Ok, het blijft Italiaanse rommel, maar qua uiterlijk is het vaak wel leuk om naar te kijken. Deze Giulia zou een opvolger zijn van de huidige 159 en zal wellicht in samenwerking met Chrysler gemaakt gaan worden.
Met dank aan André voor de tip!
Auteur: autoblogger, gepost om – 133 Reacties
Ok, het blijft Italiaanse rommel, maar qua uiterlijk is het vaak wel leuk om naar te kijken. Deze Giulia zou een opvolger zijn van de huidige 159 en zal wellicht in samenwerking met Chrysler gemaakt gaan worden.
Met dank aan André voor de tip!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Jonas zegt
Niet geslaagd vind ik
Reinier zegt
ITALIAANSE ROMMEL??????
Ik heb toevallig een 147 uit 2001 en ik heb er nog nooit één probleem mee gehad.
OT: Looks good!!
dummy zegt
De 156 blijft de mooiste!!
Notorious zegt
Ik zie d’r wat van Maserati in terug.. wel geslaagd iig.
Dirk zegt
Italiaanse topklasse !!!!!!!!!
Meer opwindend dan de brol uit Duitsland om het even dom uit te drukken.
Waarom zou een auto uit een ander land dan Duitsland slecht zijn ?
Dit blog is te Duits gezind naar mijn bescheiden mening.
Ik noem het domheid en kortzichtigheid.
Piet zegt
@Dirk: Inderdaad,heel wat opwindender dan al die Duitse eenheidsworsten. BMW en Mercedes is voor beenhouwers en beestenkopers.
fwassenaar zegt
Ik ben verliefd op de koplampen!
sander zegt
Dit is echt super!!!
Laue zegt
hehe eindelijk iemand met mij eens, Italiaanse rommel. leuk en mooi om naar te kijken maar technische hebben ze mij nog niet kunnen overtuigen.
*COOL DOEN MODUS AAN* Vanmiddag nog een 159 de achterkant van de A6 laten zien:P *COOL DOEN MODUS UIT*
rickjuhh zegt
Alfa ken mooie auto’s maken maar kwa techniek is het helemaal niks..
dit is zeker een hele mooi auto
Peter zegt
Het ding rommel noemen lang voor het gemaakt wordt geeft blijk van:
A – helderziendheid
B – bevooroordeeldheid
slk zegt
Dit wordt wel wat.Schitterende velgen trouwens
Laue zegt
daarbij kun je een een alfa voor de helft afschrijven zodra hij de showroom verlaat. een alfa is gewoon een mooie liefhebbers auto die je op zondag rijd…. naar mijn mening.
arnold zegt
de enige mooie alfa vind ik is de 8c competizione
verder vind ik alfa niet veel aan
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ laue: wat? parkeerde je je A6 voor een 159?
:D
Jesper zegt
Gaat dit dan een 300C met een Alfa smoeltje worden? :roll:
De neus is in ieder geval veelbelovend! Maar ik ben een beetje bang voor die kont met heel korte overhang en die zo te zien veel te ver doorlopende achterlichten…
Frits zegt
waarom toch altijd diezelfde velgen??
C70T5 zegt
Ziet er goed uit. Ook de huidige 159 vind ik een uiterst stoere auto, zou ik wel in gezien willen worden…..zwart, 18″ velgen, beige leer. Topauto’s.
Bert zegt
Leuk geprobeerd met je “Italiaanse rommel”,
dat wakkert vast wel weer een discussie aan.
Hartstikke leuk gephotoshopt door een kundige amateur,
maar het is echt compleet nergens op gebaseerd behalve de makers fantasie, en schijnbaar grote plaat voor zijn hoofd aangezien er al meerdere keren aangegeven is dat Alfa er geen famillie gezicht gaat inbrengen. Dus alle shops gebaseerd op de 8C kunnen voor een groot gedeelte de prullenmand in.
Het ontwerp van de Giulia ligt in grote lijnen al klaar, die wordt dit jaar nog “bevroren”.
Tevreden Alfa rijder :)
Floris zegt
fap fap fap
Rick dos zegt
Leuk hoor, maar ik wacht nog op een Alfa 169 die al 5 a 10 jaar geleden werd aangekondigd. Die impressies zagen er ook zo leuk uit. Waar blijft dat ding?
Peter zegt
@Laue
Zo, je durft of de snelweg hard rijden! Is dat om te verbergen wat voor een saaie auto je hebt? Jouw A6 kan dan wel snel zijn maar een 159 heeft 1000 (duizend) maal meer persoonlijkheid.
audi0holic zegt
GTA anyone?
