De Amerikaanse tuner STaSIS Engineering heeft voor de nieuwe Audi A4 een leuk setje velgen ontwikkeld en daarnaast hebben ze het vermogen van de 2.0 TFSI opgepept van 211 pk/350 Nm naar 258 pk/398 Nm. Niet verkeerd lijkt mij zo. En daar bljift het niet bij.
Want STaSIS Engineering monteert ook nog eens andere remmen, past het onderstel aan en plaatst tenslotte een nieuw uitlaatsysteem. Je doorsnee A4 heet na deze behandeling dan ook niet meer ‘gewoon’ A4, maar gaat voortaan door het het leven als Audi A4 STaSIS Signature Series. Overigens leveren ze ook pakketjes voor de A3, A4, S4, A5, TT en S5 .
Signature Series A4: The Gloves Come Off
Sonoma, California – Complete with the performance to back the bold styling of Audi’s next generation sedan, the Signature Series A4 is now available at STaSIS-authorized dealerships nationwide.
Equipped in Touring or Challenge Edition trim the Signature Series A4 uses technology from the highest echelons of Motorsports to drive the performance and style of Audi’s everyday sedan to a new level.
“For the B8 A4, the engineers in Ingolstadt set a new benchmark in performance and style,” said Henry Hsu, Director of Engineering at STaSIS. “ Starting with this strong platform, we’ve created one of the best Signature Series cars to date. The balance of everyday street car and fine-tuned track star results in a car that requires no compromise.”
Sprinting to 60 in 5.2 seconds the Signature Series A4 bests the likes of the Infiniti G37, Lexus GS350 and Mercedes-Benz C350 Sport. STaSIS engineers partnered with G.I.A.C. to pump up the power of the 2.0T motor to an astounding 255hp and 294lbft of torque, enough to beat the factory equipped 2.0T by 1.5 sec. to 60.
When the road begins to bend the Challenge Edition A4 is capable of .99g worth of grip and bests competitors such as the BMW M3, Lexus IS-F, and Mercedes C63 AMG.
Touring Edition models feature retuned engine management, stainless steel exhaust, suspension tuning, 20×9 alloy wheels, upgraded brake lines and pads, and a stiffer rear anti-roll bar. The Touring Edition offers a convenient and affordable package to enthusiasts looking for an aggressive stance and enlivened performance from their daily driver.
The Challenge Edition expands on these offerings with the renowned Ohlins SL coilover suspension, Alcon Mono6 Calipers with 370mm 2-piece floating rotors and 20 x 9 forged Monolite© wheels with ultra-high performance Yokohama Advan rubber. The Challenge Edition A4 provides the performance of a purpose built track car in a package that excels on both road and track.
Pricing starts at $5,999 for Touring, with Challenge pricing to-be-determined. Available at dealerships across the country, the Signature Series is the no-compromise solution for those seeking aftermarket performance coupled with the security of a 4-year/50,000 mile warranty. STaSIS Engineering’s Signature Series line-up provides performance enhancements for A3, A4, S4, A5, TT and S5 models.
stefan zegt
Grote wielen, maar kan goed, gelukkig geen tuperware.
Autojunkje zegt
Klantenkosten ?
Skyline.. zegt
Lekker hoor. Alleen een ander kleurtje misschien?
Superflip zegt
Knap en strak!
3$pr1t zegt
Erg gewaagd dat rood moet ik zeggen. Ik ben niet overtuigd van de velgen, Audi heeft zelf leukere modellen in aanbieding imo.
JP zegt
Kijk, straks ff de nieuwe GTi daar langsbrengen
A3racer zegt
Opvallend, geen Xenon-verlichting op dit model, dus ook geen LED-lampjes….
foramen zegt
ik vind het wel mooi :)
Janbart zegt
strakke velgen en strakke auto op zich.
Zou mat-zwart niet beter staan?
Rik3 zegt
nice
BmwMPower zegt
Wit, en antraciete velgen.
Á la RS4 stijl.
Aston Martin Rapide zegt
De velgen vind ik net ietsje te groot. Een kleine maat kleiner mag wel van me.
robbie zegt
@Autojunkje, het kost $5.999. Dat staat namelijk bij de specs ;)
Susp1cious zegt
De auto vind ik er met de velgen goed uitzien. Maar de vermogenstoename is nou niet bijzonder. Alle Audi tuners uit Europa halen zo ongeveer 300+ pk uit dit blok.
Wel goed dat ook de remmen aangepast zijn. Extra stopkracht is natuurlijk altijd welkom.
