Twee jaar geleden liet Toyota met het FT-HS concept zien dat je bij hybride niet in de regel direct aan een Prius strijkijzer hoeft te denken. Hybride kan wat de Japanners betreft prima worden toegepast in een sportieve coupé. De FT-HS was de bron voor speculaties over een nieuwe Toyota Supra, maar van die geruchten hebben we al tijdje niets meer gehoord. We hebben wel een nieuw gerucht voor je: de MR2 zou weleens een comeback kunnen maken als een Prius Coupé.
De hybride MR2 moet tegenwicht bieden aan de eveneens hybride Honda CR-Z waar de Japanse concurrent aan werkt. De MR2 moet een betaalbare achterwielaangedreven tweezitter worden waarbij nadrukkelijk op een jonge doelgroep wordt gemikt. Acceleratie naar 100 km/u zal maximaal 7 tellen duren en het doel is om de CO2 uitstoot onder 100 g/km te houden. De grootste uitdaging voor Toyota is naar eigen zeggen om een hybride aandrijflijn te ontwikkelen met zeer sportieve eigenschappen, en de accutechnologie die hierbij aansluit. Het is nog onduidelijk of en wanneer de MR2 zijn comeback zal maken, maar laten we hopen dat wanneer hij er komt, Toyota wel zo verstandig is om ‘m geen Prius Coupé te noemen. (bron: autoexpress)
Jochempie zegt
Ziet er fraai uit hoor! Zeker als ze het verbruik laag weten te houden, kan dit aardig interessant zijn!
babbaloerie zegt
Hij ziet er leuk uit, maar ik hoop echt dat ze er geen hybride van maken. Dat past totaal niet bij zo’n auto.
In mijn eigen MR2 is het juist zo leuk dat je die motor achter je hoort grommen, met deze opvolger zou ik gek worden van het muggengezoem achter me.
badidea zegt
En niet onbelangrijk ook de prijs (laag houden), als de doelgroep jong is.
JohNL zegt
Best een leuk idee. Als ze goede accu’s gebruiken kunnen die voglens mij behoorlijk bijdragen aan een goede acceleratie. Al zou het wel jammer zijn als er bijvoorbeeld verder maar een 1.4 in ligt..
jan zegt
Wel vet als Toyota de MR2 weer een lekker scheurijzertje wilt maken
Lustigson zegt
Een fraai concept. Ben benieuwd hoe veel ervan overeind blijft in een eventueel definitief model.
dotternetta zegt
Past goed in de nieuwe ontwerplijn. Dit zou best wel eens door kunnen gaan!
Jan Rap zegt
Maarja, wel vet als Toyota de MR2 weer een lekker scheurijzertje wilt maken
Beetje rare zin…
BenjaminvL zegt
Ziet er goed uit!!
Misschien dat ze de 3,5 ltr v6 er wel in lepelen van de Lexus GS450h, dan hoef je je ook niet zorgen te maken over de prestaties.
BTW @ JohNL:
In de prius ligt volgens mij ook geen 1.4 meer, maar een 1.8 als ik mij niet vergis :)
Kevin zegt
een 1.4 met turbo’tje zou anders nog best rap van zijn plaats komen hoor, zeker met ondersteuning van elektromotoren.
het belangerijkste aan zulk sportwagentjes is vooral LAAG GEWICHT, en daar voorzie ik een klein probleem mee als er massa’s accu’s in moeten.. maar wie weet!
jurrian zegt
Als je het mij vraagt kunnen ze voor een hybride beter een nieuwe celica maken. kunnen ze zo de prius aandrijflijn overlepelen en opwarderen. de MR2 is het petrolheads huzarenstukje van toyota, daar hoort mijn inziens geen setje batterijen bij.
Beetje Verward zegt
Bij Toyota/Lexus weten ze heel goed dat je met hybride aandrijving heel leuk kunt rijden. Beter zelfs dan met de ouderwetse scheurijzer techniek die door veel Priushaters wordt aangehangen. En ook nog eens veel beter toegerust op het tackelen van de milieuproblemen.
Is natuurlijk wel even wennen dat ze nu ook met dit soort leuke sportkarretjes komen. Maar het systeem is hetzelfde. Ik geniet er nu al dagelijks van…..
StormRAM zegt
Bij de woorden ´lichtgewicht´, ´laag´ en ´accu-aandrijflijn´ krijg ik toch een beetje het gevoel van dit plaatje
Ik zou continue denken dat ik daardoor ingehaald/achternagezeten wordt! Maar enfin, zou het leuk vinden als Toyota de MR2 weer zou reincarneren… maar dan toch liever niet als hybride. ;)
Citrofiel zegt
Als Toyota nu zijn bejaarde en milieuvriendelijke imago kan veranderen in/combineren met een sportief imago, dan is dit een heel goede stap.
Vroegwakker zegt
Citrofiel. Volgens mij is het meest bekende imago van Toyota, de betrouwbaarheid. Dat “bejaarde” imago zit waarschijnlijk in jouw hoofd. En wat is er op een milieuvriendelijk imago tegen?
Vroegwakker zegt
Waarom zou dit trouwens niet de Prius MR2 mogen heten?
johan zegt
leuk dat men de MR2 terug in het leven wil roepen maar hol AUB niet de naam uit, want dat is waar ik schrik voor heb als ik dit artikel zo lees.