@floris, dit is autoblog…
Laue zegt
@ peter
helemaal mee eens! een alfa heeft meer persoonlijkheid. ik ben een PR0 voor de duitse degelijkheid. mijn auto moet van a naar b kunnen..
jarno trulli zegt
ziet er erg gaaf uit, zie er wel wat gt in terug. zou iemand me nou eens duidelijk willen laten zien wat er nou zo onbetrouwbaar is aan een alfa? ik rij nu al me 2de, eerst een 155 2,0 16v ts en nu een 166 3.0 v6 24v maar met beide nooit problemen gehad buiten gewoon normaal onderhoud om. het enige waar ik me aanhoudt is niet besparen op goede olie en warm rijden. ik las laatst dat bij de 2,0 tfsi motoren een olieverbruik van 1op2000 niet raar is. en dan durven ze alfa’s olieboten te noemen.
weet niet wat voor a6 je hebt maar ik denk dat je naar de achterkant van me 166 mag kijken. en ja ik zal er door een s6 ook helemaal zoek gereden worden zo heb je altijd baas boven baas dus ik vraag me af wat voor zin het heeft om te vertellen dat je een 159 eruit hebt gereden. maargoed ieder ze meug.
Peter zegt
Een particulier koopt zijn auto vaak voor langere tijd (8 jaar +) en dan maakt afschrijving geen groot verschil. Bovendien is de hogere restwaarde van een aantal auto’s rechtevenredig met de hogere nieuwprijs.
joepiedepoepie zegt
Ik rij nu een 159 en heb hiervoor 2 jaar in een andere 159 gereden. Het zijn de eerste auto’s waar ik NOOIT problemen mee heb! Daarnaast inderdaad erg goed ontworpen, zowel functioneel als esthetisch!
En rij overigens een A6 3.0 tdi helemaal los…
sjaak1234 zegt
Wel jammer dat die koplampen weer terug gaan naar de oude stijl. Van de 159 vind ik juist die losse ronde koplampen zo enorm mooi.
Peter zegt
Over betrouwbaarheid wordt veel geleuterd. Moderne italianen lijken mij echt niet zo slecht, ik zie allesinds niet vaak aan de kant staan.
Marnix zegt
Alfa gaat peugeot dus ook achterna met die steeds langer wordende koplampen.
Ik vind het echt verschrikkelijk lelijk!
AM1boy zegt
@laue
Iedereen koopt zn auto toch om naar a van b te kunnen?
dan koop ik er 1 voor van a tot z :P
Savipe zegt
Mooi tot hiertoe maar denk dat achterkant mss gaat tegenvallen…
Vinny_93 zegt
Chrsyler moet denk ik Chrysler zijn. En daar komt bij dat de koplampen van de 159 veel mooier waren. Met die drie rondjes. Nu moet ik een Brera kopen…
Henkie zegt
Dit heeft niets met het werkelijke ontwerp te maken, er is maar wat ‘geshopt’ door een hobby’ist. Al ziet het er wel aardig uit.
En ik vind de kop wel erg zielig: het blijft Italiaanse rommel: de meeste technische innovaties komen de komende jaren van Fiat/Alfa (lees: Multiair Multijet2 ed.) en qua betrouwbaarheid doen ze niet onder voor andere Europeanen.
De designkenmerken van de Mito kómen misschien helemaal niet op de Giulia, zoals de koplampringen. Alfa heeft niet als doel elk model het zelfde gezicht te geven. Daarom zegt deze shop helemaal niets.
Daarnaast: Dit wordt géén 300c-met Alfa neus. Evt. zouden delen van die auto voor de ‘169’ gebruikt worden.
De Giulia wordt iig lichter, en wellicht ook kleiner als de huidige 159.
Graafke zegt
Erg mooi!
Floryn zegt
pfoe een eeuwige discussie brand los. Respecteer een ander zoals je jezelf respecteert en de wereld (en dit blog) wordt een stuk vrolijker.
Een vrij mooie impressie overigens, het is wel heel moeilijk om over de 159 heen te gaan qua uiterlijk.
Vive la FRANCE! zegt
Mooi! Weer erg mooi van Alfa Romeo!
Granturissimo zegt
Is hier een willekeurige hobbyist ergens ter wereld aan het fotosjoppen geslagen of is er daadwerkelijk een bron met een link naar mensen die het kunnen weten?
Chris zegt
doe mij dan maar de 159, mag miss wat te zwaar zijn, maar die neus is nice! Ik vind dit idd meet een fotoshop-cursus voorbeeld dan egt iimpressie van een model..er is immers nog helemaal geen schets/spyshot/whatever van vrijgekomen..
Bert zegt
Jammer dat mensen niet de moeite nemen om de meeste reacties te lezen…
Dit is gewoon hobbywerk van iemand en is op geen enkele wijze gebaseerd op feiten.
Het echte ontwerp ligt al lang en breed klaar, en zal niet op de 8C lijken.
