Ferrari lijkt druk bezig met het testen van F430-opvolger, ook bekend onder codenaam F142 of F450. Zoals we al eerder konden melden zal deze Ferrari in 2010 op de markt komen en eind dit jaar zal de auto waarschijnlijk te zien zijn op de autoshow in Frankfurt (IAA).
De testmule werd gespot in Zweden en daar zijn de omstandigheden niet ideaal voor een achterwiel aangedreven Ferrari, maar “cold weather testing” hoort erbij. Als de F450 modelnaam klopt dan kunnen we een 4,5 liter blok onder de motorkap verwachten, zeer waarschijnlijk weer een V8 (maar dan wel een groene V8 natuurlijk). Het vermogen zou in ieder geval boven de 500 pk liggen, om zo voldoende ruimte te creëren voor de California GT. Ferrari zal voor de F450 gebruik maken van dezelfde dubbele koppeling als de California. Meer foto’s staan op worldcarfans.com.
Overigens wel jammer dat er nog steeds geen Ferrari SUV lijkt te komen, ik bedoel, daar zitten we op te wachten toch?
Diederik zegt
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van die achterlichtjes :)
Maar hij ziet er gewoon messcherp uit. Hij straalt het uit: “ik ga hard”.
Ja, ik vind dit een mooie auto.
autoblogger zegt
@Diederik: Dit is een mule.
Zullen we anders even wachten totdat je de auto echt kan zien??
Sven zegt
uitleg mule: techniek van de nieuwe variant in een body van de oude variant
Diederik zegt
Ow joh… sorry :)
Ik dacht dat je dat altijd met die zwarte omhulsels had.
Ik ga me wel in een hoekje staan schamen ;-)
Sven zegt
je mag er wel weer uit komen hoor.
fouten kan iedereen maken.
kijk maar: http://www.autoblog.nl/?s=bloopers
Svenska_Aeroplan_AB zegt
En over die Ferrari SUV: doe maar niet!
Ik hoop van harte dat Ferrari niet zo’n ‘hoer van de commercie’ wordt als Porsche vandaag de dag…
thijs zegt
groene kenteken plaat.. Lijkt wel nederlandse handelaarsplaat:P Maar zal wel niet;)
Vinny_93 zegt
Ik vind het uiterlijk wel erg Scuderia eigenlijk.
Maar hij mag van mij komen, de F430 is bejaard. Maar wel mooi.
dummy zegt
Ik meende ergens vernomen te hebben dat de toekomstige Ferrarimotoren drukvulling gingen krijgen…
Dus kleinere motoren en voorzien van blower/turbo….
Als voornaamste reden…. rendement/emissie *
* (schrappen wat niet past)
Forza! zegt
Hoer van de commercie…zie Ferrari merchandise ;)
Benjamin1 zegt
Ooh, ik hoop dat ie op de IAA te bewonderen is! Heb hoge verwachtingen van deze opvolger. Zeker als je het verschil bekijkt tussen een f430 en een 360. Heb in beide mogen rijden en vind de f430 een stuk lekkerder/makkelijker.
VSTMcLaren zegt
Lelijk!!!…..ben helemaal met jeremy clarkson eens: when did ferrari make a nice looking car? (sarcastisch)
headhunterz zegt
ja maar wel een ”groene” SUV :P
Marly zegt
Wordt er niet meer gesproken over een hoogtoerige motor?
Opzich wel logisch aangezien je met drukvulling het verbruik enorm kan reduceren.
Mean Green zegt
Ik ben benieuwd of er een geheel nieuwe carrosserie komt. De F430 borduurt natuurlijk nog voort op de structuur van de F360 uit 1999.
Wat_een_gezeik zegt
Ook Ferrari bouwt auto’s met ducktape….
W!d zegt
Als de code naam F149 is, misschien wordt het dan de 1,5 hybride uit de prius :)
Th!nk Tank zegt
Vinny_93: Ga maar bij Sven staan.
midi zegt
Met de 4,5 liter motor uit de A1 GP racewagens natuurlijk. Ik kijk liever F1 maar wat een top geluid komt er uit die A1 GP blokken.
Jeroen zegt
”Scuderia”-uitlaten zijn ook duidelijk nep, lijkt wel een grote murciélago uitlaat in het midden van de diffuser?
