Nieuwe categorie: crashes van testrijders?
Nadat er op vrijdag 13 februari een testrijder van Porsche verongelukte met een pre-productie model, was het afgelopen vrijdag (wederom de 13e!) de beurt aan een 32-jarige testrijder van Wiesmann.
De jongeman had slechts lichte verwondingen, de politie sprak echter van een “wonder”. Hij was met een prototype van de nieuwe Wiesmann onderweg naar de testbaan in Papenburg, zo is te lezen op westfaelische-nachrichten.de. De bestuurder was lekker aan het gassen op de linkerbaan totdat een rode BMW E30 Cabriolet (fout volk) het nodig vond om die baan ook te gebruiken, hij zag de Wiesmann echter niet. De Wiesmann raakte vervolgens de vangrail en werd teruggeslingerd richting het overige verkeer. Er ontstond vervolgens een botsing met een kleine vrachtauto en tevens werd de Wiesmann door een vrachtauto met aanhanger geraakt. Die kunnen we dus afschrijven (schade 150.000 euro). Naar getuigen wordt nog gezocht. (via worldcarfans.com)
Lotus Omega zegt
jammer hoor… leuke auto’s die wiesmann maakt!
headhunterz zegt
liever de e30 dan de o zo mooie wiesmann :(
Joost zegt
Maar goed dat de man het overleeft heeft.
Ook is het natuurlijk jammer van de auto.
Jeanke zegt
Spijtig van die E30…
San Sebastiano zegt
Dat klinkt alsof die testrijder veel geluk heeft gehad!
San Sebastiano zegt
“die cabrio is Wiessss Mannn”. Erg flauw ik weet het.. ;-)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zoooooonde!!
Stom BMW-volk ook altijd…
;)
San Sebastiano zegt
Heeft BMW E30 wel een sluitend alibi?? http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/14/jeremy-clarkson-wannabe-doet-de-e30-m3
BMW M3 E30 zegt
balen van de auto’s, trouwens niks mis met een mooie originele 325i of M3 E30’er cabrio
VonStroke zegt
Niets mis met de E30 op zich inderdaad, alleen de bestuurders… tjah.
Wel vaker het geval bij Beemers. (jammer genoeg want het zijn best fijne wagens)
D zegt
@VonStroke
Elk merk auto trekt foute types aan..
Sven zegt
er zit een duidelijk verschil tussen de aangepaste bmw rijders en de originele bmw rijders.
De een draagt zijn petje scheef en zit eigenlijk in het midden van de auto, en de andere heeft tenminste een fatsoenlijke houding achter het stuur zodat als er wat gebeurd hij ook nog iets kan doen met zijn stuur.
En het is erg vervelend voor de wiesman bestuurder, maar dan moet je ook niet met hoge snelheid een auto inhalen die op het punt staat om ook in te gaan willen halen en dus van baan te wisselen.
Willem vd Velde zegt
Kheb zelf een E30 325i, maar het nodigt zo lekker uit om hard te rijden. Het huilen van de 6 cilinder is gewoon een machtig geluid!
Uiteraard zijn er ook veel debielen die voor een BMW kiezen, maar die vind je ook in andere merken. Vooral zakenlui in een 406SW(of hoe die krengen ook mogen heten) zijn vaak ergerlijk irritant op de snelweg.
Genotsknots zegt
De BMW E30 blijft toch een van de betere oude auto’s. Sommige zijn zelfs al oldtimers tegenwoordig!
Benjamin1 zegt
autoblog tip: ga niet testrijden op vrijdag de 13e?
bmw cabrio zegt
best wel “oldschool” zo’n E30 cabrio
http://link.marktplaats.nl/235780635?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=26751
jack zegt
@sven,
Heb jij überhaubt wel je rijbewijs, want wat je nu zegt staat exact haaks op wat je geleerd krijgt.
Invoegend en baanwisselend verkeer moet de situatie inschatten hoe hard een auto aangereden komt, en mag pas wisselen wanneer het kan. En dus niet andersom. De bestuurder die niet wisselt kan niet weten dat iemand anders van baan wil gaan wisselen.
Oké invoegend verkeer is logisch dat ze ertussen willen, maar dan nog.
bmw cabrio zegt
lees het artikel maar eens duidelijk.. staat dat die bmw ook moest uitwijken
Linkador zegt
By the way, gebruikt Wiesmann geen BMW krachtbron?
Opwulf zegt
Hier een foto van de schade!
realhustler zegt
Als je een auto nadert, dan kan je vaak inschatten of deze van baan wil gaan wisselen. Een beetje slingeren bv, of hij/zij loopt in op zijn voorganger.