Laten we nou maar eerst wachten op de 149, die mogen ze wel eens een beetje gaan late nzien.
kowalsk zegt
Het is maar een impressie, mensen. Zegt niets over het ontwerp van Alfa zelf.
Hij komt niet in de búúrt van de huidige 159 als je het mij vraagt…
Ton zegt
Weet niet uit welke koker deze vingeroefening komt, maar ik hoop dat ze ’n serieus nemen bij AR. Charming! Doet de naam Guilia eer aan!
Jonas zegt
@kowalsk
inderdaad, het is een impressie gemaakt door jan met de pet en dus helemaal niet relevant…
///M zegt
vind de 159 toch mooier, die chroom bij de koplampen niet mooi
ZeRoo zegt
Oeeh een wat grotere GT als ze dit wat beter uitwerken kan het wel wat worden …
Waar blijft die 169.. of is die van de kaart..
///M zegt
@Zeroo voor een GT is het niet spannend genoeg, hij is niet zo agressief, de 159 heeft die look wel, maarja, ze hebben al een soort GT van de 159 gemaakt, de Brera
CooperDriver zegt
zal wel leuk staan op de vluchtstrook idd
freek zegt
Erg mooi!
Ik hoop dat het niet zomaar een fotoshopper is, maar gewoon een gelekt studiemodel o.i.d.
Breng maar op de markt! En snel een beetje! :mrgreen:
Bobel zegt
Eerste reactie: Ik haalde diep adem en dacht gelijk: What the hell!
Dit ding is verschrikkelijk mooi. Zeker een waardige opvolger van de 159. De achterkant wil ik nog zien, gezien de ‘Megane heupen’, maar de voorkant is verschikkelijk mooi!
Als het maar niks Amerikaans krijgt, maar dan ook echt niks.
Spiderman zegt
‘Het blijft Italiaanse rommel’? Ga je mond spoelen met zeep, barbaar! Moderne Alfa’s gaan helemaal niet vaker kapot dan welke andere auto ook. Ik heb ooit een Opel Vectra gehad, zogenaamd een betrouwbare auto. Wat een wrak, hij ging continu kapot. Daarna naar Alfa overgestapt (156) en totaal geen problemen gehad, ook niet met de tweede 156 die ik nu rijd. Ik wil nooit meer een ander merk, want het rijdt tegelijk als de beste.
Mooie impressie van wat mogelijk een Giulia kan worden, maar ik geloof er nog niks van. Alfa komt zelf wel met iets fraais, want wat je ook van de huidige modellen kan zeggen (te zwaar onderstel, door die tijdelijke relatie met GM), maar ze zijn een feest op de weg tussen de grijze massa.
Peter zegt
Ik ben begonnen met een Alfa Sud. Daarna tweemaal een 33, 75, 155, 156sw en een 166 gehad. Ik heb de 159 even overgeslagen. Ik hoop dat de Guilia wel weer een echte Alfa wordt.
LJ zegt
ik zou hem zo kopen!
p.s. volgens mij staat er een spelfoutje in de link, er staat : Chrsyler ipv Chrysler
–edit: helemaal correct, is inmiddels gefixt–
Wollie zegt
De zoveelste photoshop van een hobbyist. En dan een regeltje over “Italiaanse rommel” om de Alfisti op stang te jagen.
Goed geprobeerd. Volgende keer beter.
Zie ook de vele commentaren van Alfa- of Fiat-bezitters die nooit problemen gehad hebben met hun wagen.
Als ik de ongelukkige bezitters van een Volkswagen mag geloven ben ik toch blij dat ik Italiaans rij.
Als boetedoening aub een artikel gewijd aan de Multijet2 of Multiair-technologie.
Edje® zegt
@fwassenaar
Ik zou zeggen vraag ze eens mee uit…
Vanquish zegt
Beter naar Wouter luisteren, Autoblogger, die kent de emotie in de Italiaanse auto’s! ;)
Het komt er trouwens bij mij niet in dat dat de guilia wordt.
Raptor zegt
@Wollie
Helemaal mee eens.
PS: Mijn huidige wagen is een BMW, de volgende is terug een Alfa! De 3-serie is in Belgie de meest verkochte wagen en is bijgevolg nog saaier dan ooit. Verkrijgbaar in alle tinten grijs.
Zoepie zegt
Was de 300C ook al niet op basis van de E-klasse van twee generaties geleden? Dan zal het toch niet zo’n grote rommel zijn ;)
Iwan zegt
Geweldig mooie auto!
Goed werk van Alfa!
Alfablog.nl zegt
Het Giulia platform is uniek, en zal misschien door Chrysler gebruikt worden.
