gebouwd :-)
Ben ik nu een hufter?
tom zegt
ik rij vanaf vanavond altijd braaf
heb net een dodelijk ongeval zien gebeuren, 2 broers uit mijn dorp reden veelste hard
werden gelanceerd door een drempel, en kwamen op zijn kop tegen een boom aan
1 iemand werd eruit geslingerd, die hebben we nog geprobeerd te reanimeren, nog voordat de ambulance en de trauma helikopter kwamen
mocht niet baten :(
dus mensen aub, ik doe het in ieder geval wel weer vanaf nu, hou je aan de maximum snelheid!!! ik ben me helemaal kapot geschrokken
2 broers, 1 van 21, en 1 iets ouder (ik ben zelf 20)
Pim Brussee zegt
Goede zaak, maaaaaar…..
De politie moet het goede voorbeeld geven!
En als je dan dagelijks hun rijgedrag ziet, dan komt het oude spreekwoord naar boven “de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet”.
En welke groep heeft de meeste ongevallen c.q. schade? Juist duuuuuus.
Citrofiel zegt
Zo! Die durven! Nu zal de hele mentaliteit van de automobilist veranderen, nu er op maar liefst één van de zeven dagen zomaar 18 onopvallende wetsdienaren rijden in het hele land…
@ petertjuh; Opvallende auto’s werken toch niet? Als er een politieauto in de buurt rijdt, is men braaf, is hij verder, overtreedt men wat men wil. En elk stukje weg continu in de gaten houden is praktisch onmogelijk. Het idee dat de auto achter je een politieauto kan zijn, remt toch meer mensen af, schat ik in.
Orichinals® zegt
http://www.lachvandedag.com/2008/december/politie-op-de-paal_lachvandedag-nl.jpg
Goed voorbeeld, doet goed volgen
dataatje zegt
Zielig zooitje. De politie neem ik pas serieus als er niet van die flauwe 4 kilometer per uur bekeuringen worden geflitst. Dat met de rode kruizen is soms beter ze niet te zien want ze worden soms verkeerd aangezet waardoor de verkeersdeelnemers zo in de war raken dat ze elkaar bijna beuken.
Die ene aso die een vrachtwagen snijdt, hoeven de goed rijdende chauffeurs nog niet voor Piet Snot naar een parkeerhaven te worden geleid voor een onterechte bekeuring.
Aso’s rijden toch zo slecht als ze willen, die verliezen altijd het rijbewijs.