Tuurlijk moet je in je spiegels kijken als je van rijstrook wisselt. Echter dat ontslaat de linksrijder er niet van de situatie in te schatten en eventueel zijn snelheid aan te passen.
Daarnaast vergeten veel mensen het fatsoen. Wie het eerst komt, die het eerst maalt, dat is doodsimpel. Dat je met 200 plus op de linkerbaan aan komt geeft je niet het recht van dat je dan eerder de vrachtauto voorbij mag !!
Iemand die een normale snelheid rijdt heeft net zo goed recht om een vrachtauto in te halen en hoeft niet eerst alle rasers langs te laten. Bij ruimte kan hij gewoon naar links, dan moeten de brenners maar even remmen hoor.
jack zegt
quote: “de bmw had de wiesmann niet gezien”
kwestie van niet goed oplettendheid.
En in dit geval zit hij gewoon fout want hij wisselt van baan.
En dan kunnen we wel de moraalridder uit gaan hangen, de regelgeving is dat hij moet aanpassen aan de situatie en dat werd niet gedaan.
BmwMPower zegt
Jammer van de auto, maar liggen daar nu velgen van Hamann onder?
bmw cabrio zegt
achteropkomend verkeer is bijna altijd fout. wanneer er een kat de a2 oversteekt en ik trap daarom VOL op mijn rem.. waardoor achter mij een kettingbotsing ontstaat dan is degene die erop bots fout, niet ik. Dit kun je vergelijken.. naar de staat van de Wiesmann kijkende… denk dat ie ook nog eens absurd hard reed 200+, ben je sowiso fout.. ja, ook in Duitsland.
Sorcerer zegt
bmw cabrio: dat is niet waar. Als je vol remt op de snelweg zonder rechtvaardigende reden, dan ben jij wel degelijk de schuldige. Enkel een groot dier zoals bijv. een ooievaar of groter rechtvaardigt een dergelijke remactie, en in dat geval is de achteropknallende inderdaad de schuldige (die had immers afstand kunnen houden).
In sommige gevallen (een overstekende groep eendjes op een 80-weg) heeft de rechter besloten dat de schade gedeeld moet worden, maar bijv. mensen die op de rem trappen als ze een bumperklever hebben worden bijna altijd schuldig bevonden aan de schade (en terecht; ik laat dan ook meestal gas los bij klevers, dat is nog veel leuker).
A6'er zegt
Zonde van die prachtige Wiesmann, als ik later groot ben……hahahaha
Jeroenmx5 zegt
@ D
”Elk merk auto trekt foute types aan..”
Heb eigenlijk nog nooit een fout type gezien in een Daihatshu…..mss een vroegere gangster ofzo, maar dat lees je er niet meer aan af op die leeftijd;)
jack zegt
@jeroenmx5
Daihatsu charade, en dan met name de gti, of gtti hoe dat ding ook mag heten.
Het is in elk geval een 1,0 turbo:)
BananaFlip zegt
Lekker hoor.
Ik hou niet zo van Wiessmannetjes.
rider zegt
en die e-30 rijder had niks en is verder gereden natuurlijk! of is die nog aangehouden?
AnshoB zegt
http://www.gtspirit.com/2009/03/17/accident-wiesmann-gt-prototype/
fotos :)
AnshoB zegt
gtspirit.com/2009/03/17/accident-wiesmann-gt-prototype/
fotos :)
Sven zegt
Een prototype t.w.v. 150000 euro ? Denk wel wat meer…
Jorrit zegt
Toen ik nog op de basisschool zat ben ik nog meerdere malen opgehaald in een E30 cabrio. Zelfs toen was die auto achterin al vreselijk krap, maar wat was dat met open dak rijden in de polder toch geweldig leuk! Een vriendje verloor toen ooit nog zijn pet, die hebben we nooit meer terug gezien. :-)
Solstice zegt
Een E30 cabrio (mits in standaard vorm) is een prachtige auto. Zonder de E30 was de Wiesmann er trouwens misschien wel nooit geweest. (Oh, ironie) :)
Sven zegt
@jack
Als je hard rijdt dan moet je er gewoon rekening mee houden dat mensen je niet zien in hun spiegel. Natuurlijk vindt ik dat ze op moeten letten en dat de bmw rijder zeker ook fout zit, maar de wiesman bestuurder moet beter weten dan er zomaar op te vertrouwen dat de bmw rijder hem gezien heeft.
jack zegt
@sven,
wanneer het nu in NL of elk ander land behalve Duitsland dan was ik het met je eens geweest.
Hier gebeurt het zelden dat je ingehaald wordt met 200+ maar wanneer je in Duitsland rijdt moet je daar gewoon veel beter op voorbereid zijn. Wanneer wordt je in het uur minimaal 1x met 200+ ingehaald.