Wel wordt het Chrysler 300C platform overwogen voor de 169/Villa ‘d Este. Echter zal deze dan bijna volledig aangepast moeten worden, zal deze aan de unieke karakteristieken van het merk kunnen voldoen.
atanaz zegt
Ik vind het kwa uiterlijk zeer geslaagt, maar hier is nog wel een maar achter.
Een goed vriend van mij is alfa romeo monteur geweest. Op zich hele fijne auto’s en sportief en noem maar op. 1 op de 10 halen de 200000km de rest niet moet je na gaan. Ik maak elk jaar over de 50000km 4 jaar kan ik er nog niet eens van genieten.
Now you do the math..
Alfablog.nl zegt
@ atanaz
Lariekoek, niet geloven.
Bert zegt
@ Atanaz, dat is dan wel een goede score op zich.
Denk dat wel meer autos de 200.000 km nooit redden, als ik zie hoe de gemiddelde “family man” gisteren naar huis reed bij Opa en Oma vandaan verbaast het me dat veel auto’s 500 km kunnen rijden zonder total loss te zijn.
Laurens zegt
Volgens mij komen de meest exclusieve en begerenswaardige automerken vrijwel allemaal uit één land, Italië ja!
Daarnaast gaat het bij Autoblog volgens mij om autoliefhebbers die naar het uiterlijk en naar de rijeigenschappen kijken en niet naar (rest)waarde, verbruik, uitstoot of onderhoud.
‘het blijft Italiaanse rommel’ zegt meer over jou dan over Italiaanse auto’s
waverider zegt
Ik geloof er helemaal geen zak van dat dit de nieuwe giulia (opvolger van de 159) word. Die zou kleiner worden, deze ziet er groter uit, daarnaast is het design NIET italiaans, eerder een slechte mix van de ongelofelijk lelijke peugeot 407, de afzichtelijke chrysler 300 en …. ach hou maar op.
Wie, zoals een normaal mens, laat staan een zichzelf serieus nemende autojournalist, die site bekijkt ziet direct dat hij vol staat met AFSCHUWELIJKE photoshops.
Dit, mijn waarde medecommenters, is de hersenscheet van een getripte amerikaan die teveel bud light opheeft en in zijn grootheidswaanzin zich probeert te meten met alfa centro stile..
Als dit de nieuwe alfa word, stop ik met alfa rijden.. afschuwelijk wat een slecht ontwerp en wat een slechte journalistiek, die “rommel” zit tussen de 2 oren van autoblogger in de vorm van hersens in verregaande staat van ontbinding.
autoblogger zegt
@waverider: ja joh? zou het echt een photoshop zijn? Neeeee….
PAN zegt
Mansen die zeggen dat italianen rommel zijn hebben het verstand van een koe en kennen hun geschiedenis qua autotechniek niet. Ze hebben inderdaad slechte auto’s gebouwd maar waarschijnlijk weten maar weinig mensen waarom. Trouwens qua autotechniek bokst fiat power train aardig op tegen de duitsers en ja als ze wat meer zuipen dan heeft dat een techniesche bewuste reden !!!
Alfablog.nl zegt
@ autoblogger
Ondanks ik je mening absoluut niet deel, maakt het wel tongen (vingers) los. :P
autoblogger zegt
Juist ja:
“Mansen die zeggen dat italianen rommel zijn hebben het verstand van een koe…”
“Ze hebben inderdaad slechte auto’s gebouwd…”
niels zegt
Wat een gezeik over 1 op de 10 alfa’s de 200.000km halen (200000km is meer regel dan uitzondering) en alfa alleen voor zondagsrijders.. Ik ben afgelopen zomer nog met mijn 155 uit ’95 6100km zonder problemen door noorwegen gekacheld. En rij wekelijks 1000km met mn 156SW 1.8ts. dit ook zonder problemen. mijn zwager met zn gloednieuwe passat die de helft rijdt heeft een en al problemen met zijn o zo goede (saaie) auto uit Duitsland.. En Alfa slechte techniek??? toen VW BMW’s en Audi’s nog echt grijze muizen waren waren Alfa’s al echte rijders auto’s! Sinds de brandstofinspuiting (en andere techniek te koop is)kunnen de rest van de merken pas een beetje meekomen. Toen er nog echte kennis en kunde nodig was voor snelle motoren waren deze merken uberhaupt geen partij voor de Alfas!! Jammer dat veel mensen dit merk zo onderschatten en zich laten meeslepen door de mensen die het woord “premium zoveel gebruiken”
Pjotr zegt
Oh, heerlijk weer: die discussie over italiaans vs duits. Ik verheug mij alweer op een werkweekje F5-en.