Papa zegt
Reken er maar op dat die kleinere binnenste achterlichten niet op de productie versie zullen zitten, die hierop zitten komen van de f430 af. Ze gaan enkele grotere ronde achterlichten monteren a la 599
Henk zegt
lijkt gewoon op de scuderia
Marijn zegt
Ik vind het jammer dat Ferrari steeds meer voor grote motoren gaat. Uiteraard moeten er top-modellen zijn met een grote V12 erin, dat is logisch, maar de ‘kleine’ Ferrari’s waren altijd de racers, kleiner, lichter en veel vermogen uit een V8.
Kan Ferrari niet weer terug naar modellen met een kleinere (zeer-)hoogtoerige V8-motoren, zodat het gewicht binnen de perken blijft, en het vermogen ‘voldoende’ is. Ik bedoel 500+pk is voor de hypercars, minder gewicht in combinatie met minder vermogen zorgt voor een scherper sturende auto. Daarnaast is het voor de huidige ‘green movement’ ook beter, minder gewicht = minder verbruik = minder uitstoot.
Eric zegt
De 2 luchthappers op de motorkap kunnen koeling zijn voor de turbo’s, dus kan het best een bi-turbo motor worden. Als de 308/328 reeks en de 348/355 reeks en de 360/430 reeks worden nagevolgd dan mogen we een heel ander model verwachten. Ben benieuwd.
RenJie zegt
@Henk
meen je dat nou serieus of.. ? -.-
EnzoR zegt
Pff dit is net een F430, maar de nieuwe zal net zo mooi zijn. Is echt een top auto!
SUV?? neeh zeker niet echt niet doen
BananaFlip zegt
@ EnzoR
Dat komt misschien omdat het de opvolger is van de F430.
En wat betreft die SUV: wel doen, het verneuken van een verneukt merk is een goede zaak!
cheetacars zegt
@ EnzoR het is een mule, dat wil zeggen een zo gamakkelijk mogelijk uiterlijk (voor de fabriek dan) met de nieuwe techniek, daarom lijkt hij er zoveel op. @ Bananaflip qua modellen zijn ze nog neit verneukt, dus laat die suv maar zitten ;) OT Nu maar wachten op het design :D
Jorden zegt
ik sta te popelen!!! :D
ik vind het wel knap dat er hier mensen zijn die al een meining over het uiterlijk van de F450 geven! wahaha
Wat ik wel voorzichtig durf te zeggen is 2 anders geplaatste luchthappers (duhhh) en maar 2 ronde koplampen als op de 599 GTB. misschien standaard het uitlaat systeem van de scuderia???
C6.R zegt
Ferrari SUV? Ik zeg doen! En dan gelijk een diesel met trekhaak!
rider zegt
Ferrari gebruikt dezelfde methode als Porsche al jaar en dag doet met hun 911 reeks. steeds verder evolueren en fijn slijpen. deze reeks is begonnen als 360 modena, toen 430 en nu dus e 450, waarbij het design heel subtiel wordt aangepast. maar deze keer gaan de achterlichten er toch aan geloven. ik zet in op net zoals de 599 op elke kant 1 grote ronde lamp en geen dubbele. het design van de koets zal niet veel veranderen, eerder fijnslijpen om hem minder drag te geven en meer downforce. verder zeg ik directe brandstof injectie, variabele inlaatkelken, variabele tegendruk van de uitlaat en ready voor E85 bio-ethanol. ik geloof niet dat ze hierin al met mild-hybride gaan komen, dat is iets voor de opvolger van deze. verder zal men er alles aan doen om er wederom 100kg af te snoepen. 0-100km/h moet dan in 3,4sec lukken en max 330km/h gaat ie ook wel halen.vermogen schat ik in op 530pk en voor de lichtgewichtversie (zeg maar de scuderia) wordt dat ongeveer 550pk. die zal niet veel sneller gaan qua 0-100 en v/max, maar die zal puur op het circuit overtuigen door daar fabelachtig te keer te gaan. ze zullen veel van het FXX en 599XX project gaan gebruiken.
robbie zegt
Ik denk dat dit helemaal geen mule is voor de F450, maar een mule voor de ‘nieuwe’ Enzo. Waarom?
– Vanwege de luchthappers achteraan. Die duiden op een turbo. Alle geruchten wijzen erop dat de F450 geen turbo’s krijgt en de Enzo opvolger wellicht wel.