Citrofiel zegt
@ Vroegwakker; Inderdaad, het bejaarde imago zit in mijn hoofd, anders zou ik het niet noemen. Ik vrees echter dat ik lang niet de enige bent met zo’n ‘foutje’ in mijn hoofd. Op milieuvriendelijk imago is niets tegen, daarom stond er ook ‘combineren met’ bij.
MRStephan (voorheen Stephan) zegt
Ik heb gisteren nog een stuk gereden in mijn eigen MR2, maar ik denk niet dat een hybride kan tippen aan het gevoel van een grommende motor en open dak! Zoals eerder is aangegeven door Kevin ben ik benieuwd hoe het gewicht uit zal komen ivm de accu’s. Koppel van een elektromotor is daarentegen altijd welkom :) Marketingtechnisch lijkt het me niet slim om dit nieuwe model een MR2 te noemen, laat staan Supra. Hele andere klasse, andere tijden, andere sensatie en rijbeleving. Ben benieuwd of en hoe dit model uiteindelijk de productie gaat halen.
GOD zegt
zier er heel mooi uit, chapau met champangne
alleen die uitlaat achter is zwaar fout, het lijkt door de plaatsing op een poepgat.
Jaapschaap zegt
Goeie auto maar dan vindt ik ook dat ze de FT-HS in productie moeten nemen als topversie van deze mr2 want beide auto’s zijn dezelfde design lijnen, en dat krikt het imago wat op :P
BananaFlip zegt
Leuke combo van groen met sportief.
En dit ding Prius noemen zou toch wel een vreselijke misstap zijn.
Video: Hyundai Elantra alias “The Prius Killer”
http://www.youtube.com/watch?v=TpCAIFv6t5o
Prisma zegt
Deze mag de MRs worden en de FT-HS de Supra.
Over de naam keuze, in het Frans is de naam MR2 misplaats hierdoor geeft Toyota de naam verander naar MRs.
Quate=(via: autoexpress) “A new MR2 would be a desirable addition to the range, but Toyota is concentrating more on family hybrids at the moment, with 10 being launched over the next 12 months.”
Word nog leuk, maar heb met men dealer gesproken een paar weken terug en hij klaagde aan dat Toyota geen intensies had om hun Hybride technologie in de bestaande fleet te steken zelfs in combinatie met een diesel motor.
Volgens mij is deze informatie zelf uitgevonden en zijn de foto’s gefotoshoped op de FT-HS in combinatie met de Seat ibiza (vooraan) en Honda civic (achteraan).
MRStephan (voorheen Stephan) zegt
@ Prisma; over die naam is al een keer een topic voorbij gekomen over auto’s-met-namen-die-in-het-buitenlands-wat-anders-betekenen, neemt niet weg dat het laatste model in Europa gewoon MR2 heet en in USA en Japan de MR-S. Maar we zijn benieuwd wat deze study op gaat leveren voor het Toyo assortiment ;)
Rolf de Vries zegt
Oh god alstublieft GEEN hybride MR2! Heiligschennis!!
Diederik zegt
@bananaflip
Die geniaal! Die zag ik echt totaal niet aankomen. Tot de laatste paar seconden dacht ik: “hoe kan dit goed gaan uitpakken voor Toyota”. Hilarisch.
On topic;
Ziet er gaaf uit en als Hybride kan dit leuk worden voor mij als leaserijder. Je weet wel, de momenteel “grote smoel” 207 rijder ;-) (niets zo leuk als zelfspot)
BananaFlip zegt
@ Diederik
Most fun you can have with an old Prius.
http://www.youtube.com/watch?v=oOvp69lnZbA
Zo, en nu terug naar de dealer.
Guido zegt
Ik vind alleen de eerste generatie leuk ;) De tweede is toch een beetje té fashionable. deze mag er in deze hoedanigheid wel wezen ;)
Edge zegt
Ik vind de voorkant van die render toch zeer geslaagd. De achterkant past er niet echt bij, en is iets te hoekig.
nastytuning zegt
deze auto is wel zeer geinspireert op de ft-hs ja dat is duidelijk
de mr2 mogen ze van mij weg laten
persoonlijk vind ik het design van de ft-hs een stuk geslaagder als dit concept
laten ze bij toyota die ft-hs nu maar op de markt zetten in plaats van deze mr2
denk dat ze daar ook veel meer succes mee zullen boeken met de ft-hs
voor fotos van de ft-hs design zie link below
http://www.toyota.nl/innovation/design/concept_cars/ft-hs/index.aspx
maar ja natuurlijk beslissen zein japan en niet wij in nederland
gj zegt
waar ken ik die luchtroosters onder de kop- & achterlichten nou van? en die daklijn? (tip R8 & GT-R)
phantom zegt
dit is toch niet te vergelijken met die mr2 man, dat waren gewoon lekkere lichte sportautootjes met een sportief karakter, dit is net zo’n opgeblazen vis.
Waar gaat het toch heen *zucht*
transam73 zegt
D O E N !!!
Esprit_de_Flandre zegt
lol @ Bananaflip
AaC zegt
wat is dit nou?
moet dit de nieuwe mr2 voorstellen?
waarom noemen ze hem niet gewoon prius coupe?
zal veel beter bij het imago van een hybride auto passen
en dat staat mr 2 niet!
een mr2 is een sportwagen..
als ze een nieuwe mr2 willen..ontwikkel dan een SPORTIEVE mr2…
dit is GEEN MR2 AS IT SHOULD BE!