Daan zegt
Ik denk dat het de opvolger van de 166 is. Jammer dat er een hoop mensen zijn die saaie Bmw’s en Audi’s mooi vinden. Jullie weten niet wat autorijden is.
johnny t-jet zegt
Laue , ik ben ook voor duitse degelijkheid :
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
Topicstarter , het telegraaf gehalte wordt te hoog hier , stop ermee op een auto (liefhebbers) blog !!!!!
waverider zegt
@autoblogger
leuk he reacties oproepen..
@daan, beter kijken, dit is geen Alfa, het lijkt er niet eens op.
bramwillemse zegt
wbt proporties wel erg Amerikaans. Die mag wel een hamburgertje minder!
Churchill zegt
Altijd leuk die discussies tussen de Italo’s en de Duitsers. Daarom is de Willy’s Jeep de belangrijkste auto aller tijden. Was deze er niet geweest, hadden we nu allemaal in zo’n kut VW of afgeleide gereden.
Vinny_93 zegt
Hee, dit klopt niet. Als ik iets zeg van een spellingsfout wordt dat genegeerd, maar LJ gaat er met de eer vandoor?
Vinny_93 zegt
” Vinny_93 schrijft:
1 March 2009 om 20:38
Chrsyler moet denk ik Chrysler zijn. En daar komt bij dat de koplampen van de 159 veel mooier waren. Met die drie rondjes. Nu moet ik een Brera kopen…”
LJ schrijft:
1 March 2009 om 22:47
ik zou hem zo kopen!
p.s. volgens mij staat er een spelfoutje in de link, er staat : Chrsyler ipv Chrysler
-edit: helemaal correct, is inmiddels gefixt-
dus
twinspark zegt
Als je autoblogger ziet valt alles op z`n plek….
bmw zegt
Autoblogger stookt wat en wij gaan er allemaal op in… Laat hem toch met zijn vooroordelen, er moest toch iets interessant aan deze loze Photoshop zijn, dus dan maar wat stoken :-)
Ik denk eerlijk gezegd dat de 195 moeilijk te overtreffen zal zijn, dus de kans is groot dat men het meteen over een andere boeg gooit. Ik kijk alleszins uit naar de introductie van de Giulia, als de prijzen voor de 195-occasies dan misschien wat dalen :-)
bmw zegt
ik bedoel met 195 dus de 159… ;-)
ronan zegt
Dat wordt hem dus echt niet. Ik hoop dat het hoekige design een beetje terug komt. En al die zeikerds weer over kwaliteit, vroeger jaren 70/80 misschien maar welk merk roestte toen niet. Valt mij op dat als je een oudere porsche van rond 2000 wil kopen je op moet letten voor slechte motoren die structureel niet goed zijn. En mijn zus heeft net een bmw mini (viel mij een beetje tegen) gekocht ook daar zijn ook wel dingen waar je op moet letten oa stuurbekrachtiging. dus zo probleemloos zijn duitsers nou ook weer niet. En wat mij opviel is dat de mito een nog lager afschrijving heeft dan de nieuwe mini (lease GB).
Pino zegt
http://www.progetto940.it/nuove-foto-spia-dellalfa-milano.html#more-192
SPYSHOTS VAN DE NIEUWE 149 !!!!!!!!!! miss een topic waard?
Marco zegt
@ Bert: Opzich is de Mito WEL op de 8c gebaseerd, of niet dan. Moeten we die ook maar weggooien dan?
Volgens mij heeft Alfa het er al heel lang over dat de nieuwe modellen op de 8c gaan lijken. Omdat zo’n super mooie auto is.
Weer een hele mooie auto, zoals elke Alfa!
Ramshoek zegt
Fabeltjes.
Daar is de Nederlandse auto koper nog steeds erg gevoelig voor.
Een van de meest betrouwbare merken, een van de merken met de hoogste klanttevredenheid was afgelopen jaar FIAT. Croma en Bravo deden het erg goed in de Autoweek klanttevredenheids trofee. ALFA deelt z’n techniek met die wagens.
Wat betreft afschrijving.
Het autotijdschrift autoviesie had een poosje geleden een Alfa 159 in hun duurtest programma. Voorafgaande daaraan hebben ze de verwachte restwaarde laten bepalen door een aantal leasemaatschappijen. Wat bleek was dat de afschrijving nog niet op het niveau van bijvoorbeeld BMW lag, maar zeker niet onder deed voor het gros van de Europese, waaronder Duitse, merken.
Voor de grotere wagens, denk aan een 166 V6, gelden andere regeltjes. Daarop kun (kon?) je nog wel een hoop geld verliezen…
GerreLekker zegt
Niet eens met autoblogger het is rommel EN lelijk
Die koplampen :x
bramwillemse zegt
@autoblogger: Haha, je ontlokt weer een mooie discussie. Netjes hoor ;)
Jan Rap zegt
Ik vind er niks aan, het lijkt een soort bij mekaar geraapt zootje.
sebastianchubasco zegt
voor info over alfa kun je beter naar alfablog, dit slaat natuurlijk nergens op…
…ze hebben zowiezo een mooiere layout daar :) …
Oonkie zegt
Haha, Italiaanse rommel… Uit welke tijd stam jij?