– De centrale uitlaat, exacte kopie van de F40 uitlaat. Past dus prima in het rijtje F40, F50, Enzo.
– Check die onwijs grote velgen en het brede bodywork!
In mijn (bescheiden) opinie is dit een mule die Ferrari gebruikt om een nieuwe generatie V8 (twin-)turbo te testen voor de nieuwe Enzo (en ook gelijk de 599 en 612 opvolgers?). Het zal nog een paar jaar duren voordat deze auto op de markt komt. Maar het ontwikkelen van een nieuwe motor kost nou eenmaal veel tijd.
Van de F450 zijn ook al mules gespot, maar die lijken idd ook op een verbouwde F430 (zoals deze), maar die hebben niet die extra (vierkante) luchthappertjes achterop.
robbie zegt
Bekijk deze foto’s ook maar eens:
Thom zegt
@ Robbie
Denk dat dit nog niet een mule is voor de opvolger van de Enzo zelf, mischien wel voor de nieuwe V8. Waarom ? Omdat ie ongeveer dezelfde wielbasis heeft als de F430, een Enzo heeft een langere wielbasis (maar de opvolger miss niet) Als je bvb de mule van de Enzo ziet obv 348/355 ? die was echt opgerekt en behoorlijk verbreed. Maar mis is de opvolger dus een stuk korter kan ook.
Deze was dat volgens mij
Honda-meneer-voor-jou zegt
@ Kia Cee’d ISG
Waarom vermeld je telkens dezelfde boodschap over de bijtelling?
De auto produceert nog meer ge-desvloeiglatonine dan het gemiddelde interne binnenwerk van een zoogdier!
Beetje doelloos dus.
Ik heb 4 keer mogen rijden in een Cee’d van de zaak, en daar werd tegenover mij gecommuniceert dat het helemaal niet klopt met de 20% bijtelling.
Pure klanten trekkerij..
Basta!
IRMC..
Honda-meneer-voor-jou zegt
@ Kia Cee’d ISG
Waarom vermeld je telkens dezelfde boodschap over de bijtelling?
De auto produceert nog meer ge-desvloeiglatonine dan het gemiddelde interne binnenwerk van een zoogdier!
Beetje doelloos dus.
Ik heb 4 keer mogen rijden in een Cee’d van de zaak, en daar werd tegenover mij gecommuniceert dat het helemaal niet klopt met de 20% bijtelling.
Pure klanten trekkerij..
Basta!
IRMC..
Honda-meneer-voor-jou zegt
@ Thom
correctie:
Volgens mij was dat deze
Benjamin1 zegt
Ik dacht de de enzo een super ferrari versie kreeg van de 1.4 Tjet :D
Downsizing is tha bomb jwz!
Marly zegt
Dat was idd de mule voor de enzo.
Deze werdt geveild in Maranello, Fifth Gear heeft daar ooit eens een item over gemaakt.
robbie zegt
@Thom, ik schrijf toch ook dat het een mule is om de motor te testen ;)
AutoGeek zegt
ik zie geen verschil met de F430….
laatste man zegt
@robbie
Zijn dat geen foto’s van de mule voor de Scuderia?
robbie zegt
@laatste man, nope die foto’s zijn gemaakt toen de Scuderia al lang en breed bij de dealer stond.
JollyJumper zegt
@BananaFlip
Je hebt geen smaak. Lamborghini wordt veel te veel Audi. De motor uit de Gallardo LP560 ligt in afgeslankte versie in de Audi R8 V10 dus AUDI!! En Ferrari heeft nog steeds eigen motoren met veel mooiere sound. Kijk maar op youtube naar de Ferrari F50GT! Met F1 soundtrack:
http://www.youtube.com/watch?v=wCb0MOuAAlo
DUS. Zijn jullie het daarmee eens
thomas zegt
ik vind hem bijna het zelfde als de F430.
TJ zegt
Hij heeft zowaar enige gelijkenis met de F430…
headhunterz zegt
@ jolly jumper
NEE!! wat maakt het uit dat ze van Audi zijn, ze maken nog steeds mooie auto’s
topless zegt
Dat Lambo van Audi is, is voor velen juist de reden dat ze fan zijn. Dan kunnen ze vol trots zeggen: “Die Murcielago, dat is een neefje van mijn Audi 80”.
chris zegt
ferrari blijft gewoon de beste !!!!
en dat zal nooit veranderen