Maar wat je hierboven verder schrijft klopt volkomen.
JollyJumper zegt
hahaha! own risc own fault. nee hoor grapje!!!
Midas zegt
Zonde van zo’n mooie Wiesmann. Knap hoe deze mensen in korte tijd een goed merk op de markt hebben gezet. Gelukkig dat ik niet veel geld heb. Ik zou gek worden van keuzestress. Wordt het een Wiesmann MF4 of een Morgan Aeromax?
Een betere ontwerper zegt
Zonde van die Wiesmann idd. En toch wel kneuzig dat die gast de wiesie niet zag..
Guz zegt
E30 = fout volk??
Je vraagt je soms af of de mensen die hier een artikel schrijven uberhaupt wel verstand van auto’s hebben.
G. de Groot zegt
Ik denk dat autobloggert bij z’n ‘fout volk’ opmerking inderdaad de E30 en de E36 door elkaar haalde.
Plof@ zegt
“BMW E30 Cabriolet (fout volk)”
Vreemd dat dit gezegd wordt op een autoliefhebbers site!
Prachtige auto namelijk, youngtimer onderweg naar status oldtimer.
mvg, plof@ (E30 cabrio eigenaar…voor erbij)
topless zegt
De reden dat degene die achterop rijdt meestal schuldig is, zit in het feit dat er in de wet staat dat je een zodanige snelheid dient aan te houden, dat je de auto over de afstand dat de weg vrij is tot stilstand kan brengen. Wanneer echter iemand opeens jouw rijstrook op komt, wordt de afstand waarover de weg vrij is in één keer een stuk korter. Dit kun je hier de Wiesmann bestuurder niet aanrekenen. Degene die van rijstrook wisselt moet zijn spiegels gebruiken.
En, hoezo fout?
Ralph zegt
Precies… zo fout, het zou verboden moeten worden!
Een Youngtimer?
hahahaha
Zie je, jezelf al voorrijden met een ‘E30’ op een neo Klassieker event?
Dikke Sjaaken muziek uit je dikke boxen incl. trillende nummerplaat.
Leunend op je versnellingspook.
Hoe fout?
Niks liefhebbers… dit is een blog met autonieuws van de straat.
Ralph zegt
@ Midas.:
Die Morgan Aeromax natuurlijk als liefhebber.
De Wiesmann vind ik teveel een mash-up van een Healey 3000 + TVR Tuscan Speed Six + Jaguar XK.
Willem vd Velde zegt
@Ralph: Ooit in zo’n auto gereden die nog niet verkloot was door de gemiddelde bestuurder van een E30? Als je dat mag ervaren zul je toch moeten begrijpen dat een E30 een klassieker is.
E30 zegt
Beetje jammer dat er zo over een E30 wordt gepraat. Zelf rijd ik ook een E30 uit 1990, geen cabrio, maar een Alpineweiss 2-deurs.
Deze verkeert nog in nieuwstaat en is niet verpest met niet-originele onderdelen.
Iets over mezelf dan: Ik ben geen pauper met een petje / tattoo, nee ik ben een student aan de Hogeschool. Draag iedere dag een overhemd, zit op hockey, golf en ben lid van een herendispuut van een landelijk bekende studentenvereniging.
Waarom dan een E30 hoor ik sommigen al vragen: Het is een prachtige rijders-auto, de wegligging is beter dan de nieuwste Renaults o.i.d. (en ja ik zeg het uit ervaring, daar ik veel rijd in Renaults omdat ik Prive-chauffeur ben geweest als bijbaantje). Ook is het hele gevoel van rijden beter dan, wederom bijv. een Renault, het schakelen gaan lekker direct en het stuur reageert op iedere beweging die je maakt zonder nerveus te rijden.
Een leuke bijkomstigheid zijn de reacties die ik dagelijks krijg van mensen als ik rondrij in mijn E30. Zo was er onlangs nog een oudere man, in de nieuwste Alpina B3 (model E90), die naast me kwam rijden, zijn duim opstak en vervolgens even flink gas gaf om mij even te laten genieten van de Alpina-brul.
Een andere geval was een jonge man in een nieuwe 3-serie touring die het raam opendeed om een compliment te geven over de staat van mijn E30. Zo zijn er nog vele voorbeelden.
Vreemd genoeg kan ik me wel deels vinden in de uiting van de blogger. Er zijn nog zat E30-liefhebbers, zoals ik, die de auto origineel houden, er zuinig op zijn, geen enorm harde muziek uit de boxen laten komen enz enz…met het grootste deel van de E30-rijders wil ik ook niet geassocieerd worden, maar houd een beetje rekening met de echte liefhebber én ja die zijn er echt.