Die persoon moet gevoelig zijn voor oude vooroordelen en rijdt
waarschijnlijk zelf nog in een auto met een grote sticker ‘katalysator’ achterop.
Wederom is deze Alfa aan ware schoonheid.
Iets wat ze met ‘Duitse rommel’ nog steeds niet voor elkaar krijgen…
sebastianchubasco zegt
@autoblogger
je bron heeft nog veel meer onzin staan op de site:
bmw_218i
bmw_v5
audi_a3_limousine
porsche_cayman_x
wankel zegt
BRAVO !! BELLISSIMA !!!
They’ve done it again (traantje wegpinken) , vind ‘m zeer geslaagd. Koplampen idd terug in oude stijl maar steekt alles behalve af, en ook de rims zijn op z’n minst uitgedrukt nog zeer actueel.
staande ovatie dus van deze reeds-159-rijder
Leuke site voor Alfisten en ander Italo-minded gespuis : http://www.italiaspeed.com
Oliver zegt
euhmmm, ziet dan niemand dat dit geshopt is op basis van die nieuwe Chryler conceptcar? de achterkant is op de daklijk na nauwelijks bewerkt.
Alfisti zegt
Hmm, ben wel Alfa-fan, maar ik hoop toch dat ze de 159-opvolger niet dezelfde neus geven als die van de MiTo. Het frontje van de MiTo vind ik ook niet zo geslaagd (met uitzondering van de GTA uiteraard:) )
Wouterman! zegt
Best okee, als Alfa maar leert dat de koplampen van de 8C ook alleen op die auto mooi zijn.
De Mito heeft ook al zo’n verknipt front…
Vinny_93 zegt
@Pino, ik zou zeggen, mail naar autoblogger!
Citrofiel zegt
What? CWW Car Design als bron? Dat is echt onzin. Ze maken leuke impressies, maar wat geeft je het idee dat ze op de waarheid zouden berusten?
Vooruit dan, On-t; De Fransen mogen aankloten wat ze willen, daar toont het apart en eigenwijs, en heeft het wel wat. Maar een Italiaan moet géén lange koplampen hebben, want een Italiaan hoort een klassieke schoonheid te zijn, geen schoonheid van gekkigheid…
@ Wouterman; Mee eens.
autoblogger zegt
@sebastianchubasco: daarom is het ook een site voor photoshoppers… duh
@citrofiel: hoe kom je erbij dat ik denk dat dit waarheid is???
autoblogger zegt
PS: er staat “IMPRESSIE” in de titel! Pffff
latino zegt
Joh maak je niet zo druk over die alfa-bashers. Laat ze lekker in hun sop gaarkoken. Meestal zijn het lafaard die er wel graag eentje willen hebben maar bang zijn te worden uitgelachen door die andere lafaards op verjaardagen enzo ;)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ah, leuk zeg!
Weer eens een Alfa topic…
Dat wordt weer meer dan 200 reacties!!
:D
Citrofiel zegt
@ autoblogger; Maar waarom zou je hier dan aandacht aan besteden? Wat heb je aan een compleet willekeurige impressie, waar toevallig een naam van een daadwerkelijk op de markt komende auto aan gehangen is? Ik kan een kubus tekenen, en er BMW 5-serie boven zetten. Ga je die dan ook tonen? Een impressie moet wat mij betreft gebaseerd zijn op bronnen, zodat er een kern van waarheid in zal zitten. Anders is het niet relevant.
En wil je soms aandacht gaan besteden aan elke impressie op CWW?!
Wouterman! zegt
Verstandige praat van Citrofiel… Ik zou me alleen wat minder druk maken, je lijkt wel een Fransman :P
Jorrit zegt
@Laue:
Ik heb vandaag op de snelweg een A6 de achterkant van mijn Punto laten zien 8-)
En ik rijd al jaren in Fiats, en ze willen maar niet uit elkaar vallen! Belachelijk! ;-)
Leuke schets. Jammer alleen dat er geen schets van de achterkant is gemaakt; die doorlopende achterlichten zien er zo een beetje twijfelachtig uit.
Citrofiel zegt
@ wouterman; Ik? Een Fransman lijken? Je zou me geen groter compliment kunnen geven… :D
Wouterman! zegt
Ik ben nu eenmaal erg complimenteus (A)
OT: Ik ben behoorlijk huiverig over de samenwerking met Chrysler. De berichtgeving dat de 169 op een Cryslerplatform komt stemt niet vrolijk…
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/17/alfa-169-wordt-gebaseerd-op-chrysler-300c
Moeten wij bezorgd zijn?
alfa freak zegt
De alfa romeo Giulia is een auto waar de mensen al jaren op wachten en eindelijk is hij er.