Laurens zegt
Zo is de A4 sedan weer wel te pruimen.
Op een of andere manier blijf ik altijd een aanhanger van de sportsedan. Misschien omdat zo’n ding al helemaal uit ontwikkeld was, voordat er een afdeling marketing bestond :-)
hefmen zegt
dit is net dat beetje extra pit wat de A4 mooi maakt. Anders vind ik hem altijd een beetje saai.
Rutger zegt
Ik neem aan dat het een Quattro is gezien de 0-60mph tijd? De Focus II RS doet er namelijk langer over met 305pk en voorwielaandrijver. PK toename is mooi maar niet spectaulair. De waardes komen overeen met wat bijvoorbeeld JD aangeeft voor de ‘oude’ 2.0T met sportuitlaat.
Koen zegt
Ik vind het helemaal niks. Zo’n velgen doen me meteen denken aan drugdealers of hiphop-sterren… Vind ik OK voor Amerikaanse wagens, maar voor een Audi? Nee danku!
de jos zegt
like the rims! in antraciet op een wit of zilver koetswerk moet deze velgen idd goed uitkomen.
DRU zegt
Die zijn mooi zeg! Ook mooi op een 330
Strating zegt
Dit vind ik de mooist getunde a4 wat ik tot nu toe heb gezien. Heel subtiel als een s-line, maar dan vanuit een nieuwe hoek. Ik wou dat ik er het geld voor had liggen!!
Roger zegt
Beetje ongelukkige naam van het bedrijf, de Duiste markt kunnen ze zo wel vergeten
Luwek zegt
@Roger
ik dacht precies ’tzelfde jaah:P
wimbers zegt
in europa doen ze er inderdaad makkelijk 300 pk in. een standaard seat cupra met hetzelfde blok rost er al 240 pk uit. dus dit is niet echt spectaculair..
off topic, laatst iets gezien over amerikanen die de 6,2 ltr diesels leuk tunen. die dingen hadden zoveel koppel dat de aandrijfassen braken (1800 Nm bij 1740 toeren) ze kunnen dus wel vermogen maken..
Guido zegt
5,3 sec??? dat kan niet :O
RH zegt
@ Guido
Exact, daar zijn voor de vorm wat tienden vanaf gesnoept
jdm zegt
sjonnie -1
Guido. zegt
Woow !(L) Heerlijk
dit vind ik dus genieten !
G-STAR zegt
mooie a4
20inch groot en 9inch dik lekker
Yeelen zegt
1/4 mile zetten ze dr op, maar de top niet :D amerikaantjes toch
Jordey zegt
Heel lekker!
Trouwens vind ik die oranje lichten in de koplampen veel mooier staan dan dat saaie wit!
Vinny_93 zegt
Haha wel grappig. Tune dan de RS4, doe serieus. 258 vind ik redelijk simpel.
Marktplaats zegt
nice rims. heel goed gelukt
JollyJumper zegt
nice velgen. mooi gelukt deze a4
Marktplaats zegt
ik mis de LED/XENON licht voor units
Summer Sky zegt
Nee, te laag voor een A4, het lijkt of ie door z’n veren is gezakt. Dit laag is alleen mooi bij en GT3 – en anders niet.
PCCB zegt
Spuit’m in het zwart en hij is helemaal mooi. Tuning is niet m’n ding, maar dit vind ik wel smaakvol gedaan. Mooie velgen!
jojo zegt
niet echt mijn ding , zou hem bijna spuug******
noemen, vind hem trouwens in een gewone uitvoering best wel te pruimen ,maar zo,neeeeeeeeeeee
Patrick zegt
Schitterend alleen wel in het zwart graag!
RVH zegt
WAT een lekkere velgen! misschien een maatje kleiner maar echt strak!
Windhoos zegt
@Koen,
Zijn in feite gewoon RS4 velgen hoor, alleen dan met wat meer spaken. Het kan mij iig wel bekoren, al helemaal als de auto zelf wit of zwart is ;-)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Stasi????
:o
BananaFlip zegt
Eindelijk een tjoenert die er een keertje geen rijtje afgezaagde LEDjes onder plakt.
Die Amerikanen hebben zich nog goed weten in te houden.
Alleen dat kleurtje mag wel anders, staat wat leuker op de foto.
Robert zegt
@vinni_93
Wel grappig..?
258 PK en een koppel van bijna 400 uit een 2 liter persen is gewoon klasse.
Komt in verhouding met een S4 (3.0 V6 TFSI 333 PK en 440 NM) serieus over.