Een auto om van te dromen!!:d
BmwMPower zegt
4 deurs 8C Competizione?
FERRARI_POWER zegt
geslaagd :o en alfa haters dit is iets wat duitse auto’s nooit zulle hebbe ……
klasse ;)
dus doe maar gerust verder met jullie jaloerse reacties ahah zielig :d
swigga zegt
Mooie auto dit. Alfa romeo is over het algemeen vrij mooi maar te duur voor onderhoud voor wat ze waard zijn. We zullen al maar zwijgen van de ophanging die om het jaar moet vervangen worden … Nooit kopen.
@ FERRARI_POWER : zever in pakskes … Klasse haha. Mooi wel, maar onder klasse versta ik nog wel iets anders… :)
Pino zegt
@ vinny_93
ik heb geen email van autoblogger, anders zou ik het hem met plezier mailen :)
Rogier zegt
Grappig dat er iemand riep met een A6 een alfa schrijft af .
Een A6 schrijft niet af ? pffff alle auto’s in dat segment schrijven af
Mercedes E , Audi A6 , BMW 5 , S60 enz dus ruil jij lekker je audi van een jaar oud weer in bij je dealer en dan ga je niet de helft afschrijven.
succes
alfa freak zegt
Dit is een van de mooiste wagens van alfa tot nu toe !!! 8)
alfa freak zegt
ik ben een heel grote fan van alfa.
mijn eerste auto zal een alfa 147 worden!
een bmw,mercedes,audi…moet ik allemaal niet hebben.
kben nog maar 14 jaar maar ik weet wel welke auto’s mooi of niet mooi zijn.
als ik naar deze auto kijk zie ik mijn toekomst voor me!..:d
dit is de auto waar de alfa fanatic(k)ers op wachten…!
Robert zegt
Ik ben begonnen met een Giullietta,werd me total loss gereden door een fiat uno,kon van het geld van de verzekering een luxere 75 weer kopen 7 jaar jonger.Daarna weer een 75 gehad en nu een 156 2.0TS.Nooit 1 probleem gehad met die Alfa’s.Heb voordat ik Alfa ging rijden ook een BMW gehad reed continue 1 op 7 dat ding,was een 1.8 automaat.Was nooit lid van de ANWB.Ik reed met auto’s van 14jaar oud gewoon naar Groningen en dan stonden de BMW’s Volvo’s etc langs de snelweg,motorkap omhoog gele ANWB auto erbij.Wil iemand mij nog wijsmaken dat Alfa’s slecht zijn?Voor mij in elk geval NOOIT meer wat anders.Ik heb gesproken.
Alfa1 zegt
Is een shopje van CWW design heeft dus niks met Alfa te maken, kijk maar eens op hun site, staan veel van dit soort eigen ontwerpjes op, volgens mij nog nooit 1 van echt gemaakt.
renders gill zegt
wel mooi vind ik.
maar die samenwerking zie ik echt niet zitten hoor…
6C Jordy zegt
@autoblogger,
Zolang het plaatje niet van een betrouwbare bron van Alfa of Fiat zelf komt is het toch ook geen impressie? Een impressie toon je toch pas als je je eigen product wilt teasen aan potentiele klanten? En voor zover ik weet wil CWW bovenstaande kar niet zelf produceren of verkopen……
Een concept model zoals die van de MiTo GTA is dan volgens mij wel een impressie van iets wat komen gaat.
Heronimus zegt
Italiaanse rommel??????? Ik rijdt 60.000KM op jaar basis in m’n 156 1.9 JTD 16V probleemloos.
geen rijbewijs zegt
Ik vind dat Alfa Romeo soms erg mooie auto’s bouwt (zoals de 156, 159, 164, 166 laatste versie, spider de 8c competizione) maar ik ben er van overtuigd dat dit niet de opvolger van de 159 kan zijn. Alfa kan veel beter en dit doet me meer denken wat ik in Noord Amerika op de wegen zie rond rijden. De 159 is een prachtige auto om te zien dit is een gm/ford of chrysler adept.
Adriano zegt
Zo dat wordt een mooie auto.
Hij verdient de naam Giulia NIET. Dit model heeft helaas geen enkel stijlelement van de Giulia.
Jammer dat Alfa Romeo niet met een retro Giulia komt. De Fiat 500 bewijst dat dit heel goed kan. Een moderne auto met de uitstraling van de oude.
Wedden dat een retro Giulia verkoopt als warme broodjes.
De kwaliteit van Italiaanse auto’s is volgens mij iets minder als van BMW en Mercedes. Maar daar betaal je veel meer voor.
alfa romeo zegt
wat een tekst heee italiaanse rommel degene die dit heeft geschreven heeft duidelijk geen verstand van auto’s laat staan van alfa!!!
kevin zegt
italiaanse rommel !!!!!!!!
ik heb al men 4de alfa romeo , en nog nooit problemen gehad !!!!!
nu rijd ik de gt , zalige auto .
ik rij liever in een italiaan dan in een saaie duitse auto
VonStroke zegt
Ik huiver al bij de gedachte dat deze in samenwerking met Chrysler gemaakt zou kunnen worden. Zelfs al gaat het enkel om een rwd-platform. Echt up 2 date zal het dan toch niet zijn.
gothic girl zegt
HEY da,s mooi alfisti weten gelukkig maar dat bmw hun concurrent is
al zal alfa romeo daar toch maar mooi de pest aan hebben
helaas bmw,tjes ik ga toch maar mooi voor voor een twin spark bakkie
uit italie
O zegt
Heb al van alles gereden. Ook nieuwe Audi’s, VW etc. Was allemaal prima maar met mijn wensenpakket werd dat vaak wel heel kostbaar…. Nu een 159 SW met alle opties en ik ben zeer tevreden! Comfort, wegligging, verbruik, lol in het rijden is gewoon meer dan prima! 100000 km ters gereden in 1,5 jaar en nog steeds stap ik iedere dag met een glimlach in. Een Audi a4 avant vergeleken met mij optiepakket ben je dik 10000 euro verder en dat is het mij gewoon niet waard. Ben me al aan het voorbereiden op de opvolger van de 159 SW. Conclusie Alfa is passie, de Duitsers is kwaliteit maar wel met een stevige prijs. Alleen een A5, S5 kan mij nog aan het twijfelen brengen.
Verder vind ik dat niet iedereen een ander merk moet afkraken. Op dit blog komen toch alleen liefhebbers samen toch! Veel rijplezier.
Yvan zegt
heel mooie wagen , zou ik kopen
very design en sportief
leuk
fab zegt
slechtste europese auto’s zijn en blijve franse, kwestie van de discussie beetje uit te breiden:d
ik rij met een 159 ti, super goeie auto, schitterende baanligging, geweldige trekkracht en ng geen problemen met gad:p dit is helemaal iets anders dan de peugeot 307 sw oxygo van mijn moeder:p
slechtste auto die je je kan voorstellen:d geen trekkracht, geen baanligging, niets, lomp, traag en lelijk,
einde discussie frans is het slechtste
Rogier zegt
Fab ,
ja wat een lekker vergelijk ook een passat met een Astra vergelijken of een 159 ti van 42000 euro tegen een 307 van 25000 euro.
Overigens durf ik de strijd wel aan hoor een 308 5 drs tegen een 159 ti in de bocht.
maar volgende keer dan een 407 tegen een 159.
neem ik de 2.7 hdi en jij de 2.4 jtd.
ced zegt
italiaanse rommel? man toch… als je niets van auto’s afweet, ga dan toch ergens anders spelen…
En dat de Guilia in samenwerking met Chrysler wordt gemaakt, lijkt me niet de beste zet van Alfa… een Amerikaanse toets toevoegen aan het zuivere Italiaanse design?
Net zoals het dashboard van de Guilietta mij al iets teveel doet denken aan die van een Amerikaanse wagen.
Voor de rest lijkt het mij een fantastisch concept.
jos kuijlenburg zegt
Pronto, laat ik de waarheid eens uit de doeken doen, deze berijder heeft o.a. 10 jaar passat gereden, 5 jaar audi, 3 jaar volkswagen en menige jaren ford.
Alfa 159, huidige auto, is een uitstekende auto, wegligging in deze prijsklasse niet te overtreffen. Het mooiste design, vooral aan de binnenzijde de mooiste. Waarheid als een koe, dit zijn de feiten.
autoblogger zegt
@jos kuijlenburg: waarheid? feiten? Feit is dat de CEO van Fiat/Alfa de 159 bestempeld als een foute auto. De Alfa Romeo badge onwaardig.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/15/marchionne-alfa-159-was-fout-en-ferrari-in-de-verkoop
Michael zegt
Italiaanse rommel ??????? hed feit dat ik een 156 heb doet er niet toe het feit dat mijn vrouw Italiaans is ook niet en ook niet bat ik er iedere vakantie zit . Het feit dat de meeste recals richting duitsland gaan wel . En wel naar BMW en Mercedes dus hoezo Italiaanse rommel .
Nick de ceuninck zegt
Italiaanse rommel??.. Welke loser schrijft zoiets? Vast een stagiaire zonder kennis..